Belföld

2006.09.14. 02:28

Csökkenő benzinár

Zalaegerszeg - Az utóbbi hónapokban szinte minden korábbit felülmúló ármozgásnak voltunk tanúi az üzemanyagok terén. Nemrég 300 forint fölé emelkedett a benzin ára, most már 280 alatt van.

Mórocz Zsolt

Tegnaptól a 95-ös benzin nagykereskedelmi árát 6 forinttal, a gázolajét pedig 5 forinttal csökkentette a MOL. Az üzemanyag árcsökkenése néhány hete folyamatos, alig több, mint egy hete 10 forinttal ment lejjebb a benzin, a gázolaj 3-mal, de már július végén is volt egy 3 forintos benzinár-csökkentés. A közvetlen okokat a világpiaci árak változásával magyarázzák, amit a MOL lefelé is követ. A világpiaci árak alakulása, tőzsdei alakítása pedig nagyon szerteágazó, de többnyire az USA beszerzési és fogyasztási helyzete alakítja. Habár a nemzetközi kereslet áralakításában egyre nagyobb szerepet játszik a fejlődő kínai gazdaság energia- és üzemanyagéhsége. Az iráni atomprogram, mint áralakító tényező kikerült a képből, de nem végleg.

Az elemzők a mostani árcsökkenéseket például részben azzal magyarázzák, hogy magasak maradtak a felhalmozott üzemanyagkészletek, például az amerikai hurrikánszezon nem hozott nagy katasztrófákat, nem gerjesztett felvásárlást. A hihetetlenül sokrétű ármeghatározó okok persze pillanatok alatt változhatnak, és velül együtt mozogni fog az üzemanyagok ára is.

Ilyenkor, árcsökkenéskor persze érthető a fogyasztó kérdése, az egyéb termékek és szolgáltatások ára lefelé nem követi ezt a mozgást? Talán senkinek sem okoz túl nagy meglepetést, ha mindjárt az elején leszögezzük, a kérdés költői. Ilyen rövid távon sohasem követi a termékek, szolgáltatások árainak mérséklődése a benzinár-csökkenést, túl sokáig pedig úgysem tart ez a kedvező folyamat.

Néhány területen mégis ez iránt érdeklődtünk, pontosabban az áralakítás sajátosságairól. Legközvetlenebbül, napi költségként magukat a fuvarozókat érinti a közelmúltbeli és tegnapi árcsökkenés. Erről Konkoly László, az egerszegi Tele 3 taxi képviselője például azt mondja, hogy a megelőző üzemanyag-áremelésekkor sem nyúltak a tarifákhoz, miért tennék most? Mint elmondta, igyekeztek technikai oldalról alkalmazkodni. Amióta drágult a benzin, áttértek az alacsony fogyasztású dízelmotoros autókra. - Nem lehet hozzányúlni a tarifaárakhoz, itt Zalaegerszegen a bérből és fizetésből élők többsége általában 70-80 ezer forintos havi keresettel rendelkezik. Egy tizedikei melós fizetés után egy hétig járunk cuccolni a hipermarketbe, akkor túlvásárolják magukat az emberek, és huszadika után elfogy a pénzük. Sok esetben majdnem ráfizetéses fuvarokat csinálunk, hogy megmaradjon az utas. A tarifa meghatározásakor figyelmen kívül hagyjuk az üzemanyagárat, nem tudunk vele mit kezdeni - mondta többek között magyarázatul.

A kereskedelmi áralakításról Barta Andrást, a Zalaiparker elnök-vezérigazgatóját kérdeztük. - A mi cégünk bolti kiskereskedelmet folytat, és az árainkban benn van a helyszínre szállítás. A kiskereskedelemben ez így van, a napi cikket és az élelmiszert illetően is. Amikor például a pék megalkuszik az élelmiszerboltossal, hogy mennyiért szállít, ő kiszállítja a bolthoz az árut, és az árban benn van a fuvarköltség is. Ezért az üzemanyagár igazán a termelőkre gyakorol nagy hatást. Kismértékben érint bennünket is a benzinár csökkenése, de nem olyan mértékben, hogy áralakító tényező lenne. A kereskedelmi árak a beszállítói áraktól, a szezontól és az akciós céljainktól változnak, utóbbiakat pedig a raktáron levő készlet nagysága befolyásolja - mondta a kereskedelmi vezető.

