Kultúra

2017.04.06. 12:40

Szorobánnal számoltak, szusit készítettek

Keszthely –Szusit készítettek, ősi számolóeszközzel, a szorobánnal ismerkedtek, szövő és fafaragó foglalkozáson is részt vettek az Életfa iskolások csütörtökön.

Keszey Ágnes

Az Okuma Nobuko zenepedagógus ötlete alapján létrejött intézmény több napos programsorozattal ünnepli húsz éves évfordulóját. A keddi megnyitóünnepségen Japán magyarországi nagykövete, Kosuge Junichi arról is szólt, hogy az iskolában a mai napig zajlik japán nyelvoktatás, s a keszthelyi iskolában tanuló gyerekek nagy érdeklődéssel vannak a japán kultúra iránt. Manninger Jenő országgyűlési képviselő, az Interparlamentáris Unio Magyar-Japán Baráti Tagozatának elnöke pedig köszöntőjében arról szólt, hogy az oktatás és a kultúra az a terület, melyben Magyarország is tud érdekes dolgokat mutatni Japánnak.

Fotó: Keszey Ágnes

Az alapító  két évtizede a Kodály-módszert tanulmányozva járt Magyarországon. A róla elnevezett Okuma - napok programjában előadások és koncert is szerepelt, csütörtökön  pedig a japán és magyar kultúra jegyében játékos foglalkozásokra várták a gyerekeket: ismerkedhettek a szövéssel, fafaragással, a szorobánnal és a szigetország gasztronómiájával.

Fotó: Keszey Ágnes

Vajdáné Bárdi Magdolna tanítónőtől megtudtuk: a Japánból származó szorobán több mint ötszáz éves számolószerkezet, mely a mai világban is használható: a helyiértékek alapján lehet matematikai műveleteket végezni. Borsányi Klára segítségével japán gesztenyedesszertet és szusit készítettek a gyerekek. A Magyar–Japán Baráti Társaság gasztronómusa elmesélte: a futomakinak is nevezett étel alapja a nori nevű algalap, erre ragacsos rizs került, azt megkenték csipős vaszabival (japán torma), erre zöldségeket tettek. Az összegöngyölt, felszeletelt szusit vaszabival, szójaszósszal ízesítették, gyömbérrel, zöld levelekkel díszítették. A programon – csakúgy, mint az iskola mindennapjaiban –  a magyar hagyományok is főszerepet kaptak Bordácsné Kishonti Erika a szövés, Jankovics Tamás, a fafaragás rejtelmeit mutatta meg.

Fotó: Keszey Ágnes

Babos Lajos iskolaigazgató elmondta: projektmódszer szerint tanítanak, az évköri rend alapján. Céljuk a komplex, a világ összefüggéseiben, teljességében való gondolkodás megtanítása, fontos szerepet kap a személyközpontú oktatás, az érzelmi intelligencia fejlesztése és a zenei nevelés.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!