Hírek

2010.02.05. 06:59

86-os elkerülő: a minisztérium jóváhagyta a budafai nyomvonalat (grafikával)

Zalalövő keleti oldalán halad majd a 86-os elkerülő út. A közlekedési minisztérium a napokban hagyta jóvá a tanulmánytervet, s a keleti nyomvonalváltozat továbbtervezését javasolta.

Szabó Judit

 

Az immár minisztériumi támogatással bíró keleti elkerülő a város déli részén az irsapusztai bekötőút után válik ki a 86-os főútból, majd egy erősen szabdalt, erdővel borított dombos részen megy át. Ezután egy vízfolyás völgyében halad, és keresztezi a 74136 jelű bekötőutat, mely korrekciót igényel a beruházás kapcsán. A Zala folyót, a vasutat és a 7411-es utat egy 590 méter hosszú műtárggyal hidalja át. Az út egy feltáratlan homokbányán, majd szántón vezet tovább, 170 méteres műtárggyal keresztezi a Körmend-Zalalövő vasútvonalat és a Zalapatakai-patakot, majd a 36360 kilométer szelvényben csatlakozik vissza a meglévő főúthoz, tudatta Fazakas Orsolya, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője.

A nyomvonal előnye, hogy védett területeket csak a Zala folyó völgyében keresztez, régészeti és üdülőterületeket nem érint. Hátrányai közé sorolható, hogy jó minőségű erdőterületeken halad át, s a dombos első szakaszán a terepadottságok miatt jelentős töltésbevágás építése szükséges, közölte Fazakas Orsolya.

A nyomvonalváltozatok közül ez a leghosszabb (10,71 km), de a műtárgyigénye miatt nem a legdrágább, várhatóan nettó 8 milliárd forintba kerül. A várhatóan 2012-2013-ban megvalósuló beruházást a Közlekedési Operatív Programból finanszírozzák. A már megkötött támogatási szerződés a projekt közbeszerzéseinek és engedélyes-kiviteli terveinek elkészítését, valamint a területszerzés költségeit biztosítja. A kivitelezésre külön támogatási szerződés szükséges. A projekt előkészítése az engedélyes és kiviteli tervek készítésére vonatkozó közberszerzési eljárás lebonyolításával folytatódik.

Gáspárné Tóth Zsuzsanna, Zalalövő jegyzője közölte: örömmel fogadták, hogy a B változat valósul meg, hiszen az önkormányzat is ezt támogatta.


ÚGY TŰNT, NEM LESZ KÖNNYŰ
Bő fél éve úgy tűnt, nehéz lesz valamennyi szakhatóság számára elfogadható nyomvonalat találni. Markánsan eltért az Őrségi Nemzeti Park és a zalai erdészeti hatóság álláspontja: az előbbi a keleti nyomvonalat preferálta, az utóbbi ezt az egyet nem tartotta elfogadhatónak. Mára minden szakhatóság hozzájárult a keleti úthoz. Horváth Iván, a Zala megyei MGSZH erdészeti igazgatója elmondta: nem a véleményük változott, a nyomvonal alakult úgy, hogy elfogadhatóvá vált számukra. 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!