Gazdaság

2010.05.26. 02:29

47 ezer munkahely megőrzéséhez járultak hozzá az OFA pályázatai

sorozatunkban a foglalkoztatás aktuális problémáit, a lehetséges megoldásokat járjuk körül. Az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány támogatásával megjelenő összeállításunkban ma a munkahely-megőrzési pályázatokról szólunk.

Zalai Hírlap

Maga az OFA 2009-ben négy támogatási programot indított (Megőrzés, Munkába, Új kilátások és Megőrzés 2.) az átmeneti gazdasági visszaesés foglalkoztatási hatásainak mérséklése, az érintett munkavállalók munkahelyének megőrzése, foglalkoztathatóságuk fejlesztése, és a gazdasági visszaesés miatt átmenetileg megszűnő álláshelyek számának a minimalizálása céljával.

A program 885 gazdasági vállalkozás 22 ezer 473 munkavállalója foglalkoztatásának támogatásán keresztül mintegy 47 ezer 759 mun- kahely megőrzéséhez járult hozzá.

A tapasztalatok szerint a kis létszámú cégek döntően a munkahelyek megőrzéséhez igényeltek támogatást, míg a nagy foglalkoztatók főleg az általuk bevezetni tervezett munkaidő-csökkentés kompenzálásához kértek segítséget.

A legtöbb pályázat a közép-magyarországi régióból (Budapest, Pest megye), a legkevesebb az észak-magyarországi (Nógrád megye) és észak-alföldi (Jász-Nagykun-Szolnok) régióból érkezett. A kérelmek csaknem fele gépjármű-kereskedelem, -javítás, nagy- és kiskereskedelem, fémfeldolgozás, speciális szaképítés, gépgyártás, műanyag termékek gyártása, épületépítés és ingatlanügyletek ipari ágazatokból valók. A pályázók döntő többsége kisvállalkozás.

Vas megyéből is többen nyertek támogatást, köztük a Rába Járműipari Holding Nyrt. leányvállalataként sárvári és móri egységgel is rendelkező Rába Járműipari Alkatrészgyártó Kft. is.

Mint arról annak idején mi is beszámoltunk, e vállalat működésére is rányomta a bélyegét a recesszió: egyre nagyobb mértékben kezdtek visszaesni a cég megrendelései, s a partnereik előrejelzései sem adtak okot optimizmusra. Szintén megírtuk, hogy a haszongépjármű-iparban érdekelt sárvári egységnél a válságkezelés során több intézkedésre, például a túlóra csökkentésére, a bérelt munkások elküldésére, belső átszervezésekre, kisebb létszámleépítésre is sor került, később pedig előbb négy, majd három napra csökkent a munkahét. A munkahelyek megtartása érdekében a dolgozók, egymással szolidaritást vállalva, beleegyeztek, hogy a munkaidő csökkentésével párhuzamosan a fizetésük is kevesebb legyen, s ennek is köszönhetően a gyár működőképes maradt. Rendkívül fontos lépésként a kft. elindult az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány vonatkozó pályázatán, ahol aztán tavaly tavasszal 823 főre 127 millió 998 forint munkahely-megőrzési támogatást nyert. A cégnél öt hónapig, május elejétől szeptember végéig ebből fizették a kieső munkaidőre eső személyi alapbér 80 százalékát. A támogatásért cserébe a cég öt hónapos továbbfoglalkoztatást vállalt, amit Németh Csaba bér- és munkaügyi vezető tájékoztatása szerint teljesített is.

Németh Csabától szintén megtudtuk, hogy a sárvári egységnél 268 dolgozót érintett a pályázati támogatás, amelyből körülbelül 80 millió forint került az itteni gyárhoz.

- E támogatás nélkül a dolgozók legalább 40 százalékát el kellett volna küldeni - kö-zölte Németh Csaba, hozzátéve: a pályázat során rendkívül sok segítséget kaptak az OFA szombathelyi irodájától.

S hogy mi a helyzet mostanság?

Nos, a korábban 50-60 százalékos visszaesést elszenvedő haszongépjármű-ipar kezd magára találni, s Németh Csaba bízik abban, hogy a növekedési trend tartós, a cég működése pedig ezzel párhuzamosan stabil marad. Így legyen!

A válság nyomán a reklámtárgyak emblémázásával, továbbá szita- és tamponnyomással foglalkozó TomTeam Bt. megrendeslésállománya is visszaesett. A négy dolgozót alkalmazó szombathelyi vállalkozás azonban, a fellendülésben bízva, nem akarta elküldeni embereit, hanem kettőjükre munkahelymegtartró támogatást kért, és kapott is 1 millió fort értékben.

Maga az OFA 2009-ben négy támogatási programot indított (Megőrzés, Munkába, Új kilátások és Megőrzés 2.) az átmeneti gazdasági visszaesés foglalkoztatási hatásainak mérséklése, az érintett munkavállalók munkahelyének megőrzése, foglalkoztathatóságuk fejlesztése, és a gazdasági visszaesés miatt átmenetileg megszűnő álláshelyek számának a minimalizálása céljával.

A program 885 gazdasági vállalkozás 22 ezer 473 munkavállalója foglalkoztatásának támogatásán keresztül mintegy 47 ezer 759 mun- kahely megőrzéséhez járult hozzá.

A tapasztalatok szerint a kis létszámú cégek döntően a munkahelyek megőrzéséhez igényeltek támogatást, míg a nagy foglalkoztatók főleg az általuk bevezetni tervezett munkaidő-csökkentés kompenzálásához kértek segítséget.

A legtöbb pályázat a közép-magyarországi régióból (Budapest, Pest megye), a legkevesebb az észak-magyarországi (Nógrád megye) és észak-alföldi (Jász-Nagykun-Szolnok) régióból érkezett. A kérelmek csaknem fele gépjármű-kereskedelem, -javítás, nagy- és kiskereskedelem, fémfeldolgozás, speciális szaképítés, gépgyártás, műanyag termékek gyártása, épületépítés és ingatlanügyletek ipari ágazatokból valók. A pályázók döntő többsége kisvállalkozás.

