Egyéb

2011.03.25. 09:36

1967-es és pöccre indul

Boncz Sándor régi álma egy Volkswagen Bogár. A közelmúltban végre sikerült hozzájutnia egy példányhoz, amelynek felújításával hamarosan végez.

Horváth-Balogh Attila

 

 

- Nagyon jó áron jutottam hozzá, igaz, vele együtt egy rakás gondot is a nyakamba vettem, mert elég rossz állapotban volt - idézte fel a vásárlást Boncz Sándor. - De persze, én ezt egyáltalán nem bántam, ma sem bánom, mert ő volt életem nagy álma. Ugyanis amikor ezek divatosnak, menőnek számítottak, akkor nekem csak egy Trabantra telt.

A férfi másfél évvel ezelőtt látott hozzá a kocsi felújításához, a munkálatokban barátai segítettek. Mint mondta, ennek a kissé hosszúra nyúlt időszaknak minden perce nagy boldogságot jelentett számára, még a nehézségek ellenére is. A járgányon most végzi az utolsó simításokat a kárpitos.

 

- Újravezetékeztük az egész autót, a műszerfalat is rendbe tettük, az alváz és a karosszéria korhadó lemezeit kicseréltük, továbbá sikerült bele hoznom egy új, 1300 köbcentis motort is, ami pöccre indul - magyarázta, s valóban: a kulcs elfordítása után rögtön halk, nagyon kellemes duruzsolásba kezd a 4 hengeres, 40 lóerős erőforrás. Fogyasztása 8 liter száz kilométeren.- Bevallom, a felújítás során nem volt túl könnyű a dolgunk, mert ebben a típusban minden bonyolultabb az átlagnál. Nehéz például hegeszteni az egyes karosszériadarabokat: összevissza hajlanak, sehol egy kockás vagy sima lemez. Rájöttem, sokkal egyszerűbb, ha újonnan rendelem meg az egyes elemeket - s megkockáztatom, olcsóbb is.

 

Boncz Sándor nem autós ember, hanem vendéglátós, s évekig lovakkal is foglalkozott, csak úgy a maga és családja kedvére. Nevetve mondta: barátaival gyakran viccelődik azon, hogy a patásokat a kis Volkswagen Bogárra cserélte...

 

Az új szerzeményt hamar megszerette öt és fél éves kisunokája is, akivel együtt már nagyon várja, hogy beleülhessen, s élvezhesse a bogár-érzést. A büszke nagypapa elárulta még: az autónak neve is lesz - Gréta. Pont úgy hívják majd, mint apró rajongóját.

 

 HUSZONEGYMILLIÓNÁL IS TÖBB
1934. június 22-én állapodott meg a német Ferdinand Porsche tervezőirodája a Birodalmi Autóipari Szövetséggel a népautó kifejlesztéséről. Ez lett minden idők legnépszerûbb márkája, a VW Bogár. Porsche tervét Adolf Hitler karolta fel, aki óriási autópálya-hálózatot építtetett, és sokak számára elérhető autót akart. Miután tisztázták a részleteket, s aláírták a megállapodást, 1935- ben már be is mutatták a prototípust. A legendás kiskocsiból 21,5 millió darabot adtak el 2003-ig.     

 

Lóerő rovatunk további hírei itt!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!