Olvasó

2014.07.31. 16:18

Buszjárat, ami nincs

Zalaegerszeg - Nem létező járat az internetes menetrendben és más bosszúságok. Ezzel kereste meg lapunkat zalaegerszegi olvasónk.

Arany Gábor

Szombaton délután Zalaegerszegről szeretett volna 17 éves fia Keszthelyre eljutni. A Zala Volán internetes oldalán elérhető menetrend szerint öt órakor indult egy járat. A fiú korábban ért ki a buszállomásra, ahol az információtól szerette volna megtudni a beállóhely számát. Perceket kellett várnia, mert az információs telefonált. Közben elmúlt 16.40, amikor indult busz Keszthelyre. Ezt követően az információs a „Mit akarsz?" mondattal fordult a leendő utashoz, majd közölte, a keresett járat nincs. Az apa telefonos kérdésére, hogy miért szerepel a járat az interneten, azt tanácsolta, az utas hívja fel az oldal szerkesztőjét és mondja meg neki, téves az információ.

A történtek miatt megkerestük a Zala Volánt. Válaszukból kitűnik, az internetes menetrendi keresőt nem a Zala Volán Zrt., hanem a Volán társaságok által megbízott vállalkozás, a CData Térképtár Kft. üzemelteti. A panaszban említett járat a legutóbbi adatbázis frissítéskor került be a találati listába. A program által felajánlott utazási lehetőség 10 éve leállított nemzetközi járat magyarországi szakasza. Ezt eddig a menetrendi kereső figyelmen kívül hagyta, az eset után a járatot törölték adatbázisukból.

Az érintett forgalmi szolgálattevő az esetről elmondta: a fiatalember érkezésekor telefonon adott utastájékoztatást, ezért nem tudott rögtön segítségére lenni. A járatról elmondta: nem létezik, majd az utas elment az ablaktól. Később a fiatalember édesapja telefonon felelősségre vonta, miért van téves adat az internetes keresőben. Erre közölte: az oldalt nem a Zala Volán üzemelteti, s hozzátette, a hibás adatot a honlap elérhetőségén bejelentheti. Ő pedig hétfőn a forgalmi üzem diszpécserének jelezte a téves adatot. Meghallgatásakor elismerte, hogy a fiatalemberrel nem a megfelelő hangnemben beszélt, tettét az utas korával indokolta.

A forgalmi szolgálattevő figyelmét felhívták a körültekintő munkára és az udvarias utaskiszolgálásra, illetve a menetrendi kereső működése és az adatokért vállalt társasági felelősség kapcsán is tájékoztatást kapott, szólt a Zala Volán válasza.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!