Hírek

2010.05.30. 07:50

Dr. Paczolay Péter: Az eltelt 20 év igazolta az alkotmánybíróság létét

Előzmények nélküli intézményként jött létre 20 évvel ezelőtt az alkotmánybíróság, és az eltelt idő igazolta szükségességét, tehát beváltotta a hozzá fűzött reményeket.

MTI

- Ezzel az ütemmel akkor ezt nem is lehet ledolgozni - vetettük közbe.

- Az utóbbi két évben azért sikerült csökkenteni a lemaradást - emelte ki az elnök.


- A magyar jogalkotás kritikája is, hogy folyamatosan alkotmányos értelmezésért fordulnak a testülethez vagy itt is a magyar pereskedő hajlam mutatkozik meg?

- Mindkettő. Tény, hogy az utóbbi években a jogalkotás színvonal drámai módon zuhant. Emellett egyedi esetekben, elvesztett ügyekben néha utolsó reménysugárként villantják fel az ügyvédek az alkotmánybírósági beadványt. És említhetnék a politikai indíttatású indítványokat is, amikor a mindenkori ellenzék a fontosabb törvényeket így akarja megvétózni.

- Távol lehet-e tartani a politikát, a kényszert egy-egy döntés sietős meghozatalára?

- A sorrendiséget az előadó bírók határozzák meg. Tény, az elnök dönti el, kire szignálja az ügyet, de utána az előadó bírót legfeljebb tapintatosan lehet sürgetni, így rajta múlik, mikor hozza be az ügyet. Az időtényező lehet perdöntő bizonyos kérdésekben. Ennek kiemelkedő példája volt az új polgári törvénykönyv. Ott be voltunk szorítva, hogy vagy döntünk két hónapon belül vagy ha nem, az is eldönti a kérdést. Működésem, a jelenlegi testület legnagyobb értékének azt tartom, hogy az elmúlt két évben a legkényesebb ügyekben is ki tudtuk kapcsolni a legkisebb politikai megosztottságot is. Közel egyhangú döntések születtek például a Ptk. ügyében, akárcsak a szociális népszavazásban, ami a politikai legitimáció szempontjából nagyon fontos. A leggyengébb arányú szavazat is 8:3 volt, de még az előző testületnél.

- Milyen ügyek várnak döntésre?

- Régóta húzódik a tényleges életfogytiglan szabadságvesztés alkotmányosságának megítélése, amely a közeljövőben kerül sorra. A legsürgősebbek a köztársasági elnök indítványai, amelyek szép számmal várnak eldöntésre. Ezekben szeretnénk a nyári szünetig határozatot hozni.

- A tényleges életfogytiglan éppenséggel aktuális, mert érintheti a három csapásként emlegetett kormányjavaslatot.

- Nem ezért került terítékre, ugyanis az indítvány még 2004-ből származik, csak eddig nem tárgyaltuk. Megörököltük az előző bíróktól

- Mennyi idős a legöregebb és döntésig még el nem jutott beadvány?

- Tízéves, nem jelentős ügy, nem is tudom felidézni, konkrétan miről van szó.

- Nem kellene erősebb kontrollt alkalmazni, hogy ne árassza el a testületet ennyi indítvány?

- Az ügyek egyharmadát a főtitkár kiszűri és ezt a rostát elfogadták a polgárok, a közvélemény. Inkább hatáskörökön kéne változtatni. Például a helyi önkormányzati rendeletek törvényességének vizsgálata tipikusan közigazgatási bíráskodási feladat, nem az alkotmánybíróságé. A közigazgatási hivatalok átalakításával viszont egyedüli felügyeleti szervként maradtunk ezen a területen. Sok ilyen ügy érkezik, de paradox módon a törvényességi felügyelet megszűntével csökkent a számuk, úgy látszik, nincs, aki hozzánk forduljon - mondta végezetül az alkotmánybíróság elnöke.

- A magyar jogalkotás kritikája is, hogy folyamatosan alkotmányos értelmezésért fordulnak a testülethez vagy itt is a magyar pereskedő hajlam mutatkozik meg?

- Mindkettő. Tény, hogy az utóbbi években a jogalkotás színvonal drámai módon zuhant. Emellett egyedi esetekben, elvesztett ügyekben néha utolsó reménysugárként villantják fel az ügyvédek az alkotmánybírósági beadványt. És említhetnék a politikai indíttatású indítványokat is, amikor a mindenkori ellenzék a fontosabb törvényeket így akarja megvétózni.

- Távol lehet-e tartani a politikát, a kényszert egy-egy döntés sietős meghozatalára?

- A sorrendiséget az előadó bírók határozzák meg. Tény, az elnök dönti el, kire szignálja az ügyet, de utána az előadó bírót legfeljebb tapintatosan lehet sürgetni, így rajta múlik, mikor hozza be az ügyet. Az időtényező lehet perdöntő bizonyos kérdésekben. Ennek kiemelkedő példája volt az új polgári törvénykönyv. Ott be voltunk szorítva, hogy vagy döntünk két hónapon belül vagy ha nem, az is eldönti a kérdést. Működésem, a jelenlegi testület legnagyobb értékének azt tartom, hogy az elmúlt két évben a legkényesebb ügyekben is ki tudtuk kapcsolni a legkisebb politikai megosztottságot is. Közel egyhangú döntések születtek például a Ptk. ügyében, akárcsak a szociális népszavazásban, ami a politikai legitimáció szempontjából nagyon fontos. A leggyengébb arányú szavazat is 8:3 volt, de még az előző testületnél.

- Milyen ügyek várnak döntésre?

- Régóta húzódik a tényleges életfogytiglan szabadságvesztés alkotmányosságának megítélése, amely a közeljövőben kerül sorra. A legsürgősebbek a köztársasági elnök indítványai, amelyek szép számmal várnak eldöntésre. Ezekben szeretnénk a nyári szünetig határozatot hozni.

- A tényleges életfogytiglan éppenséggel aktuális, mert érintheti a három csapásként emlegetett kormányjavaslatot.

- Nem ezért került terítékre, ugyanis az indítvány még 2004-ből származik, csak eddig nem tárgyaltuk. Megörököltük az előző bíróktól

- Mennyi idős a legöregebb és döntésig még el nem jutott beadvány?

- Tízéves, nem jelentős ügy, nem is tudom felidézni, konkrétan miről van szó.

- Nem kellene erősebb kontrollt alkalmazni, hogy ne árassza el a testületet ennyi indítvány?

- Az ügyek egyharmadát a főtitkár kiszűri és ezt a rostát elfogadták a polgárok, a közvélemény. Inkább hatáskörökön kéne változtatni. Például a helyi önkormányzati rendeletek törvényességének vizsgálata tipikusan közigazgatási bíráskodási feladat, nem az alkotmánybíróságé. A közigazgatási hivatalok átalakításával viszont egyedüli felügyeleti szervként maradtunk ezen a területen. Sok ilyen ügy érkezik, de paradox módon a törvényességi felügyelet megszűntével csökkent a számuk, úgy látszik, nincs, aki hozzánk forduljon - mondta végezetül az alkotmánybíróság elnöke.

- A magyar jogalkotás kritikája is, hogy folyamatosan alkotmányos értelmezésért fordulnak a testülethez vagy itt is a magyar pereskedő hajlam mutatkozik meg?

- Mindkettő. Tény, hogy az utóbbi években a jogalkotás színvonal drámai módon zuhant. Emellett egyedi esetekben, elvesztett ügyekben néha utolsó reménysugárként villantják fel az ügyvédek az alkotmánybírósági beadványt. És említhetnék a politikai indíttatású indítványokat is, amikor a mindenkori ellenzék a fontosabb törvényeket így akarja megvétózni.

- Távol lehet-e tartani a politikát, a kényszert egy-egy döntés sietős meghozatalára?