A termelői oldal pedig maximum a veszteségeik átmeneti enyhítéseként könyveli el az üzemanyagköltség átmeneti csökkentését, és ellenérvként felhozzák a gáz, a villany, a társadalombiztosítás növekvő terheit. Ráadásul hosszú távon senki sem bízik a jelenlegi, kedvezőbb helyzetben, és nem meri megkockáztatni, hogy a túl gyakran változó üzemanyagárakhoz igazodva továbbadja az árcsökkentést is. Ma egy árcsökkentésnek elsősorban a piacszerzés a lényege, amit nem a benzinárak diktálnak.

Az elemzők a mostani árcsökkenéseket például részben azzal magyarázzák, hogy magasak maradtak a felhalmozott üzemanyagkészletek, például az amerikai hurrikánszezon nem hozott nagy katasztrófákat, nem gerjesztett felvásárlást. A hihetetlenül sokrétű ármeghatározó okok persze pillanatok alatt változhatnak, és velül együtt mozogni fog az üzemanyagok ára is.

Ilyenkor, árcsökkenéskor persze érthető a fogyasztó kérdése, az egyéb termékek és szolgáltatások ára lefelé nem követi ezt a mozgást? Talán senkinek sem okoz túl nagy meglepetést, ha mindjárt az elején leszögezzük, a kérdés költői. Ilyen rövid távon sohasem követi a termékek, szolgáltatások árainak mérséklődése a benzinár-csökkenést, túl sokáig pedig úgysem tart ez a kedvező folyamat.

Néhány területen mégis ez iránt érdeklődtünk, pontosabban az áralakítás sajátosságairól. Legközvetlenebbül, napi költségként magukat a fuvarozókat érinti a közelmúltbeli és tegnapi árcsökkenés. Erről Konkoly László, az egerszegi Tele 3 taxi képviselője például azt mondja, hogy a megelőző üzemanyag-áremelésekkor sem nyúltak a tarifákhoz, miért tennék most? Mint elmondta, igyekeztek technikai oldalról alkalmazkodni. Amióta drágult a benzin, áttértek az alacsony fogyasztású dízelmotoros autókra. - Nem lehet hozzányúlni a tarifaárakhoz, itt Zalaegerszegen a bérből és fizetésből élők többsége általában 70-80 ezer forintos havi keresettel rendelkezik. Egy tizedikei melós fizetés után egy hétig járunk cuccolni a hipermarketbe, akkor túlvásárolják magukat az emberek, és huszadika után elfogy a pénzük. Sok esetben majdnem ráfizetéses fuvarokat csinálunk, hogy megmaradjon az utas. A tarifa meghatározásakor figyelmen kívül hagyjuk az üzemanyagárat, nem tudunk vele mit kezdeni - mondta többek között magyarázatul.

A kereskedelmi áralakításról Barta Andrást, a Zalaiparker elnök-vezérigazgatóját kérdeztük. - A mi cégünk bolti kiskereskedelmet folytat, és az árainkban benn van a helyszínre szállítás. A kiskereskedelemben ez így van, a napi cikket és az élelmiszert illetően is. Amikor például a pék megalkuszik az élelmiszerboltossal, hogy mennyiért szállít, ő kiszállítja a bolthoz az árut, és az árban benn van a fuvarköltség is. Ezért az üzemanyagár igazán a termelőkre gyakorol nagy hatást. Kismértékben érint bennünket is a benzinár csökkenése, de nem olyan mértékben, hogy áralakító tényező lenne. A kereskedelmi árak a beszállítói áraktól, a szezontól és az akciós céljainktól változnak, utóbbiakat pedig a raktáron levő készlet nagysága befolyásolja - mondta a kereskedelmi vezető.

