Külföld

2010.03.10. 17:26

Ez most nem jött be! Fanyalognak a kritikusok az Operaház fantomja folytatásán

Csalódottan távozott a kritikusok egy része Az Operaház fantomja című musicalklasszikus folytatásaként megszületett Love Never Dies (A szerelem örök) című darab londoni világpremierjéről, mondván Andrew Lloyd Webber legújabb alkotása csupán halovány árnyéka a korábbi világsikernek.

MTI

A Love Never Dies címet viselő folytatás tíz évvel Az Operaház fantomja után veszi fel a történet fonalát. Párizs lenyűgöző és rejtélyes operaháza helyett azonban, most a New York-i Coney Island híres vidámparkjába repíti a nézőket, ahol a Fantom saját operaházat épített magának.
   
A londoni Adelphi színházban kedd este tartott világpremierről távozó ítészek egyik legnagyobb problémája maga a történet volt, amely sokak szerint valószínűtlen és nehezen követhető. "Aki nem ismeri az első Fantomot, az nagyon össze fog zavarodni, de aki ismeri, az is nagyon belegabalyodik majd a történetbe" - írta a The New York Times kritikusa, Ben Brantley.
   
A The Daily Mail ítésze, Quentin Letts szerint a darab korántsem nevezhető telitalálatnak, ám "amennyiben elhibázottnak tartjuk, akkor arra nemes hibaként kell tekintenünk, ugyanis Webber egyre operaszerűbb zenéje egy magasabb szintre igyekszik felemelni bennünket". A The Times kritikusa, Benedict Nightingale szerint a darab nem kerülheti el az összehasonlítást Az Operaház fantomjával, amelyet immár 24 éve játszanak a londoni Her Majesty's színházban. "Hol van a fenyegetettség, a rémület, a lélektani sötétség? Ha valaki ezekre vágyik akkor inkább a Her Majesty's-be menjen és ne az Adelphibe" - javasolja. 
   
Másokat ugyanakkor elbűvölt az új darab. A The Daily Telegraph kritikusa, Charles Spencer szerint például Az Operaház fantomja óta ez Webber legjobb munkája, amelynek "gyönyörűen vissza-visszatérő melódiái és a romantika utáni sóvárgása végigborzolta a hátam". A kritikusok értékelése előtt egyébként már az interneten is megindult az új darab elleni hadjárat, amelyet néhány elkötelezett Fantom rajongó kezdeményezett.
   
Webbert azonban nem nagyon foglalkoztatják az ilyen kommentárok, bár azt elismerte, hogy "az internet korában sokkal nehezebb felfuttatni egy új musicalt, mint korábban" - mondta a zeneszerző, aki szerint ha a Macskák, a Nyomorultak, vagy az Operaház fantomja idején is lettek volna internetes fórumok, akkor sokan el sem mentek volna az előadásokra.
   
1986-os bemutatója óta egyébként világszerte mintegy százmillióan látták, és több mint ötmilliárd dolláros összbevételt hozott Az Operaház fantomja. A művet 15 nyelvre fordították le, a zenéjét tartalmazó lemezből pedig 40 millió példányt adtak el.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!