Vas megyéből is többen nyertek támogatást, köztük a Rába Járműipari Holding Nyrt. leányvállalataként sárvári és móri egységgel is rendelkező Rába Járműipari Alkatrészgyártó Kft. is.

Mint arról annak idején mi is beszámoltunk, e vállalat működésére is rányomta a bélyegét a recesszió: egyre nagyobb mértékben kezdtek visszaesni a cég megrendelései, s a partnereik előrejelzései sem adtak okot optimizmusra. Szintén megírtuk, hogy a haszongépjármű-iparban érdekelt sárvári egységnél a válságkezelés során több intézkedésre, például a túlóra csökkentésére, a bérelt munkások elküldésére, belső átszervezésekre, kisebb létszámleépítésre is sor került, később pedig előbb négy, majd három napra csökkent a munkahét. A munkahelyek megtartása érdekében a dolgozók, egymással szolidaritást vállalva, beleegyeztek, hogy a munkaidő csökkentésével párhuzamosan a fizetésük is kevesebb legyen, s ennek is köszönhetően a gyár működőképes maradt. Rendkívül fontos lépésként a kft. elindult az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány vonatkozó pályázatán, ahol aztán tavaly tavasszal 823 főre 127 millió 998 forint munkahely-megőrzési támogatást nyert. A cégnél öt hónapig, május elejétől szeptember végéig ebből fizették a kieső munkaidőre eső személyi alapbér 80 százalékát. A támogatásért cserébe a cég öt hónapos továbbfoglalkoztatást vállalt, amit Németh Csaba bér- és munkaügyi vezető tájékoztatása szerint teljesített is.

Németh Csabától szintén megtudtuk, hogy a sárvári egységnél 268 dolgozót érintett a pályázati támogatás, amelyből körülbelül 80 millió forint került az itteni gyárhoz.

- E támogatás nélkül a dolgozók legalább 40 százalékát el kellett volna küldeni - kö-zölte Németh Csaba, hozzátéve: a pályázat során rendkívül sok segítséget kaptak az OFA szombathelyi irodájától.

S hogy mi a helyzet mostanság?

Nos, a korábban 50-60 százalékos visszaesést elszenvedő haszongépjármű-ipar kezd magára találni, s Németh Csaba bízik abban, hogy a növekedési trend tartós, a cég működése pedig ezzel párhuzamosan stabil marad. Így legyen!

A válság nyomán a reklámtárgyak emblémázásával, továbbá szita- és tamponnyomással foglalkozó TomTeam Bt. megrendeslésállománya is visszaesett. A négy dolgozót alkalmazó szombathelyi vállalkozás azonban, a fellendülésben bízva, nem akarta elküldeni embereit, hanem kettőjükre munkahelymegtartró támogatást kért, és kapott is 1 millió fort értékben.

A program 885 gazdasági vállalkozás 22 ezer 473 munkavállalója foglalkoztatásának támogatásán keresztül mintegy 47 ezer 759 mun- kahely megőrzéséhez járult hozzá.

A tapasztalatok szerint a kis létszámú cégek döntően a munkahelyek megőrzéséhez igényeltek támogatást, míg a nagy foglalkoztatók főleg az általuk bevezetni tervezett munkaidő-csökkentés kompenzálásához kértek segítséget.

A legtöbb pályázat a közép-magyarországi régióból (Budapest, Pest megye), a legkevesebb az észak-magyarországi (Nógrád megye) és észak-alföldi (Jász-Nagykun-Szolnok) régióból érkezett. A kérelmek csaknem fele gépjármű-kereskedelem, -javítás, nagy- és kiskereskedelem, fémfeldolgozás, speciális szaképítés, gépgyártás, műanyag termékek gyártása, épületépítés és ingatlanügyletek ipari ágazatokból valók. A pályázók döntő többsége kisvállalkozás.

Vas megyéből is többen nyertek támogatást, köztük a Rába Járműipari Holding Nyrt. leányvállalataként sárvári és móri egységgel is rendelkező Rába Járműipari Alkatrészgyártó Kft. is.

Mint arról annak idején mi is beszámoltunk, e vállalat működésére is rányomta a bélyegét a recesszió: egyre nagyobb mértékben kezdtek visszaesni a cég megrendelései, s a partnereik előrejelzései sem adtak okot optimizmusra. Szintén megírtuk, hogy a haszongépjármű-iparban érdekelt sárvári egységnél a válságkezelés során több intézkedésre, például a túlóra csökkentésére, a bérelt munkások elküldésére, belső átszervezésekre, kisebb létszámleépítésre is sor került, később pedig előbb négy, majd három napra csökkent a munkahét. A munkahelyek megtartása érdekében a dolgozók, egymással szolidaritást vállalva, beleegyeztek, hogy a munkaidő csökkentésével párhuzamosan a fizetésük is kevesebb legyen, s ennek is köszönhetően a gyár működőképes maradt. Rendkívül fontos lépésként a kft. elindult az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány vonatkozó pályázatán, ahol aztán tavaly tavasszal 823 főre 127 millió 998 forint munkahely-megőrzési támogatást nyert. A cégnél öt hónapig, május elejétől szeptember végéig ebből fizették a kieső munkaidőre eső személyi alapbér 80 százalékát. A támogatásért cserébe a cég öt hónapos továbbfoglalkoztatást vállalt, amit Németh Csaba bér- és munkaügyi vezető tájékoztatása szerint teljesített is.

Németh Csabától szintén megtudtuk, hogy a sárvári egységnél 268 dolgozót érintett a pályázati támogatás, amelyből körülbelül 80 millió forint került az itteni gyárhoz.

- E támogatás nélkül a dolgozók legalább 40 százalékát el kellett volna küldeni - kö-zölte Németh Csaba, hozzátéve: a pályázat során rendkívül sok segítséget kaptak az OFA szombathelyi irodájától.

S hogy mi a helyzet mostanság?

