2017.04.06. 12:40
Szorobánnal számoltak, szusit készítettek
Keszthely –Szusit készítettek, ősi számolóeszközzel, a szorobánnal ismerkedtek, szövő és fafaragó foglalkozáson is részt vettek az Életfa iskolások csütörtökön.
Az Okuma Nobuko zenepedagógus ötlete alapján létrejött intézmény több napos programsorozattal ünnepli húsz éves évfordulóját. A keddi megnyitóünnepségen Japán magyarországi nagykövete, Kosuge Junichi arról is szólt, hogy az iskolában a mai napig zajlik japán nyelvoktatás, s a keszthelyi iskolában tanuló gyerekek nagy érdeklődéssel vannak a japán kultúra iránt. Manninger Jenő országgyűlési képviselő, az Interparlamentáris Unio Magyar-Japán Baráti Tagozatának elnöke pedig köszöntőjében arról szólt, hogy az oktatás és a kultúra az a terület, melyben Magyarország is tud érdekes dolgokat mutatni Japánnak.
Fotó: Keszey Ágnes
Az alapító két évtizede a Kodály-módszert tanulmányozva járt Magyarországon. A róla elnevezett Okuma - napok programjában előadások és koncert is szerepelt, csütörtökön pedig a japán és magyar kultúra jegyében játékos foglalkozásokra várták a gyerekeket: ismerkedhettek a szövéssel, fafaragással, a szorobánnal és a szigetország gasztronómiájával.
Fotó: Keszey Ágnes
Vajdáné Bárdi Magdolna tanítónőtől megtudtuk: a Japánból származó szorobán több mint ötszáz éves számolószerkezet, mely a mai világban is használható: a helyiértékek alapján lehet matematikai műveleteket végezni. Borsányi Klára segítségével japán gesztenyedesszertet és szusit készítettek a gyerekek. A Magyar–Japán Baráti Társaság gasztronómusa elmesélte: a futomakinak is nevezett étel alapja a nori nevű algalap, erre ragacsos rizs került, azt megkenték csipős vaszabival (japán torma), erre zöldségeket tettek. Az összegöngyölt, felszeletelt szusit vaszabival, szójaszósszal ízesítették, gyömbérrel, zöld levelekkel díszítették. A programon – csakúgy, mint az iskola mindennapjaiban – a magyar hagyományok is főszerepet kaptak Bordácsné Kishonti Erika a szövés, Jankovics Tamás, a fafaragás rejtelmeit mutatta meg.
Fotó: Keszey Ágnes
Babos Lajos iskolaigazgató elmondta: projektmódszer szerint tanítanak, az évköri rend alapján. Céljuk a komplex, a világ összefüggéseiben, teljességében való gondolkodás megtanítása, fontos szerepet kap a személyközpontú oktatás, az érzelmi intelligencia fejlesztése és a zenei nevelés.