Nulla kilométerrel 1983-ban itthon helyezték forgalomba

2019.09.15. 07:00

Ma már ritkaság az olyan tűzpiros BMW, melyet a kanizsai Metz László birtokol

Kivételesen tökéletes BMW E30-as tűzpiros kupét hajt Metz László. A kanizsai autórajongó szerint a 36 éves járgányból csak nagyon kevés maradt fenn gyári állapotban.

Benedek Bálint

Metz László nagyon szerencsésnek érzi magát, hogy rátalált a 36 esztendős BMW 318-asra, amiből csak pár akad az országban

Forrás: Zalai Hírlap

Fotó: Szakony Attila

A BMW 3-as sorozat második generációs modelljének, az E30-nak története egészen az 1970-es évekig nyúlik vissza, korszerűsítését 1976-ban kezdték meg. A modellt 1982-től egészen 1994-ig gyártották, e pár éven belül készült belőle többek közt két­ajtós kupé, négyajtós szedán, illetve ötajtós kombi változat is. Metz László nagyon szerencsésnek érzi magát, hogy nem olyan messze, Balatonszentgyörgyön rátalált a német csodára. Elmondása szerint a nagyobb méretű testvéreit általában munkások használták, akik rendszerint elhanyagolták azo­kat. A kétajtós verziók ugyanakkor a sportosságuk miatt főleg a „sufnituning” áldozataivá váltak, s mára felismerhetetlenek.

Metz László nagyon szerencsésnek érzi magát, hogy rátalált a 36 esztendős BMW 318-asra, amiből csak pár akad az országban Fotó: Szakony Attila / Zalai Hírlap

– Az E30-as kultikus autó, a BMW kedvelők kifejezetten rajonganak a modellért – folytatta Metz László. – Ráadásul a gyártó még figyelt arra, hogy minőségi anyagokat használjon, melyek egy életen át kiszolgálják a tulajdonost. Ezt mutatja a vezetési élmény, bár nincs benne szervorásegítés, mégis az az érzése van az embernek, mintha lenne. A motor csendesen jár, s a lóerők is felszabadulnak, ha a gázra lépünk. Az ülések kényelmesek, jól tartják a gerincet, és a belső térben sem lehet kivetnivalót találni – magyarázta.

Fotó: Szakony Attila / Zalai Hírlap
Fotó: Szakony Attila / Zalai Hírlap

A kanizsai férfi úgy érzi, mindenképpen jól járt a vásárlással, hiszen több gyári alkatrész: szerelőkészlet, marmonkanna, emelőkészlet és zseblámpa is az autó tartozékai között volt.

Fotó: Szakony Attila / Zalai Hírlap
Fotó: Szakony Attila / Zalai Hírlap

– Nulla kilométerrel 1983-ban Magyarországon helyezték forgalomba a keleti blokk járművei között – folytatta László. – Valószínűleg az élet császára lehetett az akkori gazdája, hogy lehetősége volt abban az időben ilyennel hasítani. Most a harmadik tulajdonosától vettem meg, aki nagyon jól bánt a verdával, amikor kinyitotta a garázsajtót, már alkudozás nélkül belecsaptam volna a kezébe, hogy rendben van, viszem. Azonnal szerelembe estem, ráadásul az internet tanúsága szerint ilyen kitűnő állapotú E30-as kupémodellből mindössze néhány darab lehet az országban. Hát még amikor elmondta, hogy az eredetiség megtartása mellett szedte darabjaira, fújta le, majd rakta össze újra, kétség sem fért a vásárláshoz. A belső enteriőr, a kárpitozás is szinte olyan hatást kelt, mintha csak néhány hete vették volna le róla a takarófóliát. Különlegességnek számít a beépített, hatdarabos kazettatartó, melybe a retró életérzés miatt illene szerezni néhány Modern Talking kazettát. Annyira tökéletes műszakilag is, hogy pusztán az alapvető dolgokat kellett átnézni, a kopó alkatrészekre különösen érdemes odafigyelni, és akkor sokáig „feszíthetek” büszkén a kormány mögött – mondta.

Metz László szerencsés abból a szempontból is, hogy családja jól tolerálja az autók iránti különös rajongását. Főleg, hogy már a következő személygépkocsi, egy 1967-es gyártású Mini Morris rendbetételén is gőzerővel dolgoznak barátaival. Sőt, olyannyira belehabarodott a kupés életérzésbe, hogy most a legjobban egy 1968-71 közötti Ford Escortra fáj a foga. Ebből tudomása szerint mindössze kettő eladó van az egész országban.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!