Rekonstrukció Zalaegerszegen (frissítve)

Zalaegerszeg önkormányzata az Új Magyarország fejlesztési terv Nyugat-dunántúli Operatív Program (NYDOP) két fordulós pályázatán 207.855.600 forintos támogatást nyert a 244.536.000 forintos összköltségű „Zala jobb parti városrész csapadékvíz-elvezető hálózat rekonstrukciója, fejlesztése I. ütem” tárgyú projekt megvalósítására - értesítette portálunkat a város önkormányzata.

zaol.hu


2011. február 15.

A projekt keretében 2010. év második felében a Jákum utcai volt Dózsa pálya területén elkészült a meglévő Vizslaréti árok zárt szakasza és az időközben megszűnt Zalalövő–Ukk vasútvonal közötti 122 fm 2,95 ×1,45 m méretű MAGURA típusú vb csatorna. Ennek folytatásaként a Zala folyóig megépült 83 fm burkolt nyílt árok, keresztezve az új Zalalövő-Zalaegerszeg vasúti pályatestet. A Zala folyó árvízvédelmi töltésének mentett oldalán elkészült a 2,0 × 2,5 m-es árvízvédelmi zsilip szerelvényeivel együtt.
Ugyancsak 2010. őszén a projekt másik helyszínén, a Hoffhalter u.–Gorkij u.-Göcseji úton lefektettek 197 fm NA 100-as (1 m belső átmérőjű) ROCLA vb csatornát, a nyomvonalas helyreállítás is megtörtént.
A kivitelezést a Hydrocomp Mélyépítő Kft, a műszaki ellenőrzést pedig a Zalaber Kft végzi.


2011. május 9.  

A beruházásnak a Zsilip Mérnöki Szolgáltató Kft által készített „Zalaegerszeg, Zala jobb parti városrész belterületi vízrendezése I. ütem” tárgyú tervdokumentációjára a Nyugat-dunántúli Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség által kiadott vízjogi létesítési engedélyének műszaki tartalmát 2011. év első negyedévében felül kellett vizsgálni az alábbiak miatt.

A 2006. évben készült eredeti tervek szerint, a meghatározott Zala árvízszintű vízállás mellett az összegyülekező csapadékvíz részben szivattyúzással, részben gravitációsan kerültek volna a befogadó Zala folyóba.

Az elmúlt években megfigyelhető időjárás változás következtében előforduló csapadék intenzitások megnövekedése, illetve az elmúlt időszak esőzései következtében kialakult Zala folyó okozta elöntések tapasztalatai miatt a beruházó és az üzemeltető Zalavíz Zrt részéről felmerült, hogy felül kellene vizsgálni az engedélyezési tervben számított Vizslaréti árok mértékadó vízhozamát, valamint annak elvezetésének módját. Erre azért volt szükség, mert az eredetileg betervezett két mobil szivattyú használata, fenntartása és üzemeltetési költségei folyamatosan nagy terhet rónának az üzemeltetőre.

A felülvizsgálat további oka az volt, hogy a kivitelezés alatt lévő Vizslaréti árok torkolati szakaszára, a Zalaegerszeg város jelenleg folyó rehabilitációs projektjén belül a Jákum u. irányból a Piac tér környéki utak csapadékvíz-elvezetésének következményeként további vízmennyiség bevezetése fog megtörténni.
A fentiek miatt a tervező elvégezte a tervdokumentáció korszerűségi felülvizsgálatát és a módosított vízjogi engedélyezési tervdokumentációjában az alábbi módosításokat tette:
• a Vizsla ároknak a Jákum utcától kezdődő ZTE stadion mögött húzódó csatornaszakaszának anyaga az eredeti, 60 cm és 80 cm átmérőjű műanyagcső helyett 1,8/1,2 m átmérőjű békaszáj szelvényű spirális hullám-acélcsőre változott.
• a betervezett mobil szivattyúk elhagyásra kerültek
• a Jákum utcai csapadékcsatorna anyaga, a 40 cm átmérőjű műanyagcső helyett 80 cm átmérőjű HOBAS csőre változott, az időközben megváltozott és szigorúbb hidraulikai méretezési előírások miatt.

A fent leírt módosítások elvégzése után a módosított tervdokumentációt az eljáró hatóságnak a vízjogi létesítési engedély módosítása végett benyújtották, melyre a hatóság 2011. május 4-én engedélyt adott.


2011. június 3.

Június 2-án a támogató szervezet - a Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség Közhasznú Nonprofit Kft - helyszíni ellenőrzést tartott a projekt megvalósításával kapcsolatban.
Az ellenőrzés célja a projektdosszié, a támogatási szerződés szerint épített csapadékvíz-elvezető rendszer szakaszainak helyszíni vizsgálata, a projekt előrehaladásának, műszaki tartalmának, beszerzéseinek, nyilvánosságának, pénzügyi teljesítésének vizsgálata volt.

Az ellenőrzés hiányosságokat nem tárt fel, a projekt megvalósítását a támogatási szerződés szerintinek ítélte.

A beruházás kivitelezése jelenleg 50 százalékos készültségű. A tervező által ez év márciusában elkészített módosított tervdokumentáció műszaki tartalma vissza lévő munkái kivitelezésének folytatására a Közbeszerzési Törvény harmadik rész VI. fejezet szerinti egyszerű, hirdetmény nélküli tárgyalásos közbeszerzési eljárás lett kezdeményezve a Kbt. 252. § (1) bekezdés e) pontja alapján. A korábban megkötött szerződésben nem szereplő, de előre nem látható körülmények miatt kiegészítő építési beruházás szükséges a tárgyi szerződés szerinti építési beruházás teljesítéséhez, amelyet műszaki vagy gazdasági okok miatt az ajánlatkérőt érintő jelentős nehézség nélkül nem lehet elválasztani a korábbi szerződéstől, hiszen a projekt célja egy egységes csapadékvízelvezető rendszer létrehozása, mely szakaszok egymástól függetlenül nem működnek.

