„Nem kell az a papír, majd én megcsinálom, drágám!”

A műszaki segélyvonalra telefonáló férfiak közel kétharmada el sem olvassa a használati útmutatót, mielőtt segítséget kér - legalábbis ez derül ki egy brit statisztikáiból.

MTI/AP

A segélyvonalat üzemeltető vállalathoz szeptember 25. és október 23. között érkezett 75 ezer vizsgált hívásból kiderült, hogy a segítséget kérő férfiak 64 százaléka, a nőknek pedig 24 százaléka előbb nyúl telefonhoz, mint a használati utasításhoz.

A férfiak 12 százalékánál, a nők 7 százalékánál elég volt csak bekapcsolni a fejtörést okozó készüléket, hogy máris működjön - olvasható a BBC hírportálján.

Az angliai segélyvonal 120 ezer regisztrált felhasználójának többsége a 35 év feletti korosztályból származik, a válaszolók életkora átlagosan 21 év. A statisztikából kiderül, hogy a nők 32 százalékkal tovább időznek a telefonon, mégis a kezelők 66 százaléka őket részesíti előnyben.

"Bizonyított, hogy a nemek megoszlanak a technológiai problémákkal kapcsolatban. A férfiak a technikára úgy néznek, mint amit meg kell érteni, és le kell igázni. A nőket viszont azok a kütyük motiválják, amelyek valamilyen hasznot hajtanak nekik" - mondta Joanna Bawa pszichológus.

A segélyvonalhoz hétfő reggelente és karácsony másnapján érkezik a legtöbb hívás - mondta vállalat alapító vezérigazgatója, Crispin Thomas, hozzátéve, hogy a legtöbb problémát a készülékek egymással való szinkronizálása okozza.

Az új termékek, például az első Blu-Ray lemezjátszók 2008-as bevezetésekor jelentősen megugrott a segélykérők száma.

Thomas szerint nem lettek bonyolultabbak a készülékek, csak sokkal többet tudnak annál, mint azt az átlagos felhasználó elvárná. Általában a termékek 5 százaléka rendelkezik valamilyen gyártási hibával, mégis a kütyük 15-20 százalékát cserélik be ilyen indokkal.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!