A szárnyaló oroszlán

2018.06.15. 13:00

A francia autógyártás legendás típusa felnyíló ajtajaival igazi kuriózum

Mindig nagy feltűnést kelt Rácz Kornél, amikor végiggurul az utcán Peugeot 206 Cabrio Coupé-jával.

Horváth-Balogh Attila

Rácz Kornél a "szárnyas oroszlánnal". Színei a francia trikolórt idézik Fotó: Szakony Attila / Zalai HÍrlap

Az autót édesapjával, Rácz Károllyal közösen építette, s a számos egyedi megoldás közül a legkülönlegesebbek rajta az ajtók – ugyanis nem csak a klasszikus módon kifelé, hanem felfelé is nyílnak, akár egy Lamborghini-é. Ez a létező legjobb optikai tuningeszköz, mert felfelé nyitva olybá tűnik, mint ha szárnyai lennének a kocsinak.

Rácz Kornél a „szárnyas oroszlánnal”. Színei a francia trikolórt idézik Fotó: Szakony Attila / Zalai HÍrlap

- Az autót édesapám vette, a gép most 17 éves, tehát ahogy mondani szokták, nem mai „gyerek”

– bocsátotta előre Rácz Kornél. – Eredetileg piros színű, s az átalakítása akkor kezdődött, amikor apukám egy szarvassal ütközött. Mondanom se kell, az állat szinte teljesen „lebontotta” a kocsi elejét, nyilván, elvittük szerelőhöz, aki egy kék színű motorháztetőt húzott elő. Szerencsére, volt egy látványtervező ismerősünk, aki meglátta benne a fantáziát és az az ötlete támadt, hogy ha a motorháztető kék, akkor az oldallemezek is legyenek kékek, az autó hátsó része maradjon meg az eredeti piros, a kettő között pedig húzódjon egy változó szélességű ezüst csík, s ez a hármas valójában a francia trikolórt idézi, ha már egyszer az autó francia. A motorháztetőre a fényezőmester felesége festette rá a tigrisfejet – ez pedig onnét jött, hogy a húgom mindig szerette a cicákat, s édesapám úgy gondolta, ezzel lepi meg a születésnapján. A fej érdekessége, hogy a szeme ugyanolyan színű, mint a motorháztető.

Igazán mutatós
Fotó: Szakony Attila / Zalai HÍrlap

A Lambo-ajtót egy erős zsanér, illetve egy olajos teleszkóp tartja meg az egyik sarkánál, ez teszi lehetővé a felfelé nyitást. Ami nem csak látványos, hanem praktikus is: szűk helyre parkolva könnyebben ki lehet szállni az autóból, lévén, hogy a cabrio kétajtós változat, ennélfogva az ajtók hosszabbak, mint a klasszikus változaté.

Kiemeli a sportos jelleget

- Szerintem a Lambo-ajtó nagyon jól áll ennek a Peugeot-nak, még jobban kiemeli a sportos jellegét – jelezte a fiatalember. – Ezt a célt szolgálják a peres gumiabroncsok, a könnyű fémfelnik, illetve a változtatható hasmagasságot lehetővé tevő légrugók, amiket szintén mi építettünk be. Ezek jobb menettulajdonságot eredményeznek, kellemesen ringatózik az autó a legrosszabb utakon is. Továbbá változtatható a kipufogógáz útja, ettől függően magasabb, vagy mélyebb hangja lehet az autónak, utóbbit nyilván, inkább autós találkozókon használjuk.

Fotó: Szakony Attila / Zalai HÍrlap

Kornéltól azt is megtudtuk: a motor még a gyári, 2 literes, 136 lovas, 4 hengeres szívóbenzinmotor némi chiptuninggal és sportlégszűrővel – az erőforrás átalakításán még dolgoznak, ahogy a műszerfalén is, ezt szeretnék RC-kivitelűre cserélni. A kocsibelső bőrborítású, ami cabrio esetében nem utolsó dolog, főleg, ha a váratlanul megeredő esőre gondolunk.

 

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!