Internetes vásárlás

2017.09.26. 18:23

Hozzád is szólnak a magyar webáruházak (x)

Szakértők szerint aktív szakaszba ért a magyar e-kereskedelem. A piac bővülése fokozatos, amit nem csak az új vásárlók belépése, hanem a vásárlási gyakoriság növekedése is erősít. A tőkeerős webáruházak egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a modern e-commerce megoldások meghonosításának, illetve a perszonalizált kereskedelem erősítésének.

A nagy webáruházak jelentős mennyiségű ügyféladatot birtokolnak. A GKI Digital idei felméréséből az derült ki, hogy a legnagyobb 10 webáruház bonyolítja a hazai e-kereskedelem 35 százalékát. A lista élén végző e-kereskedelmi szereplők ügyfélbázisa hatalmas üzleti értéket jelenthet, amennyiben azt perszonalizált ajánlatok kézbesítésére hatékonyan képesek használni.

A valódi perszonalizált marketing egyelőre a nagy szereplők kiváltságának látszik.

A megkérdezett marketing szakértő szerint a piac kisebb résztvevői inkább a hagyományos marketingeszközökre hagyatkoznak, ezekkel tudnak lassú, de biztos növekedést elérni a maguk szegmensében. Esetükben az erőforrásigényes megoldások kockázatot jelentenek, ezért nem meglepedő az Online Kereskedelmi Index kutatási eredménye, miszerint perszonalizált marketing eszközökkel csupán a hazai kereskedők 19 százaléka él.

A szakértő szerint remek próbálkozásokat látunk a magyar piacon. Az Extreme Digital igyekszik élen járni a perszonalizált direkt marketing alkalmazásában, de több kisebb szereplő is szeretné kihasználni a saját ügyféladatokban rejlő lehetőségeket. Az e-kereskedők azonban nincsenek könnyű helyzetben: szükségük lenne minél több ügyféladatra, de ezek kötelező megadása a konverziós ráta csökkenését idézné elő.

A nem és az életkor ismerete nélkül azonban csak a korábbi vásárlási adatok jelentenek kézzel fogható értéket. A kereskedőknek döntést kell hozniuk, milyen adatok megadását teszik kötelezővé vagy opcionálissá a vásárlók számára; az egyik oldalon az értékes adatok, a másikon a stabil konverziós ráta… A döntés nehéz és kockázatos, így nem meglepő, hogy a kisebb webáruházak visszafogott kísérletező kedvet mutatnak.

Jelenleg általánosan elfogadott álláspont, hogy a hazai perszonalizált marketing az út elején tart és még komoly fejlődés elé néz. Jelenleg a kereskedők elsősorban döntéstámogatásra, mintsem perszonalizált marketing folyamatok felépítésére használják a saját ügyféladataikat. Noha a változás lassú, a piaci törvényszerűségek felgyorsíthatják az ilyen jellegű marketing elterjedését: a nagy webáruházak folyamatosan bővítik a termékkínálatukat és egyre inkább webpláza jelleget öltenek magukra. Ezzel a termékbővítéssel a kis szereplők aligha tudnak versenyezni, számukra az adott szegmens uralása a cél. Ebben nyújt számukra nagy segítséget a személyre szabott marketing.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában