Top 100

2016.11.15. 10:05

Bizonytalan tényezőkhöz is alkalmazkodni kell

Nyolc éve működik a keszthelyi székhelyű ALV Logistic Kft., mely – mint neve is mutatja – logisztikai szolgáltatásokkal foglalkozik, elsősorban a mezőgazdasági ágazatban. Nagyrészt a dunántúli területeken dolgoznak, de exporttevékenységet is végeznek.

Keszey Ágnes

A cég fő profilja mezőgazdasági termények, jobbára ömlesztett gabona, vetőmag, műtrágya közúti fuvarozása, vasúti vagonba rakása. Az ALV Logistic Kft. 2008-ban egy gabonarakó géppel kezdte meg a munkát, melyet rövid időn belül még két másik beszerzése is követett.

A keszthelyi ALV Logistic Kft. két ügyvezetője: Fazekas Ferenc (balról) és Varga István (fotó: Keszey Ágnes)

– Részint saját munkával, részint alvállalkozók bevonásával gyakorlatilag az ország egész területét el tudjuk érni. A célterületünk elsősorban Zala, Somogy, Tolna, Baranya és Fejér megye. Munkáink kilencven százaléka belföldi szállítás. Ebbe beletartozik a dunai vonalon közlekedő hajók megrakása, gyárak, üzemek, takarmánykeverők, olajipari cégek ellátása áruval. Vasúti logisztikával is foglalkozunk. Ha valaki külföldre szeretne vasúton szállítani, ennek teljes folyamatát ellátjuk igény szerint: a fuvardíjakkal együtt, a vagonok a megszerzéséig, berakodásáig. Most például Romániából, a marosvásárhelyi gyárból heti 8-10 kamion műtrágyát hozunk be egy megbízónk kérésére, az ország több településén működő telephelyeire – mutatta be az öt munkatársat foglalkoztató ALV Logistic Kft.-t az egyik ügyvezető, Varga István.

A másik cégvezető, Fazekas Ferenc hozzátette: telephelyükön terményekkel kapcsolatos logisztikai feladatokat is ellátnak, azaz a termények tárolása mellett azok tisztítását, fertőtlenítését, szárítását és minőségi besorolását is elvégzik. A zalakomári logisztikai bázis 6-7 ezer tonna ömlesztett termény tárolására alkalmas. Mivel ezen a területen megvásárolták az iparvágányt is, így saját telepen tudnak vagonba berakást, vasúti átrakást végezni.A cég nyolc éves működése alatt jelentős átalakulás történt a logisztikai ágazatban, az ezekhez való igazodás is feladatot jelent.

– A mezőgazdaság speciális ágazat. Elsősorban a szezonalitás érzékelhető, s ez erősödött fel az elmúlt egy-két évben. A cégalapítás idején kicsit elosztottabb volt az év közbeni munka. Most a nyári időszaktól, tehát az első növények betakarításától kezd felfutni, és október-novemberre csúcsosodik ki, utána pedig van egy leszálló ág: március-április környékére már eléggé lecsökkennek a munkák. Ezt viszont nagyon nehéz lekövetni. Lehetőségeinkhez képest, és alvállalkozói bázisunk – és más hasonló profilú vállalkozások számára is- a háromszorosára, olykor ötszörösére növekedett szállítmányozási kapacitási igény ellátása komoly logisztikai kihívást jelent – folytatta Varga István.

Az időjárás, s az ebből fakadó termésátlagok is változóak évről évre, így nem lehet sokkal előbbre tervezni, s a mezőgazdaságot érintő törvényi változások is jelentős hatással vannak a logisztikai ágazatra. Erről Fazekas Ferenc szólt.

– A reformok, a különböző támogatási programok, a földtörvény és a tulajdonosváltások is hektikussá teszik a működést. Így nem csak az évszakhoz kell igazodni. Adott esetben olyan helyzettel is találkozunk, hogy hirtelen, nagy mennyiségű árut kell megmozdítani, mert vagy a törvény, vagy a piaci helyzet változik úgy, hogy gyors megoldást kell rá találni – elemezte az ügyvezető.

Az idei év eddig tapasztalatai is ezt támasztják alá. A keszthelyi cég visszatekintése alapján az előző évekhez képest kicsit később kezdtek gyarapodni a megrendelések, majd sokszor nem a megfelelő időben mozdult a piac, s emiatt sok helyen beragadtak a mezőgazdasági termények és azok árai. Ehhez hozzájárult azt is, hogy idén sok mindenből átlagon felüli mennyiség termett, így sok termény a mai napig a gazdáknál van, s az újabb betakarítású terményeknek már nincs hely a raktárakban.

A cégvezetők azt mondták: ha lenne még kétszáz teherautójuk, azonnal lenne igény azok megrakására, s útnak indítására.

ALV Logistic Kft.

Adott esetben olyan helyzettel is találkozunk, hogy hirtelen, nagy mennyiségű árut kell megmozdítani, mert vagy a törvény, vagy a piaci helyzet változik úgy, hogy gyors megoldást kell rá találni.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!