- A sorrendiséget az előadó bírók határozzák meg. Tény, az elnök dönti el, kire szignálja az ügyet, de utána az előadó bírót legfeljebb tapintatosan lehet sürgetni, így rajta múlik, mikor hozza be az ügyet. Az időtényező lehet perdöntő bizonyos kérdésekben. Ennek kiemelkedő példája volt az új polgári törvénykönyv. Ott be voltunk szorítva, hogy vagy döntünk két hónapon belül vagy ha nem, az is eldönti a kérdést. Működésem, a jelenlegi testület legnagyobb értékének azt tartom, hogy az elmúlt két évben a legkényesebb ügyekben is ki tudtuk kapcsolni a legkisebb politikai megosztottságot is. Közel egyhangú döntések születtek például a Ptk. ügyében, akárcsak a szociális népszavazásban, ami a politikai legitimáció szempontjából nagyon fontos. A leggyengébb arányú szavazat is 8:3 volt, de még az előző testületnél.

- Milyen ügyek várnak döntésre?

- Régóta húzódik a tényleges életfogytiglan szabadságvesztés alkotmányosságának megítélése, amely a közeljövőben kerül sorra. A legsürgősebbek a köztársasági elnök indítványai, amelyek szép számmal várnak eldöntésre. Ezekben szeretnénk a nyári szünetig határozatot hozni.

- A tényleges életfogytiglan éppenséggel aktuális, mert érintheti a három csapásként emlegetett kormányjavaslatot.

- Nem ezért került terítékre, ugyanis az indítvány még 2004-ből származik, csak eddig nem tárgyaltuk. Megörököltük az előző bíróktól

- Mennyi idős a legöregebb és döntésig még el nem jutott beadvány?

- Tízéves, nem jelentős ügy, nem is tudom felidézni, konkrétan miről van szó.

- Nem kellene erősebb kontrollt alkalmazni, hogy ne árassza el a testületet ennyi indítvány?

- Az ügyek egyharmadát a főtitkár kiszűri és ezt a rostát elfogadták a polgárok, a közvélemény. Inkább hatáskörökön kéne változtatni. Például a helyi önkormányzati rendeletek törvényességének vizsgálata tipikusan közigazgatási bíráskodási feladat, nem az alkotmánybíróságé. A közigazgatási hivatalok átalakításával viszont egyedüli felügyeleti szervként maradtunk ezen a területen. Sok ilyen ügy érkezik, de paradox módon a törvényességi felügyelet megszűntével csökkent a számuk, úgy látszik, nincs, aki hozzánk forduljon - mondta végezetül az alkotmánybíróság elnöke.

- A magyar jogalkotás kritikája is, hogy folyamatosan alkotmányos értelmezésért fordulnak a testülethez vagy itt is a magyar pereskedő hajlam mutatkozik meg?

- Mindkettő. Tény, hogy az utóbbi években a jogalkotás színvonal drámai módon zuhant. Emellett egyedi esetekben, elvesztett ügyekben néha utolsó reménysugárként villantják fel az ügyvédek az alkotmánybírósági beadványt. És említhetnék a politikai indíttatású indítványokat is, amikor a mindenkori ellenzék a fontosabb törvényeket így akarja megvétózni.

- Távol lehet-e tartani a politikát, a kényszert egy-egy döntés sietős meghozatalára?

- A sorrendiséget az előadó bírók határozzák meg. Tény, az elnök dönti el, kire szignálja az ügyet, de utána az előadó bírót legfeljebb tapintatosan lehet sürgetni, így rajta múlik, mikor hozza be az ügyet. Az időtényező lehet perdöntő bizonyos kérdésekben. Ennek kiemelkedő példája volt az új polgári törvénykönyv. Ott be voltunk szorítva, hogy vagy döntünk két hónapon belül vagy ha nem, az is eldönti a kérdést. Működésem, a jelenlegi testület legnagyobb értékének azt tartom, hogy az elmúlt két évben a legkényesebb ügyekben is ki tudtuk kapcsolni a legkisebb politikai megosztottságot is. Közel egyhangú döntések születtek például a Ptk. ügyében, akárcsak a szociális népszavazásban, ami a politikai legitimáció szempontjából nagyon fontos. A leggyengébb arányú szavazat is 8:3 volt, de még az előző testületnél.

- Milyen ügyek várnak döntésre?

- Régóta húzódik a tényleges életfogytiglan szabadságvesztés alkotmányosságának megítélése, amely a közeljövőben kerül sorra. A legsürgősebbek a köztársasági elnök indítványai, amelyek szép számmal várnak eldöntésre. Ezekben szeretnénk a nyári szünetig határozatot hozni.

- A tényleges életfogytiglan éppenséggel aktuális, mert érintheti a három csapásként emlegetett kormányjavaslatot.

- Nem ezért került terítékre, ugyanis az indítvány még 2004-ből származik, csak eddig nem tárgyaltuk. Megörököltük az előző bíróktól

- Mennyi idős a legöregebb és döntésig még el nem jutott beadvány?

- Tízéves, nem jelentős ügy, nem is tudom felidézni, konkrétan miről van szó.

- Nem kellene erősebb kontrollt alkalmazni, hogy ne árassza el a testületet ennyi indítvány?

- Az ügyek egyharmadát a főtitkár kiszűri és ezt a rostát elfogadták a polgárok, a közvélemény. Inkább hatáskörökön kéne változtatni. Például a helyi önkormányzati rendeletek törvényességének vizsgálata tipikusan közigazgatási bíráskodási feladat, nem az alkotmánybíróságé. A közigazgatási hivatalok átalakításával viszont egyedüli felügyeleti szervként maradtunk ezen a területen. Sok ilyen ügy érkezik, de paradox módon a törvényességi felügyelet megszűntével csökkent a számuk, úgy látszik, nincs, aki hozzánk forduljon - mondta végezetül az alkotmánybíróság elnöke.

- A magyar jogalkotás kritikája is, hogy folyamatosan alkotmányos értelmezésért fordulnak a testülethez vagy itt is a magyar pereskedő hajlam mutatkozik meg?

- Mindkettő. Tény, hogy az utóbbi években a jogalkotás színvonal drámai módon zuhant. Emellett egyedi esetekben, elvesztett ügyekben néha utolsó reménysugárként villantják fel az ügyvédek az alkotmánybírósági beadványt. És említhetnék a politikai indíttatású indítványokat is, amikor a mindenkori ellenzék a fontosabb törvényeket így akarja megvétózni.

- Távol lehet-e tartani a politikát, a kényszert egy-egy döntés sietős meghozatalára?

- A sorrendiséget az előadó bírók határozzák meg. Tény, az elnök dönti el, kire szignálja az ügyet, de utána az előadó bírót legfeljebb tapintatosan lehet sürgetni, így rajta múlik, mikor hozza be az ügyet. Az időtényező lehet perdöntő bizonyos kérdésekben. Ennek kiemelkedő példája volt az új polgári törvénykönyv. Ott be voltunk szorítva, hogy vagy döntünk két hónapon belül vagy ha nem, az is eldönti a kérdést. Működésem, a jelenlegi testület legnagyobb értékének azt tartom, hogy az elmúlt két évben a legkényesebb ügyekben is ki tudtuk kapcsolni a legkisebb politikai megosztottságot is. Közel egyhangú döntések születtek például a Ptk. ügyében, akárcsak a szociális népszavazásban, ami a politikai legitimáció szempontjából nagyon fontos. A leggyengébb arányú szavazat is 8:3 volt, de még az előző testületnél.

- Milyen ügyek várnak döntésre?

- Régóta húzódik a tényleges életfogytiglan szabadságvesztés alkotmányosságának megítélése, amely a közeljövőben kerül sorra. A legsürgősebbek a köztársasági elnök indítványai, amelyek szép számmal várnak eldöntésre. Ezekben szeretnénk a nyári szünetig határozatot hozni.

- A tényleges életfogytiglan éppenséggel aktuális, mert érintheti a három csapásként emlegetett kormányjavaslatot.

- Nem ezért került terítékre, ugyanis az indítvány még 2004-ből származik, csak eddig nem tárgyaltuk. Megörököltük az előző bíróktól

- Mennyi idős a legöregebb és döntésig még el nem jutott beadvány?

- Tízéves, nem jelentős ügy, nem is tudom felidézni, konkrétan miről van szó.

- Nem kellene erősebb kontrollt alkalmazni, hogy ne árassza el a testületet ennyi indítvány?

