Belföld

2009.11.21. 07:29

Balesetveszélyes gócpontok a megyében

A múlt héten lakossági fórummal kezdődött el lapunk Téli utakon című közlekedésbiztonsági sorozata. Itt a Magyar Közút Zrt. zalai szakemberei segítségével azokat a veszélyes helyeket igyekeztünk feltérképezni, ahol a legkönnyebben, viszonylag enyhe reggeleken is jegesedik már a burkolat.

zaol.hu

A 75-ös úton a baki tető után a sohollári kanyarok veszélyesek, de az első hó sokszor szinte leküzdhetetlenné teszi Zalaszentmihályon a templom melletti emelkedőt is. A 76-os útra térve a nagykapornaki emelkedőről kell szólni, de a nagy csácsi kanyarok vagy Bagod előtt a temető melletti szakasz, illetve a falu után, a lövői elágazó környéke még nyáron is nagyon veszélyes. Hagyárosbörönd és a megyehatár közt pedig igazi indikátor a márkusi kanyarok pár száz métere: az első fagyot itt mindig árokba csúszott autók köszöntik.

A nagykanizsai üzemmérnökség 400 kilométernyi útján - mint az egységet vezető Imre Béla elmondta - több olyan gócpont is található, mely a téli időszakban balesetveszélyes lehet. Hóátfúvásokra lehet számítani a 7-es főút galamboki elágazójának környékén, a sormási és a rigyáci tetőnél, a Zalaszabart és Kilimánt összekötő szakaszon, s tulajdonképpen minden olyan helyen, ahol nincs bevágás vagy telepített erdősáv. Lefagyás elsősorban közúti hidaknál, átereszeknél, felüljáróknál jelentkezhet, de a veszélyes szakaszok közé tartozik a Zalaszentbalázs és Börzönce közötti dombos, kanyargós átkötő is. Bár Somogyban van, a kanizsaiak ellátási területéhez tartozik a pogányszentpéteri emelkedő, ahol szintén minden télen történik pár baleset.

A keszthelyi régióban a jegesedés többek közt a 75-ös főút Gétye utáni részén, Keszthely és Alsópáhok között, a 76-oson pedig Fenékpuszta és Sármellék közt jellemző. Veszélyes e szempontból Zalacsány közelében a Mándi kereszteződés környéke, valamint a település tavai és a Tilaj közti szakasz. A Sümeg-Keszthely úton, Zalaszántó előtt, illetve Türje és Batyk, valamint Zalaszentgrót és Zalabér között, az úgynevezett csúszódombon is akadnak részek, melyeken az autósoknak a megszokottnál is óvatosabban kell vezetniük. Hófúvásra elsősorban a kelet-nyugati fekvésű utaknál kell számítani, így a 71-es főúton, Keszthely után, illetve a 75-ösön Fenékpuszta előtt, Alsópáhok és Sármellék között, az utóbbi település határában lévő körforgalom térségében, illetve az alsópáhoki tetőn. Hóesésben és szélben veszélyes a Sümeg-Zalaegerszeg út Szalapa és Türje közti része, a mihályfai szakasz, valamint az Óhíd-Mihályfa és a Karmacs-Jánosháza út, de Batyk térségében ugyancsak gyorsan keletkezik hófúvás.

A lenti üzemmérnökséget vezető Hermán Sándor szerint télen a legnagyobb veszélyt azok az útszakaszok jelentik, ahol nyílt szakaszról erdős területre érünk, hisz ott a páralecsapódás és a fagy miatt csúszós, nyálkás lesz a burkolat. Illetékességi területükön pedig szinte csak ilyen szakaszok találhatók... Hóesésben mind a fő-, mind pedig a mellékutakon találunk nehezen járható szakaszokat. A 86-os főközlekedési úton a Zalalövő melletti nagyfernekági szerpentin és a Kálócfához közeli 23-as kilométerszelvény környéke lehet kritikus. A 75-ös úton a leggyakrabban a halálkanyarnak is nevezett, a zajdai és a hernyéki elágazók közti kanyarulat, valamint a Zalatárnokhoz közeli emelkedők a legveszélyesebbek. A zalatárnoki tetőn dupla hóráccsal védekeznek, ám hófúvás esetén így is előfordult már, hogy másfél méteres torlasz keletkezett az úton. Oda kell figyelni a baki erdősáv mellett, a vadveszély miatt is, de a Letenye-Lenti út szécsiszigeti elágazó és lovászi közti, valamint Tornyiszentmiklós előtti részén is okozott már gondokat a tél.

