Magyar Izabella (12. c), Péter Krisztina (12. c), Sövegjártó Blanka (12. c)

2019.11.28. 07:00

Örök élmény Londonból

Szeptemberben jártunk Londonban, de már három éve vártunk erre a pillanatra. Franciaországon utaztunk át, a híres Csalagúton keresztül érkeztünk Angliába. Első pillantásunk egy dombra rajzolt fehér lóra esett, amely ősi kelta szimbólum. Az első megálláskor Dover tengerpartjának szépsége tárult elénk. Csodáltuk a természet gyönyörűségét, a szél belekapott hajunkba, orrunk megtelt a tenger, a szél és a szabadság mámorító illatával.

Mindszenty József Általános Iskola, Gimnázium és Kollégium Zalaegerszeg

A Mindszenty-iskola diákjai a Tower híd előtt Fotó: Mindszenty

Majd utaztunk tovább Dea­len keresztül, ahol sétáltunk a hangulatos utcákban, a tengerparton, és a nap végére megérkeztünk szálláshelyünkre. Másnap exkluzív látogatást tettünk a Buckingham-palotában, ami elénk tárta a királyi pompát és hatalmat.

Délután felülnézetből tekinthettük meg a város látványosságait, lehetőségünk volt felülni a világ egyik legnagyobb óriáskerekére, a London Eye-ra. Sajnos a körünk felénél eleredt az eső.

Utunk negyedik napját a British Museumban és a Madame Tussauds Panoptikumban töltöttük. Felfrissíthettük történelemtudásunkat a múzeum kincseinek köszönhetően. A készítők félelmetes precizitását tükrözte a Sherlock részlegen feltűnő ember, aki bábunak volt öltözve, amíg meg nem mozdult, senki nem vette észre, hogy ő valójában él.

A Mindszenty-iskola diákjai a Tower híd előtt Fotó: Mindszenty

A Museum of Londonban végigkísértük London múltját a római kortól a nagy tűzvészen keresztül napjainkig, majd látogatást tettünk a St. Paul’s Cathedralban, melynek alsó és felső részén is jártunk. Ekkor napos volt az idő, így a kilátás a székesegyház kupolájából egészen elszédített bennünket. Már az út ide fel vérpezsdítő volt, mivel 530 lépcsőfokot kellett megtennünk, és ennek az utolsó pár száz foka lyukacsos volt, így az aljáig leláttunk.

Utolsó előtti nap érzékeny búcsút vettünk álmaink városától, és négy óra múlva egy romantikus belga város patinás épületei közt sétálhattunk, Brugge-ben, a csokoládé hazájában. Brugge aprócska, folyókkal tarkított, hangulatos városka, utcái macskakövekkel vannak tarkítva.