Kultúra

2010.02.10. 07:00

A hatalom mindig beleszólt a kultúrába, csak az egyik kicsit jobban, a másik kevésbé

Örkény István bőrébe bújva tette emlékezetessé Mácsai Pál a magyar kultúra napját Hévízen idén. Bár a két név külön-külön is remek választás lehet, ha valami igazán eredeti irodalmi vagy színházi élménnyel ajándékoznánk meg magunkat - együtt azonban kihagyhatatlan.

Temesi Hilda

 - Vajon a mai korban mekkora szükség van arra a szemléletmódra, amivel Örkény oly sok rendszert át tudott vészelni anélkül, hogy önmagát elveszítse?

- Ő alapjában azt hiszem érzelmes ember volt, akit ironikus optika, látásmód jellemez. Számomra nem kérdés, hogy szükség van-e ilyen fajta gondolkodásra és mentalitásra a jelenkorban, hiszen ez alkati kérdés. Mindenféle látásmódra szükség van. Ő is a maga módján élte előbb a monarchia, majd a Horthy-korszak idejét, később a háború utáni koalíciós időket, a Rákosi- és végül a kádárizmus rendszerét. Ma parlamentáris demokráciában élünk szerencsére, ami az összes ed-dig feltalált lehetőség közül a legjobb. Minden kor egyszerre magasztos és szörnyű. Többek közt ezért érvényes ma is az ő világlátása: az irodalmi minőség mellett az emberi furcsaságokra való érzékenysége, nagy összefüggéseket átlátó intellektusa hat.

- Ő alapjában azt hiszem érzelmes ember volt, akit ironikus optika, látásmód jellemez. Számomra nem kérdés, hogy szükség van-e ilyen fajta gondolkodásra és mentalitásra a jelenkorban, hiszen ez alkati kérdés. Mindenféle látásmódra szükség van. Ő is a maga módján élte előbb a monarchia, majd a Horthy-korszak idejét, később a háború utáni koalíciós időket, a Rákosi- és végül a kádárizmus rendszerét. Ma parlamentáris demokráciában élünk szerencsére, ami az összes ed-dig feltalált lehetőség közül a legjobb. Minden kor egyszerre magasztos és szörnyű. Többek közt ezért érvényes ma is az ő világlátása: az irodalmi minőség mellett az emberi furcsaságokra való érzékenysége, nagy összefüggéseket átlátó intellektusa hat.

- Viszont egyre több esetben hallani, hogy a mai kulturális életet sem kerüli el a presszió, mert beleszól a hatalom.

- Mindig is beleszólt. Az egyik kicsit jobban, a másik kevésbé. Hol türelmesen, hol türelmetlenebbül. Naivság azt gondolni, hogy létezik olyan rendszer, amelyik nem teszi. A Napkirály is beleszólt Moliére életébe, vagy Erzsébet királynő Shakespeare-ébe, ahogy a mai városi vagy minisztériumi vezetők is a mai színházak működésébe. Ebben nincs semmi új. A színház közpénzből gazdálkodik, és látja el előadásokkal az adófizetőt. Az én számomra a szakmai szempontok az elsődlegesek, annak a híve vagyok, hogy a rátermett szakemberek szabadon dolgozhassanak.

- Mindig is beleszólt. Az egyik kicsit jobban, a másik kevésbé. Hol türelmesen, hol türelmetlenebbül. Naivság azt gondolni, hogy létezik olyan rendszer, amelyik nem teszi. A Napkirály is beleszólt Moliére életébe, vagy Erzsébet királynő Shakespeare-ébe, ahogy a mai városi vagy minisztériumi vezetők is a mai színházak működésébe. Ebben nincs semmi új. A színház közpénzből gazdálkodik, és látja el előadásokkal az adófizetőt. Az én számomra a szakmai szempontok az elsődlegesek, annak a híve vagyok, hogy a rátermett szakemberek szabadon dolgozhassanak.