A termelői oldal pedig maximum a veszteségeik átmeneti enyhítéseként könyveli el az üzemanyagköltség átmeneti csökkentését, és ellenérvként felhozzák a gáz, a villany, a társadalombiztosítás növekvő terheit. Ráadásul hosszú távon senki sem bízik a jelenlegi, kedvezőbb helyzetben, és nem meri megkockáztatni, hogy a túl gyakran változó üzemanyagárakhoz igazodva továbbadja az árcsökkentést is. Ma egy árcsökkentésnek elsősorban a piacszerzés a lényege, amit nem a benzinárak diktálnak.

Az elemzők a mostani árcsökkenéseket például részben azzal magyarázzák, hogy magasak maradtak a felhalmozott üzemanyagkészletek, például az amerikai hurrikánszezon nem hozott nagy katasztrófákat, nem gerjesztett felvásárlást. A hihetetlenül sokrétű ármeghatározó okok persze pillanatok alatt változhatnak, és velül együtt mozogni fog az üzemanyagok ára is.

Ilyenkor, árcsökkenéskor persze érthető a fogyasztó kérdése, az egyéb termékek és szolgáltatások ára lefelé nem követi ezt a mozgást? Talán senkinek sem okoz túl nagy meglepetést, ha mindjárt az elején leszögezzük, a kérdés költői. Ilyen rövid távon sohasem követi a termékek, szolgáltatások árainak mérséklődése a benzinár-csökkenést, túl sokáig pedig úgysem tart ez a kedvező folyamat.

Néhány területen mégis ez iránt érdeklődtünk, pontosabban az áralakítás sajátosságairól. Legközvetlenebbül, napi költségként magukat a fuvarozókat érinti a közelmúltbeli és tegnapi árcsökkenés. Erről Konkoly László, az egerszegi Tele 3 taxi képviselője például azt mondja, hogy a megelőző üzemanyag-áremelésekkor sem nyúltak a tarifákhoz, miért tennék most? Mint elmondta, igyekeztek technikai oldalról alkalmazkodni. Amióta drágult a benzin, áttértek az alacsony fogyasztású dízelmotoros autókra. - Nem lehet hozzányúlni a tarifaárakhoz, itt Zalaegerszegen a bérből és fizetésből élők többsége általában 70-80 ezer forintos havi keresettel rendelkezik. Egy tizedikei melós fizetés után egy hétig járunk cuccolni a hipermarketbe, akkor túlvásárolják magukat az emberek, és huszadika után elfogy a pénzük. Sok esetben majdnem ráfizetéses fuvarokat csinálunk, hogy megmaradjon az utas. A tarifa meghatározásakor figyelmen kívül hagyjuk az üzemanyagárat, nem tudunk vele mit kezdeni - mondta többek között magyarázatul.

A kereskedelmi áralakításról Barta Andrást, a Zalaiparker elnök-vezérigazgatóját kérdeztük. - A mi cégünk bolti kiskereskedelmet folytat, és az árainkban benn van a helyszínre szállítás. A kiskereskedelemben ez így van, a napi cikket és az élelmiszert illetően is. Amikor például a pék megalkuszik az élelmiszerboltossal, hogy mennyiért szállít, ő kiszállítja a bolthoz az árut, és az árban benn van a fuvarköltség is. Ezért az üzemanyagár igazán a termelőkre gyakorol nagy hatást. Kismértékben érint bennünket is a benzinár csökkenése, de nem olyan mértékben, hogy áralakító tényező lenne. A kereskedelmi árak a beszállítói áraktól, a szezontól és az akciós céljainktól változnak, utóbbiakat pedig a raktáron levő készlet nagysága befolyásolja - mondta a kereskedelmi vezető.

A termelői oldal pedig maximum a veszteségeik átmeneti enyhítéseként könyveli el az üzemanyagköltség átmeneti csökkentését, és ellenérvként felhozzák a gáz, a villany, a társadalombiztosítás növekvő terheit. Ráadásul hosszú távon senki sem bízik a jelenlegi, kedvezőbb helyzetben, és nem meri megkockáztatni, hogy a túl gyakran változó üzemanyagárakhoz igazodva továbbadja az árcsökkentést is. Ma egy árcsökkentésnek elsősorban a piacszerzés a lényege, amit nem a benzinárak diktálnak.