Nos, a korábban 50-60 százalékos visszaesést elszenvedő haszongépjármű-ipar kezd magára találni, s Németh Csaba bízik abban, hogy a növekedési trend tartós, a cég működése pedig ezzel párhuzamosan stabil marad. Így legyen!

A válság nyomán a reklámtárgyak emblémázásával, továbbá szita- és tamponnyomással foglalkozó TomTeam Bt. megrendeslésállománya is visszaesett. A négy dolgozót alkalmazó szombathelyi vállalkozás azonban, a fellendülésben bízva, nem akarta elküldeni embereit, hanem kettőjükre munkahelymegtartró támogatást kért, és kapott is 1 millió fort értékben.

A program 885 gazdasági vállalkozás 22 ezer 473 munkavállalója foglalkoztatásának támogatásán keresztül mintegy 47 ezer 759 mun- kahely megőrzéséhez járult hozzá.

A tapasztalatok szerint a kis létszámú cégek döntően a munkahelyek megőrzéséhez igényeltek támogatást, míg a nagy foglalkoztatók főleg az általuk bevezetni tervezett munkaidő-csökkentés kompenzálásához kértek segítséget.

A legtöbb pályázat a közép-magyarországi régióból (Budapest, Pest megye), a legkevesebb az észak-magyarországi (Nógrád megye) és észak-alföldi (Jász-Nagykun-Szolnok) régióból érkezett. A kérelmek csaknem fele gépjármű-kereskedelem, -javítás, nagy- és kiskereskedelem, fémfeldolgozás, speciális szaképítés, gépgyártás, műanyag termékek gyártása, épületépítés és ingatlanügyletek ipari ágazatokból valók. A pályázók döntő többsége kisvállalkozás.

Vas megyéből is többen nyertek támogatást, köztük a Rába Járműipari Holding Nyrt. leányvállalataként sárvári és móri egységgel is rendelkező Rába Járműipari Alkatrészgyártó Kft. is.

Mint arról annak idején mi is beszámoltunk, e vállalat működésére is rányomta a bélyegét a recesszió: egyre nagyobb mértékben kezdtek visszaesni a cég megrendelései, s a partnereik előrejelzései sem adtak okot optimizmusra. Szintén megírtuk, hogy a haszongépjármű-iparban érdekelt sárvári egységnél a válságkezelés során több intézkedésre, például a túlóra csökkentésére, a bérelt munkások elküldésére, belső átszervezésekre, kisebb létszámleépítésre is sor került, később pedig előbb négy, majd három napra csökkent a munkahét. A munkahelyek megtartása érdekében a dolgozók, egymással szolidaritást vállalva, beleegyeztek, hogy a munkaidő csökkentésével párhuzamosan a fizetésük is kevesebb legyen, s ennek is köszönhetően a gyár működőképes maradt. Rendkívül fontos lépésként a kft. elindult az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány vonatkozó pályázatán, ahol aztán tavaly tavasszal 823 főre 127 millió 998 forint munkahely-megőrzési támogatást nyert. A cégnél öt hónapig, május elejétől szeptember végéig ebből fizették a kieső munkaidőre eső személyi alapbér 80 százalékát. A támogatásért cserébe a cég öt hónapos továbbfoglalkoztatást vállalt, amit Németh Csaba bér- és munkaügyi vezető tájékoztatása szerint teljesített is.

Németh Csabától szintén megtudtuk, hogy a sárvári egységnél 268 dolgozót érintett a pályázati támogatás, amelyből körülbelül 80 millió forint került az itteni gyárhoz.

- E támogatás nélkül a dolgozók legalább 40 százalékát el kellett volna küldeni - kö-zölte Németh Csaba, hozzátéve: a pályázat során rendkívül sok segítséget kaptak az OFA szombathelyi irodájától.

S hogy mi a helyzet mostanság?

Nos, a korábban 50-60 százalékos visszaesést elszenvedő haszongépjármű-ipar kezd magára találni, s Németh Csaba bízik abban, hogy a növekedési trend tartós, a cég működése pedig ezzel párhuzamosan stabil marad. Így legyen!

A válság nyomán a reklámtárgyak emblémázásával, továbbá szita- és tamponnyomással foglalkozó TomTeam Bt. megrendeslésállománya is visszaesett. A négy dolgozót alkalmazó szombathelyi vállalkozás azonban, a fellendülésben bízva, nem akarta elküldeni embereit, hanem kettőjükre munkahelymegtartró támogatást kért, és kapott is 1 millió fort értékben.

A tapasztalatok szerint a kis létszámú cégek döntően a munkahelyek megőrzéséhez igényeltek támogatást, míg a nagy foglalkoztatók főleg az általuk bevezetni tervezett munkaidő-csökkentés kompenzálásához kértek segítséget.

A legtöbb pályázat a közép-magyarországi régióból (Budapest, Pest megye), a legkevesebb az észak-magyarországi (Nógrád megye) és észak-alföldi (Jász-Nagykun-Szolnok) régióból érkezett. A kérelmek csaknem fele gépjármű-kereskedelem, -javítás, nagy- és kiskereskedelem, fémfeldolgozás, speciális szaképítés, gépgyártás, műanyag termékek gyártása, épületépítés és ingatlanügyletek ipari ágazatokból valók. A pályázók döntő többsége kisvállalkozás.

Vas megyéből is többen nyertek támogatást, köztük a Rába Járműipari Holding Nyrt. leányvállalataként sárvári és móri egységgel is rendelkező Rába Járműipari Alkatrészgyártó Kft. is.

