HIRDETÉS

2019.04.09. 16:55

Az Ön leendő dolgozói kiadványainkat olvassák!

Mellékletünk figyelemfelkeltő tematikus tartalmával, releváns és értékes információt nyújt. Szakértőink karriertanácsai és az Ön hirdetése eljut minden megyei előfizetőnkhöz, biztosítva a teljes lefedettséget.

Szeretné könnyen megtalálni a legmegfelelőbb munkaerőt?

Megoldottuk Önnek!

Fontos, hogy cégéről pozitív képet alkossanak dolgozói, alkalmazottai és leendő munkatársai?

Vállalata employer brandig kommunikációja nálunk a legjobb felületeken működik.

 

A brandje minden cégnek, vállalkozásnak van, más kérdés, hogy azt miként ápolja fejleszti. A felépített brand határozza meg, hogy sikerül-e megtalálni és megtartani a legjobb munkaerőt.

A munkaerőpiac szereplői már nincsenek kényszerhelyzetben, döntéseiket – elsősorban a kvalifikált szegmensben – nem csak az anyagi szempontok vezérlik. Fontos a cég szerepvállalása, a munkakörülmények, a juttatások a megbecsülés, mely több síkon is megvalósul. A munkavállalói márka, jól felépítve, hatékonyabban őrzi a munkaerőt, mint a folytonos fizetésemelés, evvel együtt bevonzza a legjobb szakembereket, akik a toborzási időszakon kívül is hajlandónak mutatkoznak önéletrajzuk, jelentkezésük elküldésére. Célcsoportjainkban két féle ember van, az egyiknek van munkája, a másik pedig jobbat szeretne. A vállalt brandjének pozitív üzenetét kell eljuttatnunk hozzájuk, felületeink erre kínálnak megoldást.

A márka részét képezi a marketing az értékesítés és ugyanekkora súllyal a HR is! Fontos az egységes, céges kommunikáció, melyben életbevágóan fontos a HR szerepe, megnyilvánulásai!

 

1, Márkaígéret

A szakemberek ettől érzik úgy, hogy a cégnél kell dolgozniuk, ott építhetnek karriert és lesznek biztos helyen. A nem teljesülő márkaígéret legbiztosabb jele a magas fluktuáció, ha folyamatosan kell tölteni a megüresedő pozíciókat. A hamis ígéret csalódást okoz a dolgozókban és odébb állnak.

Egy átlagos szövegezésű álláshirdetésben rengeteg tipikus ígérettel találkozhatunk (versenyképes fizetés, innovatív csapat, kreatív munkavégzés…) A legjobb, ha az ígéret hiteles, mert a csalódott dolgozó minden fórumon hangoztatni fogja véleményét és jelentős presztízs veszteség és bizalom vesztés lesz az eredmény.

Az ígéret a cég részről nem más, mint élmény és pozitív tapasztalat, elsősorban ezt keresik a dolgozók. Az ígéret nem elsősorban magas fizetést jelent, mert ez relatív, mindenkinél más és a jó munkahely is szubjektív. Fontos, hogy felmérjük, hogy érzik magukat dolgozóink, elégedettek-e a munkájukkal, munkakörnyezettel, hangulattal. A helyes és hiteles ígérettel felmutathatunk egy jövőképet, egy boldogabb, kiegyensúlyozottabb életet, fejlődési lehetőséget, összességében olyan dolgokat, amitől pozitív hatással lehetünk életükre.

Kerüljük az elcsépelt, sablon szövegeket és lépjünk ki a megszokott álláshirdetés szövegezés szófordulatainak köréből. Fogalmazzunk őszintén a saját szavainkkal, egyedi módon.

2, A cég személyisége

Nincs másról szó, minthogy mit gondolnak rólunk az emberek, hogyan látják vállalatunkat. Professzionisták hűvös gyülekezete, vagy fiatalos, vidám lendületes csapat, akik nem követik a hagyományos hierarchikus felállást, vagy ellenkezőleg, fontos a katonás rend? A lényeg, hogy a célcsoportunk elvárásai szerint kommunikáljuk ezt, úgy mutassuk be ahogy a leendő dolgozó várja.

Van, aki a rendet szereti és biztonságot nyújt számára az autokrata, kiszámítható rendszer, és van aki menekül a kötöttségektől és csalódott lesz ha az ellenkezőjét tapasztalja. El kell döntenünk kikhez akarunk szólni, kiket keresünk és fel kell tennünk a kérdést, hogyan látjuk a vállalatot és miként látják a dolgozók. Szólaltassuk meg azokat a kollégákat, akik a legelégedettebbek, és azokat, akik a legszemélyesebb tapasztalatokkal bírnak, így újabb hiteles információt nyerünk és közlünk és nagyobb valószínűséggel vonzzuk be azokat az új kollégákat akik illenek a csapatba.