Ilyenkor, árcsökkenéskor persze érthető a fogyasztó kérdése, az egyéb termékek és szolgáltatások ára lefelé nem követi ezt a mozgást? Talán senkinek sem okoz túl nagy meglepetést, ha mindjárt az elején leszögezzük, a kérdés költői. Ilyen rövid távon sohasem követi a termékek, szolgáltatások árainak mérséklődése a benzinár-csökkenést, túl sokáig pedig úgysem tart ez a kedvező folyamat.

Néhány területen mégis ez iránt érdeklődtünk, pontosabban az áralakítás sajátosságairól. Legközvetlenebbül, napi költségként magukat a fuvarozókat érinti a közelmúltbeli és tegnapi árcsökkenés. Erről Konkoly László, az egerszegi Tele 3 taxi képviselője például azt mondja, hogy a megelőző üzemanyag-áremelésekkor sem nyúltak a tarifákhoz, miért tennék most? Mint elmondta, igyekeztek technikai oldalról alkalmazkodni. Amióta drágult a benzin, áttértek az alacsony fogyasztású dízelmotoros autókra. - Nem lehet hozzányúlni a tarifaárakhoz, itt Zalaegerszegen a bérből és fizetésből élők többsége általában 70-80 ezer forintos havi keresettel rendelkezik. Egy tizedikei melós fizetés után egy hétig járunk cuccolni a hipermarketbe, akkor túlvásárolják magukat az emberek, és huszadika után elfogy a pénzük. Sok esetben majdnem ráfizetéses fuvarokat csinálunk, hogy megmaradjon az utas. A tarifa meghatározásakor figyelmen kívül hagyjuk az üzemanyagárat, nem tudunk vele mit kezdeni - mondta többek között magyarázatul.

A kereskedelmi áralakításról Barta Andrást, a Zalaiparker elnök-vezérigazgatóját kérdeztük. - A mi cégünk bolti kiskereskedelmet folytat, és az árainkban benn van a helyszínre szállítás. A kiskereskedelemben ez így van, a napi cikket és az élelmiszert illetően is. Amikor például a pék megalkuszik az élelmiszerboltossal, hogy mennyiért szállít, ő kiszállítja a bolthoz az árut, és az árban benn van a fuvarköltség is. Ezért az üzemanyagár igazán a termelőkre gyakorol nagy hatást. Kismértékben érint bennünket is a benzinár csökkenése, de nem olyan mértékben, hogy áralakító tényező lenne. A kereskedelmi árak a beszállítói áraktól, a szezontól és az akciós céljainktól változnak, utóbbiakat pedig a raktáron levő készlet nagysága befolyásolja - mondta a kereskedelmi vezető.

A termelői oldal pedig maximum a veszteségeik átmeneti enyhítéseként könyveli el az üzemanyagköltség átmeneti csökkentését, és ellenérvként felhozzák a gáz, a villany, a társadalombiztosítás növekvő terheit. Ráadásul hosszú távon senki sem bízik a jelenlegi, kedvezőbb helyzetben, és nem meri megkockáztatni, hogy a túl gyakran változó üzemanyagárakhoz igazodva továbbadja az árcsökkentést is. Ma egy árcsökkentésnek elsősorban a piacszerzés a lényege, amit nem a benzinárak diktálnak.

Ilyenkor, árcsökkenéskor persze érthető a fogyasztó kérdése, az egyéb termékek és szolgáltatások ára lefelé nem követi ezt a mozgást? Talán senkinek sem okoz túl nagy meglepetést, ha mindjárt az elején leszögezzük, a kérdés költői. Ilyen rövid távon sohasem követi a termékek, szolgáltatások árainak mérséklődése a benzinár-csökkenést, túl sokáig pedig úgysem tart ez a kedvező folyamat.