Mint arról annak idején mi is beszámoltunk, e vállalat működésére is rányomta a bélyegét a recesszió: egyre nagyobb mértékben kezdtek visszaesni a cég megrendelései, s a partnereik előrejelzései sem adtak okot optimizmusra. Szintén megírtuk, hogy a haszongépjármű-iparban érdekelt sárvári egységnél a válságkezelés során több intézkedésre, például a túlóra csökkentésére, a bérelt munkások elküldésére, belső átszervezésekre, kisebb létszámleépítésre is sor került, később pedig előbb négy, majd három napra csökkent a munkahét. A munkahelyek megtartása érdekében a dolgozók, egymással szolidaritást vállalva, beleegyeztek, hogy a munkaidő csökkentésével párhuzamosan a fizetésük is kevesebb legyen, s ennek is köszönhetően a gyár működőképes maradt. Rendkívül fontos lépésként a kft. elindult az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány vonatkozó pályázatán, ahol aztán tavaly tavasszal 823 főre 127 millió 998 forint munkahely-megőrzési támogatást nyert. A cégnél öt hónapig, május elejétől szeptember végéig ebből fizették a kieső munkaidőre eső személyi alapbér 80 százalékát. A támogatásért cserébe a cég öt hónapos továbbfoglalkoztatást vállalt, amit Németh Csaba bér- és munkaügyi vezető tájékoztatása szerint teljesített is.

Németh Csabától szintén megtudtuk, hogy a sárvári egységnél 268 dolgozót érintett a pályázati támogatás, amelyből körülbelül 80 millió forint került az itteni gyárhoz.

- E támogatás nélkül a dolgozók legalább 40 százalékát el kellett volna küldeni - kö-zölte Németh Csaba, hozzátéve: a pályázat során rendkívül sok segítséget kaptak az OFA szombathelyi irodájától.

S hogy mi a helyzet mostanság?

Nos, a korábban 50-60 százalékos visszaesést elszenvedő haszongépjármű-ipar kezd magára találni, s Németh Csaba bízik abban, hogy a növekedési trend tartós, a cég működése pedig ezzel párhuzamosan stabil marad. Így legyen!

A válság nyomán a reklámtárgyak emblémázásával, továbbá szita- és tamponnyomással foglalkozó TomTeam Bt. megrendeslésállománya is visszaesett. A négy dolgozót alkalmazó szombathelyi vállalkozás azonban, a fellendülésben bízva, nem akarta elküldeni embereit, hanem kettőjükre munkahelymegtartró támogatást kért, és kapott is 1 millió fort értékben.

A tapasztalatok szerint a kis létszámú cégek döntően a munkahelyek megőrzéséhez igényeltek támogatást, míg a nagy foglalkoztatók főleg az általuk bevezetni tervezett munkaidő-csökkentés kompenzálásához kértek segítséget.

A legtöbb pályázat a közép-magyarországi régióból (Budapest, Pest megye), a legkevesebb az észak-magyarországi (Nógrád megye) és észak-alföldi (Jász-Nagykun-Szolnok) régióból érkezett. A kérelmek csaknem fele gépjármű-kereskedelem, -javítás, nagy- és kiskereskedelem, fémfeldolgozás, speciális szaképítés, gépgyártás, műanyag termékek gyártása, épületépítés és ingatlanügyletek ipari ágazatokból valók. A pályázók döntő többsége kisvállalkozás.

Vas megyéből is többen nyertek támogatást, köztük a Rába Járműipari Holding Nyrt. leányvállalataként sárvári és móri egységgel is rendelkező Rába Járműipari Alkatrészgyártó Kft. is.

Mint arról annak idején mi is beszámoltunk, e vállalat működésére is rányomta a bélyegét a recesszió: egyre nagyobb mértékben kezdtek visszaesni a cég megrendelései, s a partnereik előrejelzései sem adtak okot optimizmusra. Szintén megírtuk, hogy a haszongépjármű-iparban érdekelt sárvári egységnél a válságkezelés során több intézkedésre, például a túlóra csökkentésére, a bérelt munkások elküldésére, belső átszervezésekre, kisebb létszámleépítésre is sor került, később pedig előbb négy, majd három napra csökkent a munkahét. A munkahelyek megtartása érdekében a dolgozók, egymással szolidaritást vállalva, beleegyeztek, hogy a munkaidő csökkentésével párhuzamosan a fizetésük is kevesebb legyen, s ennek is köszönhetően a gyár működőképes maradt. Rendkívül fontos lépésként a kft. elindult az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány vonatkozó pályázatán, ahol aztán tavaly tavasszal 823 főre 127 millió 998 forint munkahely-megőrzési támogatást nyert. A cégnél öt hónapig, május elejétől szeptember végéig ebből fizették a kieső munkaidőre eső személyi alapbér 80 százalékát. A támogatásért cserébe a cég öt hónapos továbbfoglalkoztatást vállalt, amit Németh Csaba bér- és munkaügyi vezető tájékoztatása szerint teljesített is.

Németh Csabától szintén megtudtuk, hogy a sárvári egységnél 268 dolgozót érintett a pályázati támogatás, amelyből körülbelül 80 millió forint került az itteni gyárhoz.

- E támogatás nélkül a dolgozók legalább 40 százalékát el kellett volna küldeni - kö-zölte Németh Csaba, hozzátéve: a pályázat során rendkívül sok segítséget kaptak az OFA szombathelyi irodájától.

S hogy mi a helyzet mostanság?

Nos, a korábban 50-60 százalékos visszaesést elszenvedő haszongépjármű-ipar kezd magára találni, s Németh Csaba bízik abban, hogy a növekedési trend tartós, a cég működése pedig ezzel párhuzamosan stabil marad. Így legyen!

A válság nyomán a reklámtárgyak emblémázásával, továbbá szita- és tamponnyomással foglalkozó TomTeam Bt. megrendeslésállománya is visszaesett. A négy dolgozót alkalmazó szombathelyi vállalkozás azonban, a fellendülésben bízva, nem akarta elküldeni embereit, hanem kettőjükre munkahelymegtartró támogatást kért, és kapott is 1 millió fort értékben.

A legtöbb pályázat a közép-magyarországi régióból (Budapest, Pest megye), a legkevesebb az észak-magyarországi (Nógrád megye) és észak-alföldi (Jász-Nagykun-Szolnok) régióból érkezett. A kérelmek csaknem fele gépjármű-kereskedelem, -javítás, nagy- és kiskereskedelem, fémfeldolgozás, speciális szaképítés, gépgyártás, műanyag termékek gyártása, épületépítés és ingatlanügyletek ipari ágazatokból valók. A pályázók döntő többsége kisvállalkozás.

