Nagykanizsa

2014.12.12. 14:12

Cégalapítás „élesben”

Nagykanizsa – Csintalan Palacsinták Kft., Habos Mámor Kft. és Szürke Macska Szépségszalon Kft. Csak néhány ötletes fantázianévvel hódító vállalkozás azok közül, melyek tegnap a Thúry szakképző iskola tornatermében bemutatkozhattak a 16. Thúry Vásáron.

Benedek Bálint

Az egyedülálló kezdeményezés lényege, hogy a 11. évfolyamos kereskedelem és vendéglátó szakon tanuló fiatalok a saját bőrükön tapasztalhassák meg milyen szerteágazó feladatot jelent céget alapítani.

A vállalkozások a marketing órák keretében alakulnak: minden cég megalkotja az alapító okiratát, megszerkeszti az üzleti tervét, majd beszerzi az alapanyagokat, elkészíti a termékeket vagy épp létrehozza a szolgáltatásokat. Ezen kívül pontosan kialakítja a marketingstratégiáját, megtervezi a marketingtevékenységének elemeit, s akárcsak élesben valódi reklámkampányt szervez, cégarculatot építi ki. Egyszóval mindent megtesz azért, hogy a vásárlói elégedetten távozzanak a vásárról.

A Pitypang Felhők Kft. munkában: Oletics Kitti Fanni (balról), Szita Anett, Kránicz Liliána és Fila Edina Vlaszák Andrea tanárnőt szolgálták ki finom pizzával. Fotó: Benedek Bálint

A Szürke Macska Szépségszalon láthatóan elnyerte a fiatalok tetszését, ugyanis hosszú sor kígyózott a standjuk előtt. Főleg lányokkal találkoztunk, a cég profilja nevéhez hűen a szépségápolásra fókuszált. Bagarus Barbara csapatvezető szerint a haj göndörítésére, fonására és vasalására, egy kis sminkigazításra mindig vevők kortársai, míg a fiúkat leginkább a hát masszázzsal lehetett levenni a lábukról.

- Felváltva masszírozzuk a srácok hátát, kezét és vállát, de így eléggé fárasztó – tette hozzá Bogdán Laura. – Már a vállalkozás megtervezése is izgalmasan alakult, s alig vártuk, hogy a szolgáltatásainkkal lenyűgözzük a társainkat és versenyezzünk.

Behmné Pethő Ilona a Thúry-tagintézmény vezető helyettese hozzáfűzte: a diákvállalkozások sikerességének fokmérője egyrészt az elért nyereség, másrészt a négytagú szakmai zsűri által adott pontszámok alapján felállított sorrend.

- A tanárok és szakoktatók értékelési szempontjai között szerepelt az ötlet, az alapító okirat, a stand arculatának kialakítása valamint az eladók viselkedése is – így Behmné Pethő Ilona.

A vásár ötlete egy nonprofit oktatási szervezettől származik, ahol arra koncentráltak, hogy a fiatalok minél gyakorlatiasabb módszerekkel ismerjék meg a piacgazdaság módszereit. A 16 csapatot az idén felkészítő, Kunvári Zoltán, Böjtiné Farkas Valéria és Béli Károlyné tanárok szerint a diákok olykor túlságosan elvontnak érzik a gazdasági ismereteket. A középiskolások összességében jól vizsgáztak, hisz minden felkínált portéka gyorsan elfogyott. A Pitypang Felhők Kft. csapatánál például a pizza és a különleges rénszarvasos muffin alig negyed óra alatt elfogyott. Hasonló volt a helyzet a kézműves kecsketej szappanokkal és más kozmetikai termékekkel foglalkozó Mező Wellness Kft-nél is, akik már karácsonyra készülve csomagolták be ízlésesen érdekességieket. A versenyt végül a Habos Mámor Kft. nyerte megelőzve a Nyim-Nyam Cukrászda és a Sós Élvezetek együtteseit, a tantestület különdíját a Pitypang Felhők csapata kapta. Mind a négy vállalkozást, Böjtiné Farkas Valéria készítette fel.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!