Néhány területen mégis ez iránt érdeklődtünk, pontosabban az áralakítás sajátosságairól. Legközvetlenebbül, napi költségként magukat a fuvarozókat érinti a közelmúltbeli és tegnapi árcsökkenés. Erről Konkoly László, az egerszegi Tele 3 taxi képviselője például azt mondja, hogy a megelőző üzemanyag-áremelésekkor sem nyúltak a tarifákhoz, miért tennék most? Mint elmondta, igyekeztek technikai oldalról alkalmazkodni. Amióta drágult a benzin, áttértek az alacsony fogyasztású dízelmotoros autókra. - Nem lehet hozzányúlni a tarifaárakhoz, itt Zalaegerszegen a bérből és fizetésből élők többsége általában 70-80 ezer forintos havi keresettel rendelkezik. Egy tizedikei melós fizetés után egy hétig járunk cuccolni a hipermarketbe, akkor túlvásárolják magukat az emberek, és huszadika után elfogy a pénzük. Sok esetben majdnem ráfizetéses fuvarokat csinálunk, hogy megmaradjon az utas. A tarifa meghatározásakor figyelmen kívül hagyjuk az üzemanyagárat, nem tudunk vele mit kezdeni - mondta többek között magyarázatul.

A kereskedelmi áralakításról Barta Andrást, a Zalaiparker elnök-vezérigazgatóját kérdeztük. - A mi cégünk bolti kiskereskedelmet folytat, és az árainkban benn van a helyszínre szállítás. A kiskereskedelemben ez így van, a napi cikket és az élelmiszert illetően is. Amikor például a pék megalkuszik az élelmiszerboltossal, hogy mennyiért szállít, ő kiszállítja a bolthoz az árut, és az árban benn van a fuvarköltség is. Ezért az üzemanyagár igazán a termelőkre gyakorol nagy hatást. Kismértékben érint bennünket is a benzinár csökkenése, de nem olyan mértékben, hogy áralakító tényező lenne. A kereskedelmi árak a beszállítói áraktól, a szezontól és az akciós céljainktól változnak, utóbbiakat pedig a raktáron levő készlet nagysága befolyásolja - mondta a kereskedelmi vezető.

A termelői oldal pedig maximum a veszteségeik átmeneti enyhítéseként könyveli el az üzemanyagköltség átmeneti csökkentését, és ellenérvként felhozzák a gáz, a villany, a társadalombiztosítás növekvő terheit. Ráadásul hosszú távon senki sem bízik a jelenlegi, kedvezőbb helyzetben, és nem meri megkockáztatni, hogy a túl gyakran változó üzemanyagárakhoz igazodva továbbadja az árcsökkentést is. Ma egy árcsökkentésnek elsősorban a piacszerzés a lényege, amit nem a benzinárak diktálnak.

Néhány területen mégis ez iránt érdeklődtünk, pontosabban az áralakítás sajátosságairól. Legközvetlenebbül, napi költségként magukat a fuvarozókat érinti a közelmúltbeli és tegnapi árcsökkenés. Erről Konkoly László, az egerszegi Tele 3 taxi képviselője például azt mondja, hogy a megelőző üzemanyag-áremelésekkor sem nyúltak a tarifákhoz, miért tennék most? Mint elmondta, igyekeztek technikai oldalról alkalmazkodni. Amióta drágult a benzin, áttértek az alacsony fogyasztású dízelmotoros autókra. - Nem lehet hozzányúlni a tarifaárakhoz, itt Zalaegerszegen a bérből és fizetésből élők többsége általában 70-80 ezer forintos havi keresettel rendelkezik. Egy tizedikei melós fizetés után egy hétig járunk cuccolni a hipermarketbe, akkor túlvásárolják magukat az emberek, és huszadika után elfogy a pénzük. Sok esetben majdnem ráfizetéses fuvarokat csinálunk, hogy megmaradjon az utas. A tarifa meghatározásakor figyelmen kívül hagyjuk az üzemanyagárat, nem tudunk vele mit kezdeni - mondta többek között magyarázatul.

