2019.09.05. 13:58
Mitől leszek igazi kozmetikus? A gyakorlati hely fontossága az oktatásban
A szépségipar fejlődésének intenzitását nem minden kozmetikus követi le, ezért felmerül a kérdés, vajon mennyi a jó szakember és kik ők? Hosszútávon a minőségi szolgáltatás titka a legújabb fejlesztések elsajátítása.
A kozmetikai ipar fejlődése a legújabb technológiákon alapul, azt szorosan leköveti. Évről évre jelenik meg olyan alapanyag, vagy fejlesztés, ami új távlatot nyit egy-egy területen. Sőt, új területek alakulnak ki nekik köszönhetően. Ilyen környezetben kiemelkedően fontos a kozmetikusoknak megismerkedni a legújabb technológiákkal és elsajátítani az alkalmazásukat annak érdekében, hogy megtartsák pozíciójukat a vezető szakemberek körében. A technológia fejlődésével párhuzamosan folyamatosan nő az igény a kozmetikusok iránt a bővülő elérhető kezelések révén.
Mitől lesz jó egy kozmetikus?
Egy jó kozmetikus ismeri a vevőköre igényeit, elmélyedt a speciális szolgáltatói témakörében, magas szinten műveli azt, valamint elsajátítja a legújabb tudásanyagot, amivel a vevőkörét kiszolgálja. Ehhez elengedhetetlen, hogy elvégezze azokat a tanfolyamokat, amik ehhez szükségesek.
Ám nem mindegyik képzőhely tud megfelelő kozmetikus gyakorlati helyet biztosítani a tanulói számára, ami viszont kulcskérdés a szakemberképzésben. A kozmetikai gyakorlat megléte adja meg a szakember számára azt a biztonságérzetet, alapvető rutint, amire támaszkodva ő az önálló életben is magabiztosan tudja képviselni magát és a szolgáltatását.
Egy képzésben résztvevő kozmetikus nem mindig kapja meg ezt a bizonyosságot és sikerélményt olyan gyakorló helyen, amely kozmetika folyamatos termelő tevékenységet végez. A fizető vendég nem minden esetben adja hozzájárulását ahhoz, hogy a kezelését kozmetikus tanuló végezze. Sok esetben azt sem engedik meg, hogy jelen legyen a kezelés során. Így a tanuló nem tudja elsajátítani azt a gyakorlati tudást, ami a magabiztos működéshez szükséges, vagyis tudása hiányos marad.
Érdemes tehát olyan kozmetikus gyakorlati helyet keresni, ami az elméleti oktatás mellett helyben biztosítja a gyakorlatot a tanulói számára, vagy helyet bérel a gyakorlat elsajátítására. Léteznek ugyanis olyan képzőhelyek, amik teljesen felszerelt teremmel és oktató gárdával várják a tanulókat vagy olyan iskolákat, ahol nincs belső gyakorlat és/vagy kevés mester áll rendelkezésre a tanulók számára.