Lóerő

2012.09.14. 06:29

Minden eredeti maradt a Trabantban

Címkék#trabant 601

Nagykanizsa-Korpavár - Hosszú ideig egy melléképületben "lakott" elhagyottan, szénával teleszórva. Sok-sok munka után most már újra régi szépségében pompázik a majdnem krisztusi korban járó Trabant 601-es.

Horváth-Balogh Attila

Az autó tulajdonosa, a korpavári Horváth Tamás már többször is volt a lóerő rovat vendége. A veterán autók szerelmese azonban folyamatosan témát szolgáltat, hiszen újabb és újabb öreg járgányokat vásárol meg és szed rendbe. Most  Trabantot újított fel.

- Az 1982-ben készült autó 22 éven át garázsban állt, azaz mindössze 8 évig futott - magyarázta Horváth Tamás. - Nagyon el volt hanyagolva, a tetején, a belsejében széna, telepakolták mindenféle kacattal, zsákokkal, szóval irtózatosan nézett ki. Amikor először felfedeztem magamnak, csak a jobb orra látszott ki. Huszonkét év pókhálója volt rajta, behúzott kézifékkel állt, ami miatt a fékszerkezetek összerozsdásodtak, blokkolt kerekekkel lehetett csak kihúzatni az épületből. Mindezek ellenére még győzködni is kellett a tulajt, hogy adja el, mert egy  öreg néni már elhunyt férje használta eredetileg, ezért egyfajta családi emlékként, relikviaként tekintettek rá. Be kellett bizonyítanom, hogy nálam jobb kezekben lesz, mint a tyúkok közt, a szénában - jelezte a veteránautós.


 
- Most már talán látszik, hogy nem a levegőbe beszéltem. Három hónapig dolgoztam rajta, szétszedtem darabokra, hogy az eredeti, gyári állapotot visszaállítsam. A "nagytakarítás" után a motor pöccre indult és gyönyörű hangja van, igazi Trabant-hang. A futómű is úgy néz ki most, mintha új lenne. A kárpit,  az üléshuzat gyári, csak ki kellett tisztítani.

Tamás a műszerfal alsó polcán gyufásdobozt talált, ami az autóhoz hasonlóan több évtizedes, de nem dobta ki, megőrizte kabalának. A csomagtartó más régiségeket is őriz, mint például a  1975-ben megjelent "Mi az új a KRESZ-ben?" című könyvecskét. Az autón még az eredeti, Pneumant márkájú, tömlő nélküli abroncsok vannak fenn, melyekkel ma már nem könnyű közlekedni, ugyanis diagonál gumik, pattogósak és csúsznak is. A Trabi természetesen keverékkel megy, a "koktélt" Horváth Tamás maga keveri. A motortérben ezért mindig rejtőzik egy flakon olaj. Az arány 1:50-hez, azaz 50 liter benzin, 1 liter olaj. A benzintank mellett még megvan az eredeti műanyag üzemanyagszint-mérő is, amivel pontosan megállapítható, hogy éppen mennyi nafta lötyög a tartályban.




NEM FEDETT MOTORKERÉKPÁR

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!