Sportvilág

2015.06.09. 08:14

WRC - Olaszországba érkeztek a ralisok

Címkék#rali#wrc

Félidejéhez ért a Rali Világbajnokság, s már látszik, hogy az erőviszonyok a tavalyinak megfelelően alakulnak. Idén is a Volkswagen és pilótái a nyerők. Ogier három, Latvala egy győzelmével a mezőny fölé kerekedik.

Egyedül Kris Meeke tudott még győzelmet begyűjteni rajtuk kívül. A mezőny a nyár hátralévő részében Európában marad, hogy az öreg kontinensen rendezett ralikon vegyen részt, mielőtt szeptemberben ismét a tengeren túlra utazna az Ausztrál Rali kedvéért. Először is Olaszországban mérik össze tudásukat a ralipilóták a hétvégén.

A Portugál Rali óta három hét telt el remélhetőleg elég volt arra, hogy a ralis csapatok felkészüljenek a hétvége murvás megpróbáltatásaira. 2014-ben ugyanis nagyon nehéznek bizonyult a Szardínia szigetén rendezett Olasz Rali. A durva murvás utak próbára tették a mezőnyt a három nap alatt. Az előzetes várakozásoknak megfelelően Sebastien Ogier és a Volkswagen győzedelmeskedett Itáliában. A második helyen Mads Östberg ért célba. A bronzérmes hely pedig a sokat hibázó és ezzel az első helyet elvesztő Jari-Matti Latvaláé lett.

A 2014-es Olasz Rali negatív szenzációja Mikko Hirvonen lángra kapott autója volt. A finn pilóta kiégett autójának képe sokkolta a ralirajongókat.

“A célom a győzelem, de az ellenfelek nem teszik majd könnyűvé a dolgomat. A feszültség nem kisebb, mint máskor, de a harci kedvem sem kisebb.” – szögezte le a francia pilóta, aki az elmúlt két évben hazavihette innen a győztes trófeát. “Minden egyes itteni rali során fejlődtem, és nyertem az elmúlt két évben. A gyorsasági szakaszok élvezetesek, a vidéki táj gyönyörű és az atmoszféra is kiváló. Ez egy minden ízében nagyszerű verseny.” – tette hozzá.

A Mexikói Ralihoz hasonlóan a hétvégén is nagy kihívást jelentenek majd a murvás utak, ugyanis a ponttábla elején álló pilóták hátrányba kerülhetnek a korai rajtolás miatt. A murvás utakról ismert, hogy minél több autó megy végig rajtuk, annál tisztábbak, gyorsabbak és jobb tapadásúak a „söprögetésnek” köszönhetően, így ez esetben a hátrébbról rajtolás előnyt jelenthet. A dél-amerikai versenyen azonban bizonyosságot nyert, hogy le lehet ezt a hátrányt is küzdeni, hiszen a VW elsőként rajtoló franciája végül begyűjtötte a győzelmet.

11 éve rendezik meg az Olasz Ralit Szardínia szigetén, ugyanis 2004-ben az előző évek tradicionális aszfaltos San Remo-i helyszínét váltották fel a murvás Szardíniával, s így egy nagyon nehéznek bizonyuló ralit kellett teljesítenie a pilótáknak. Mivel azonban a murvás tesztelések nagy része Szardínián folyik, így ez általában komoly segítséget jelent a csapatoknak a verseny különleges kihívásainak feltérképezésében. A szardíniai szakaszok gyorsak és szűkek, amelyek hol nagy lapos területeken, hol pedig hullámzó erdős völgyeken vezetnek keresztül, melyek tele vannak víztócsákkal és nagy ugratókkal. Így fontos szerephez jut a jól elkészített itiner és a megfelelő versenyvonal megtalálása is.

A hőmérséklet várhatóan idén is eléri a 30°C-ot a hétvégén, így ez elég izzasztó lesz pilótának és gépnek egyaránt.

A rali

A 2015-ös Olasz Rali három napon át tart, s a 23 gyorsasági szakasz 394,63 km-t tesz majd ki. A verseny teljes távja: 1553,11 km.

Idén a szervezők több újdonságot is kitaláltak a versenyre. A nyitó éjszakai rajtceremónia csütörtökön és a sziget fővárosában, Cagliariban rendezett gyorsasági szakasz tavalyi újítás, viszont idén itt is éjszakázik a mezőny. A szombati gyorsasági szakaszok – a maguk 200 km-ével - összességében nem voltak ilyen hosszúak 2002 óta. Ráadásul több szakaszon a tavalyival ellentétes irányban megy majd végig a mezőny. A gyorsasági szakaszok hosszának kevesebb, mint harmada azonos a 2014-essel.

Tavaly után idén is Olbia helyett Alghero városa ad otthont a rali főhadiszállásának és a szervizparknak. Az utolsó gyorsasági szakasz, a Cala Flumini lesz a Power Stage, ahol bonusz pontokért versenyeznek a résztvevők. A Monte Lerno Micky’s Jumpja (ugratója) a szezon egyik leglátványosabbja.

A világbajnokság állása a Portugál Rali után:

Pilóták

1. Sebastien Ogier (FRA)                   Volkswagen Motorsport                               105 pont

2. Andreas Mikkelsen (NOR)             Volkswagen Motorsport                                 63 pont

3. Mads Östberg (NOR)                     Citroën WRT                                                    57 pont

4. Kris Meeke (GBR)                          Citroën WRT                                                    47 pont

5. Jari-Matti Latvala (FIN)                 Volkswagen Motorsport                                 46 pont

6. Elfyn Evans (GBR)                          M-Sport WRT                                                  41 pont

7. Dani Sordo (ESP)                           Hyundai Motorsport                                      38 pont

8. Thierry Neuville (BEL)                   Hyundai Motorsport                                      35 pont

9. Martin Prokop (CZE)                     Jipocar Czech National Team                         27 pont

10. Ott Tanak (EST)                           M-Sport WRT                                                  23 pont

Gyártók

1. Volkswagen Motorsport               146 pont

2. Citroën WRT                                  103 pont

3. Hyundai WRT                                  94 pont

4. M-Sport WRT                                   81 pont

5. Jipocar Czech National Team         34 pont

6. Volkswagen Motorsport II              30 pont

7. Hyundai Motorsport N                   13 pont

8. FWRT SRL                                           3 pont

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!