Élettel teli, sportos kisautó

2020.04.19. 07:00

Peugeot 208 PureTech 100 teszt: előtérben a vezetési élmény az év autójánál

Lehet élmény a hétköznapi autózás, ahogy a turbómotoros, kézi váltós Peugeot 208-as is bizonyítja.

Lővei Gergely/Autó-Motor

A kocsi elején világító „szemfogak” a méreténél nagyobb presztízst adnak haladás közben

Fotó: AM

Nekem alapból tetszik a Peugeot 208-as, azaz a képen látható konfigurációban. Az egyetlen felár nélkül választható szín, a Faro-sárga metálfény jól áll a karosszériának, a GT Line változathoz adott fekete kerékjáratperem ugyanakkor szerintem felesleges. A kocsi elején világító „szemfogak” a méreténél nagyobb presztízst adnak haladás közben, a C-oszlop jellegzetes formája és domborítása a 205-öst idézi fel azokban, akiknek még mond valamit ez a mára az utakról szinte teljesen eltűnt kisautó. Egész jól álcázzák a formatervezők, hogy az ajtók egy kicsit elcsúsztak kívánt helyzetükhöz képest. 190 centis magasságommal nekem elöl az okoz nehézséget, hogy a kihúzott kormánytól alig férek a B-oszlop mögé tolt ülésbe, hátul pedig épp az első ülés támlája gátolja, hogy az ember kényelmesen be tudjon lépni a lábtérbe. A hátsó üléstámla bő tíz centivel az ajtónyílás mögött található, szóval ennyivel hátrébb tolt ajtónyílásokkal sokkal kényelmesebb lenne a ki- és a beszállás. A hátsó sor térkínálata egyébként alulról közelíti a kategória átlagát, kisgyermekekkel még élhető a tér, de nyurga kamaszokkal már érezni a korlátokat.

A kocsi elején világító „szemfogak” a méreténél nagyobb presztízst adnak haladás közben
Fotó: AM

A vezetési élményt helyezik előtérbe a kis átmérőjű kormánnyal és a szélvédő tövébe helyezett műszeregységgel (i-Cockpit), a 100 lóerős turbómotor pedig partner az ilyesfajta használathoz is, bár sokkal jobban kedveli a kényelmes haladást. Már alacsony fordulaton is terhelhető, csak ilyenkor nem szabad megijedni attól, hogy ki akar ugrani a helyéről; a kapcsolásjelző nem kér másik fokozatot, szerinte minden rendben. Háromhengeresség helyett inkább kellemes morgást hallat, hosszúak az áttételek, így sokáig lehet egy-egy fokozatban pörgetni az erőforrást. A kormányzás közvetlen, jól eltalálták a felfüggesztés hangolását is, amely nem kemény, de azért határozott útfogást biztosít. Persze lehetne még fokozni a vezetési élményt, de a hétköznapok során bőven elég ez is, ráadásul aki ennél nagyobb teljesítményre vágyik, annak már be kell fizetnie (alapár 3,99 millió forint) a nyolcfokozatú automatikus váltóra (ami 700 000 forint), vagy a dupla áron kínált (állami támogatással 9 900 000 forinttól) akkumulátoros-elektromos verziót választhatja…

A 75 lóerős alapszinthez képest közel egymillió forint a felára a Like alapfelszereltséggel nem választható turbómotornak, az Allure felszereltség további 650 000 forintba kerül. Itt adják a 3D-s hatású i-Cock­pit műszeregységet, amely a gyakorlatban nem más, mint a korábbi digitális kijelző elé helyezett vetített kijelző, és ennek a kettőnek az együttműködését egy gyors processzor vezérli – a Minimum megjelenést választva megszüntethető a térbeli hatás, ha netán valakit zavarna ez (volt ilyen visszajelzés is). A gazdagabb felszereltség mellett 580 000 forintért adják a bőrkárpitot a vezetőülésnél masszázsfunkcióval, 190 000 forintért az üvegtetőt, de a vezetőtámogató rendszerekért is felárat kell fizetni (a Safety Plus ára 130 000 forint). Magánvásárlóknak a 300 000 forintos bevezetési kedvezmény mellett 5 év/100 000 km garanciát is adnak ajándékba.

Tudta-e?

Az idei európai Év Autója szavazáson a Peugeot 208-as lett a győztes, 17 zsűritag választotta a legjobbnak, és összesen 281 pontot gyűjtött.

Összegzés

Élettel teli kisautó lett a Peugeot 208-as, egyedül azoknak van oka némi panaszra, akik alkalom­adtán a második sorba kényszerülnek. Nemcsak a vezetőülés pozíciója, de az autó reakciói és képességei is sportosságot sugallnak, miközben nem kell félni az úthibáktól sem. Mindezt az élményt versenyképes áron kínálja.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!