Lóerő

2016.01.26. 14:01

Milyen autóba fér be a babakocsi?

A babakocsi elhelyezésénél nem a méret a valódi probléma, mert a legkisebbeknek szánt darabok meglehetősen alaktalanok.

Hiába fér a csomagtartóba, itt kilóg a kerék, ott egy fogantyú miatt nem csukódik le az ajtó. És persze a legfontosabb: egy babához ritkán elég egyetlen babakocsi, hiszen vinnünk kell kis kádat, pelenkákat, tápszereket, szóval a göngyölegnek is kell, hogy maradjon hely.

 

Mivel lehetetlen az összes babakocsi-fajtát az összes népszerű autóba belepróbálni, igyekeztünk a végletekre koncentrálni, így kértünk kölcsön egy mózeskosaras babakocsit, ami talán a legnagyobb, ha nem számoljuk az ikerbabakocsikat. Ahogy az egyik babakocsiáruház szakembereitől megtudtam, a Bebetto Luca a legnépszerűbb modelljük, hiszen ez tulajdonképpen nem egy, hanem három babakocsi: a keretre rakhatunk mózeskosarat, autós hordozót és sportrészt is. Ezek tetszőleges irányban, oldalanként egy-egy konzollal rögzíthetőek, és nem kell felsőfokú műszaki végzettség a kezelésükhöz.

Szintén előny, hogy a keret két gomb megnyomásával, a levegőbe emelve a saját súlya alatt összecsukódik, ráadásul ha nincs elég hely, egy gombnyomással a kerekek is leszerelhetőek. A kocsi teljes súlya 12,8 kiló, ami nem kevés, ezért arra is odafigyeltünk, hogy a kismamának milyen magasra kell emelnie az alkatrészeket, hogy átbukjanak a csomagtartó peremén.

 

Arra is gondoltunk, hogy sokan vállalnak egymás után rövid kihagyással két gyereket, így lehet, hogy a nagyobbik ugyan már rohan, de alkalmanként még be kell ültetni egy babakocsiba. Az ilyen, 5,7 és 15 kiló közti gyermekeknek szánt babakocsira csak esernyőként szoktak hivatkozni, mivel egy mozdulattal, esernyőszerűen lehet összecsukni. Itt egy Caratero Gringo típusú, extra könnyű darabot választottunk, amely mindössze 5,7 kiló, és összecsukva 99x30x39 centit foglal el.

 

A próbánál elsősorban a nagy babakocsira koncentráltunk, vagyis hogy lehetőség szerint az férjen be a lehető legkevesebb erőfeszítéssel. Például ne kelljen levenni a kerekeit, mert bár nem fáradtság, de kényelmesebb nem foglalkozni vele. Ugyanakkor az is igaz, hogy a keret helykihasználása így a leggazdaságosabb. Ha ez befért, utána próbálkoztunk az esernyővel is, de ha volt rá lehetőség, akkor betettük még a nagy babakocsi összes tartozékát is.

Ha alkalmanként maradt hely, akkor azt wc-papírral szemléltettük. A guriga nem bejegyzett SI-mértékegység, viszont a legtöbbször ugyanakkorák, és jó eséllyel mindenki látott már életében, így remek szemléltető eszköz. Nem tettünk minden autóba, csak akkor használtuk, ha maradt érdemi hely a csomagtartóban.

 

A kombikat ebben a tesztben kihagytuk, hiszen azokat péklapáttal, három méterről is könnyedén pakolhatjuk holmival, inkább a ferde hátúakra, és a szedánokra koncentráltunk. Ezekre nem is feltétlen a befogadó méret miatt voltunk kíváncsiak, hiszen hatalmasak lehetnek, de a csomagtér nyílása okozhat gondot, mert sokszor Rubik-kocka módjára kell forgatni a nagyobb tárgyakat, hogy beférjenek. A cikk legvégén egy táblázatban összesítettük az egyes típusok nyílásának méreteit, a mérésnél mindig a legszélesebb pontot vettük alapul. Szintén fontos, hogy akárcsak a gyerekülés-tesztnél, a végeredmények itt sem mindenhatóak, vagyis, ha a kocsi befért, akkor konkrétan ez a típus fért be, lehet, hogy mással már bajban lennénk.

A Polóba csak a kerekek leszerelésével fért be a keret, akkor is passzosan, viszont maradt melette 2x5 wc-papírnyi hely. A probléma az, hogy nem elég mély a raktér, így egy kerék megakad a peremen, és nem lehet lecsukni az ajtót. A mózeskosár ráfér a tetejére, igaz, ilyenkor már a kalaptartó nem csukódik le teljesen, bár ezzel együtt lehet élni.

