Átadták az M7-es autópálya utolsó magyarországi szakaszát (frissítve fotókkal)

<b>Letenye</b> - Október 22-én <em>Bozidar Kalmeta</em> horvát tengerészeti, közlekedési és infrastrukturális miniszter, valamint <em>Szabó Pál </em> magyar közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszter ünnepélyes körülmények között felavatta a magyar M7-es és a horvát A4-es autópályákat összekötő, a Mura folyón átívelő Zrínyi-hidat.

zaol.hu

Sor került a létesítményhez szervesen kapcsolódó, új határátkelő avatására is.  Ezzel teljessé vált az autópálya-kapcsolat Budapest és az Adriai-tenger között.



A 216 méter hosszú négysávos átkelőt  7,9 millió euróból (mintegy 2 milliárd forintból) építették. A beruházás költségeit fele részben a magyar, fele részben a horvát állam finanszírozta. Mint az avatóünnepségen elhangzott: a két ország közötti együttműködésben példaértékű volt a beruházás, hiszen például magyar tervező álmodta meg, s horvát kivitelező építette fel.



A forgalom ma délelőtt indult meg az érintett szakaszon, ettől az időponttól kezdődően a régi átkelőhelyen kizárólagosan a KRESZ szerint az autópályáról letiltott forgalom, valamint a teherforgalom léptethető át.



Avató beszédében dr. Szabó Pál, közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszter párhuzamot vont Magyarország és Horvátország autópálya építései között. Hangsúlyozta: a két országban nagyjából egyforma, 1100 kilométeres sztrádahálózattal rendelkezik, hasonlóval, mint Lengyelország, ám utóbbi területe jóval nagyobb. Ellenben Csehország, Szlovákia és Szlovénia is 500-550 kilométer körüli hosszúságú autópályát épített , ez is mutatja a horvát és a magyar kormány elkötelezettségét.




Fotók: Szakony Attila


Még több fotó itt!

Ezek is érdekelhetik