- Az ügyek egyharmadát a főtitkár kiszűri és ezt a rostát elfogadták a polgárok, a közvélemény. Inkább hatáskörökön kéne változtatni. Például a helyi önkormányzati rendeletek törvényességének vizsgálata tipikusan közigazgatási bíráskodási feladat, nem az alkotmánybíróságé. A közigazgatási hivatalok átalakításával viszont egyedüli felügyeleti szervként maradtunk ezen a területen. Sok ilyen ügy érkezik, de paradox módon a törvényességi felügyelet megszűntével csökkent a számuk, úgy látszik, nincs, aki hozzánk forduljon - mondta végezetül az alkotmánybíróság elnöke.

- Mindkettő. Tény, hogy az utóbbi években a jogalkotás színvonal drámai módon zuhant. Emellett egyedi esetekben, elvesztett ügyekben néha utolsó reménysugárként villantják fel az ügyvédek az alkotmánybírósági beadványt. És említhetnék a politikai indíttatású indítványokat is, amikor a mindenkori ellenzék a fontosabb törvényeket így akarja megvétózni.

- Távol lehet-e tartani a politikát, a kényszert egy-egy döntés sietős meghozatalára?

- A sorrendiséget az előadó bírók határozzák meg. Tény, az elnök dönti el, kire szignálja az ügyet, de utána az előadó bírót legfeljebb tapintatosan lehet sürgetni, így rajta múlik, mikor hozza be az ügyet. Az időtényező lehet perdöntő bizonyos kérdésekben. Ennek kiemelkedő példája volt az új polgári törvénykönyv. Ott be voltunk szorítva, hogy vagy döntünk két hónapon belül vagy ha nem, az is eldönti a kérdést. Működésem, a jelenlegi testület legnagyobb értékének azt tartom, hogy az elmúlt két évben a legkényesebb ügyekben is ki tudtuk kapcsolni a legkisebb politikai megosztottságot is. Közel egyhangú döntések születtek például a Ptk. ügyében, akárcsak a szociális népszavazásban, ami a politikai legitimáció szempontjából nagyon fontos. A leggyengébb arányú szavazat is 8:3 volt, de még az előző testületnél.

- Milyen ügyek várnak döntésre?

- Régóta húzódik a tényleges életfogytiglan szabadságvesztés alkotmányosságának megítélése, amely a közeljövőben kerül sorra. A legsürgősebbek a köztársasági elnök indítványai, amelyek szép számmal várnak eldöntésre. Ezekben szeretnénk a nyári szünetig határozatot hozni.

- A tényleges életfogytiglan éppenséggel aktuális, mert érintheti a három csapásként emlegetett kormányjavaslatot.

- Nem ezért került terítékre, ugyanis az indítvány még 2004-ből származik, csak eddig nem tárgyaltuk. Megörököltük az előző bíróktól

- Mennyi idős a legöregebb és döntésig még el nem jutott beadvány?

- Tízéves, nem jelentős ügy, nem is tudom felidézni, konkrétan miről van szó.

- Nem kellene erősebb kontrollt alkalmazni, hogy ne árassza el a testületet ennyi indítvány?

- Az ügyek egyharmadát a főtitkár kiszűri és ezt a rostát elfogadták a polgárok, a közvélemény. Inkább hatáskörökön kéne változtatni. Például a helyi önkormányzati rendeletek törvényességének vizsgálata tipikusan közigazgatási bíráskodási feladat, nem az alkotmánybíróságé. A közigazgatási hivatalok átalakításával viszont egyedüli felügyeleti szervként maradtunk ezen a területen. Sok ilyen ügy érkezik, de paradox módon a törvényességi felügyelet megszűntével csökkent a számuk, úgy látszik, nincs, aki hozzánk forduljon - mondta végezetül az alkotmánybíróság elnöke.

- Mindkettő. Tény, hogy az utóbbi években a jogalkotás színvonal drámai módon zuhant. Emellett egyedi esetekben, elvesztett ügyekben néha utolsó reménysugárként villantják fel az ügyvédek az alkotmánybírósági beadványt. És említhetnék a politikai indíttatású indítványokat is, amikor a mindenkori ellenzék a fontosabb törvényeket így akarja megvétózni.

- Távol lehet-e tartani a politikát, a kényszert egy-egy döntés sietős meghozatalára?

- A sorrendiséget az előadó bírók határozzák meg. Tény, az elnök dönti el, kire szignálja az ügyet, de utána az előadó bírót legfeljebb tapintatosan lehet sürgetni, így rajta múlik, mikor hozza be az ügyet. Az időtényező lehet perdöntő bizonyos kérdésekben. Ennek kiemelkedő példája volt az új polgári törvénykönyv. Ott be voltunk szorítva, hogy vagy döntünk két hónapon belül vagy ha nem, az is eldönti a kérdést. Működésem, a jelenlegi testület legnagyobb értékének azt tartom, hogy az elmúlt két évben a legkényesebb ügyekben is ki tudtuk kapcsolni a legkisebb politikai megosztottságot is. Közel egyhangú döntések születtek például a Ptk. ügyében, akárcsak a szociális népszavazásban, ami a politikai legitimáció szempontjából nagyon fontos. A leggyengébb arányú szavazat is 8:3 volt, de még az előző testületnél.

- Milyen ügyek várnak döntésre?

- Régóta húzódik a tényleges életfogytiglan szabadságvesztés alkotmányosságának megítélése, amely a közeljövőben kerül sorra. A legsürgősebbek a köztársasági elnök indítványai, amelyek szép számmal várnak eldöntésre. Ezekben szeretnénk a nyári szünetig határozatot hozni.

- A tényleges életfogytiglan éppenséggel aktuális, mert érintheti a három csapásként emlegetett kormányjavaslatot.

- Nem ezért került terítékre, ugyanis az indítvány még 2004-ből származik, csak eddig nem tárgyaltuk. Megörököltük az előző bíróktól

- Mennyi idős a legöregebb és döntésig még el nem jutott beadvány?

- Tízéves, nem jelentős ügy, nem is tudom felidézni, konkrétan miről van szó.

- Nem kellene erősebb kontrollt alkalmazni, hogy ne árassza el a testületet ennyi indítvány?

- Az ügyek egyharmadát a főtitkár kiszűri és ezt a rostát elfogadták a polgárok, a közvélemény. Inkább hatáskörökön kéne változtatni. Például a helyi önkormányzati rendeletek törvényességének vizsgálata tipikusan közigazgatási bíráskodási feladat, nem az alkotmánybíróságé. A közigazgatási hivatalok átalakításával viszont egyedüli felügyeleti szervként maradtunk ezen a területen. Sok ilyen ügy érkezik, de paradox módon a törvényességi felügyelet megszűntével csökkent a számuk, úgy látszik, nincs, aki hozzánk forduljon - mondta végezetül az alkotmánybíróság elnöke.

- Távol lehet-e tartani a politikát, a kényszert egy-egy döntés sietős meghozatalára?

- A sorrendiséget az előadó bírók határozzák meg. Tény, az elnök dönti el, kire szignálja az ügyet, de utána az előadó bírót legfeljebb tapintatosan lehet sürgetni, így rajta múlik, mikor hozza be az ügyet. Az időtényező lehet perdöntő bizonyos kérdésekben. Ennek kiemelkedő példája volt az új polgári törvénykönyv. Ott be voltunk szorítva, hogy vagy döntünk két hónapon belül vagy ha nem, az is eldönti a kérdést. Működésem, a jelenlegi testület legnagyobb értékének azt tartom, hogy az elmúlt két évben a legkényesebb ügyekben is ki tudtuk kapcsolni a legkisebb politikai megosztottságot is. Közel egyhangú döntések születtek például a Ptk. ügyében, akárcsak a szociális népszavazásban, ami a politikai legitimáció szempontjából nagyon fontos. A leggyengébb arányú szavazat is 8:3 volt, de még az előző testületnél.

- Milyen ügyek várnak döntésre?

- Régóta húzódik a tényleges életfogytiglan szabadságvesztés alkotmányosságának megítélése, amely a közeljövőben kerül sorra. A legsürgősebbek a köztársasági elnök indítványai, amelyek szép számmal várnak eldöntésre. Ezekben szeretnénk a nyári szünetig határozatot hozni.

- A tényleges életfogytiglan éppenséggel aktuális, mert érintheti a három csapásként emlegetett kormányjavaslatot.