A kereskedelmi áralakításról Barta Andrást, a Zalaiparker elnök-vezérigazgatóját kérdeztük. - A mi cégünk bolti kiskereskedelmet folytat, és az árainkban benn van a helyszínre szállítás. A kiskereskedelemben ez így van, a napi cikket és az élelmiszert illetően is. Amikor például a pék megalkuszik az élelmiszerboltossal, hogy mennyiért szállít, ő kiszállítja a bolthoz az árut, és az árban benn van a fuvarköltség is. Ezért az üzemanyagár igazán a termelőkre gyakorol nagy hatást. Kismértékben érint bennünket is a benzinár csökkenése, de nem olyan mértékben, hogy áralakító tényező lenne. A kereskedelmi árak a beszállítói áraktól, a szezontól és az akciós céljainktól változnak, utóbbiakat pedig a raktáron levő készlet nagysága befolyásolja - mondta a kereskedelmi vezető.

A termelői oldal pedig maximum a veszteségeik átmeneti enyhítéseként könyveli el az üzemanyagköltség átmeneti csökkentését, és ellenérvként felhozzák a gáz, a villany, a társadalombiztosítás növekvő terheit. Ráadásul hosszú távon senki sem bízik a jelenlegi, kedvezőbb helyzetben, és nem meri megkockáztatni, hogy a túl gyakran változó üzemanyagárakhoz igazodva továbbadja az árcsökkentést is. Ma egy árcsökkentésnek elsősorban a piacszerzés a lényege, amit nem a benzinárak diktálnak.

Néhány területen mégis ez iránt érdeklődtünk, pontosabban az áralakítás sajátosságairól. Legközvetlenebbül, napi költségként magukat a fuvarozókat érinti a közelmúltbeli és tegnapi árcsökkenés. Erről Konkoly László, az egerszegi Tele 3 taxi képviselője például azt mondja, hogy a megelőző üzemanyag-áremelésekkor sem nyúltak a tarifákhoz, miért tennék most? Mint elmondta, igyekeztek technikai oldalról alkalmazkodni. Amióta drágult a benzin, áttértek az alacsony fogyasztású dízelmotoros autókra. - Nem lehet hozzányúlni a tarifaárakhoz, itt Zalaegerszegen a bérből és fizetésből élők többsége általában 70-80 ezer forintos havi keresettel rendelkezik. Egy tizedikei melós fizetés után egy hétig járunk cuccolni a hipermarketbe, akkor túlvásárolják magukat az emberek, és huszadika után elfogy a pénzük. Sok esetben majdnem ráfizetéses fuvarokat csinálunk, hogy megmaradjon az utas. A tarifa meghatározásakor figyelmen kívül hagyjuk az üzemanyagárat, nem tudunk vele mit kezdeni - mondta többek között magyarázatul.

A kereskedelmi áralakításról Barta Andrást, a Zalaiparker elnök-vezérigazgatóját kérdeztük. - A mi cégünk bolti kiskereskedelmet folytat, és az árainkban benn van a helyszínre szállítás. A kiskereskedelemben ez így van, a napi cikket és az élelmiszert illetően is. Amikor például a pék megalkuszik az élelmiszerboltossal, hogy mennyiért szállít, ő kiszállítja a bolthoz az árut, és az árban benn van a fuvarköltség is. Ezért az üzemanyagár igazán a termelőkre gyakorol nagy hatást. Kismértékben érint bennünket is a benzinár csökkenése, de nem olyan mértékben, hogy áralakító tényező lenne. A kereskedelmi árak a beszállítói áraktól, a szezontól és az akciós céljainktól változnak, utóbbiakat pedig a raktáron levő készlet nagysága befolyásolja - mondta a kereskedelmi vezető.

A termelői oldal pedig maximum a veszteségeik átmeneti enyhítéseként könyveli el az üzemanyagköltség átmeneti csökkentését, és ellenérvként felhozzák a gáz, a villany, a társadalombiztosítás növekvő terheit. Ráadásul hosszú távon senki sem bízik a jelenlegi, kedvezőbb helyzetben, és nem meri megkockáztatni, hogy a túl gyakran változó üzemanyagárakhoz igazodva továbbadja az árcsökkentést is. Ma egy árcsökkentésnek elsősorban a piacszerzés a lényege, amit nem a benzinárak diktálnak.