Vas megyéből is többen nyertek támogatást, köztük a Rába Járműipari Holding Nyrt. leányvállalataként sárvári és móri egységgel is rendelkező Rába Járműipari Alkatrészgyártó Kft. is.

Mint arról annak idején mi is beszámoltunk, e vállalat működésére is rányomta a bélyegét a recesszió: egyre nagyobb mértékben kezdtek visszaesni a cég megrendelései, s a partnereik előrejelzései sem adtak okot optimizmusra. Szintén megírtuk, hogy a haszongépjármű-iparban érdekelt sárvári egységnél a válságkezelés során több intézkedésre, például a túlóra csökkentésére, a bérelt munkások elküldésére, belső átszervezésekre, kisebb létszámleépítésre is sor került, később pedig előbb négy, majd három napra csökkent a munkahét. A munkahelyek megtartása érdekében a dolgozók, egymással szolidaritást vállalva, beleegyeztek, hogy a munkaidő csökkentésével párhuzamosan a fizetésük is kevesebb legyen, s ennek is köszönhetően a gyár működőképes maradt. Rendkívül fontos lépésként a kft. elindult az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány vonatkozó pályázatán, ahol aztán tavaly tavasszal 823 főre 127 millió 998 forint munkahely-megőrzési támogatást nyert. A cégnél öt hónapig, május elejétől szeptember végéig ebből fizették a kieső munkaidőre eső személyi alapbér 80 százalékát. A támogatásért cserébe a cég öt hónapos továbbfoglalkoztatást vállalt, amit Németh Csaba bér- és munkaügyi vezető tájékoztatása szerint teljesített is.

Németh Csabától szintén megtudtuk, hogy a sárvári egységnél 268 dolgozót érintett a pályázati támogatás, amelyből körülbelül 80 millió forint került az itteni gyárhoz.

- E támogatás nélkül a dolgozók legalább 40 százalékát el kellett volna küldeni - kö-zölte Németh Csaba, hozzátéve: a pályázat során rendkívül sok segítséget kaptak az OFA szombathelyi irodájától.

S hogy mi a helyzet mostanság?

Nos, a korábban 50-60 százalékos visszaesést elszenvedő haszongépjármű-ipar kezd magára találni, s Németh Csaba bízik abban, hogy a növekedési trend tartós, a cég működése pedig ezzel párhuzamosan stabil marad. Így legyen!

A válság nyomán a reklámtárgyak emblémázásával, továbbá szita- és tamponnyomással foglalkozó TomTeam Bt. megrendeslésállománya is visszaesett. A négy dolgozót alkalmazó szombathelyi vállalkozás azonban, a fellendülésben bízva, nem akarta elküldeni embereit, hanem kettőjükre munkahelymegtartró támogatást kért, és kapott is 1 millió fort értékben.

A legtöbb pályázat a közép-magyarországi régióból (Budapest, Pest megye), a legkevesebb az észak-magyarországi (Nógrád megye) és észak-alföldi (Jász-Nagykun-Szolnok) régióból érkezett. A kérelmek csaknem fele gépjármű-kereskedelem, -javítás, nagy- és kiskereskedelem, fémfeldolgozás, speciális szaképítés, gépgyártás, műanyag termékek gyártása, épületépítés és ingatlanügyletek ipari ágazatokból valók. A pályázók döntő többsége kisvállalkozás.

Vas megyéből is többen nyertek támogatást, köztük a Rába Járműipari Holding Nyrt. leányvállalataként sárvári és móri egységgel is rendelkező Rába Járműipari Alkatrészgyártó Kft. is.

Mint arról annak idején mi is beszámoltunk, e vállalat működésére is rányomta a bélyegét a recesszió: egyre nagyobb mértékben kezdtek visszaesni a cég megrendelései, s a partnereik előrejelzései sem adtak okot optimizmusra. Szintén megírtuk, hogy a haszongépjármű-iparban érdekelt sárvári egységnél a válságkezelés során több intézkedésre, például a túlóra csökkentésére, a bérelt munkások elküldésére, belső átszervezésekre, kisebb létszámleépítésre is sor került, később pedig előbb négy, majd három napra csökkent a munkahét. A munkahelyek megtartása érdekében a dolgozók, egymással szolidaritást vállalva, beleegyeztek, hogy a munkaidő csökkentésével párhuzamosan a fizetésük is kevesebb legyen, s ennek is köszönhetően a gyár működőképes maradt. Rendkívül fontos lépésként a kft. elindult az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány vonatkozó pályázatán, ahol aztán tavaly tavasszal 823 főre 127 millió 998 forint munkahely-megőrzési támogatást nyert. A cégnél öt hónapig, május elejétől szeptember végéig ebből fizették a kieső munkaidőre eső személyi alapbér 80 százalékát. A támogatásért cserébe a cég öt hónapos továbbfoglalkoztatást vállalt, amit Németh Csaba bér- és munkaügyi vezető tájékoztatása szerint teljesített is.

Németh Csabától szintén megtudtuk, hogy a sárvári egységnél 268 dolgozót érintett a pályázati támogatás, amelyből körülbelül 80 millió forint került az itteni gyárhoz.

- E támogatás nélkül a dolgozók legalább 40 százalékát el kellett volna küldeni - kö-zölte Németh Csaba, hozzátéve: a pályázat során rendkívül sok segítséget kaptak az OFA szombathelyi irodájától.

S hogy mi a helyzet mostanság?

Nos, a korábban 50-60 százalékos visszaesést elszenvedő haszongépjármű-ipar kezd magára találni, s Németh Csaba bízik abban, hogy a növekedési trend tartós, a cég működése pedig ezzel párhuzamosan stabil marad. Így legyen!

