Gazdaság

2006.09.13. 02:28

Mitől lett olcsóbb az M7 zalai szakasza?

Nagykanizsa (pa) - A korábbiakhoz képest lényegesen olcsóbban épülhet az M7-es Nagykanizsa-Balatonkeresztúr közötti szakasza. A közel 40 százalékos megtakarítást az építési szabályok egyszerűsítésével és a tiszta versenyhelyzet megteremtésével magyarázzák az illetékesek.

Sámel József

Idehaza még soha nem épült ilyen olcsón autópálya, mint a rövidesen kezdődő Nagykanizsa és Balatonkeresztúr közti szakasz esetében várható. A mintegy 35,5 kilométeres hosszúságú utat 43,8 milliárd forintért építi meg az osztrák-magyar PVT-M7 Konzorcium.

- Több oka is van, hogy ennyivel olcsóbban épülhet meg az M7-es Nagykanizsa-Balatonkeresztúr közötti szakasza - kezdte Béni Gyöngyi, a Nemzeti Autópálya Zrt. szóvivője, az okokat firtató érdeklődésünkre. - A csökkentett műszaki paraméterek - szűkebb lesz a koronaszélesség, s a középső elválasztó sáv - miatt, valamint a többfordulós tárgyalások eredményeként lehetett elérni a kedvező árat - mondta a szóvivő. - Az olcsóság persze nem mehet a biztonság és a szolgáltatási színvonal rovására, csak azért nem faragunk az árból, hogy elmondhassuk: olcsón épül a sztráda.

Mint azt Béni Gyöngyi hangsúlyozta: egy-egy autópálya-szakasz bekerülési költségét leginkább a szükséges műtárgyak - felüljárók, hidak, pihenőhelyek - befolyásolják. A Zamárdi-Balatonszárszó szakasz például irreálisan drágának tűnhet a maga 5,3 milliárd forintos kilométerárával, ám itt épül az ország legnagyobb völgyhídja, amely 1872 méter hosszú lesz. A szakma szerint hiteles adatokat csak a lecsupaszított fajlagos főpálya ára mutat, mely a Nagykanizsa és Balatonkeresztúr közötti szakasz esetében 611 millió forint.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!