A kereskedelmi áralakításról Barta Andrást, a Zalaiparker elnök-vezérigazgatóját kérdeztük. - A mi cégünk bolti kiskereskedelmet folytat, és az árainkban benn van a helyszínre szállítás. A kiskereskedelemben ez így van, a napi cikket és az élelmiszert illetően is. Amikor például a pék megalkuszik az élelmiszerboltossal, hogy mennyiért szállít, ő kiszállítja a bolthoz az árut, és az árban benn van a fuvarköltség is. Ezért az üzemanyagár igazán a termelőkre gyakorol nagy hatást. Kismértékben érint bennünket is a benzinár csökkenése, de nem olyan mértékben, hogy áralakító tényező lenne. A kereskedelmi árak a beszállítói áraktól, a szezontól és az akciós céljainktól változnak, utóbbiakat pedig a raktáron levő készlet nagysága befolyásolja - mondta a kereskedelmi vezető.

A termelői oldal pedig maximum a veszteségeik átmeneti enyhítéseként könyveli el az üzemanyagköltség átmeneti csökkentését, és ellenérvként felhozzák a gáz, a villany, a társadalombiztosítás növekvő terheit. Ráadásul hosszú távon senki sem bízik a jelenlegi, kedvezőbb helyzetben, és nem meri megkockáztatni, hogy a túl gyakran változó üzemanyagárakhoz igazodva továbbadja az árcsökkentést is. Ma egy árcsökkentésnek elsősorban a piacszerzés a lényege, amit nem a benzinárak diktálnak.

A kereskedelmi áralakításról Barta Andrást, a Zalaiparker elnök-vezérigazgatóját kérdeztük. - A mi cégünk bolti kiskereskedelmet folytat, és az árainkban benn van a helyszínre szállítás. A kiskereskedelemben ez így van, a napi cikket és az élelmiszert illetően is. Amikor például a pék megalkuszik az élelmiszerboltossal, hogy mennyiért szállít, ő kiszállítja a bolthoz az árut, és az árban benn van a fuvarköltség is. Ezért az üzemanyagár igazán a termelőkre gyakorol nagy hatást. Kismértékben érint bennünket is a benzinár csökkenése, de nem olyan mértékben, hogy áralakító tényező lenne. A kereskedelmi árak a beszállítói áraktól, a szezontól és az akciós céljainktól változnak, utóbbiakat pedig a raktáron levő készlet nagysága befolyásolja - mondta a kereskedelmi vezető.

A termelői oldal pedig maximum a veszteségeik átmeneti enyhítéseként könyveli el az üzemanyagköltség átmeneti csökkentését, és ellenérvként felhozzák a gáz, a villany, a társadalombiztosítás növekvő terheit. Ráadásul hosszú távon senki sem bízik a jelenlegi, kedvezőbb helyzetben, és nem meri megkockáztatni, hogy a túl gyakran változó üzemanyagárakhoz igazodva továbbadja az árcsökkentést is. Ma egy árcsökkentésnek elsősorban a piacszerzés a lényege, amit nem a benzinárak diktálnak.

A termelői oldal pedig maximum a veszteségeik átmeneti enyhítéseként könyveli el az üzemanyagköltség átmeneti csökkentését, és ellenérvként felhozzák a gáz, a villany, a társadalombiztosítás növekvő terheit. Ráadásul hosszú távon senki sem bízik a jelenlegi, kedvezőbb helyzetben, és nem meri megkockáztatni, hogy a túl gyakran változó üzemanyagárakhoz igazodva továbbadja az árcsökkentést is. Ma egy árcsökkentésnek elsősorban a piacszerzés a lényege, amit nem a benzinárak diktálnak.

A termelői oldal pedig maximum a veszteségeik átmeneti enyhítéseként könyveli el az üzemanyagköltség átmeneti csökkentését, és ellenérvként felhozzák a gáz, a villany, a társadalombiztosítás növekvő terheit. Ráadásul hosszú távon senki sem bízik a jelenlegi, kedvezőbb helyzetben, és nem meri megkockáztatni, hogy a túl gyakran változó üzemanyagárakhoz igazodva továbbadja az árcsökkentést is. Ma egy árcsökkentésnek elsősorban a piacszerzés a lényege, amit nem a benzinárak diktálnak.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!