Olvasó

2010.02.04. 13:51

Álmában csenget... (kommentár)

A BKV volt hajdanán Közép-európa legnagyobb közlekedési vállalata. Mára cég helyzete jelentősen megváltozott, nemcsak a mérete csökkent , de ezzel arányban talán felsővezetőinek száma is.

Halmos György

Sőt ironikusan hozzá lehetne tenni: azon felsővezetőinek száma is gyorsan redukálódott, aki nincs meggyanúsítva, vagy nem érintett a BKV nevéhez fűzfődő botrányban. Lassan fél éve, hogy a 100 millió forintos  végkielégítés híre napvilágot látott, azóta  nincs BKV-mentes nap; fogalmazhatunk úgy is, minden napra jut egy   gyanúsított, egy vitatott külsős tanulmány, óriási végkielégítés, vagy házkutatás.  Erről szól  például a legutóbbi információ, miszerint a botrány hullámai elértek a főpolgármesteri hivatalt, ahol a Kormányzati Koordinációs Központot egykori helyiségében házkutatást tartottak, és  szerdán  Mesterházy Ernőt,  a városháza főtanácsadóját  meggyanúsították.  Nem elképzelhetetlen, hogy az sem, hogy az   ügynek Hagyó Miklós mellett több vezéráldozata is lesz, ahogy  a nyomozás halad előre.
A Fidesz szóvivője azt hangsúlyzata, hogy ma már nem kérdés: a BKV MSZP-SZDSZ-es kifizetőhelyként működött, ahonnan talicskával tolták ki a közpénzt. Ilyen mértékű visszaéléseket azonban a fővárosi MSZP-SZDSZ-koalíció legmagasabb szintű támogatása nélkül nem lehetett volna végrehajtani - tette hozzá.
A BKV mára korántsem akkora, mint a 80-as évek elején volt, de nem a méret a lényeg: úgy látszik bőven elég ahhoz, hogy sok embert temessen maga alá.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!