Az autósok máris megkedvelték a Zrínyi-hidat

<b>ZH</b> - Elkészült az M7-es utolsó, az országot Horvátországgal összekötő 1,1 kilométeres szakasza. A Zrínyi-híd átadásával felgyorsulhat a határforgalom.

Szalabán Attila

Negyvennégy évvel az M1-M7 autópályák közös budapesti szakaszának átadása után immár ténylegesen teljessé vált utóbbi sztráda, hiszen szerdán felavatták a horvát határig vezető legutolsó, 1,1 kilométeres szakaszát.

No persze az építkezés ezalatt nem folyamatosan zajlott. Miután a bal pálya 1966-ban megépült Martonvásárig, azt csak 1971-ben folytatták a Zamárdiig terjedő szakasszal. A jobb pálya Budapesttől Balatonaligáig 1975-ben készült el teljesen,  majd hosszú, évtizedekig tartó szünet következett. Az építkezések 2001-ben kezdődtek újra, s szerdán értek véget: az ekkor átadott Zrínyi-híd felavatása azt is jelentette, hogy immár teljessé vált az Vb. jelű nemzetközi európai folyosó  a Budapesttől Fiuméig húzódó közlekedési út magyarországi hossza 232,5 kilométer, horvátországi része pedig 263,7 kilométernyi. 

Mindez természetesen végig autópálya, tehát járműveinkkel a legkorszerűbb, legbiztonságosabb körülmények között, a lehető leggyorsabban utazhatunk immár a magyar fővárosból a horvát Adria egyik legnagyobb kikötővárosáig.

A beruházás kapcsán aggodalmak is megfogalmazódtak, főleg a helybéliekben. Az illetékesek ugyanis a Zrínyi-híd előtt alakították ki az új határátkelőhelyet, gyakorlatilag az autópályán, s annak beüzemelése után a régi átkelő csak a gyalogos, kerékpáros, illetve tehergépjármű-forgalmat szolgálja ki. 



A beruházások eredményeként felgyorsult a határforgalom Fotó: Szakony Attila

El is terjedt a híre: aki ki akar jutni Letenyénél az országból, az kénytelen autópálya-matricát venni, hiszen csak az M7-esen felépített átkelőnél léphet át legálisan Horvátországba. Érdeklődésünkre azonban ezt az illetékesek cáfolták, jelezve: aki nem akarja igénybe venni az autópálya kényelmét, az elég, ha a régi utakon Letenyéig autózik, ott az utolsó 1 kilométeres szakasz erejéig matrica nélkül is felhajthat a pályára  majd át a határon, ahol egyébként érdemes nagyon figyelni, ellenkező esetben szintén azonnal az A4-es autópályára vezet az utunk - igaz, annak igénybevétele Csáktornyáig ingyenes.

A beruházások eredményeként maga az átlépés folyamata is rendkívül felgyorsult. Az elmúlt napokban jó pár autós meg is döbbent, mikor a magyar oldal felől érkezve először a hazai rendőrök és vámosok, majd ugyanazon állomáson belül a horvát szervek kérték a papírjait, illetve elvámolnivalóit. Amikor azonban tapasztalta, hogy mindennek eredményeként alig pár perc alatt már át is jutott a határon, mindenki dicsérte az új rendszert.

Ezek is érdekelhetik