- Nem ezért került terítékre, ugyanis az indítvány még 2004-ből származik, csak eddig nem tárgyaltuk. Megörököltük az előző bíróktól

- Mennyi idős a legöregebb és döntésig még el nem jutott beadvány?

- Tízéves, nem jelentős ügy, nem is tudom felidézni, konkrétan miről van szó.

- Nem kellene erősebb kontrollt alkalmazni, hogy ne árassza el a testületet ennyi indítvány?

- Az ügyek egyharmadát a főtitkár kiszűri és ezt a rostát elfogadták a polgárok, a közvélemény. Inkább hatáskörökön kéne változtatni. Például a helyi önkormányzati rendeletek törvényességének vizsgálata tipikusan közigazgatási bíráskodási feladat, nem az alkotmánybíróságé. A közigazgatási hivatalok átalakításával viszont egyedüli felügyeleti szervként maradtunk ezen a területen. Sok ilyen ügy érkezik, de paradox módon a törvényességi felügyelet megszűntével csökkent a számuk, úgy látszik, nincs, aki hozzánk forduljon - mondta végezetül az alkotmánybíróság elnöke.

- Távol lehet-e tartani a politikát, a kényszert egy-egy döntés sietős meghozatalára?

- A sorrendiséget az előadó bírók határozzák meg. Tény, az elnök dönti el, kire szignálja az ügyet, de utána az előadó bírót legfeljebb tapintatosan lehet sürgetni, így rajta múlik, mikor hozza be az ügyet. Az időtényező lehet perdöntő bizonyos kérdésekben. Ennek kiemelkedő példája volt az új polgári törvénykönyv. Ott be voltunk szorítva, hogy vagy döntünk két hónapon belül vagy ha nem, az is eldönti a kérdést. Működésem, a jelenlegi testület legnagyobb értékének azt tartom, hogy az elmúlt két évben a legkényesebb ügyekben is ki tudtuk kapcsolni a legkisebb politikai megosztottságot is. Közel egyhangú döntések születtek például a Ptk. ügyében, akárcsak a szociális népszavazásban, ami a politikai legitimáció szempontjából nagyon fontos. A leggyengébb arányú szavazat is 8:3 volt, de még az előző testületnél.

- Milyen ügyek várnak döntésre?

- Régóta húzódik a tényleges életfogytiglan szabadságvesztés alkotmányosságának megítélése, amely a közeljövőben kerül sorra. A legsürgősebbek a köztársasági elnök indítványai, amelyek szép számmal várnak eldöntésre. Ezekben szeretnénk a nyári szünetig határozatot hozni.

- A tényleges életfogytiglan éppenséggel aktuális, mert érintheti a három csapásként emlegetett kormányjavaslatot.

- Nem ezért került terítékre, ugyanis az indítvány még 2004-ből származik, csak eddig nem tárgyaltuk. Megörököltük az előző bíróktól

- Mennyi idős a legöregebb és döntésig még el nem jutott beadvány?

- Tízéves, nem jelentős ügy, nem is tudom felidézni, konkrétan miről van szó.

- Nem kellene erősebb kontrollt alkalmazni, hogy ne árassza el a testületet ennyi indítvány?

- Az ügyek egyharmadát a főtitkár kiszűri és ezt a rostát elfogadták a polgárok, a közvélemény. Inkább hatáskörökön kéne változtatni. Például a helyi önkormányzati rendeletek törvényességének vizsgálata tipikusan közigazgatási bíráskodási feladat, nem az alkotmánybíróságé. A közigazgatási hivatalok átalakításával viszont egyedüli felügyeleti szervként maradtunk ezen a területen. Sok ilyen ügy érkezik, de paradox módon a törvényességi felügyelet megszűntével csökkent a számuk, úgy látszik, nincs, aki hozzánk forduljon - mondta végezetül az alkotmánybíróság elnöke.

- Távol lehet-e tartani a politikát, a kényszert egy-egy döntés sietős meghozatalára?

- A sorrendiséget az előadó bírók határozzák meg. Tény, az elnök dönti el, kire szignálja az ügyet, de utána az előadó bírót legfeljebb tapintatosan lehet sürgetni, így rajta múlik, mikor hozza be az ügyet. Az időtényező lehet perdöntő bizonyos kérdésekben. Ennek kiemelkedő példája volt az új polgári törvénykönyv. Ott be voltunk szorítva, hogy vagy döntünk két hónapon belül vagy ha nem, az is eldönti a kérdést. Működésem, a jelenlegi testület legnagyobb értékének azt tartom, hogy az elmúlt két évben a legkényesebb ügyekben is ki tudtuk kapcsolni a legkisebb politikai megosztottságot is. Közel egyhangú döntések születtek például a Ptk. ügyében, akárcsak a szociális népszavazásban, ami a politikai legitimáció szempontjából nagyon fontos. A leggyengébb arányú szavazat is 8:3 volt, de még az előző testületnél.

- Milyen ügyek várnak döntésre?

- Régóta húzódik a tényleges életfogytiglan szabadságvesztés alkotmányosságának megítélése, amely a közeljövőben kerül sorra. A legsürgősebbek a köztársasági elnök indítványai, amelyek szép számmal várnak eldöntésre. Ezekben szeretnénk a nyári szünetig határozatot hozni.

- A tényleges életfogytiglan éppenséggel aktuális, mert érintheti a három csapásként emlegetett kormányjavaslatot.

- Nem ezért került terítékre, ugyanis az indítvány még 2004-ből származik, csak eddig nem tárgyaltuk. Megörököltük az előző bíróktól

- Mennyi idős a legöregebb és döntésig még el nem jutott beadvány?

- Tízéves, nem jelentős ügy, nem is tudom felidézni, konkrétan miről van szó.

- Nem kellene erősebb kontrollt alkalmazni, hogy ne árassza el a testületet ennyi indítvány?

- Az ügyek egyharmadát a főtitkár kiszűri és ezt a rostát elfogadták a polgárok, a közvélemény. Inkább hatáskörökön kéne változtatni. Például a helyi önkormányzati rendeletek törvényességének vizsgálata tipikusan közigazgatási bíráskodási feladat, nem az alkotmánybíróságé. A közigazgatási hivatalok átalakításával viszont egyedüli felügyeleti szervként maradtunk ezen a területen. Sok ilyen ügy érkezik, de paradox módon a törvényességi felügyelet megszűntével csökkent a számuk, úgy látszik, nincs, aki hozzánk forduljon - mondta végezetül az alkotmánybíróság elnöke.

- Távol lehet-e tartani a politikát, a kényszert egy-egy döntés sietős meghozatalára?

- A sorrendiséget az előadó bírók határozzák meg. Tény, az elnök dönti el, kire szignálja az ügyet, de utána az előadó bírót legfeljebb tapintatosan lehet sürgetni, így rajta múlik, mikor hozza be az ügyet. Az időtényező lehet perdöntő bizonyos kérdésekben. Ennek kiemelkedő példája volt az új polgári törvénykönyv. Ott be voltunk szorítva, hogy vagy döntünk két hónapon belül vagy ha nem, az is eldönti a kérdést. Működésem, a jelenlegi testület legnagyobb értékének azt tartom, hogy az elmúlt két évben a legkényesebb ügyekben is ki tudtuk kapcsolni a legkisebb politikai megosztottságot is. Közel egyhangú döntések születtek például a Ptk. ügyében, akárcsak a szociális népszavazásban, ami a politikai legitimáció szempontjából nagyon fontos. A leggyengébb arányú szavazat is 8:3 volt, de még az előző testületnél.

- Milyen ügyek várnak döntésre?

- Régóta húzódik a tényleges életfogytiglan szabadságvesztés alkotmányosságának megítélése, amely a közeljövőben kerül sorra. A legsürgősebbek a köztársasági elnök indítványai, amelyek szép számmal várnak eldöntésre. Ezekben szeretnénk a nyári szünetig határozatot hozni.

- A tényleges életfogytiglan éppenséggel aktuális, mert érintheti a három csapásként emlegetett kormányjavaslatot.

- Nem ezért került terítékre, ugyanis az indítvány még 2004-ből származik, csak eddig nem tárgyaltuk. Megörököltük az előző bíróktól

- Mennyi idős a legöregebb és döntésig még el nem jutott beadvány?