A felületeinken a vállalatot bemutató videó vagy képgaléria cégbemutató cikkbe ágyazva kínálja ehhez a legjobb megoldást:

 

3, Vállalati értékek cégfilozófia

Elsőre azt gondolhatnánk ebben a pontban a vállalt cégfilozófiája kerül említésre. Ennél sokkal fontosabb a harmónia a cég vállalt elképzelései és a dolgozók vallott filozófiája közt. Nem lehet valaki egy olyan csapat értékes és megbecsült tagja, ha nem tud azonosulni a cégfilozófiával. Itt kell beszélnünk arról, hogy a CSR a társadalmi szerepvállalás, a cégben mennyire működik, azt miként kommunikálja a marketing egységben a HR munkatársakkal, mert kiderül, hogy a dolgozók ezekkel az értékekkel menyire tudnak azonosulni és ha ez nem így van, az akár belső konfliktusokhoz is vezethet. Ismerjük meg alkalmazottainak álláspontját, adakoznak-e, vállalnak-e segítő feladatokat és azt milyen irányban.

 

4, Motiváció és ösztönző rendszerek

Felejtsük el, hogy a pénz az egyetlen motivációs eszköz, ez már túlhaladott, egyszerre több eszközt kell használnunk. A szóbeli dicséretek, az előrelépés lehetőségek, a cég által finanszírozott továbbképzések, kiemelt biztosítások sokkal hatékonyabbak lehet a pénznél. A jutalmazási rendszerek mindenütt sablonosan egyformák (céges fizetett nyaralás, bónusz, csapatépítés, karácsonyi bögre, toll, kitűző…) Ennél sokkal célszerűbb ha megkérdezzük a dolgozót, dolgozókat arról mit szeretnének, mire lenne szükségük, így személre szabva hatékonyabban működnek motivációs eszközeink. A fentieket bevéve a kommunikációnkba, hatékonyabban működnek majd hirdetéseink is.

 

5, A cég, mint munkáltató értékei

A gyakorlati és kézzelfogható előnyökről van szó, amelyet megtapasztal a dolgozó a karrier építése során és ezek megjelenéséről a munkatársak életében:

  • magasabb, növekvő fizetés
  • stabil egzisztencia
  • szakmai sikerek, elismertség
  • új kapcsolatok, barátságok
  • minél kevesebb stressz
  • egészség
  • Ne feledjük, hogy dolgozóink elsősorban saját céljaik megvalósításának okán választották a vállalatot, ezért figyelnünk kell előrehaladásukat. Ez sok munkát jelent, ha véletlenszerűen összeválogatott csapattal kell dolgozunk, ha azonban a márkaígéret erős, és a kommunikáció egységes, jó eséllyel olyan alkalmazottak dolgoznak majd a vállalatnál, akik hasonló célokat tűznek ki maguk elé. A sikeres emberek vonzzák a sikert, és vonzzák azokat, akik sikeresek szeretnének lenni.

     

    6, Valós eredmények, bizonyítékok

    A legfontosabb szint a legalsó a fenti illusztrációban, mert ezzel találkozik a munkavállaló a legtöbbször. Olvassa a cégről megjelent cikkeket, látja a vállalatot bemutató videókat, olvassa az ott dolgozók beszámolóját. A cég kommunikációjának fontos része kell legyen a sikertörténetek bemutatása az elégedett dolgozók megszólaltatása őszinte, nem dicsekvő vagy szerepet játszó módon, csak hitelesen és ez a legnagyobb kihívás, mert ha nem működik a kommunikáció akkor mindez értelmét veszti.

     

    Tehát a legfontosabb a kommunikáció kifelé és befelé egyaránt, ehhez gyűjtsünk adatokat a dolgozóktól és a környezetből is, majd rendszerezzük ezeket. Keressük a kapcsolatot a marketinggel és alakítsuk ki együtt a cég brandel összefüggő kommunikációját. Keressük meg hirdetéseinknek a megfelelő és működő csatornákat.

    A fenti célok megvalósításához kínáljuk hatékony felületeinket.

     

     

     

    Ezek is érdekelhetik

    Hírlevél feliratkozás
    Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

    Rovatunkból ajánljuk

    További hírek a témában