webshop

2017.10.19. 11:50

Egyre többet vásárolunk az interneten

A magyar lakosság harmada már használja az online kereskedelem csatornáit, vagy nyitott erre a vásárlási módra.

Az idén akár 20 százalékkal is nőhet az élelmiszerek és iparcikkek online kereskedelme Magyarországon, pedig sokan még ma is bizalmatlanok az internetes vásárlással szemben – közölte a Világgazdasággal a Nielsen. A piackutató kiemelte, hogy egy év alatt 16-ról 26 százalékra emelkedett az online vásárlók aránya a 18–59 évesek között, és egyre kevesebben zárkóznak el az internetes pénzköltéstől.

Az e-kereskedelem nem létezhet kritikus mértékű internethasználó nélkül: míg például Dánia 96 százalékkal Európa éllovasa, hazánk a középmezőnyben áll 76 százalékkal.

A hagyományos értékesítésből származó bevételek 4-6 százalékkal nőnek évente, eközben a virtuális térben 20-30 százalékos a bővülés – mondta el a lapnak Dávid Ferenc, a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének főtitkára.

„Az online kereskedelem éppúgy generációs kérdés, mint az okostelefon használata: ma már egyre nyitottabbak az emberek az online és mobilkuponok felhasználására és a hűségprogram-alkalmazások letöltésére is. A műszaki cikkeknél egyre nagyobb a webáruházak súlya, de az élelmiszer-kiskereskedők is online erősítenek, miután a fogyasztók már a friss áruk netes rendelésétől sem idegenkednek”

– tette hozzá.

A Nielsen kutatása szerint a nők járnak az élen a webes költések terén: a harmincas éveikben járó, Budapesten és környékén élő, diplomás fogyasztók a legaktívabbak, a központi régió mellett pedig a Nyugat-Dunántúlon és Észak-Magyarországon legnépszerűbb az online kereskedelem. Tízből öt vásárló a termékinformációk miatt ellátogat a kereskedők weboldalára, de gyakran keresünk akciókat is.

A hazai fogyasztók elsősorban ruházati cikkeket (58 százalék), kozmetikumokat (27), illetve színház- és mozijegyeket (26) vásárolnak a neten. Az online vásárlás nem véletlenül tört utat magának:

a kutatásban részt vevők 44 százaléka kényelmesnek találja, emellett a kedvező árakat, a gyorsaságot és a széles termékválasztékot emelték ki.

Mégis viszonylag magas a webáruházak elutasítási aránya, a válaszadók 48 százaléka szeretné a termékeket kipróbálni, mielőtt megvenné, emellett a fogyasztók 41 százaléka bizalmatlan az on­line vásárlásokkal szemben, míg 23 százalék nem bízik az internetes fizetési eszközökben.

De a rendszeresen online vásárlók sem teljesen elégedettek: 74 százalékukat bosszantja, hogy hibás vagy sérült termék esetén a visszaküldés költsége a megrendelőt terheli; illetve 30 százalékot zavar, hogy néha nem a vállalt határidőben érkezik meg az árucikk.

Borítókép: Joshua Resnick / Shutterstock.com

Ezek is érdekelhetik