A közbeszerzési eljárás eredményeképpen a szerződéskötés július 25-re várható, a kivitelezési munkákat csak ezután lehet folytatni.


2011. július 29.

A Zsilip Mérnöki Szolgáltató Kft által elvégzett korszerűségi felülvizsgálat eredményeképpen összeállított 21-M.2/2011 sz. módosított vízjogi létesítési engedélyezési tervdokumentáció műszaki tartalmát ismertettük a Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökséggel, aki azokat indokoltnak találta és jóváhagyta.

A módosított vízjogi engedélyezési tervdokumentáció alapján lefolytatott tárgyalásos közbeszerzési eljárás lezárult. A támogató szervezet, a Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség Közhasznú Nonprofit Kft az eljárást és annak eredményét jóváhagyta, így a Hydrocomp Kft-vel a szerződésmódosítás bruttó 250.337.564. Ft vállalkozási díjjal 2011. július 25-én megtörtént.

A kivitelező 2011. július 26-án folytatta az építést a volt Dózsa pálya vonalában lévő módosított 3. sz. műtárgy zsaluzási, vb. szerelési és betonozási munkáival.

Ezzel párhuzamosan a kivitelezővel közösen felvették a kapcsolatot ViaCon Hungary Kft-vel aki a Vizslaréti árok ZTE Stadion mögötti nyílt szakaszára betervezett HELCOR 180/120-as szelvényű spirális hullám-acélcső forgalmazását végzi, terv szerinti 747 fm acélcső megrendelése végett.
Ezt a típusú csatorna-csövet Magyarországon még nem használták, ezért az önkormányzat információi szerint a gyártó cég ezt a beruházást referencia munkájának fogja tekinteni.

A műszaki tartalom változtatásának szükségességéről, valamint a kivitelezés várható befejezésének határidejéről a reruházó sajtótájékoztatót tartott július 28-án.


2011. augusztus 9.

A projekt módosított műszaki tartalma, valamint az áttervezés és engedélyezési eljárás időigénye miatt a már az elmúlt évben a Zalaegerszeg Megyei Jogú Város Önkormányzata és a Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség között létrejött Támogatási Szerződést módosítani szükséges. A szerződésmódosítási kérelem benyújtása megtörtént, a végleges szerződés megkötéséig a közreműködő szervezettel történő további egyeztetések szükségesek.

A szerződés-tervezetben a projekt fizikai megvalósulásának tervezett napját 2011. október 31-re változtatták, míg a vállalkozó Hydrocomp Kft-vel kötött vállalkozási szerződésben a teljesítési határidő október 15-re módosult.

A HELCOR típusú csatorna lefektetése a tervezett nyomvonalon jelenleg folyik, az új technológia miatt a kivitelező részéről az átlagosnál precízebb és szervezettebb munkát igényel, mely feltételeket a Hydrocomp Kft teljesíti.

A Gorkij u.-Göcseji út-i NA 1000 –es csapadékcsatorna nyomvonal 2 db gázvezeték keresztez, ezért mind a 2 gázvezetéket ki kell váltani. A kiváltás engedélyezési terve elkészült, jelenleg a gázvezetéket üüzemeltető E-on Kögáz Zrt engedélyére várnak.


2011. október 10.

A Vizslaréti ároknak a ZTE stadion mögötti területen lévő nyílt szakaszán tovább folytatódott a spirális hullámacél csövek fektetése a vasúti pályatest alatti iker átereszig. Az áteresz, illetve a meglévő zsilip után az árokban lévő már tönkrement burkolat felbontását, beton mederlapokkal történő újraburkolását végzi a kivitelező.

A városrehabilitációs projekten belül időközben elindult a Zalaegerszeg, északi tehermentesítő út, I. szakasz, Jákum utca, Piac tér és környezetének csapadékvíz elvezetési munkái, melynek befogadója a projekten belül a Jákum utcai NA 800-as Hobas típusú csapadékcsatorna. Miután a két projekt munkaterületének átfedései vannak, ezért a kivitelezési technológiákat is egyeztetni kellett a két kivitelező Vállalkozó a Hydrocomp Kft és a Magyar Aszfalt között. Az egyeztetések eredményeképpen a Hydrocomp Kft teljesítési határidejét 2011. október 30-ra kellett módosítani. 


2011. október 17.

A Vizslaréti árkon lévő Zala Plaza mögötti meglévő zsilip utáni szakaszon tart az árok burkolása, az úgynevezett. Kummer ház melletti részen.
Elkészült a Falumúzeum csapadékvizeit elvezető árok nyomvonal módosítása miatt betervezett 136 fm hosszú új ZA–4-0-0 jelű árok.
Tovább épül a Jákum utcai NA 800-as csapadékcsatorna fektetése - párhuzamosan a tehermentesítő út csapadékvíz-elvezetésével - a rácsatlakozó kőagyagcső bekötésekkel együtt.
A szükséges gázvezeték kiváltások elkészülte után a Gorkij utca -Göcseji úti NA 1000 –es ROCLA csapadékcsatorna lefektetése megtörtént a Göcseji út alatti szakaszon. A csatornafektetéssel érintett részen a Göcseji út aszfaltszőnyegezése is befejeződött.


2011. december 2.

A kivitelező Hydrocomp Kft a vállalkozói szerződés szerinti munkákat a teljesítési határidőig befejezte, a műszaki átadás-átvételi eljárás október 28-án sikeresen megtörtént. A projekt záró rendezvényét december 1-jén Zalaegerszeg Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatalában tartották.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!