A válság nyomán a reklámtárgyak emblémázásával, továbbá szita- és tamponnyomással foglalkozó TomTeam Bt. megrendeslésállománya is visszaesett. A négy dolgozót alkalmazó szombathelyi vállalkozás azonban, a fellendülésben bízva, nem akarta elküldeni embereit, hanem kettőjükre munkahelymegtartró támogatást kért, és kapott is 1 millió fort értékben.

Vas megyéből is többen nyertek támogatást, köztük a Rába Járműipari Holding Nyrt. leányvállalataként sárvári és móri egységgel is rendelkező Rába Járműipari Alkatrészgyártó Kft. is.

Mint arról annak idején mi is beszámoltunk, e vállalat működésére is rányomta a bélyegét a recesszió: egyre nagyobb mértékben kezdtek visszaesni a cég megrendelései, s a partnereik előrejelzései sem adtak okot optimizmusra. Szintén megírtuk, hogy a haszongépjármű-iparban érdekelt sárvári egységnél a válságkezelés során több intézkedésre, például a túlóra csökkentésére, a bérelt munkások elküldésére, belső átszervezésekre, kisebb létszámleépítésre is sor került, később pedig előbb négy, majd három napra csökkent a munkahét. A munkahelyek megtartása érdekében a dolgozók, egymással szolidaritást vállalva, beleegyeztek, hogy a munkaidő csökkentésével párhuzamosan a fizetésük is kevesebb legyen, s ennek is köszönhetően a gyár működőképes maradt. Rendkívül fontos lépésként a kft. elindult az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány vonatkozó pályázatán, ahol aztán tavaly tavasszal 823 főre 127 millió 998 forint munkahely-megőrzési támogatást nyert. A cégnél öt hónapig, május elejétől szeptember végéig ebből fizették a kieső munkaidőre eső személyi alapbér 80 százalékát. A támogatásért cserébe a cég öt hónapos továbbfoglalkoztatást vállalt, amit Németh Csaba bér- és munkaügyi vezető tájékoztatása szerint teljesített is.

Németh Csabától szintén megtudtuk, hogy a sárvári egységnél 268 dolgozót érintett a pályázati támogatás, amelyből körülbelül 80 millió forint került az itteni gyárhoz.

- E támogatás nélkül a dolgozók legalább 40 százalékát el kellett volna küldeni - kö-zölte Németh Csaba, hozzátéve: a pályázat során rendkívül sok segítséget kaptak az OFA szombathelyi irodájától.

S hogy mi a helyzet mostanság?

Nos, a korábban 50-60 százalékos visszaesést elszenvedő haszongépjármű-ipar kezd magára találni, s Németh Csaba bízik abban, hogy a növekedési trend tartós, a cég működése pedig ezzel párhuzamosan stabil marad. Így legyen!

A válság nyomán a reklámtárgyak emblémázásával, továbbá szita- és tamponnyomással foglalkozó TomTeam Bt. megrendeslésállománya is visszaesett. A négy dolgozót alkalmazó szombathelyi vállalkozás azonban, a fellendülésben bízva, nem akarta elküldeni embereit, hanem kettőjükre munkahelymegtartró támogatást kért, és kapott is 1 millió fort értékben.

Vas megyéből is többen nyertek támogatást, köztük a Rába Járműipari Holding Nyrt. leányvállalataként sárvári és móri egységgel is rendelkező Rába Járműipari Alkatrészgyártó Kft. is.

Mint arról annak idején mi is beszámoltunk, e vállalat működésére is rányomta a bélyegét a recesszió: egyre nagyobb mértékben kezdtek visszaesni a cég megrendelései, s a partnereik előrejelzései sem adtak okot optimizmusra. Szintén megírtuk, hogy a haszongépjármű-iparban érdekelt sárvári egységnél a válságkezelés során több intézkedésre, például a túlóra csökkentésére, a bérelt munkások elküldésére, belső átszervezésekre, kisebb létszámleépítésre is sor került, később pedig előbb négy, majd három napra csökkent a munkahét. A munkahelyek megtartása érdekében a dolgozók, egymással szolidaritást vállalva, beleegyeztek, hogy a munkaidő csökkentésével párhuzamosan a fizetésük is kevesebb legyen, s ennek is köszönhetően a gyár működőképes maradt. Rendkívül fontos lépésként a kft. elindult az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány vonatkozó pályázatán, ahol aztán tavaly tavasszal 823 főre 127 millió 998 forint munkahely-megőrzési támogatást nyert. A cégnél öt hónapig, május elejétől szeptember végéig ebből fizették a kieső munkaidőre eső személyi alapbér 80 százalékát. A támogatásért cserébe a cég öt hónapos továbbfoglalkoztatást vállalt, amit Németh Csaba bér- és munkaügyi vezető tájékoztatása szerint teljesített is.

Németh Csabától szintén megtudtuk, hogy a sárvári egységnél 268 dolgozót érintett a pályázati támogatás, amelyből körülbelül 80 millió forint került az itteni gyárhoz.

- E támogatás nélkül a dolgozók legalább 40 százalékát el kellett volna küldeni - kö-zölte Németh Csaba, hozzátéve: a pályázat során rendkívül sok segítséget kaptak az OFA szombathelyi irodájától.

S hogy mi a helyzet mostanság?

Nos, a korábban 50-60 százalékos visszaesést elszenvedő haszongépjármű-ipar kezd magára találni, s Németh Csaba bízik abban, hogy a növekedési trend tartós, a cég működése pedig ezzel párhuzamosan stabil marad. Így legyen!

A válság nyomán a reklámtárgyak emblémázásával, továbbá szita- és tamponnyomással foglalkozó TomTeam Bt. megrendeslésállománya is visszaesett. A négy dolgozót alkalmazó szombathelyi vállalkozás azonban, a fellendülésben bízva, nem akarta elküldeni embereit, hanem kettőjükre munkahelymegtartró támogatást kért, és kapott is 1 millió fort értékben.