A 75-ös úton a baki tető után a sohollári kanyarok veszélyesek, de az első hó sokszor szinte leküzdhetetlenné teszi Zalaszentmihályon a templom melletti emelkedőt is. A 76-os útra térve a nagykapornaki emelkedőről kell szólni, de a nagy csácsi kanyarok vagy Bagod előtt a temető melletti szakasz, illetve a falu után, a lövői elágazó környéke még nyáron is nagyon veszélyes. Hagyárosbörönd és a megyehatár közt pedig igazi indikátor a márkusi kanyarok pár száz métere: az első fagyot itt mindig árokba csúszott autók köszöntik.

A nagykanizsai üzemmérnökség 400 kilométernyi útján - mint az egységet vezető Imre Béla elmondta - több olyan gócpont is található, mely a téli időszakban balesetveszélyes lehet. Hóátfúvásokra lehet számítani a 7-es főút galamboki elágazójának környékén, a sormási és a rigyáci tetőnél, a Zalaszabart és Kilimánt összekötő szakaszon, s tulajdonképpen minden olyan helyen, ahol nincs bevágás vagy telepített erdősáv. Lefagyás elsősorban közúti hidaknál, átereszeknél, felüljáróknál jelentkezhet, de a veszélyes szakaszok közé tartozik a Zalaszentbalázs és Börzönce közötti dombos, kanyargós átkötő is. Bár Somogyban van, a kanizsaiak ellátási területéhez tartozik a pogányszentpéteri emelkedő, ahol szintén minden télen történik pár baleset.

A keszthelyi régióban a jegesedés többek közt a 75-ös főút Gétye utáni részén, Keszthely és Alsópáhok között, a 76-oson pedig Fenékpuszta és Sármellék közt jellemző. Veszélyes e szempontból Zalacsány közelében a Mándi kereszteződés környéke, valamint a település tavai és a Tilaj közti szakasz. A Sümeg-Keszthely úton, Zalaszántó előtt, illetve Türje és Batyk, valamint Zalaszentgrót és Zalabér között, az úgynevezett csúszódombon is akadnak részek, melyeken az autósoknak a megszokottnál is óvatosabban kell vezetniük. Hófúvásra elsősorban a kelet-nyugati fekvésű utaknál kell számítani, így a 71-es főúton, Keszthely után, illetve a 75-ösön Fenékpuszta előtt, Alsópáhok és Sármellék között, az utóbbi település határában lévő körforgalom térségében, illetve az alsópáhoki tetőn. Hóesésben és szélben veszélyes a Sümeg-Zalaegerszeg út Szalapa és Türje közti része, a mihályfai szakasz, valamint az Óhíd-Mihályfa és a Karmacs-Jánosháza út, de Batyk térségében ugyancsak gyorsan keletkezik hófúvás.

A lenti üzemmérnökséget vezető Hermán Sándor szerint télen a legnagyobb veszélyt azok az útszakaszok jelentik, ahol nyílt szakaszról erdős területre érünk, hisz ott a páralecsapódás és a fagy miatt csúszós, nyálkás lesz a burkolat. Illetékességi területükön pedig szinte csak ilyen szakaszok találhatók... Hóesésben mind a fő-, mind pedig a mellékutakon találunk nehezen járható szakaszokat. A 86-os főközlekedési úton a Zalalövő melletti nagyfernekági szerpentin és a Kálócfához közeli 23-as kilométerszelvény környéke lehet kritikus. A 75-ös úton a leggyakrabban a halálkanyarnak is nevezett, a zajdai és a hernyéki elágazók közti kanyarulat, valamint a Zalatárnokhoz közeli emelkedők a legveszélyesebbek. A zalatárnoki tetőn dupla hóráccsal védekeznek, ám hófúvás esetén így is előfordult már, hogy másfél méteres torlasz keletkezett az úton. Oda kell figyelni a baki erdősáv mellett, a vadveszély miatt is, de a Letenye-Lenti út szécsiszigeti elágazó és lovászi közti, valamint Tornyiszentmiklós előtti részén is okozott már gondokat a tél.

A nagykanizsai üzemmérnökség 400 kilométernyi útján - mint az egységet vezető Imre Béla elmondta - több olyan gócpont is található, mely a téli időszakban balesetveszélyes lehet. Hóátfúvásokra lehet számítani a 7-es főút galamboki elágazójának környékén, a sormási és a rigyáci tetőnél, a Zalaszabart és Kilimánt összekötő szakaszon, s tulajdonképpen minden olyan helyen, ahol nincs bevágás vagy telepített erdősáv. Lefagyás elsősorban közúti hidaknál, átereszeknél, felüljáróknál jelentkezhet, de a veszélyes szakaszok közé tartozik a Zalaszentbalázs és Börzönce közötti dombos, kanyargós átkötő is. Bár Somogyban van, a kanizsaiak ellátási területéhez tartozik a pogányszentpéteri emelkedő, ahol szintén minden télen történik pár baleset.

