2011.09.11. 11:11
Hogyan lehetne erősíteni Lenti turizmusát?
Csuka Zoltántól, a Lenti Gyógyfürdő Kft. marketingvezetőjét kérdeztük, hogy véleménye szerint mi módon lehetne tovább erősíteni Lenti helyzetét az idegenforgalmi palettán.
- Lenti alapvetően jó adottságokkal rendelkezik a turizmust illetően - mondta Csuka Zoltán. - A legfőbb turisztikai vonzerőt a nemrég megújult termálfürdő jelenti, de vannak egyéb lehetőségek, mint az erdei kisvasút, a kerékpárutak, múzeumok, a térség épített örökségének emlékei vagy a horgásztavak. A megfelelő turisztikai kínálat rendelkezésre áll, s a szolgáltatások tekintetében sem rossz a helyzet.
Csuka Zoltán úgy véli, a jelenlegi gazdasági helyzet nem kedvez a turizmusnak, viszont egy hatékonyabb, többszereplős marketingtevékenységgel tovább lehetne javítani a város idegenforgalmán. Lenti turisztikai marketingjében jelenleg a termálfürdőé a meghatározó szerep. Többnyelvű tájékoztató kiadványokat készítenek, kiállításokon vesznek részt, újsághirdetéseket és online reklámkampányokat szerveznek bel- és külföldön, valamint folyamatos tárgyalásban vannak az utazásszervezőkkel.
- Jó lenne, ha a turizmusban érdekelt más helyi vállalkozások a jelenleginél intenzívebb turisztikai reklámtevékenységet végeznének, s nem a fürdőtől várnának el mindent, hiszen közös érdek, hogy több vendég legyen a városban - tette még hozzá a marketingvezető. - Fontos stratégiai előrelépést jelentene, ha megvalósulna egy komolyabb szálloda-beruházás, amely révén egy más típusú vendégkört tudnánk megcélozni, s ez további fejlesztéseket generálna.
Turizmus