- Tízéves, nem jelentős ügy, nem is tudom felidézni, konkrétan miről van szó.

- Nem kellene erősebb kontrollt alkalmazni, hogy ne árassza el a testületet ennyi indítvány?

- Az ügyek egyharmadát a főtitkár kiszűri és ezt a rostát elfogadták a polgárok, a közvélemény. Inkább hatáskörökön kéne változtatni. Például a helyi önkormányzati rendeletek törvényességének vizsgálata tipikusan közigazgatási bíráskodási feladat, nem az alkotmánybíróságé. A közigazgatási hivatalok átalakításával viszont egyedüli felügyeleti szervként maradtunk ezen a területen. Sok ilyen ügy érkezik, de paradox módon a törvényességi felügyelet megszűntével csökkent a számuk, úgy látszik, nincs, aki hozzánk forduljon - mondta végezetül az alkotmánybíróság elnöke.

- A sorrendiséget az előadó bírók határozzák meg. Tény, az elnök dönti el, kire szignálja az ügyet, de utána az előadó bírót legfeljebb tapintatosan lehet sürgetni, így rajta múlik, mikor hozza be az ügyet. Az időtényező lehet perdöntő bizonyos kérdésekben. Ennek kiemelkedő példája volt az új polgári törvénykönyv. Ott be voltunk szorítva, hogy vagy döntünk két hónapon belül vagy ha nem, az is eldönti a kérdést. Működésem, a jelenlegi testület legnagyobb értékének azt tartom, hogy az elmúlt két évben a legkényesebb ügyekben is ki tudtuk kapcsolni a legkisebb politikai megosztottságot is. Közel egyhangú döntések születtek például a Ptk. ügyében, akárcsak a szociális népszavazásban, ami a politikai legitimáció szempontjából nagyon fontos. A leggyengébb arányú szavazat is 8:3 volt, de még az előző testületnél.

- Milyen ügyek várnak döntésre?

- Régóta húzódik a tényleges életfogytiglan szabadságvesztés alkotmányosságának megítélése, amely a közeljövőben kerül sorra. A legsürgősebbek a köztársasági elnök indítványai, amelyek szép számmal várnak eldöntésre. Ezekben szeretnénk a nyári szünetig határozatot hozni.

- A tényleges életfogytiglan éppenséggel aktuális, mert érintheti a három csapásként emlegetett kormányjavaslatot.

- Nem ezért került terítékre, ugyanis az indítvány még 2004-ből származik, csak eddig nem tárgyaltuk. Megörököltük az előző bíróktól

- Mennyi idős a legöregebb és döntésig még el nem jutott beadvány?

- Tízéves, nem jelentős ügy, nem is tudom felidézni, konkrétan miről van szó.

- Nem kellene erősebb kontrollt alkalmazni, hogy ne árassza el a testületet ennyi indítvány?

- Az ügyek egyharmadát a főtitkár kiszűri és ezt a rostát elfogadták a polgárok, a közvélemény. Inkább hatáskörökön kéne változtatni. Például a helyi önkormányzati rendeletek törvényességének vizsgálata tipikusan közigazgatási bíráskodási feladat, nem az alkotmánybíróságé. A közigazgatási hivatalok átalakításával viszont egyedüli felügyeleti szervként maradtunk ezen a területen. Sok ilyen ügy érkezik, de paradox módon a törvényességi felügyelet megszűntével csökkent a számuk, úgy látszik, nincs, aki hozzánk forduljon - mondta végezetül az alkotmánybíróság elnöke.

- A sorrendiséget az előadó bírók határozzák meg. Tény, az elnök dönti el, kire szignálja az ügyet, de utána az előadó bírót legfeljebb tapintatosan lehet sürgetni, így rajta múlik, mikor hozza be az ügyet. Az időtényező lehet perdöntő bizonyos kérdésekben. Ennek kiemelkedő példája volt az új polgári törvénykönyv. Ott be voltunk szorítva, hogy vagy döntünk két hónapon belül vagy ha nem, az is eldönti a kérdést. Működésem, a jelenlegi testület legnagyobb értékének azt tartom, hogy az elmúlt két évben a legkényesebb ügyekben is ki tudtuk kapcsolni a legkisebb politikai megosztottságot is. Közel egyhangú döntések születtek például a Ptk. ügyében, akárcsak a szociális népszavazásban, ami a politikai legitimáció szempontjából nagyon fontos. A leggyengébb arányú szavazat is 8:3 volt, de még az előző testületnél.

- Milyen ügyek várnak döntésre?

- Régóta húzódik a tényleges életfogytiglan szabadságvesztés alkotmányosságának megítélése, amely a közeljövőben kerül sorra. A legsürgősebbek a köztársasági elnök indítványai, amelyek szép számmal várnak eldöntésre. Ezekben szeretnénk a nyári szünetig határozatot hozni.

- A tényleges életfogytiglan éppenséggel aktuális, mert érintheti a három csapásként emlegetett kormányjavaslatot.

- Nem ezért került terítékre, ugyanis az indítvány még 2004-ből származik, csak eddig nem tárgyaltuk. Megörököltük az előző bíróktól

- Mennyi idős a legöregebb és döntésig még el nem jutott beadvány?

- Tízéves, nem jelentős ügy, nem is tudom felidézni, konkrétan miről van szó.

- Nem kellene erősebb kontrollt alkalmazni, hogy ne árassza el a testületet ennyi indítvány?

- Az ügyek egyharmadát a főtitkár kiszűri és ezt a rostát elfogadták a polgárok, a közvélemény. Inkább hatáskörökön kéne változtatni. Például a helyi önkormányzati rendeletek törvényességének vizsgálata tipikusan közigazgatási bíráskodási feladat, nem az alkotmánybíróságé. A közigazgatási hivatalok átalakításával viszont egyedüli felügyeleti szervként maradtunk ezen a területen. Sok ilyen ügy érkezik, de paradox módon a törvényességi felügyelet megszűntével csökkent a számuk, úgy látszik, nincs, aki hozzánk forduljon - mondta végezetül az alkotmánybíróság elnöke.

- Milyen ügyek várnak döntésre?

- Régóta húzódik a tényleges életfogytiglan szabadságvesztés alkotmányosságának megítélése, amely a közeljövőben kerül sorra. A legsürgősebbek a köztársasági elnök indítványai, amelyek szép számmal várnak eldöntésre. Ezekben szeretnénk a nyári szünetig határozatot hozni.

- A tényleges életfogytiglan éppenséggel aktuális, mert érintheti a három csapásként emlegetett kormányjavaslatot.

- Nem ezért került terítékre, ugyanis az indítvány még 2004-ből származik, csak eddig nem tárgyaltuk. Megörököltük az előző bíróktól

- Mennyi idős a legöregebb és döntésig még el nem jutott beadvány?

- Tízéves, nem jelentős ügy, nem is tudom felidézni, konkrétan miről van szó.

- Nem kellene erősebb kontrollt alkalmazni, hogy ne árassza el a testületet ennyi indítvány?

- Az ügyek egyharmadát a főtitkár kiszűri és ezt a rostát elfogadták a polgárok, a közvélemény. Inkább hatáskörökön kéne változtatni. Például a helyi önkormányzati rendeletek törvényességének vizsgálata tipikusan közigazgatási bíráskodási feladat, nem az alkotmánybíróságé. A közigazgatási hivatalok átalakításával viszont egyedüli felügyeleti szervként maradtunk ezen a területen. Sok ilyen ügy érkezik, de paradox módon a törvényességi felügyelet megszűntével csökkent a számuk, úgy látszik, nincs, aki hozzánk forduljon - mondta végezetül az alkotmánybíróság elnöke.

- Milyen ügyek várnak döntésre?

- Régóta húzódik a tényleges életfogytiglan szabadságvesztés alkotmányosságának megítélése, amely a közeljövőben kerül sorra. A legsürgősebbek a köztársasági elnök indítványai, amelyek szép számmal várnak eldöntésre. Ezekben szeretnénk a nyári szünetig határozatot hozni.

- A tényleges életfogytiglan éppenséggel aktuális, mert érintheti a három csapásként emlegetett kormányjavaslatot.

- Nem ezért került terítékre, ugyanis az indítvány még 2004-ből származik, csak eddig nem tárgyaltuk. Megörököltük az előző bíróktól

- Mennyi idős a legöregebb és döntésig még el nem jutott beadvány?