 

 

- Beszélhetünk színházak közötti versenyről, ami az egyre kevesebb számú néző megszerzéséért folyik?

- Igen, hiszen szerencsére nagy a kínálat. Összehasonlíthatatlanul több a szabad idő eltöltésének lehetősége, mint húsz-harminc évvel ezelőtt. Ezért a színháznak kell elég izgalmasnak lenni ahhoz, hogy ne a mozit, a tévézést vagy a netezést válasszák helyette. Igaz, hogy a bőség a minőség hígulását jelenti: a színháznak itt nem lefelé , hanem felfelé kell versenyeznie: olyan összetett, árnyalt gondolkodással, amely a médiába ilyen-olyan okokból nem fér bele.

- Mennyire állja meg a helyét az állítás, miszerint a kamara- vagy alternatív színházak iránti érdeklődés egyre élénkebb, olykor meghaladva a kőszínházakét?

- A pinceszínházak és stúdiók régebben is jelen voltak és működtek. Nem lehet egyértelműen azt mondani, hogy egyre inkább vagy egyre kevésbé lennének sikeresek. Talán helyesebb független színházaknak, műhelyeknek nevezni ezeket. Függetlenségük miatt bátrabban kísérletezhetnek, kereshetnek új utakat. Nagy szükség van rájuk, sokszor az ottani gondolkodás hat termékenyítőleg az úgynevezett profi színházakban.

- Miben különleges, milyen sajátosságokkal csábít az Örkény Színház?

- Mint művészszínház, prózai, drámai darabot játszik, komédiát és tragédiát egyaránt. Jellegzetességének mondható, hogy sokat bíz tudatosan a nézői fantáziára. Mivel kicsi színpaddal rendelkezik, nem alkalmas nagy varázslatokra. Nem a látvánnyal, kiállítással, inkább a gondolat is színjátszás erejével hat.

- Egy személyben igazgató, rendező, színész. Mennyire lehet és kell különválasztani a három szerepet ?

- Nem kell és nem is lehet, hiszen mindez egy. Ön is valakinek a lánya, az édesanyja és párja, mégis egy személy. Ugyanígy működik ez nálam is. Amikor a mamámmal beszélgetek, a fia vagyok, ha a fiammal, az apja. Ez természetesen válik el egy személyen belül. Nincs semmiféle tudatos különbség a színházban sem.

- Különböző televíziós műsorokban szerepelve is a magyar nyelv szépségére hívja fel a figyelmet, és csempész egy kis kultúrát az otthonokba, ám a mozivásznon egyre kevesebbszer tűnik fel.

- Ha hívnak, szívesen megyek olyan műsorokba, amelyek közel állnak hozzám, és ugyanezért gyakran mondok nemet is, ha a műsor nem az én alkatomnak való. Filmekben elég keveset forgatok, sajnos. Valószínűleg ez már így is marad, pedig szeretem és komolyan veszem. Nyilván lesz még egy-két filmszerepem, de nem leszek nagy filmkarriert befutó színész. Ám mindent összevetve elmondhatom: az én életemben az a luxus, hogy azt csinálhatom, ami érdekel.

Az 1961-ban született sokoldalú művész 1984-ben végezte el a Színház- és Filmművészeti Főiskolát, majd később a rendezői szakot. A nyolcvanas években legkább a tévéjátékokból ismerhette meg a nagyközönség a színpadon kívül. A Jászai Mari-díjas érdemes művész és rendező 2004-től az Örkény Színház igazgatója, de gyakran tűnik fel a közszolgálati televíziók szórakoztató műsoraiban. Édesapja Mácsai István festőművész volt.

- Beszélhetünk színházak közötti versenyről, ami az egyre kevesebb számú néző megszerzéséért folyik?

