Zalaegerszeg

2012.04.03. 14:30

Kiszuperált Wartburgból díjnyertes csodajárgány (képgalériával)

Végy egy lestrapált Wartburgot, egy maroknyi kreatív jó barátot, szerezz néhány alkatrészt, meg félvödörnyi szürke festéket. Hogy mi lesz ebből? Egy díjnyertes ratrak, meg némi MÉH-telepes bevétel De tényleg.

Balog Eszter

Minden egy elvetemült ötlettel kezdődött  - tudjuk meg a zalaegerszegi Kovács Gyulától, aki társaival együtt immár harmadszor nyerte meg az eplényi sípályán a tél végén megtartott  flúgos futamot. Az évente rendezett szezonzáró  verseny lényege, hogy minél szokatlanabb, minél meghökkentőbb sí alkalmatosságokkal csússzanak a résztvevők, akik közül a legjobbakat zsűri választja, s díjazza.

- Vettünk egy kiszuperált, forgalomból kivont piros Wartburgot, amit szétszedtünk és mintegy újraértelmeztük - meséli a zalai fiatalember, hozzátéve, már tavaly is ezzel az ötlettel szerettek volna nevezni, de akkor végül egy Macska-jaj című filmből kölcsönzött jelenettel indultak és szereztek első helyet.





Nos, a piros Wartburg „újraértelmezése” annyira jól sikerült, hogy a végeredményben mégcsak nyomokban sem volt felfedezhető az eredeti járgány. A Kovács Gyula, unokabátyja, Kovács Zoltán, Renczés Tibor, Nemes József, Pető Zoltán és Szkiba István alkotta kis csapat nem kevesebbre vállalkozott ugyanis, minthogy a sípályán tevékenykedő ratrak (hótoló, illetve simító jármű) mintájára szabja át a Wartburgot.   A kocsi elejére hótoló került, a hátsó részére egy simító, s még lánctalpas kerekeket is készített rá a kreatív team.



- Az autót február közepén szereztük be, s mintegy egy hetet dolgoztunk raja, munka után délutánonként - mondja az ötletgazda, aki a hétköznapokban húsipari karbantartóként dolgozik. - Rengeteg időben került, még kialakult a végső „mű”. A motort meghagytuk, néhány alkatrészt viszont ki kellett cserélni. Kapott a kocsi például egy nagyobb hűtőt, nehogy túlmelegedjen, a  gumikerék mellé egy vaskereket készítettünk, s megszabadultunk  néhány felesleges alkatrésztől. Kialakítottunk 4 ülést, illetve két állóhelyet a hátsó részen, a végén pedig vagy félvödörnyi szürke festékkel fújtuk le az egészet.


Néhány gondtalan próbakör után a csapat egy kilenc személyes kisbusszal, egy trélerrel, s némi lélekerősítővel felszerelkezve indult Eplénybe, ahol látványos érkezést terveztek. Előre behangozták, hogy őket bizony nem kell felhúzni a pályán, motoros meghajtású alkotássukkal maguk szándékoznak fel-, illetve lejönni.



- A dologba azonban kis hiba csúszott - mondja Gyula. A szürke csodajárgány ugyanis mintegy 200 méter megtétele után minden előzmény nélkül egyszerűen megállt. Nosza, ugrott a csapat minden tagja, s némi bütykölés után újra életet leheltek a Wartburg-utódba. Ám a járgány nem hálálta meg a törődést: még kétszer áll meg, s így végül mégiscsak úgy csörlőzték fel a pálya tetejére, ám onnan már sima volt az út: a motor pöccre indult, s a kis csapat óriási üdvrivalgás mellett, számításaik szerint mintegy 50- 60 km/ órás sebességgel száguldott le a pályán.

 

- És amint leértünk, újra megadta magát a gép - ingatja fejét Gyula.  - Mint kiderült, eltörött a benzincső. Bár nem hittük, hogy bármi esélyünk is lenne egy sípályán benzincsőhöz jutni, azért elkiáltottuk magunkat, hogy  jelentkezzen, akinél akad egy ilyen, mire egy ember feltette a kezét, mondván ma volt vese dialízisen, a cső ott van benne a kocsijában Hát a célnak megfelelt - mondja nevetve Gyula, akit a költségekről kérdezek:

- Hát igazából pluszban vagyunk - ad meglepő választ, majd hitetlenkedésemre kifejti: - Megvettük a kocsit, a szükséges alkatrészeket általában barátoktól, ismerősöktől kaptuk, apróságokra költöttünk csak, meg persze fedeztük az utat, s hát benzin is kellett a Wartburgba A kiadásokat vezettem folyamatosan, s a végére pár ezres pluszban vagyunk. A többlet abból van, hogy március végén fájó búcsút vettünk a járgánytól a MÉH-telepen. Az árát nagyon megérte és persze mókának sem volt utolsó.

A plusz pedig jó indulás lehet  jövőre, hiszen a csapat 2013-ban sem hagyja ki az eplényi Flúgos Futamot, melyre már megvan az újabb flúgos járgány terve is

 

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!