Lóerő

2017.02.27. 14:50

Kanárisárga orosz csodát épített - Egy sport Ladával repeszt

Nagykanizsa - Kanárisárga sport Ladával szakítaná fel a versenypályák aszfaltját Németh Lajos. A férfi a sebesség megszállottja és rajong keleti blokk ikonikus verdájáért.

Benedek Bálint

- A sánci autókrossz pálya sajnos már a múlté, de tinédzserként nem csak megcsapott a benzingőz, valósággal megfertőzött az autóversenyzés érdekes világa - emlékezett vissza a kezdetekre Németh Lajos.

- Ráadásul 14 évesen a zártpályás viadalokra szülői engedéllyel kaphattam jogosítványt, és roncsderbin próbálhattam ki a tudásomat. Skodával és Zsigulival is köröztem, jó móka volt.

Németh Lajos verdák iránti feltétlen rajongása a szakmájára is hatással volt, hiszen autószerelőként végzett, de a sors úgy hozta, hogy jelenleg kamionosként járja az utakat.

- Felnőttként próbáltam ki a ralisprintet Forddal és Opellel, a sorban egy verseny Lada következett, amit két évvel ezelőtt összetörtem - folytatta a férfi. - A sebesség szerelmeseként szükségem volt egy új Ladára. Méghozzá az orosz gyár sport részlege a Vilnius Fabrik Tuning Sport (VFTS) névre keresztelt példányra.

A Lada VFTS külsején is jól látszik, versenypályákra készítették
Fotó: Gergely Szilárd

A férfi barátai segítségével egy 1983-as 2105 típusú autót épített át. Olyannyira jól dolgoztak, hogy a járgány még a rali legmagasabb kategóriájában is megállná a helyét.

- Teljes karosszéria átalakításon esett át, csak néhány alkatrészt tartottunk meg a régiből, minden más elem gyári, Oroszországból érkezett - mesélt tovább. - Szerencsére az ország "ladásai" között jó a kapcsolat, ezért minden darab másik megyéből származik, de a lelke zalai. A motoröntvény eredeti, ezt leszámítva öszvér, de az 1600 köbcentiméteres erőforrás duruzsol benne, ami 190 lóerős.

Az építés során az autónak és sofőrjének nem volt ideje az összeszokásra, ezért Lajos kezdésként kisebb kupákon indulna. Jövőre viszont emelné a tétet és a rali másodosztályban vagy a harminc évnél régebbi autók bajnokságában próbálna szerencsét.

- A haverokkal több mint egy éve a munka mellett hobbiból dolgoztunk a kocsin és egyelőre a költségek ötmillió forintra rúgnak. A szigorú szabályok maximális betartásával külön erre a célra gyártott, speciális versenyülések kerültek az utastérbe. Sőt, karbon elemek felhasználásával pilóta nélkül 860 kilogramm a súlya. A színe eredeti, ilyen árnyalatot korábban a Fiatok használtak, mely talán a feltűnő megjelenése miatt a Ladáknál is elterjedt.

- Alig várom, hogy végre élesben is vezessem, ha becsukom az ajtót és elfordítom a kulcsot, megszűnnek a gondok, minden az autóról és a sebességről szól, ez a szerelem - tette hozzá.




Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!