- Igen, hiszen szerencsére nagy a kínálat. Összehasonlíthatatlanul több a szabad idő eltöltésének lehetősége, mint húsz-harminc évvel ezelőtt. Ezért a színháznak kell elég izgalmasnak lenni ahhoz, hogy ne a mozit, a tévézést vagy a netezést válasszák helyette. Igaz, hogy a bőség a minőség hígulását jelenti: a színháznak itt nem lefelé , hanem felfelé kell versenyeznie: olyan összetett, árnyalt gondolkodással, amely a médiába ilyen-olyan okokból nem fér bele.

- Mennyire állja meg a helyét az állítás, miszerint a kamara- vagy alternatív színházak iránti érdeklődés egyre élénkebb, olykor meghaladva a kőszínházakét?

- A pinceszínházak és stúdiók régebben is jelen voltak és működtek. Nem lehet egyértelműen azt mondani, hogy egyre inkább vagy egyre kevésbé lennének sikeresek. Talán helyesebb független színházaknak, műhelyeknek nevezni ezeket. Függetlenségük miatt bátrabban kísérletezhetnek, kereshetnek új utakat. Nagy szükség van rájuk, sokszor az ottani gondolkodás hat termékenyítőleg az úgynevezett profi színházakban.

- Miben különleges, milyen sajátosságokkal csábít az Örkény Színház?

- Mint művészszínház, prózai, drámai darabot játszik, komédiát és tragédiát egyaránt. Jellegzetességének mondható, hogy sokat bíz tudatosan a nézői fantáziára. Mivel kicsi színpaddal rendelkezik, nem alkalmas nagy varázslatokra. Nem a látvánnyal, kiállítással, inkább a gondolat is színjátszás erejével hat.

- Egy személyben igazgató, rendező, színész. Mennyire lehet és kell különválasztani a három szerepet ?

- Nem kell és nem is lehet, hiszen mindez egy. Ön is valakinek a lánya, az édesanyja és párja, mégis egy személy. Ugyanígy működik ez nálam is. Amikor a mamámmal beszélgetek, a fia vagyok, ha a fiammal, az apja. Ez természetesen válik el egy személyen belül. Nincs semmiféle tudatos különbség a színházban sem.

- Különböző televíziós műsorokban szerepelve is a magyar nyelv szépségére hívja fel a figyelmet, és csempész egy kis kultúrát az otthonokba, ám a mozivásznon egyre kevesebbszer tűnik fel.

- Ha hívnak, szívesen megyek olyan műsorokba, amelyek közel állnak hozzám, és ugyanezért gyakran mondok nemet is, ha a műsor nem az én alkatomnak való. Filmekben elég keveset forgatok, sajnos. Valószínűleg ez már így is marad, pedig szeretem és komolyan veszem. Nyilván lesz még egy-két filmszerepem, de nem leszek nagy filmkarriert befutó színész. Ám mindent összevetve elmondhatom: az én életemben az a luxus, hogy azt csinálhatom, ami érdekel.

Az 1961-ban született sokoldalú művész 1984-ben végezte el a Színház- és Filmművészeti Főiskolát, majd később a rendezői szakot. A nyolcvanas években legkább a tévéjátékokból ismerhette meg a nagyközönség a színpadon kívül. A Jászai Mari-díjas érdemes művész és rendező 2004-től az Örkény Színház igazgatója, de gyakran tűnik fel a közszolgálati televíziók szórakoztató műsoraiban. Édesapja Mácsai István festőművész volt.

- Beszélhetünk színházak közötti versenyről, ami az egyre kevesebb számú néző megszerzéséért folyik?

- Igen, hiszen szerencsére nagy a kínálat. Összehasonlíthatatlanul több a szabad idő eltöltésének lehetősége, mint húsz-harminc évvel ezelőtt. Ezért a színháznak kell elég izgalmasnak lenni ahhoz, hogy ne a mozit, a tévézést vagy a netezést válasszák helyette. Igaz, hogy a bőség a minőség hígulását jelenti: a színháznak itt nem lefelé , hanem felfelé kell versenyeznie: olyan összetett, árnyalt gondolkodással, amely a médiába ilyen-olyan okokból nem fér bele.