- Tízéves, nem jelentős ügy, nem is tudom felidézni, konkrétan miről van szó.

- Nem kellene erősebb kontrollt alkalmazni, hogy ne árassza el a testületet ennyi indítvány?

- Az ügyek egyharmadát a főtitkár kiszűri és ezt a rostát elfogadták a polgárok, a közvélemény. Inkább hatáskörökön kéne változtatni. Például a helyi önkormányzati rendeletek törvényességének vizsgálata tipikusan közigazgatási bíráskodási feladat, nem az alkotmánybíróságé. A közigazgatási hivatalok átalakításával viszont egyedüli felügyeleti szervként maradtunk ezen a területen. Sok ilyen ügy érkezik, de paradox módon a törvényességi felügyelet megszűntével csökkent a számuk, úgy látszik, nincs, aki hozzánk forduljon - mondta végezetül az alkotmánybíróság elnöke.

- Milyen ügyek várnak döntésre?

- Régóta húzódik a tényleges életfogytiglan szabadságvesztés alkotmányosságának megítélése, amely a közeljövőben kerül sorra. A legsürgősebbek a köztársasági elnök indítványai, amelyek szép számmal várnak eldöntésre. Ezekben szeretnénk a nyári szünetig határozatot hozni.

- A tényleges életfogytiglan éppenséggel aktuális, mert érintheti a három csapásként emlegetett kormányjavaslatot.

- Nem ezért került terítékre, ugyanis az indítvány még 2004-ből származik, csak eddig nem tárgyaltuk. Megörököltük az előző bíróktól

- Mennyi idős a legöregebb és döntésig még el nem jutott beadvány?

- Tízéves, nem jelentős ügy, nem is tudom felidézni, konkrétan miről van szó.

- Nem kellene erősebb kontrollt alkalmazni, hogy ne árassza el a testületet ennyi indítvány?

- Az ügyek egyharmadát a főtitkár kiszűri és ezt a rostát elfogadták a polgárok, a közvélemény. Inkább hatáskörökön kéne változtatni. Például a helyi önkormányzati rendeletek törvényességének vizsgálata tipikusan közigazgatási bíráskodási feladat, nem az alkotmánybíróságé. A közigazgatási hivatalok átalakításával viszont egyedüli felügyeleti szervként maradtunk ezen a területen. Sok ilyen ügy érkezik, de paradox módon a törvényességi felügyelet megszűntével csökkent a számuk, úgy látszik, nincs, aki hozzánk forduljon - mondta végezetül az alkotmánybíróság elnöke.

- Milyen ügyek várnak döntésre?

- Régóta húzódik a tényleges életfogytiglan szabadságvesztés alkotmányosságának megítélése, amely a közeljövőben kerül sorra. A legsürgősebbek a köztársasági elnök indítványai, amelyek szép számmal várnak eldöntésre. Ezekben szeretnénk a nyári szünetig határozatot hozni.

- A tényleges életfogytiglan éppenséggel aktuális, mert érintheti a három csapásként emlegetett kormányjavaslatot.

- Nem ezért került terítékre, ugyanis az indítvány még 2004-ből származik, csak eddig nem tárgyaltuk. Megörököltük az előző bíróktól

- Mennyi idős a legöregebb és döntésig még el nem jutott beadvány?

- Tízéves, nem jelentős ügy, nem is tudom felidézni, konkrétan miről van szó.

- Nem kellene erősebb kontrollt alkalmazni, hogy ne árassza el a testületet ennyi indítvány?

- Az ügyek egyharmadát a főtitkár kiszűri és ezt a rostát elfogadták a polgárok, a közvélemény. Inkább hatáskörökön kéne változtatni. Például a helyi önkormányzati rendeletek törvényességének vizsgálata tipikusan közigazgatási bíráskodási feladat, nem az alkotmánybíróságé. A közigazgatási hivatalok átalakításával viszont egyedüli felügyeleti szervként maradtunk ezen a területen. Sok ilyen ügy érkezik, de paradox módon a törvényességi felügyelet megszűntével csökkent a számuk, úgy látszik, nincs, aki hozzánk forduljon - mondta végezetül az alkotmánybíróság elnöke.

- Régóta húzódik a tényleges életfogytiglan szabadságvesztés alkotmányosságának megítélése, amely a közeljövőben kerül sorra. A legsürgősebbek a köztársasági elnök indítványai, amelyek szép számmal várnak eldöntésre. Ezekben szeretnénk a nyári szünetig határozatot hozni.

- A tényleges életfogytiglan éppenséggel aktuális, mert érintheti a három csapásként emlegetett kormányjavaslatot.

- Nem ezért került terítékre, ugyanis az indítvány még 2004-ből származik, csak eddig nem tárgyaltuk. Megörököltük az előző bíróktól

- Mennyi idős a legöregebb és döntésig még el nem jutott beadvány?

- Tízéves, nem jelentős ügy, nem is tudom felidézni, konkrétan miről van szó.

- Nem kellene erősebb kontrollt alkalmazni, hogy ne árassza el a testületet ennyi indítvány?

- Az ügyek egyharmadát a főtitkár kiszűri és ezt a rostát elfogadták a polgárok, a közvélemény. Inkább hatáskörökön kéne változtatni. Például a helyi önkormányzati rendeletek törvényességének vizsgálata tipikusan közigazgatási bíráskodási feladat, nem az alkotmánybíróságé. A közigazgatási hivatalok átalakításával viszont egyedüli felügyeleti szervként maradtunk ezen a területen. Sok ilyen ügy érkezik, de paradox módon a törvényességi felügyelet megszűntével csökkent a számuk, úgy látszik, nincs, aki hozzánk forduljon - mondta végezetül az alkotmánybíróság elnöke.

- Régóta húzódik a tényleges életfogytiglan szabadságvesztés alkotmányosságának megítélése, amely a közeljövőben kerül sorra. A legsürgősebbek a köztársasági elnök indítványai, amelyek szép számmal várnak eldöntésre. Ezekben szeretnénk a nyári szünetig határozatot hozni.

- A tényleges életfogytiglan éppenséggel aktuális, mert érintheti a három csapásként emlegetett kormányjavaslatot.

- Nem ezért került terítékre, ugyanis az indítvány még 2004-ből származik, csak eddig nem tárgyaltuk. Megörököltük az előző bíróktól

- Mennyi idős a legöregebb és döntésig még el nem jutott beadvány?

- Tízéves, nem jelentős ügy, nem is tudom felidézni, konkrétan miről van szó.

- Nem kellene erősebb kontrollt alkalmazni, hogy ne árassza el a testületet ennyi indítvány?

- Az ügyek egyharmadát a főtitkár kiszűri és ezt a rostát elfogadták a polgárok, a közvélemény. Inkább hatáskörökön kéne változtatni. Például a helyi önkormányzati rendeletek törvényességének vizsgálata tipikusan közigazgatási bíráskodási feladat, nem az alkotmánybíróságé. A közigazgatási hivatalok átalakításával viszont egyedüli felügyeleti szervként maradtunk ezen a területen. Sok ilyen ügy érkezik, de paradox módon a törvényességi felügyelet megszűntével csökkent a számuk, úgy látszik, nincs, aki hozzánk forduljon - mondta végezetül az alkotmánybíróság elnöke.

- A tényleges életfogytiglan éppenséggel aktuális, mert érintheti a három csapásként emlegetett kormányjavaslatot.

- Nem ezért került terítékre, ugyanis az indítvány még 2004-ből származik, csak eddig nem tárgyaltuk. Megörököltük az előző bíróktól

- Mennyi idős a legöregebb és döntésig még el nem jutott beadvány?

- Tízéves, nem jelentős ügy, nem is tudom felidézni, konkrétan miről van szó.

- Nem kellene erősebb kontrollt alkalmazni, hogy ne árassza el a testületet ennyi indítvány?