A keszthelyi régióban a jegesedés többek közt a 75-ös főút Gétye utáni részén, Keszthely és Alsópáhok között, a 76-oson pedig Fenékpuszta és Sármellék közt jellemző. Veszélyes e szempontból Zalacsány közelében a Mándi kereszteződés környéke, valamint a település tavai és a Tilaj közti szakasz. A Sümeg-Keszthely úton, Zalaszántó előtt, illetve Türje és Batyk, valamint Zalaszentgrót és Zalabér között, az úgynevezett csúszódombon is akadnak részek, melyeken az autósoknak a megszokottnál is óvatosabban kell vezetniük. Hófúvásra elsősorban a kelet-nyugati fekvésű utaknál kell számítani, így a 71-es főúton, Keszthely után, illetve a 75-ösön Fenékpuszta előtt, Alsópáhok és Sármellék között, az utóbbi település határában lévő körforgalom térségében, illetve az alsópáhoki tetőn. Hóesésben és szélben veszélyes a Sümeg-Zalaegerszeg út Szalapa és Türje közti része, a mihályfai szakasz, valamint az Óhíd-Mihályfa és a Karmacs-Jánosháza út, de Batyk térségében ugyancsak gyorsan keletkezik hófúvás.

A lenti üzemmérnökséget vezető Hermán Sándor szerint télen a legnagyobb veszélyt azok az útszakaszok jelentik, ahol nyílt szakaszról erdős területre érünk, hisz ott a páralecsapódás és a fagy miatt csúszós, nyálkás lesz a burkolat. Illetékességi területükön pedig szinte csak ilyen szakaszok találhatók... Hóesésben mind a fő-, mind pedig a mellékutakon találunk nehezen járható szakaszokat. A 86-os főközlekedési úton a Zalalövő melletti nagyfernekági szerpentin és a Kálócfához közeli 23-as kilométerszelvény környéke lehet kritikus. A 75-ös úton a leggyakrabban a halálkanyarnak is nevezett, a zajdai és a hernyéki elágazók közti kanyarulat, valamint a Zalatárnokhoz közeli emelkedők a legveszélyesebbek. A zalatárnoki tetőn dupla hóráccsal védekeznek, ám hófúvás esetén így is előfordult már, hogy másfél méteres torlasz keletkezett az úton. Oda kell figyelni a baki erdősáv mellett, a vadveszély miatt is, de a Letenye-Lenti út szécsiszigeti elágazó és lovászi közti, valamint Tornyiszentmiklós előtti részén is okozott már gondokat a tél.

A nagykanizsai üzemmérnökség 400 kilométernyi útján - mint az egységet vezető Imre Béla elmondta - több olyan gócpont is található, mely a téli időszakban balesetveszélyes lehet. Hóátfúvásokra lehet számítani a 7-es főút galamboki elágazójának környékén, a sormási és a rigyáci tetőnél, a Zalaszabart és Kilimánt összekötő szakaszon, s tulajdonképpen minden olyan helyen, ahol nincs bevágás vagy telepített erdősáv. Lefagyás elsősorban közúti hidaknál, átereszeknél, felüljáróknál jelentkezhet, de a veszélyes szakaszok közé tartozik a Zalaszentbalázs és Börzönce közötti dombos, kanyargós átkötő is. Bár Somogyban van, a kanizsaiak ellátási területéhez tartozik a pogányszentpéteri emelkedő, ahol szintén minden télen történik pár baleset.

A keszthelyi régióban a jegesedés többek közt a 75-ös főút Gétye utáni részén, Keszthely és Alsópáhok között, a 76-oson pedig Fenékpuszta és Sármellék közt jellemző. Veszélyes e szempontból Zalacsány közelében a Mándi kereszteződés környéke, valamint a település tavai és a Tilaj közti szakasz. A Sümeg-Keszthely úton, Zalaszántó előtt, illetve Türje és Batyk, valamint Zalaszentgrót és Zalabér között, az úgynevezett csúszódombon is akadnak részek, melyeken az autósoknak a megszokottnál is óvatosabban kell vezetniük. Hófúvásra elsősorban a kelet-nyugati fekvésű utaknál kell számítani, így a 71-es főúton, Keszthely után, illetve a 75-ösön Fenékpuszta előtt, Alsópáhok és Sármellék között, az utóbbi település határában lévő körforgalom térségében, illetve az alsópáhoki tetőn. Hóesésben és szélben veszélyes a Sümeg-Zalaegerszeg út Szalapa és Türje közti része, a mihályfai szakasz, valamint az Óhíd-Mihályfa és a Karmacs-Jánosháza út, de Batyk térségében ugyancsak gyorsan keletkezik hófúvás.

