március 17-én kezdődik az új idény

2019.02.24. 07:00

Véget érhet a „Ferrari-átok”?

A Ferrari matt piros, a Mercedes csillagokkal díszített, a Red Bull matt kék-vörössel, míg a Haas Ferrari fekete, némi arannyal. Az előző héten szinte minden napra jutott egy Forma–1-es versenyautó-bemutató.

Benedek Bálint

A Ferrari első szárnyán nincsenek plusz légterelők, és a tavalyitól eltérően a „glóriát” színre fújták

Fotó: ZH Archívum

Az előző évhez hasonlóan tízcsapatos világbajnokságban az idén minden a feje tetejére állt. Legalábbis pilótafronton biztosan. Egyedül a világbajnok, Mercedes párosa nem változott, ám mindenütt nagy volt a jövés-menés. Talán a legnagyobbat az „szólt”, amikor tavaly év közben bejelentették, hogy Raikkönen „láblógatása” véget ér az itáliai együttesnél. Azonban a 39 éves finn világbajnok Fernando Alonsótól eltérően nem fejezi be a pályafutását, hanem visszatér nevelő istállójához az Alfa Romeo néven induló Sauberhez. Itt a száguldó cirkuszba eddig csak beugró, tesztpilóta Antonio Giovinazzi lesz a csapattársa. Az eddigi nyilatkozatok alapján mindkettőjüket inspirálja az új helyzet.

A Ferrari első szárnyán nincsenek plusz légterelők, és a tavalyitól eltérően a „glóriát” színre fújták
Fotó: ZH Archívum

Nem csak az olaszoknál fordult feje tetejére a világ. A Red Bull szintén alaposan átszervezte az életét az új idényre. Szakítottak az utóbbi néhány szezonban gyengélkedő Renault-val és 21-re lapot húzva a Hondára váltottak. Sőt a világbajnoki cím elnyerésére esélyesnek tartott Daniel Ricciardo helyére a 23 éves Pierre Gaslyt ültették. Most pedig a száguldó cirkuszért rajongók már a Barcelonában zajló tesztekre figyelnek. Az első néhány nap kimagasló Ferrari dominanciát hozott, míg a többiek közül néhányan az új beállításokkal bíbelődve gyakran „meglátogatták” a kavicságyat is.

Míg a címvédő Mercedes csendben a hosszútávú etapokra koncentrálva 163 kört teljesített. Ezekből az adatokból azonban az előző évek tapasztalatai alapján semmire sem lehet következtetni. Az könnyen előfordulhat, hogy a Ferrari 2007 után újra csúcsformába kerül, s a Scuderia Ferrari csapat alapításának 90. évfordulóján felülhet a trónra.

A nyitott kérdésekre a március 17-én Ausztráliában kezdődő új idényben választ kaphatunk.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!