Mint arról annak idején mi is beszámoltunk, e vállalat működésére is rányomta a bélyegét a recesszió: egyre nagyobb mértékben kezdtek visszaesni a cég megrendelései, s a partnereik előrejelzései sem adtak okot optimizmusra. Szintén megírtuk, hogy a haszongépjármű-iparban érdekelt sárvári egységnél a válságkezelés során több intézkedésre, például a túlóra csökkentésére, a bérelt munkások elküldésére, belső átszervezésekre, kisebb létszámleépítésre is sor került, később pedig előbb négy, majd három napra csökkent a munkahét. A munkahelyek megtartása érdekében a dolgozók, egymással szolidaritást vállalva, beleegyeztek, hogy a munkaidő csökkentésével párhuzamosan a fizetésük is kevesebb legyen, s ennek is köszönhetően a gyár működőképes maradt. Rendkívül fontos lépésként a kft. elindult az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány vonatkozó pályázatán, ahol aztán tavaly tavasszal 823 főre 127 millió 998 forint munkahely-megőrzési támogatást nyert. A cégnél öt hónapig, május elejétől szeptember végéig ebből fizették a kieső munkaidőre eső személyi alapbér 80 százalékát. A támogatásért cserébe a cég öt hónapos továbbfoglalkoztatást vállalt, amit Németh Csaba bér- és munkaügyi vezető tájékoztatása szerint teljesített is.

Németh Csabától szintén megtudtuk, hogy a sárvári egységnél 268 dolgozót érintett a pályázati támogatás, amelyből körülbelül 80 millió forint került az itteni gyárhoz.

- E támogatás nélkül a dolgozók legalább 40 százalékát el kellett volna küldeni - kö-zölte Németh Csaba, hozzátéve: a pályázat során rendkívül sok segítséget kaptak az OFA szombathelyi irodájától.

S hogy mi a helyzet mostanság?

Nos, a korábban 50-60 százalékos visszaesést elszenvedő haszongépjármű-ipar kezd magára találni, s Németh Csaba bízik abban, hogy a növekedési trend tartós, a cég működése pedig ezzel párhuzamosan stabil marad. Így legyen!

A válság nyomán a reklámtárgyak emblémázásával, továbbá szita- és tamponnyomással foglalkozó TomTeam Bt. megrendeslésállománya is visszaesett. A négy dolgozót alkalmazó szombathelyi vállalkozás azonban, a fellendülésben bízva, nem akarta elküldeni embereit, hanem kettőjükre munkahelymegtartró támogatást kért, és kapott is 1 millió fort értékben.

Mint arról annak idején mi is beszámoltunk, e vállalat működésére is rányomta a bélyegét a recesszió: egyre nagyobb mértékben kezdtek visszaesni a cég megrendelései, s a partnereik előrejelzései sem adtak okot optimizmusra. Szintén megírtuk, hogy a haszongépjármű-iparban érdekelt sárvári egységnél a válságkezelés során több intézkedésre, például a túlóra csökkentésére, a bérelt munkások elküldésére, belső átszervezésekre, kisebb létszámleépítésre is sor került, később pedig előbb négy, majd három napra csökkent a munkahét. A munkahelyek megtartása érdekében a dolgozók, egymással szolidaritást vállalva, beleegyeztek, hogy a munkaidő csökkentésével párhuzamosan a fizetésük is kevesebb legyen, s ennek is köszönhetően a gyár működőképes maradt. Rendkívül fontos lépésként a kft. elindult az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány vonatkozó pályázatán, ahol aztán tavaly tavasszal 823 főre 127 millió 998 forint munkahely-megőrzési támogatást nyert. A cégnél öt hónapig, május elejétől szeptember végéig ebből fizették a kieső munkaidőre eső személyi alapbér 80 százalékát. A támogatásért cserébe a cég öt hónapos továbbfoglalkoztatást vállalt, amit Németh Csaba bér- és munkaügyi vezető tájékoztatása szerint teljesített is.

Németh Csabától szintén megtudtuk, hogy a sárvári egységnél 268 dolgozót érintett a pályázati támogatás, amelyből körülbelül 80 millió forint került az itteni gyárhoz.

- E támogatás nélkül a dolgozók legalább 40 százalékát el kellett volna küldeni - kö-zölte Németh Csaba, hozzátéve: a pályázat során rendkívül sok segítséget kaptak az OFA szombathelyi irodájától.

S hogy mi a helyzet mostanság?

Nos, a korábban 50-60 százalékos visszaesést elszenvedő haszongépjármű-ipar kezd magára találni, s Németh Csaba bízik abban, hogy a növekedési trend tartós, a cég működése pedig ezzel párhuzamosan stabil marad. Így legyen!

A válság nyomán a reklámtárgyak emblémázásával, továbbá szita- és tamponnyomással foglalkozó TomTeam Bt. megrendeslésállománya is visszaesett. A négy dolgozót alkalmazó szombathelyi vállalkozás azonban, a fellendülésben bízva, nem akarta elküldeni embereit, hanem kettőjükre munkahelymegtartró támogatást kért, és kapott is 1 millió fort értékben.

Németh Csabától szintén megtudtuk, hogy a sárvári egységnél 268 dolgozót érintett a pályázati támogatás, amelyből körülbelül 80 millió forint került az itteni gyárhoz.

- E támogatás nélkül a dolgozók legalább 40 százalékát el kellett volna küldeni - kö-zölte Németh Csaba, hozzátéve: a pályázat során rendkívül sok segítséget kaptak az OFA szombathelyi irodájától.

S hogy mi a helyzet mostanság?

Nos, a korábban 50-60 százalékos visszaesést elszenvedő haszongépjármű-ipar kezd magára találni, s Németh Csaba bízik abban, hogy a növekedési trend tartós, a cég működése pedig ezzel párhuzamosan stabil marad. Így legyen!

A válság nyomán a reklámtárgyak emblémázásával, továbbá szita- és tamponnyomással foglalkozó TomTeam Bt. megrendeslésállománya is visszaesett. A négy dolgozót alkalmazó szombathelyi vállalkozás azonban, a fellendülésben bízva, nem akarta elküldeni embereit, hanem kettőjükre munkahelymegtartró támogatást kért, és kapott is 1 millió fort értékben.