A lenti üzemmérnökséget vezető Hermán Sándor szerint télen a legnagyobb veszélyt azok az útszakaszok jelentik, ahol nyílt szakaszról erdős területre érünk, hisz ott a páralecsapódás és a fagy miatt csúszós, nyálkás lesz a burkolat. Illetékességi területükön pedig szinte csak ilyen szakaszok találhatók... Hóesésben mind a fő-, mind pedig a mellékutakon találunk nehezen járható szakaszokat. A 86-os főközlekedési úton a Zalalövő melletti nagyfernekági szerpentin és a Kálócfához közeli 23-as kilométerszelvény környéke lehet kritikus. A 75-ös úton a leggyakrabban a halálkanyarnak is nevezett, a zajdai és a hernyéki elágazók közti kanyarulat, valamint a Zalatárnokhoz közeli emelkedők a legveszélyesebbek. A zalatárnoki tetőn dupla hóráccsal védekeznek, ám hófúvás esetén így is előfordult már, hogy másfél méteres torlasz keletkezett az úton. Oda kell figyelni a baki erdősáv mellett, a vadveszély miatt is, de a Letenye-Lenti út szécsiszigeti elágazó és lovászi közti, valamint Tornyiszentmiklós előtti részén is okozott már gondokat a tél.

A keszthelyi régióban a jegesedés többek közt a 75-ös főút Gétye utáni részén, Keszthely és Alsópáhok között, a 76-oson pedig Fenékpuszta és Sármellék közt jellemző. Veszélyes e szempontból Zalacsány közelében a Mándi kereszteződés környéke, valamint a település tavai és a Tilaj közti szakasz. A Sümeg-Keszthely úton, Zalaszántó előtt, illetve Türje és Batyk, valamint Zalaszentgrót és Zalabér között, az úgynevezett csúszódombon is akadnak részek, melyeken az autósoknak a megszokottnál is óvatosabban kell vezetniük. Hófúvásra elsősorban a kelet-nyugati fekvésű utaknál kell számítani, így a 71-es főúton, Keszthely után, illetve a 75-ösön Fenékpuszta előtt, Alsópáhok és Sármellék között, az utóbbi település határában lévő körforgalom térségében, illetve az alsópáhoki tetőn. Hóesésben és szélben veszélyes a Sümeg-Zalaegerszeg út Szalapa és Türje közti része, a mihályfai szakasz, valamint az Óhíd-Mihályfa és a Karmacs-Jánosháza út, de Batyk térségében ugyancsak gyorsan keletkezik hófúvás.

A lenti üzemmérnökséget vezető Hermán Sándor szerint télen a legnagyobb veszélyt azok az útszakaszok jelentik, ahol nyílt szakaszról erdős területre érünk, hisz ott a páralecsapódás és a fagy miatt csúszós, nyálkás lesz a burkolat. Illetékességi területükön pedig szinte csak ilyen szakaszok találhatók... Hóesésben mind a fő-, mind pedig a mellékutakon találunk nehezen járható szakaszokat. A 86-os főközlekedési úton a Zalalövő melletti nagyfernekági szerpentin és a Kálócfához közeli 23-as kilométerszelvény környéke lehet kritikus. A 75-ös úton a leggyakrabban a halálkanyarnak is nevezett, a zajdai és a hernyéki elágazók közti kanyarulat, valamint a Zalatárnokhoz közeli emelkedők a legveszélyesebbek. A zalatárnoki tetőn dupla hóráccsal védekeznek, ám hófúvás esetén így is előfordult már, hogy másfél méteres torlasz keletkezett az úton. Oda kell figyelni a baki erdősáv mellett, a vadveszély miatt is, de a Letenye-Lenti út szécsiszigeti elágazó és lovászi közti, valamint Tornyiszentmiklós előtti részén is okozott már gondokat a tél.