- Mennyire állja meg a helyét az állítás, miszerint a kamara- vagy alternatív színházak iránti érdeklődés egyre élénkebb, olykor meghaladva a kőszínházakét?

- A pinceszínházak és stúdiók régebben is jelen voltak és működtek. Nem lehet egyértelműen azt mondani, hogy egyre inkább vagy egyre kevésbé lennének sikeresek. Talán helyesebb független színházaknak, műhelyeknek nevezni ezeket. Függetlenségük miatt bátrabban kísérletezhetnek, kereshetnek új utakat. Nagy szükség van rájuk, sokszor az ottani gondolkodás hat termékenyítőleg az úgynevezett profi színházakban.

- Miben különleges, milyen sajátosságokkal csábít az Örkény Színház?

- Mint művészszínház, prózai, drámai darabot játszik, komédiát és tragédiát egyaránt. Jellegzetességének mondható, hogy sokat bíz tudatosan a nézői fantáziára. Mivel kicsi színpaddal rendelkezik, nem alkalmas nagy varázslatokra. Nem a látvánnyal, kiállítással, inkább a gondolat is színjátszás erejével hat.

- Egy személyben igazgató, rendező, színész. Mennyire lehet és kell különválasztani a három szerepet ?

- Nem kell és nem is lehet, hiszen mindez egy. Ön is valakinek a lánya, az édesanyja és párja, mégis egy személy. Ugyanígy működik ez nálam is. Amikor a mamámmal beszélgetek, a fia vagyok, ha a fiammal, az apja. Ez természetesen válik el egy személyen belül. Nincs semmiféle tudatos különbség a színházban sem.

- Különböző televíziós műsorokban szerepelve is a magyar nyelv szépségére hívja fel a figyelmet, és csempész egy kis kultúrát az otthonokba, ám a mozivásznon egyre kevesebbszer tűnik fel.

- Ha hívnak, szívesen megyek olyan műsorokba, amelyek közel állnak hozzám, és ugyanezért gyakran mondok nemet is, ha a műsor nem az én alkatomnak való. Filmekben elég keveset forgatok, sajnos. Valószínűleg ez már így is marad, pedig szeretem és komolyan veszem. Nyilván lesz még egy-két filmszerepem, de nem leszek nagy filmkarriert befutó színész. Ám mindent összevetve elmondhatom: az én életemben az a luxus, hogy azt csinálhatom, ami érdekel.

Az 1961-ban született sokoldalú művész 1984-ben végezte el a Színház- és Filmművészeti Főiskolát, majd később a rendezői szakot. A nyolcvanas években legkább a tévéjátékokból ismerhette meg a nagyközönség a színpadon kívül. A Jászai Mari-díjas érdemes művész és rendező 2004-től az Örkény Színház igazgatója, de gyakran tűnik fel a közszolgálati televíziók szórakoztató műsoraiban. Édesapja Mácsai István festőművész volt.

- Beszélhetünk színházak közötti versenyről, ami az egyre kevesebb számú néző megszerzéséért folyik?

- Igen, hiszen szerencsére nagy a kínálat. Összehasonlíthatatlanul több a szabad idő eltöltésének lehetősége, mint húsz-harminc évvel ezelőtt. Ezért a színháznak kell elég izgalmasnak lenni ahhoz, hogy ne a mozit, a tévézést vagy a netezést válasszák helyette. Igaz, hogy a bőség a minőség hígulását jelenti: a színháznak itt nem lefelé , hanem felfelé kell versenyeznie: olyan összetett, árnyalt gondolkodással, amely a médiába ilyen-olyan okokból nem fér bele.

- Mennyire állja meg a helyét az állítás, miszerint a kamara- vagy alternatív színházak iránti érdeklődés egyre élénkebb, olykor meghaladva a kőszínházakét?

