Utazó

2016.12.28. 16:18

Frodo és Samu nyomában - Új-Zéland magyar szemszögből

Hátizsákkal vágott neki két zalai fiatalember Új-Zéland ismeretlen vidékeinek. A világ másik végén töltött egy hónapot nemrég a lenti Horváth Tamás társával, a Londonban élő Kaczur Mátéval.

Korosa Titanilla

A két fiatalember nem sokkal karácsony előtt járt a déli féltekén. A kirándulás mindkettejük számára maradandó élményt jelent, nemrég Horváth Tamás mesélte el élményeiket.

A kíváncsiság és a kalandvágy vette rá az utazókat, hogy hátizsákos túra keretében bejárják Új-Zéland mindkét szigetét.

- Angliából indultunk és Kínán át érkeztünk meg mintegy 11 órás repülőút után Aucklandba, Új-Zéland legnagyobb városába – kezdte Horváth Tamás. – A tengerparti város nagyon szép, van metropolisz része felhőkarcolókkal, de közben tele van parkokkal. Az itt töltött pár nap után átrepültünk a déli szigetre Queenstownba, ezzel vette kezdetét a túra. Bérelt autóval jártuk be a vidéket. Bevallom, először furcsa volt a bal oldai közlekedés. Az egész út alatt olcsó helyeken szálltunk meg, ritkán ettünk étteremben, hiszen főztünk is. Főként hostelekben szállásoltunk el magunkat, volt, hogy 8 ágyas szobában aludtunk idegenekkel együtt, de nem történt semmi veszélyes dolog, nem tűnt el semmilyen holmink. Az emberek ott barátságosak, mosolygósak és akármerre mentünk köszöntek nekünk.

A túra során felkeresték például a Millford Sound-t ami Új-Zéland legismertebb fjordja hatalmas hegyekkel körülvéve, majd a Lake Pukakit, vagyis a Pukaki-tavat tekintették meg, ami a Mount Cook mellett található. Ez a hegy Új-Zéland legmagasabb csúcsa.

– Majd visszatértünk az északi szigetre – folytatta Tamás. – Itt sok lehetőség és látnivaló van, nagy részük fizetős és a belépők nem olcsók, de ha egyszer arra adja az ember fejét, hogy odáig elutazik, érdemes minél több mindent megnézni. Jártunk a Hobbit faluban, vagyis a Gyűrűk ura forgatása során felépített Megyében, ahol a hobbitok éltek. Ez ma már turista látványosság, óránként indulnak a csoportok, mindenki fotózkodik, nagyon népszerű hely, ugyanúgy néz ki, mint a filmben, viszont berendezve talán csak Zsáklak van. Egyik házikóba sem lehet bemenni, csak a Gyűrűk Urában is szereplő Zöld Sárkány fogadóba. Magából a filmből ennél jobban nem húznak hasznot, nem kell attól tartani, hogy úton-útfélen Gandalf, Frodo, vagy Gollam jelmezesekbe fut bele az ember és az Egy Gyűrű mását sem árusítják mindenfelé.

Mint mondta: az északi sziget legészakibb csücskén ellátogattak egy szép világítótoronyhoz, emellett számos más programot is találtak maguknak különböző, európai fülnek nem igazán ismert helyeken.

– Nem maradt el a tengerparti pihenés, több túrát is tettünk, kajakoztunk a Taupo-tavon, végigmentünk egy erdei drótkötél pályán. Számos helyen megfordultunk az egy hónap során - sorolta.

A túra során, mint azt Horváth Tamás elmondta, a repülőjegy és az autóbérlés került legtöbbe, egyébként európai árak vannak Új-Zélandon. A szálláshelyek árai forintba átszámolva 5 és 8 ezer között mozogtak egy éjszakára ággyal, fürdővel és konyhával.

– Az éttermek, gyorsétkezdék viszont drágák – tette hozzá. – Helyi ételkülönlegességet nem kóstoltunk, de utánajártunk, hogy az őshonos maorik földben sült disznóját lehet annak nevezni. Egyébként a maori kultúra erősen jelen van mindkét szigeten, a mindennapokban, több területén is. Már a reptéren a tájékoztató táblákon az angol mellett az őslakosok nyelvén is feltüntetik az információkat. Egy helyen utunk során egy hagyományos maori falut is meg lehetett tekinteni.

– Akit érdekel Új-Zéland, és közepesen beszél angolul bátran induljon el, megéri. A közbiztonság jó és veszélyes állatok sincsenek, ellenben Ausztráliával, ahol rengeteg az akár halált is okozható példány - zárta beszámolóját Horváth Tamás.