A keszthelyi régióban a jegesedés többek közt a 75-ös főút Gétye utáni részén, Keszthely és Alsópáhok között, a 76-oson pedig Fenékpuszta és Sármellék közt jellemző. Veszélyes e szempontból Zalacsány közelében a Mándi kereszteződés környéke, valamint a település tavai és a Tilaj közti szakasz. A Sümeg-Keszthely úton, Zalaszántó előtt, illetve Türje és Batyk, valamint Zalaszentgrót és Zalabér között, az úgynevezett csúszódombon is akadnak részek, melyeken az autósoknak a megszokottnál is óvatosabban kell vezetniük. Hófúvásra elsősorban a kelet-nyugati fekvésű utaknál kell számítani, így a 71-es főúton, Keszthely után, illetve a 75-ösön Fenékpuszta előtt, Alsópáhok és Sármellék között, az utóbbi település határában lévő körforgalom térségében, illetve az alsópáhoki tetőn. Hóesésben és szélben veszélyes a Sümeg-Zalaegerszeg út Szalapa és Türje közti része, a mihályfai szakasz, valamint az Óhíd-Mihályfa és a Karmacs-Jánosháza út, de Batyk térségében ugyancsak gyorsan keletkezik hófúvás.

A lenti üzemmérnökséget vezető Hermán Sándor szerint télen a legnagyobb veszélyt azok az útszakaszok jelentik, ahol nyílt szakaszról erdős területre érünk, hisz ott a páralecsapódás és a fagy miatt csúszós, nyálkás lesz a burkolat. Illetékességi területükön pedig szinte csak ilyen szakaszok találhatók... Hóesésben mind a fő-, mind pedig a mellékutakon találunk nehezen járható szakaszokat. A 86-os főközlekedési úton a Zalalövő melletti nagyfernekági szerpentin és a Kálócfához közeli 23-as kilométerszelvény környéke lehet kritikus. A 75-ös úton a leggyakrabban a halálkanyarnak is nevezett, a zajdai és a hernyéki elágazók közti kanyarulat, valamint a Zalatárnokhoz közeli emelkedők a legveszélyesebbek. A zalatárnoki tetőn dupla hóráccsal védekeznek, ám hófúvás esetén így is előfordult már, hogy másfél méteres torlasz keletkezett az úton. Oda kell figyelni a baki erdősáv mellett, a vadveszély miatt is, de a Letenye-Lenti út szécsiszigeti elágazó és lovászi közti, valamint Tornyiszentmiklós előtti részén is okozott már gondokat a tél.

A lenti üzemmérnökséget vezető Hermán Sándor szerint télen a legnagyobb veszélyt azok az útszakaszok jelentik, ahol nyílt szakaszról erdős területre érünk, hisz ott a páralecsapódás és a fagy miatt csúszós, nyálkás lesz a burkolat. Illetékességi területükön pedig szinte csak ilyen szakaszok találhatók... Hóesésben mind a fő-, mind pedig a mellékutakon találunk nehezen járható szakaszokat. A 86-os főközlekedési úton a Zalalövő melletti nagyfernekági szerpentin és a Kálócfához közeli 23-as kilométerszelvény környéke lehet kritikus. A 75-ös úton a leggyakrabban a halálkanyarnak is nevezett, a zajdai és a hernyéki elágazók közti kanyarulat, valamint a Zalatárnokhoz közeli emelkedők a legveszélyesebbek. A zalatárnoki tetőn dupla hóráccsal védekeznek, ám hófúvás esetén így is előfordult már, hogy másfél méteres torlasz keletkezett az úton. Oda kell figyelni a baki erdősáv mellett, a vadveszély miatt is, de a Letenye-Lenti út szécsiszigeti elágazó és lovászi közti, valamint Tornyiszentmiklós előtti részén is okozott már gondokat a tél.

A lenti üzemmérnökséget vezető Hermán Sándor szerint télen a legnagyobb veszélyt azok az útszakaszok jelentik, ahol nyílt szakaszról erdős területre érünk, hisz ott a páralecsapódás és a fagy miatt csúszós, nyálkás lesz a burkolat. Illetékességi területükön pedig szinte csak ilyen szakaszok találhatók... Hóesésben mind a fő-, mind pedig a mellékutakon találunk nehezen járható szakaszokat. A 86-os főközlekedési úton a Zalalövő melletti nagyfernekági szerpentin és a Kálócfához közeli 23-as kilométerszelvény környéke lehet kritikus. A 75-ös úton a leggyakrabban a halálkanyarnak is nevezett, a zajdai és a hernyéki elágazók közti kanyarulat, valamint a Zalatárnokhoz közeli emelkedők a legveszélyesebbek. A zalatárnoki tetőn dupla hóráccsal védekeznek, ám hófúvás esetén így is előfordult már, hogy másfél méteres torlasz keletkezett az úton. Oda kell figyelni a baki erdősáv mellett, a vadveszély miatt is, de a Letenye-Lenti út szécsiszigeti elágazó és lovászi közti, valamint Tornyiszentmiklós előtti részén is okozott már gondokat a tél.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!