Németh Csabától szintén megtudtuk, hogy a sárvári egységnél 268 dolgozót érintett a pályázati támogatás, amelyből körülbelül 80 millió forint került az itteni gyárhoz.

- E támogatás nélkül a dolgozók legalább 40 százalékát el kellett volna küldeni - kö-zölte Németh Csaba, hozzátéve: a pályázat során rendkívül sok segítséget kaptak az OFA szombathelyi irodájától.

S hogy mi a helyzet mostanság?

Nos, a korábban 50-60 százalékos visszaesést elszenvedő haszongépjármű-ipar kezd magára találni, s Németh Csaba bízik abban, hogy a növekedési trend tartós, a cég működése pedig ezzel párhuzamosan stabil marad. Így legyen!

A válság nyomán a reklámtárgyak emblémázásával, továbbá szita- és tamponnyomással foglalkozó TomTeam Bt. megrendeslésállománya is visszaesett. A négy dolgozót alkalmazó szombathelyi vállalkozás azonban, a fellendülésben bízva, nem akarta elküldeni embereit, hanem kettőjükre munkahelymegtartró támogatást kért, és kapott is 1 millió fort értékben.

- E támogatás nélkül a dolgozók legalább 40 százalékát el kellett volna küldeni - kö-zölte Németh Csaba, hozzátéve: a pályázat során rendkívül sok segítséget kaptak az OFA szombathelyi irodájától.

S hogy mi a helyzet mostanság?

Nos, a korábban 50-60 százalékos visszaesést elszenvedő haszongépjármű-ipar kezd magára találni, s Németh Csaba bízik abban, hogy a növekedési trend tartós, a cég működése pedig ezzel párhuzamosan stabil marad. Így legyen!

A válság nyomán a reklámtárgyak emblémázásával, továbbá szita- és tamponnyomással foglalkozó TomTeam Bt. megrendeslésállománya is visszaesett. A négy dolgozót alkalmazó szombathelyi vállalkozás azonban, a fellendülésben bízva, nem akarta elküldeni embereit, hanem kettőjükre munkahelymegtartró támogatást kért, és kapott is 1 millió fort értékben.

- E támogatás nélkül a dolgozók legalább 40 százalékát el kellett volna küldeni - kö-zölte Németh Csaba, hozzátéve: a pályázat során rendkívül sok segítséget kaptak az OFA szombathelyi irodájától.

S hogy mi a helyzet mostanság?

Nos, a korábban 50-60 százalékos visszaesést elszenvedő haszongépjármű-ipar kezd magára találni, s Németh Csaba bízik abban, hogy a növekedési trend tartós, a cég működése pedig ezzel párhuzamosan stabil marad. Így legyen!

A válság nyomán a reklámtárgyak emblémázásával, továbbá szita- és tamponnyomással foglalkozó TomTeam Bt. megrendeslésállománya is visszaesett. A négy dolgozót alkalmazó szombathelyi vállalkozás azonban, a fellendülésben bízva, nem akarta elküldeni embereit, hanem kettőjükre munkahelymegtartró támogatást kért, és kapott is 1 millió fort értékben.

S hogy mi a helyzet mostanság?

Nos, a korábban 50-60 százalékos visszaesést elszenvedő haszongépjármű-ipar kezd magára találni, s Németh Csaba bízik abban, hogy a növekedési trend tartós, a cég működése pedig ezzel párhuzamosan stabil marad. Így legyen!

A válság nyomán a reklámtárgyak emblémázásával, továbbá szita- és tamponnyomással foglalkozó TomTeam Bt. megrendeslésállománya is visszaesett. A négy dolgozót alkalmazó szombathelyi vállalkozás azonban, a fellendülésben bízva, nem akarta elküldeni embereit, hanem kettőjükre munkahelymegtartró támogatást kért, és kapott is 1 millió fort értékben.

S hogy mi a helyzet mostanság?

Nos, a korábban 50-60 százalékos visszaesést elszenvedő haszongépjármű-ipar kezd magára találni, s Németh Csaba bízik abban, hogy a növekedési trend tartós, a cég működése pedig ezzel párhuzamosan stabil marad. Így legyen!

A válság nyomán a reklámtárgyak emblémázásával, továbbá szita- és tamponnyomással foglalkozó TomTeam Bt. megrendeslésállománya is visszaesett. A négy dolgozót alkalmazó szombathelyi vállalkozás azonban, a fellendülésben bízva, nem akarta elküldeni embereit, hanem kettőjükre munkahelymegtartró támogatást kért, és kapott is 1 millió fort értékben.

Nos, a korábban 50-60 százalékos visszaesést elszenvedő haszongépjármű-ipar kezd magára találni, s Németh Csaba bízik abban, hogy a növekedési trend tartós, a cég működése pedig ezzel párhuzamosan stabil marad. Így legyen!

A válság nyomán a reklámtárgyak emblémázásával, továbbá szita- és tamponnyomással foglalkozó TomTeam Bt. megrendeslésállománya is visszaesett. A négy dolgozót alkalmazó szombathelyi vállalkozás azonban, a fellendülésben bízva, nem akarta elküldeni embereit, hanem kettőjükre munkahelymegtartró támogatást kért, és kapott is 1 millió fort értékben.

Nos, a korábban 50-60 százalékos visszaesést elszenvedő haszongépjármű-ipar kezd magára találni, s Németh Csaba bízik abban, hogy a növekedési trend tartós, a cég működése pedig ezzel párhuzamosan stabil marad. Így legyen!

A válság nyomán a reklámtárgyak emblémázásával, továbbá szita- és tamponnyomással foglalkozó TomTeam Bt. megrendeslésállománya is visszaesett. A négy dolgozót alkalmazó szombathelyi vállalkozás azonban, a fellendülésben bízva, nem akarta elküldeni embereit, hanem kettőjükre munkahelymegtartró támogatást kért, és kapott is 1 millió fort értékben.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!