- Az ügyek egyharmadát a főtitkár kiszűri és ezt a rostát elfogadták a polgárok, a közvélemény. Inkább hatáskörökön kéne változtatni. Például a helyi önkormányzati rendeletek törvényességének vizsgálata tipikusan közigazgatási bíráskodási feladat, nem az alkotmánybíróságé. A közigazgatási hivatalok átalakításával viszont egyedüli felügyeleti szervként maradtunk ezen a területen. Sok ilyen ügy érkezik, de paradox módon a törvényességi felügyelet megszűntével csökkent a számuk, úgy látszik, nincs, aki hozzánk forduljon - mondta végezetül az alkotmánybíróság elnöke.

- A tényleges életfogytiglan éppenséggel aktuális, mert érintheti a három csapásként emlegetett kormányjavaslatot.

- Nem ezért került terítékre, ugyanis az indítvány még 2004-ből származik, csak eddig nem tárgyaltuk. Megörököltük az előző bíróktól

- Mennyi idős a legöregebb és döntésig még el nem jutott beadvány?

- Tízéves, nem jelentős ügy, nem is tudom felidézni, konkrétan miről van szó.

- Nem kellene erősebb kontrollt alkalmazni, hogy ne árassza el a testületet ennyi indítvány?

- Az ügyek egyharmadát a főtitkár kiszűri és ezt a rostát elfogadták a polgárok, a közvélemény. Inkább hatáskörökön kéne változtatni. Például a helyi önkormányzati rendeletek törvényességének vizsgálata tipikusan közigazgatási bíráskodási feladat, nem az alkotmánybíróságé. A közigazgatási hivatalok átalakításával viszont egyedüli felügyeleti szervként maradtunk ezen a területen. Sok ilyen ügy érkezik, de paradox módon a törvényességi felügyelet megszűntével csökkent a számuk, úgy látszik, nincs, aki hozzánk forduljon - mondta végezetül az alkotmánybíróság elnöke.

- A tényleges életfogytiglan éppenséggel aktuális, mert érintheti a három csapásként emlegetett kormányjavaslatot.

- Nem ezért került terítékre, ugyanis az indítvány még 2004-ből származik, csak eddig nem tárgyaltuk. Megörököltük az előző bíróktól

- Mennyi idős a legöregebb és döntésig még el nem jutott beadvány?

- Tízéves, nem jelentős ügy, nem is tudom felidézni, konkrétan miről van szó.

- Nem kellene erősebb kontrollt alkalmazni, hogy ne árassza el a testületet ennyi indítvány?

- Az ügyek egyharmadát a főtitkár kiszűri és ezt a rostát elfogadták a polgárok, a közvélemény. Inkább hatáskörökön kéne változtatni. Például a helyi önkormányzati rendeletek törvényességének vizsgálata tipikusan közigazgatási bíráskodási feladat, nem az alkotmánybíróságé. A közigazgatási hivatalok átalakításával viszont egyedüli felügyeleti szervként maradtunk ezen a területen. Sok ilyen ügy érkezik, de paradox módon a törvényességi felügyelet megszűntével csökkent a számuk, úgy látszik, nincs, aki hozzánk forduljon - mondta végezetül az alkotmánybíróság elnöke.

- A tényleges életfogytiglan éppenséggel aktuális, mert érintheti a három csapásként emlegetett kormányjavaslatot.

- Nem ezért került terítékre, ugyanis az indítvány még 2004-ből származik, csak eddig nem tárgyaltuk. Megörököltük az előző bíróktól

- Mennyi idős a legöregebb és döntésig még el nem jutott beadvány?

- Tízéves, nem jelentős ügy, nem is tudom felidézni, konkrétan miről van szó.

- Nem kellene erősebb kontrollt alkalmazni, hogy ne árassza el a testületet ennyi indítvány?

- Az ügyek egyharmadát a főtitkár kiszűri és ezt a rostát elfogadták a polgárok, a közvélemény. Inkább hatáskörökön kéne változtatni. Például a helyi önkormányzati rendeletek törvényességének vizsgálata tipikusan közigazgatási bíráskodási feladat, nem az alkotmánybíróságé. A közigazgatási hivatalok átalakításával viszont egyedüli felügyeleti szervként maradtunk ezen a területen. Sok ilyen ügy érkezik, de paradox módon a törvényességi felügyelet megszűntével csökkent a számuk, úgy látszik, nincs, aki hozzánk forduljon - mondta végezetül az alkotmánybíróság elnöke.

- Nem ezért került terítékre, ugyanis az indítvány még 2004-ből származik, csak eddig nem tárgyaltuk. Megörököltük az előző bíróktól

- Mennyi idős a legöregebb és döntésig még el nem jutott beadvány?

- Tízéves, nem jelentős ügy, nem is tudom felidézni, konkrétan miről van szó.

- Nem kellene erősebb kontrollt alkalmazni, hogy ne árassza el a testületet ennyi indítvány?

- Az ügyek egyharmadát a főtitkár kiszűri és ezt a rostát elfogadták a polgárok, a közvélemény. Inkább hatáskörökön kéne változtatni. Például a helyi önkormányzati rendeletek törvényességének vizsgálata tipikusan közigazgatási bíráskodási feladat, nem az alkotmánybíróságé. A közigazgatási hivatalok átalakításával viszont egyedüli felügyeleti szervként maradtunk ezen a területen. Sok ilyen ügy érkezik, de paradox módon a törvényességi felügyelet megszűntével csökkent a számuk, úgy látszik, nincs, aki hozzánk forduljon - mondta végezetül az alkotmánybíróság elnöke.

- Nem ezért került terítékre, ugyanis az indítvány még 2004-ből származik, csak eddig nem tárgyaltuk. Megörököltük az előző bíróktól

- Mennyi idős a legöregebb és döntésig még el nem jutott beadvány?

- Tízéves, nem jelentős ügy, nem is tudom felidézni, konkrétan miről van szó.

- Nem kellene erősebb kontrollt alkalmazni, hogy ne árassza el a testületet ennyi indítvány?

- Az ügyek egyharmadát a főtitkár kiszűri és ezt a rostát elfogadták a polgárok, a közvélemény. Inkább hatáskörökön kéne változtatni. Például a helyi önkormányzati rendeletek törvényességének vizsgálata tipikusan közigazgatási bíráskodási feladat, nem az alkotmánybíróságé. A közigazgatási hivatalok átalakításával viszont egyedüli felügyeleti szervként maradtunk ezen a területen. Sok ilyen ügy érkezik, de paradox módon a törvényességi felügyelet megszűntével csökkent a számuk, úgy látszik, nincs, aki hozzánk forduljon - mondta végezetül az alkotmánybíróság elnöke.

- Mennyi idős a legöregebb és döntésig még el nem jutott beadvány?

- Tízéves, nem jelentős ügy, nem is tudom felidézni, konkrétan miről van szó.

- Nem kellene erősebb kontrollt alkalmazni, hogy ne árassza el a testületet ennyi indítvány?

- Az ügyek egyharmadát a főtitkár kiszűri és ezt a rostát elfogadták a polgárok, a közvélemény. Inkább hatáskörökön kéne változtatni. Például a helyi önkormányzati rendeletek törvényességének vizsgálata tipikusan közigazgatási bíráskodási feladat, nem az alkotmánybíróságé. A közigazgatási hivatalok átalakításával viszont egyedüli felügyeleti szervként maradtunk ezen a területen. Sok ilyen ügy érkezik, de paradox módon a törvényességi felügyelet megszűntével csökkent a számuk, úgy látszik, nincs, aki hozzánk forduljon - mondta végezetül az alkotmánybíróság elnöke.

- Mennyi idős a legöregebb és döntésig még el nem jutott beadvány?

- Tízéves, nem jelentős ügy, nem is tudom felidézni, konkrétan miről van szó.

- Nem kellene erősebb kontrollt alkalmazni, hogy ne árassza el a testületet ennyi indítvány?

- Az ügyek egyharmadát a főtitkár kiszűri és ezt a rostát elfogadták a polgárok, a közvélemény. Inkább hatáskörökön kéne változtatni. Például a helyi önkormányzati rendeletek törvényességének vizsgálata tipikusan közigazgatási bíráskodási feladat, nem az alkotmánybíróságé. A közigazgatási hivatalok átalakításával viszont egyedüli felügyeleti szervként maradtunk ezen a területen. Sok ilyen ügy érkezik, de paradox módon a törvényességi felügyelet megszűntével csökkent a számuk, úgy látszik, nincs, aki hozzánk forduljon - mondta végezetül az alkotmánybíróság elnöke.

