Egyéb

2010.11.05. 09:19

Férfiszívek megdobogtatója: Subaru Impreza

Vágtázó hófehér paripa az óceán túloldaláról - Popovics László nagykanizsai raliversenyző Subaru Imprezájának látványa megdobogtatja a férfiszíveket. Hát még a hangja...

Horváth-Balogh Attila

 - Néhány évvel ezelőtt hozták be az autót a tengerentúlról, én már használtan vettem - bocsátotta előre Popovics László. - Mivel korábban is Subaru Imprezám volt, ragaszkodtam a márkához, hiszen nagyon megbízható, s kiválóan alkalmas a versenyeket megelőző pályabejárásra. Az ereje csak egy dolog, emellett állandó négykerék-meghajtással rendelkezik, ami télen-nyáron hasznos lehet. Csodálatos a boxermotor hangja, ez az első, amibe szerintem az ember beleszeret. Rendkívül jó a súlypontja a boxermotoros felépítés miatt. A 2000 köbcentis, a szerkezetéből adódóan amúgy is alacsony turbós motor ugyanis lejjebb és valamivel hátrébb van, mint az autók többségénél. Apropó, motor: 230 ló dübörög a hengerekben, de a VRX után kijött STI még erősebb 50-60 lóerővel - magyarázta a fiatal pilóta.

 

Popovics László Imprezájában több olyan technikai elem is található, amit az Európába küldött autókból kihagyott a gyártó. Például a tempomat, amire, ugye, egy alapvetően versenyre tervezett járgányban elvileg nem lenne szükség, de Amerika, az más. Ott a hosszú utak, nagy távolságok miatt muszáj volt beszerelni ezt a kényelmi eszközt. Csak kinyomott kuplungpedállal lehet beindítani az autót, ami kifejezetten kisgyermekes családok esetében lehet előnyös, ha mondjuk, a kölyök ellenállhatatlan késztetést érezne az önálló kocsikázásra.

 

Apropó, család! A VRX nemcsak külsejét tekintve lenyűgöző, hanem a belső helykínálat szempontjából is, akár családi autónak is használ-ható - főleg, hogy felszerelték a gyermekülések rögzítésére szolgáló Isofix-pontokkal.

A típust nem tömték tele felesleges elektronikával, utastere, s műszerfala is spártai. Ülései és rádiója eredeti amerikai, utóbbi, az ottani rendszerhez igazodóan, a páros számra végződő állomásokat nem képes fogni.

 

Ez az autó azoknak való, akik telefonban és személygépkocsiban is az egyszerűt kedvelik: a mobilon beszélni lehessen, a kocsi meg vigyen el oda, ahova akarom. Az Impreza utóbbit nagyon tudja. Rendkívül gyors és fürge, aminek különösen meleg helyzetben vesszük hasznát - egy fokozatot visszakapcsolunk, és huss...

Persze, a gyorsaságnak ára van: 9 literes átlagfogyasztás - de valljuk be, aki ilyen típust vesz, nem azzal foglalkozik, hogy mennyi üzemanyagot nyakal a kicsike...

 

TÖBBSZÖR A DOBOGÓN
Popovics László 2004 óta ralizik, a navigátori székből ült át a volán mögé 2008-ban. Anno a Miskolc Ralin debütált navigátorként, kategóriagyőzelemmel a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség első osztályában. 2005-ben pár versenyen az A8-as géposztályban navigált egy Mitsubishi EVO VI-osban, majd az A7-es géposztályban folytatta, ahol kategória harmadikok lettek. Navigátorként bajnoki címet is begyûjtött, pilótaként pedig legutóbb az Akácmézes Komló Ralin az abszolút 3. és kategória 2. helyet szerezte meg a Popovics – Leutsch – Peugeot 306 S16 „trió”.     

 

 

 

 

Lóerő rovatunk további cikkei itt!

 

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!