Egyéb

2010.06.03. 02:27

Ne dőljünk be a fenyegetésnek

Több magyar fogyasztó szerzett keserű tapasztalatokat német weboldalakkal kapcsolatban - a csalásokra már az Európai Fogyasztói Központ is figyelmeztetett.

Szalabán Attila

Interneten keresztül, egy német weboldalon regisztrálva személyes adatait megadva szerzett be egy ingyenesnek vélt szoftvert nemrég H. Attiláné. Az asszony jóhiszeműen letöltötte a programot, s úgy gondolta: mivel sehol nem volt ár feltüntetve, azt díjmentesen szerezheti be. Néhány héttel később döbbenten olvasta egy német kereskedő levelét, aki 100 eurót követelt tőle, annak nem fizetése esetén bírósági eljárást helyezve kilátásba.


Az ügy csak egy az Európai Fogyasztói Központokhoz (EFK) befutó panaszok közül. Az esetek kapcsán a németországi EFK igazgatója, Berndt Krieger közleményt adott ki, melyben azt tanácsolta a fogyasztóknak: ne engedjenek az állítólagos behajtó cégek fenyegetőzésének, és ne fizessék be a követelt díjakat. Bár a bíróság emlegetése nagy nyomást gyakorol az emberekre, az EFK tapasztalatai szerint ez üres fenyegetés, számos jogi akadálya van ugyanis a fogyasztók bíróság elé citálásának. A német igazgató rámutatott: a külföldi kereskedőknek a magyar állampolgárokkal szembeni követeléseiket magyar bíróság előtt kellene érvényesíteni

.- A legtöbb problémás eset mobiltartalmak letöltését kínáló honlapokkal kapcsolatban merült fel - ecsetelte Krajcsik Szilvia, a magyarországi Európai Fogyasztói Központ jogásza. - Érdemes előzetesen tájékozódni a szóban forgó webáruházakról. A központunk honlapján található Howard vásárlási tanácsadó segít annak eldöntésében, hogy kiben-miben bízhatunk online ügyletek kapcsán.Amennyiben valaki mégis beleszalad egy akár határokon is átnyúló csalásgyanús esetben, ingyenesen kérheti az Európai Fogyasztói Központ segítségét.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!