- Mennyi idős a legöregebb és döntésig még el nem jutott beadvány?

- Tízéves, nem jelentős ügy, nem is tudom felidézni, konkrétan miről van szó.

- Nem kellene erősebb kontrollt alkalmazni, hogy ne árassza el a testületet ennyi indítvány?

- Az ügyek egyharmadát a főtitkár kiszűri és ezt a rostát elfogadták a polgárok, a közvélemény. Inkább hatáskörökön kéne változtatni. Például a helyi önkormányzati rendeletek törvényességének vizsgálata tipikusan közigazgatási bíráskodási feladat, nem az alkotmánybíróságé. A közigazgatási hivatalok átalakításával viszont egyedüli felügyeleti szervként maradtunk ezen a területen. Sok ilyen ügy érkezik, de paradox módon a törvényességi felügyelet megszűntével csökkent a számuk, úgy látszik, nincs, aki hozzánk forduljon - mondta végezetül az alkotmánybíróság elnöke.

- Mennyi idős a legöregebb és döntésig még el nem jutott beadvány?

- Tízéves, nem jelentős ügy, nem is tudom felidézni, konkrétan miről van szó.

- Nem kellene erősebb kontrollt alkalmazni, hogy ne árassza el a testületet ennyi indítvány?

- Az ügyek egyharmadát a főtitkár kiszűri és ezt a rostát elfogadták a polgárok, a közvélemény. Inkább hatáskörökön kéne változtatni. Például a helyi önkormányzati rendeletek törvényességének vizsgálata tipikusan közigazgatási bíráskodási feladat, nem az alkotmánybíróságé. A közigazgatási hivatalok átalakításával viszont egyedüli felügyeleti szervként maradtunk ezen a területen. Sok ilyen ügy érkezik, de paradox módon a törvényességi felügyelet megszűntével csökkent a számuk, úgy látszik, nincs, aki hozzánk forduljon - mondta végezetül az alkotmánybíróság elnöke.

- Tízéves, nem jelentős ügy, nem is tudom felidézni, konkrétan miről van szó.

- Nem kellene erősebb kontrollt alkalmazni, hogy ne árassza el a testületet ennyi indítvány?

- Az ügyek egyharmadát a főtitkár kiszűri és ezt a rostát elfogadták a polgárok, a közvélemény. Inkább hatáskörökön kéne változtatni. Például a helyi önkormányzati rendeletek törvényességének vizsgálata tipikusan közigazgatási bíráskodási feladat, nem az alkotmánybíróságé. A közigazgatási hivatalok átalakításával viszont egyedüli felügyeleti szervként maradtunk ezen a területen. Sok ilyen ügy érkezik, de paradox módon a törvényességi felügyelet megszűntével csökkent a számuk, úgy látszik, nincs, aki hozzánk forduljon - mondta végezetül az alkotmánybíróság elnöke.

- Tízéves, nem jelentős ügy, nem is tudom felidézni, konkrétan miről van szó.

- Nem kellene erősebb kontrollt alkalmazni, hogy ne árassza el a testületet ennyi indítvány?

- Az ügyek egyharmadát a főtitkár kiszűri és ezt a rostát elfogadták a polgárok, a közvélemény. Inkább hatáskörökön kéne változtatni. Például a helyi önkormányzati rendeletek törvényességének vizsgálata tipikusan közigazgatási bíráskodási feladat, nem az alkotmánybíróságé. A közigazgatási hivatalok átalakításával viszont egyedüli felügyeleti szervként maradtunk ezen a területen. Sok ilyen ügy érkezik, de paradox módon a törvényességi felügyelet megszűntével csökkent a számuk, úgy látszik, nincs, aki hozzánk forduljon - mondta végezetül az alkotmánybíróság elnöke.

- Nem kellene erősebb kontrollt alkalmazni, hogy ne árassza el a testületet ennyi indítvány?

- Az ügyek egyharmadát a főtitkár kiszűri és ezt a rostát elfogadták a polgárok, a közvélemény. Inkább hatáskörökön kéne változtatni. Például a helyi önkormányzati rendeletek törvényességének vizsgálata tipikusan közigazgatási bíráskodási feladat, nem az alkotmánybíróságé. A közigazgatási hivatalok átalakításával viszont egyedüli felügyeleti szervként maradtunk ezen a területen. Sok ilyen ügy érkezik, de paradox módon a törvényességi felügyelet megszűntével csökkent a számuk, úgy látszik, nincs, aki hozzánk forduljon - mondta végezetül az alkotmánybíróság elnöke.

- Nem kellene erősebb kontrollt alkalmazni, hogy ne árassza el a testületet ennyi indítvány?

- Az ügyek egyharmadát a főtitkár kiszűri és ezt a rostát elfogadták a polgárok, a közvélemény. Inkább hatáskörökön kéne változtatni. Például a helyi önkormányzati rendeletek törvényességének vizsgálata tipikusan közigazgatási bíráskodási feladat, nem az alkotmánybíróságé. A közigazgatási hivatalok átalakításával viszont egyedüli felügyeleti szervként maradtunk ezen a területen. Sok ilyen ügy érkezik, de paradox módon a törvényességi felügyelet megszűntével csökkent a számuk, úgy látszik, nincs, aki hozzánk forduljon - mondta végezetül az alkotmánybíróság elnöke.

- Nem kellene erősebb kontrollt alkalmazni, hogy ne árassza el a testületet ennyi indítvány?

- Az ügyek egyharmadát a főtitkár kiszűri és ezt a rostát elfogadták a polgárok, a közvélemény. Inkább hatáskörökön kéne változtatni. Például a helyi önkormányzati rendeletek törvényességének vizsgálata tipikusan közigazgatási bíráskodási feladat, nem az alkotmánybíróságé. A közigazgatási hivatalok átalakításával viszont egyedüli felügyeleti szervként maradtunk ezen a területen. Sok ilyen ügy érkezik, de paradox módon a törvényességi felügyelet megszűntével csökkent a számuk, úgy látszik, nincs, aki hozzánk forduljon - mondta végezetül az alkotmánybíróság elnöke.

- Nem kellene erősebb kontrollt alkalmazni, hogy ne árassza el a testületet ennyi indítvány?

- Az ügyek egyharmadát a főtitkár kiszűri és ezt a rostát elfogadták a polgárok, a közvélemény. Inkább hatáskörökön kéne változtatni. Például a helyi önkormányzati rendeletek törvényességének vizsgálata tipikusan közigazgatási bíráskodási feladat, nem az alkotmánybíróságé. A közigazgatási hivatalok átalakításával viszont egyedüli felügyeleti szervként maradtunk ezen a területen. Sok ilyen ügy érkezik, de paradox módon a törvényességi felügyelet megszűntével csökkent a számuk, úgy látszik, nincs, aki hozzánk forduljon - mondta végezetül az alkotmánybíróság elnöke.

- Az ügyek egyharmadát a főtitkár kiszűri és ezt a rostát elfogadták a polgárok, a közvélemény. Inkább hatáskörökön kéne változtatni. Például a helyi önkormányzati rendeletek törvényességének vizsgálata tipikusan közigazgatási bíráskodási feladat, nem az alkotmánybíróságé. A közigazgatási hivatalok átalakításával viszont egyedüli felügyeleti szervként maradtunk ezen a területen. Sok ilyen ügy érkezik, de paradox módon a törvényességi felügyelet megszűntével csökkent a számuk, úgy látszik, nincs, aki hozzánk forduljon - mondta végezetül az alkotmánybíróság elnöke.

- Az ügyek egyharmadát a főtitkár kiszűri és ezt a rostát elfogadták a polgárok, a közvélemény. Inkább hatáskörökön kéne változtatni. Például a helyi önkormányzati rendeletek törvényességének vizsgálata tipikusan közigazgatási bíráskodási feladat, nem az alkotmánybíróságé. A közigazgatási hivatalok átalakításával viszont egyedüli felügyeleti szervként maradtunk ezen a területen. Sok ilyen ügy érkezik, de paradox módon a törvényességi felügyelet megszűntével csökkent a számuk, úgy látszik, nincs, aki hozzánk forduljon - mondta végezetül az alkotmánybíróság elnöke.

Ezek is érdekelhetik