Rendőrségi

2010.11.18. 03:30

Brutális ütközés az M70-es halálúton: az Audi és a Skoda sofőrje sem élte túl

Az M70-es autóút Murarátka és Letenye közti szakaszán egy Audi A6-os kombi és egy Skoda Octavia típusú személygépkocsi frontálisan ütközött szerda reggel 7 órakor. A balesetben a Skoda román és az Audi osztrák sofőrje is életét vesztette. A rendőrség a helyszínelés idejére az M70-es autóút érintett szakaszát lezárta.

zaol.hu


A halálút újabb áldozatai

Két áldozatot követelt az a baleset, amely szerda reggel hét órakor történt az M70-es autóút Murarátka és Letenye közötti szakaszán. A frontális ütközésben egy román és egy osztrák állampolgár - mindketten viszonylag fiatalok - hunyt el.

Sokszor leírtuk már, az M70-es autóút megyénk egyik legveszélyesebb szakasza, ahol átadása óta számos baleset történt. Ebben bizonyára a mindössze 18 kilométer hosszúságú út sajátossága is közrejátszik, ugyanis hol kétszer két, hol kétszer egy sávon közlekedhetünk rajta, s mindez még a tapasztalt sofőröket is megtéveszti. A szerdai karambol olyan szakaszon történt, ahol az úttest kétszer egy sávosra szűkül.


Az ütközés erejét mutatja, hogy a roncsok több tíz méter hosszan szóródtak szét, s a két gépkocsi is mintegy ötven méteres távolságban állt meg egymástól. Az elénk táruló látvány döbbenetes, a román rendszámú Skoda Octavia eleje és bal oldala szinte teljesen hiányzik, a személyautó kiszakadt motorja az úttesten. A halott sofőr még bent a járműben, egy fekete nylon takarja a kíváncsiskodó szemek elől.


A másik gépkocsi, egy osztrák rendszámú Audi kombi sofőrjének életéért még küzdenek a mentők. Újraélesztik, hívják a mentőhelikoptert, ám mire a gépmadár a helyszínre ér, a fiatalember szervezete is feladja a küzdelmet.

A látottak alapján az tűnik a legvalószínűbbnek, hogy az egymással szemben haladó személyautók valamelyike megcsúszhatott, talán ezért sodródott át a szemközti sávba. A román férfi tartott Szlovénia felé, az osztrák Letenye irányába haladt. Hogy melyikük tért át a másik sávba, s hogy mi okozta a végzetes ütközést, annak megállapítása a szakértők feladata lesz.

- Éppen dolgozni mentem, amikor értesültem a balesetről - mondja kérdésünkre dr. Bicsák György, a nagykanizsai Kanizsai Dorottya Kórház traumatológusa, aki segített a mentőknek az osztrák férfi újraélesztésében. - Mindketten többszörös törést és valószínűleg súlyos belső sérüléseket szenvedtek. A Skoda sofőrje az ütközés pillanatában elhunyt, de a másik férfi sérülései is olyan súlyosak voltak, hogy szinte nem maradt remény az újraélesztésre, mégis mindent megtettünk érte, több mint egy órán át próbáltuk érte, több mint egy órán át próbáltuk reanimálni.

A baleset miatt az M70-es érintett szakaszát órákra lezárták. A forgalmat a letenyei és a muraszemenyei lehajtók között a 7538-as útra terelték. Az útzárat késő délelőtt oldották fel. A balesetről a Zala megyei rendőrfőkapitányság sajtóreferense, Salamon Róbert alezredes rövid közleményt adott ki, mely szerint halálos közúti közlekedési baleset történt szerdán reggel az M70-es autóúton. A rendelkezésre álló adatok alapján hét órakor egy Audi A6 kombi és egy Skoda Octavia típusú személygépkocsi a 4+650-es kilométerszelvényben egymással összeütközött. A baleset következtében a Skoda Octaviát vezető moldáv származású román állampolgárságú férfi a helyszínen azonnal elhunyt. Az Audit vezető osztrák férfi életéért a helyszínre érkező mentőhelikopter személyzete egy órán át küzdött, de olyan súlyos sérüléseket szenvedett, hogy a helyszínen szintén elhunyt. A baleset helyszínelése idejére a rendőrség az M70-es autóút érintett szakaszát teljes szélességében lezárta.



Az Autópálya Kezelő Zrt. nem nem tartanak szükségesnek további óvintézkedéseket

Az Állami Autópálya Kezelő Zrt. a már meglévők mellett nem tervez további intézkedéseket a zalai „halálútként” elhíresült szakaszon - jelezte érdeklődésünkre Béni Gyöngyi kommunikációs vezető, aki azt is elmondta: egyébként az őszi idő beköszöntével megnőtt a halálos kimenetelű autóbalesetek száma az ország gyorsforgalmi útjain, különösen az autóutakon.

- Egész nyáron országosan jól alakult a baleseti statisztika, ám a közelmúltban negatív tendenciába fordult – mondta a kommunikációs vezető. - Több lett a frontális ütközések száma is. Ezzel együtt a halálos végűek számát tekintve az M70-es nél is rosszabb a helyzet az M15-ösön és az M19- esen - tette hozzá.

