Lóerő

2016.09.15. 13:35

Giuiletta feltámadt hamvaiból - Az Alfa Romeo GTC kaszniját, belső terét több hónapon keresztül kozmetikázták

Nagykanizsa – A félszáz éves olasz autómatuzsálem, egy 65-ös Alfa Romeo GTC finom brummogással jelezte, feltámadt hamvaiból. Hamarosan az osztrák utakat rója majd az eperszínű, négyszemélyes exkluzív kupé, ami garantáltan tesz arról is, hogy tekeredjenek utána a nyakak s nedvesedjenek tőle az ajkak.

Szabó Zsófia

Kollár László palini karosszérialakatos műhelyében kelt új életre az említett, limitált szériás járgány. Majd kilenc hónapba telt, mire összelegózta Kollár úr csapatával – akikről már több ízben olvashattak újságunkban – a „fiai” segítségével egy osztrák gyűjtő féltve őrzött kincsét.

– A munkát az Alfával már novemberben elkezdtük. Azzal, hogy kopaszra, elemeire szedtük szét a karosszériát – idézte fel a „szaki”. – Igaz, nem sejtettük első pillantásra, nagy műtét lesz, mivel külcsínileg elfogadható állapotban volt, ráadásul üzemképes is, a Giulietta – jegyezte meg Kollár László.

Kollár László és csapata az Alfa motorját is „újraélesztette”

A simogatni - és mutogatnivaló négykerekűnek megörült a sokat látott-szerelt autóretusáló-gárda, hiszen igazi kuriózum: annak idején mindössze 992 darabot gyártottak a későbbi Giulia elődjéből. A jelent alig néhány példány érte meg: azok is szép summát, közel száz ezer eurót kóstálnak.

– A stílusos, formatervezett Bertone-kasznija szemet gyönyörködtető – így a karosszérialakatos. – Persze, miután az alapozástól, a hegesztésig, az újrafényezésen át minden csicsát megkapott tőlünk, mivel eléggé le volt „lakva”: annak ellenére, hogy korábban, állítólag, már fel volt újítva. S ha a kozmetikázást tovább nézzük, szép kézimunkába került a ponyvatető ácsolása és az ajtók „újrarakása” is. Ezekkel izzadtunk vért – nevetett Kollár László, aki – természetesen – az Alfa belső tárlatvezetésénél is kitért a részletekre.

– Ez már öt fokozatú sebességváltóval ellátott kocsi, ami azért annak idején ritkaságszámba ment – ecsetelte. Az 1600 köbcentis, 105 lóerős motor, a Wéber-porlasztó tesz arról, hogy igazi kiránduló, hölgyvakító gépjárműként – nem pedig száguldó erőként – hódítson az Alfa, ami, fénykorában azért 160 km/h-s sebességet is elérje.

Az elől-hátul tárcsafékes, könnyű kis verda belső armatúrája sem piskóta: préselt fautánzaton „szívószálnyi” vékony kormány foglal helyet, amihez grandiózus méretű sebességmérő-kijelző is társul.

– Az autó szépségét fokozza, hogy a bézs színű kárpitot koromfeketére cseréltük – mutatta Kollár László a frissen „újrahúzott”, osztatlan ülésrendszert. Huncutul hozzáfűzve: minden bizonnyal jó pár szép leány is „elgyönyörködik” majd benne...

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!