Itt a keret befér anélkül, hogy levennénk a babakocsi kerekeit, és a mózeskosár is ráfér, igaz, a kalaptartó megint csak púposodik. Wc-papírból 3x6 darabnak marad hely, viszont jóval könnyebb beemelni a keretet.

Könnyedén befért a keret, mózeskosárral együtt. Itt már épp csak beleér a kalaptartó a kosárba, de hat wc-papírnak marad hely.

Tartottam az autótól, mert szedán, így sokkal alacsonyabb a csomagtartó nyílása. Ennek ellenére könnyedén befért a keret, de a mózeskosárnak már csak a kerekek leszerelésével jutott hely. Tíz guriga fért be, ezen felbuzdulva megpróbáltam beerőltetni az esernyős babakocsit, de ez már csak erőszakkal sikerült volna, bár a pohártartó leszerelésével talán jobban elfér.

A kifutó Q7-es hamarosan népszerű lesz, hiszen kellően nagy dugong, van rajta a négy karika, és már 3,5 millió forint körül is hozzá lehet jutni. A járulékos költségeit most ne firtassuk, babakocsi-fronton a Q7 beváltja az összes hozzáfűzött reményt: befér a keret mindhárom bővítménye, ráadásul bátran mellédobhatjuk az esernyő babakocsit is. Néhány kivételtől eltekintve felesleges magunkkal vinni mind a három hordozót, de a csomagtartó méretét a legjobban az mutatja, hogy még így is marad hely hat guriga wc-papírnak. Egyetlen hátránya a viszonylag magas, 88 centis perem, ahova nehéz felrakni a nehezebb csomagokat.

Ismét egy szedán, amely meglepően jó: a nyílás méretével nem volt baj, könnyedén befért a keret és a mózeskosár is, ráadásul az esernyőst hosszában nyelte el a csomagtartó. Könnyedén csukódott az ajtaja, egyedüli gond, hogy érdemi hely így már nem maradt.

Probléma nélkül csúsztattuk be a mózeskosarat és a keretet is, de az esernyős már csak átlósan, trükközve fért be, ráadásul a csomagtartó lecsukásakor is érezzük, hogy valami valamibe beleér. Ilyenkor a babakocsi flotta már szinte teljesen kitölti a csomagteret, wc-papírt már csak a kerékjárati ív mögé tudtunk elhelyezni, oda is csak három darabot.

Az ötös Golf a kategóriára jellemzőket hozza, vagyis befér a mózeskosár és a keret, viszont érdemi hely nem marad a raktérben. Akárcsak a kortárs Astránál, itt sem csukódik le teljesen a kalaptartó, durván öt centit felnyomja.

A probléma ugyanaz, mint a Polónál, vagyis a hátsó kerekek miatt túl széles a keret, így azokat le kell szerelni ahhoz, hogy beférjen. Ilyenkor meglepően gazdaságos lesz a Yaris helykihasználása, vagyis befér még 2x4 gurigának is marad hely. A mózeskosár már csak úgy fér be, ha a kalaptartót kivesszük.

A Honda sem okozott meglepetést, hiszen befért a keret, a mózeskosár, az autós hordozó, és az esernyős babakocsi is. Ilyenkor marad hely egy sorban hét wc-papír gurigának. A CR-V további előnye az, hogy szabadidőautósága ellenére mindössze 68 centi magas a csomagtartó pereme, így nem nehezebb beemelni a babakocsit, mint az ötös Golfba.

A C-Maxba könnyedén befér a keret, valamint a mózeskosár, és rátehetjük az esernyőst is. Ilyenkor még marad felette némi hely, de a csomagtér padlójára is pakolhatunk 2x3 gurigányi területre. A perem magassága mindössze 60 centiméter, ami további előny az emelgetésnél.

A Touran a Q7 mellett az az autó, amelybe az összes kiegészítő befér, és még az esernyősnek is marad hely. Ilyenkor már a kalaptartót nem lehet becsukni, és hely sem marad a csomagtartóban, bár az is igaz, hogy ritkán van szükség egyszerre az összes tartozékra. Külön öröm a mindössze 59 centi magas a csomagtartó pereme.

Az Octavia nem hazudtolta meg önmagát, hiszen befért a mózeskosár, az autós hordozó. Ezek ráadásul a kalaptartó kiszerelése nélkül is, ám az esernyő kocsi már csak nélküle fér el. Ennyi holmi eddig egyedül az egyterűekben fért el.

A hármas Prius csomagtere hendikeppel indult, hiszen nem tudják kimélyíteni a hibrid rendszer akkumulátorai miatt. Épp ezért szóba sem jöhet a takaró roló elhúzása, a keret és a mózeskosár csak nélküle fér be. Wc-papír fronton nem olyan rossz a helyzet, egy sorba hat darab fér el a gyerekholmik mellett.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!