Azon kérdésünkre, hogy vajon az M70-es megépítése óta bekövetkezett tragédiák nem indokolnak-e komolyabb megelőző lépéseket, azt válaszolta: a szakaszon áthaladó napi 10 ezer jármű miatt a már meglévők mellett nem tartanak szükségesnek további óvintézkedéseket.

Merthogy számos tábla, útburkolati jel figyelmeztet arra, hogy a sztráda autóúttá szűkül, a teherautóknak pedig megtiltották az előzést - véleménye szerint a gépkocsivezetőknek kellene figyelmesebben közlekedni, ugyanis még mindig számos baleset forrása a gyorshajtás.

Pál Józsefné, Murarátka polgármestere érdeklődésünkre azt mondta, az M70-es megtévesztő, akik nem ismerik a körülményeket, idegenek, azoknak fel sem tűnik, hogy immár nem az autópályán hajtanak. Ezt szerinte az is alátámasztja, hogy az itt elhunytak többsége külföldi állampolgár.

- Az a véleményem, hogy ez a szakasz nagyon rossz megoldás, hibás tervezés - szögezte le. -El lehetne játszani a gondolattal, hogy esetleg kistérségi szinten, a polgármester kollégákkal együtt fellépjünk az ügyben, ám ilyen tervről még nem hallottam. De mit is érnénk el vele? Utat mi nem tudunk építeni...


Az M70-es "halálúton" rengeteg baleset történik - Részletek a kapcsolt anyagokban!

 

 

OLDALTÖRÉS: Majdnem mind külföldiek voltak


 Majdnem mind  külföldiek voltak 


 Majdnem mind  külföldiek voltak 


 Majdnem mind  külföldiek voltak 

Az M7-es letenyei csomópontjától Tornyiszentmiklósig tartó szakasz 2004 novemberére készült el. Az út hossza 18 kilométer. A szlovén–magyar határtól Tornyiszentmiklósig, Muraszemenye közelében, illetve Letenye térségében kétszer két sávos, a közbeeső szakaszokon kétszer egy sávos. Az útszakaszon eddig 6 halálos kimenetelű közlekedési baleset történt, amelyek összesen 9 áldozattal jártak, ebből 7 külföldi állampolgár. 

 

OLDALTÖRÉS: Szerintem


Szerintem  (Horváth-Balogh Attila jegyzete)

Gépjárművezető-oktatóm éppen elégszer sulykolta a fejembe, hogy soha ne vezessek rutinból. Néha észbe is kapok, hogy bizony, megszokásból tekerem a volánt. Pedig legtöbbször meglehetősen ingergazdag környezetben, városban közlekedem – csoda, ha a gyorsforgalmi utakon elbambulnak az emberek? Elindulnak Szlovéniából Magyarországra, s nem gondolnak arra, hogy egyszer csak elfogy alóluk az autópálya, de nemcsak hosszban, hanem szélességben is. Lehet, hogy mégsem ártana valami ütősebb figyelmeztetés – mondjuk egy nagy, világító információs kijelző...


Szerintem  (Horváth-Balogh Attila jegyzete)

Gépjárművezető-oktatóm éppen elégszer sulykolta a fejembe, hogy soha ne vezessek rutinból. Néha észbe is kapok, hogy bizony, megszokásból tekerem a volánt. Pedig legtöbbször meglehetősen ingergazdag környezetben, városban közlekedem – csoda, ha a gyorsforgalmi utakon elbambulnak az emberek? Elindulnak Szlovéniából Magyarországra, s nem gondolnak arra, hogy egyszer csak elfogy alóluk az autópálya, de nemcsak hosszban, hanem szélességben is. Lehet, hogy mégsem ártana valami ütősebb figyelmeztetés – mondjuk egy nagy, világító információs kijelző...


Szerintem  (Horváth-Balogh Attila jegyzete)

Gépjárművezető-oktatóm éppen elégszer sulykolta a fejembe, hogy soha ne vezessek rutinból. Néha észbe is kapok, hogy bizony, megszokásból tekerem a volánt. Pedig legtöbbször meglehetősen ingergazdag környezetben, városban közlekedem – csoda, ha a gyorsforgalmi utakon elbambulnak az emberek? Elindulnak Szlovéniából Magyarországra, s nem gondolnak arra, hogy egyszer csak elfogy alóluk az autópálya, de nemcsak hosszban, hanem szélességben is. Lehet, hogy mégsem ártana valami ütősebb figyelmeztetés – mondjuk egy nagy, világító információs kijelző...




OLDALTÖRÉS: Az első hírek a balesetről





Korábbi információink a balesetről

Információink szerint a román rendszámú Skoda Tornyiszentmiklós felől Letenye irányába haladhatott, amikor a vele szemben, Letenye felől érkező Audival összeütközött. Hogy melyikük volt a vétkes és tért át a másik sávba, még nem tudni, de az autók majdnem teljesen frontálisan ütköztek össze. Mindekettő a szalagkorlátnak csapódott az ütközést követően, a Skoda motorja kirepült az autóból és mindkét jármű ronccsá tört.

A baleset következtében a Skodát vezető moldáv származású, román állampolgárságú fiatal férfi a helyszínen azonnal elhunyt.

Gyuricza Ferenc kollégánk szemtanúja volt annak, amint az Audit vezető osztrák sofőr életéért folyamatosan küzdő mentősöknek épp sikerült újraéleszteni a fiatal férfit, aki a balesetben életveszélyes sérüléseket szenvedett. Információink szerint már érkezett érte a mentőhelikopter, mikor egy újabb, ezúttal sikertelen újraélesztést követően ő is elhunyt, nem sokkal fél 9 előtt.

Az életveszélyes sérüléseket szenvedett osztrák férfi ellátásában dr. Bicsák György, a Kanizsai Dorottya Kórház traumatológusa is közreműködött. Épp munkába tartott, mikor a baleset történt, így a helyszínen egyből tudott segíteni - tudtuk meg Gyuricza Ferenc kollégánktól. A sofőr többszörös mellkas-sérülést, borda- és lábtörést szenvedett, többször újraélesztették, ám a több, mint egy órás küzdés ellenére nem sikerült megmenteni az életét.





Korábbi információink a balesetről

Információink szerint a román rendszámú Skoda Tornyiszentmiklós felől Letenye irányába haladhatott, amikor a vele szemben, Letenye felől érkező Audival összeütközött. Hogy melyikük volt a vétkes és tért át a másik sávba, még nem tudni, de az autók majdnem teljesen frontálisan ütköztek össze. Mindekettő a szalagkorlátnak csapódott az ütközést követően, a Skoda motorja kirepült az autóból és mindkét jármű ronccsá tört.

A baleset következtében a Skodát vezető moldáv származású, román állampolgárságú fiatal férfi a helyszínen azonnal elhunyt.

Gyuricza Ferenc kollégánk szemtanúja volt annak, amint az Audit vezető osztrák sofőr életéért folyamatosan küzdő mentősöknek épp sikerült újraéleszteni a fiatal férfit, aki a balesetben életveszélyes sérüléseket szenvedett. Információink szerint már érkezett érte a mentőhelikopter, mikor egy újabb, ezúttal sikertelen újraélesztést követően ő is elhunyt, nem sokkal fél 9 előtt.

Az életveszélyes sérüléseket szenvedett osztrák férfi ellátásában dr. Bicsák György, a Kanizsai Dorottya Kórház traumatológusa is közreműködött. Épp munkába tartott, mikor a baleset történt, így a helyszínen egyből tudott segíteni - tudtuk meg Gyuricza Ferenc kollégánktól. A sofőr többszörös mellkas-sérülést, borda- és lábtörést szenvedett, többször újraélesztették, ám a több, mint egy órás küzdés ellenére nem sikerült megmenteni az életét.





Korábbi információink a balesetről

Információink szerint a román rendszámú Skoda Tornyiszentmiklós felől Letenye irányába haladhatott, amikor a vele szemben, Letenye felől érkező Audival összeütközött. Hogy melyikük volt a vétkes és tért át a másik sávba, még nem tudni, de az autók majdnem teljesen frontálisan ütköztek össze. Mindekettő a szalagkorlátnak csapódott az ütközést követően, a Skoda motorja kirepült az autóból és mindkét jármű ronccsá tört.

A baleset következtében a Skodát vezető moldáv származású, román állampolgárságú fiatal férfi a helyszínen azonnal elhunyt.

Gyuricza Ferenc kollégánk szemtanúja volt annak, amint az Audit vezető osztrák sofőr életéért folyamatosan küzdő mentősöknek épp sikerült újraéleszteni a fiatal férfit, aki a balesetben életveszélyes sérüléseket szenvedett. Információink szerint már érkezett érte a mentőhelikopter, mikor egy újabb, ezúttal sikertelen újraélesztést követően ő is elhunyt, nem sokkal fél 9 előtt.

Az életveszélyes sérüléseket szenvedett osztrák férfi ellátásában dr. Bicsák György, a Kanizsai Dorottya Kórház traumatológusa is közreműködött. Épp munkába tartott, mikor a baleset történt, így a helyszínen egyből tudott segíteni - tudtuk meg Gyuricza Ferenc kollégánktól. A sofőr többszörös mellkas-sérülést, borda- és lábtörést szenvedett, többször újraélesztették, ám a több, mint egy órás küzdés ellenére nem sikerült megmenteni az életét.

 


A Skoda sofőrjének holttestét a tűzoltóknak kellett kivágni a roncsból. A mentést a nagykanizsai tűzoltók és mentősök végezték.

A rendőrség a baleset helyszínelését megkezdte, melynek időtartamára az M70-es autóút érintett szakaszát teljes szélességében lezárta - tudtuk meg Salamon Róberttől, a Zala Megyei Rendőr-főkapitányság szóvivőjétől.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!