- A pinceszínházak és stúdiók régebben is jelen voltak és működtek. Nem lehet egyértelműen azt mondani, hogy egyre inkább vagy egyre kevésbé lennének sikeresek. Talán helyesebb független színházaknak, műhelyeknek nevezni ezeket. Függetlenségük miatt bátrabban kísérletezhetnek, kereshetnek új utakat. Nagy szükség van rájuk, sokszor az ottani gondolkodás hat termékenyítőleg az úgynevezett profi színházakban.

- Miben különleges, milyen sajátosságokkal csábít az Örkény Színház?

- Mint művészszínház, prózai, drámai darabot játszik, komédiát és tragédiát egyaránt. Jellegzetességének mondható, hogy sokat bíz tudatosan a nézői fantáziára. Mivel kicsi színpaddal rendelkezik, nem alkalmas nagy varázslatokra. Nem a látvánnyal, kiállítással, inkább a gondolat is színjátszás erejével hat.

- Egy személyben igazgató, rendező, színész. Mennyire lehet és kell különválasztani a három szerepet ?

- Nem kell és nem is lehet, hiszen mindez egy. Ön is valakinek a lánya, az édesanyja és párja, mégis egy személy. Ugyanígy működik ez nálam is. Amikor a mamámmal beszélgetek, a fia vagyok, ha a fiammal, az apja. Ez természetesen válik el egy személyen belül. Nincs semmiféle tudatos különbség a színházban sem.

- Különböző televíziós műsorokban szerepelve is a magyar nyelv szépségére hívja fel a figyelmet, és csempész egy kis kultúrát az otthonokba, ám a mozivásznon egyre kevesebbszer tűnik fel.

- Ha hívnak, szívesen megyek olyan műsorokba, amelyek közel állnak hozzám, és ugyanezért gyakran mondok nemet is, ha a műsor nem az én alkatomnak való. Filmekben elég keveset forgatok, sajnos. Valószínűleg ez már így is marad, pedig szeretem és komolyan veszem. Nyilván lesz még egy-két filmszerepem, de nem leszek nagy filmkarriert befutó színész. Ám mindent összevetve elmondhatom: az én életemben az a luxus, hogy azt csinálhatom, ami érdekel.

Az 1961-ban született sokoldalú művész 1984-ben végezte el a Színház- és Filmművészeti Főiskolát, majd később a rendezői szakot. A nyolcvanas években legkább a tévéjátékokból ismerhette meg a nagyközönség a színpadon kívül. A Jászai Mari-díjas érdemes művész és rendező 2004-től az Örkény Színház igazgatója, de gyakran tűnik fel a közszolgálati televíziók szórakoztató műsoraiban. Édesapja Mácsai István festőművész volt.

- Beszélhetünk színházak közötti versenyről, ami az egyre kevesebb számú néző megszerzéséért folyik?

- Igen, hiszen szerencsére nagy a kínálat. Összehasonlíthatatlanul több a szabad idő eltöltésének lehetősége, mint húsz-harminc évvel ezelőtt. Ezért a színháznak kell elég izgalmasnak lenni ahhoz, hogy ne a mozit, a tévézést vagy a netezést válasszák helyette. Igaz, hogy a bőség a minőség hígulását jelenti: a színháznak itt nem lefelé , hanem felfelé kell versenyeznie: olyan összetett, árnyalt gondolkodással, amely a médiába ilyen-olyan okokból nem fér bele.

- Mennyire állja meg a helyét az állítás, miszerint a kamara- vagy alternatív színházak iránti érdeklődés egyre élénkebb, olykor meghaladva a kőszínházakét?

- A pinceszínházak és stúdiók régebben is jelen voltak és működtek. Nem lehet egyértelműen azt mondani, hogy egyre inkább vagy egyre kevésbé lennének sikeresek. Talán helyesebb független színházaknak, műhelyeknek nevezni ezeket. Függetlenségük miatt bátrabban kísérletezhetnek, kereshetnek új utakat. Nagy szükség van rájuk, sokszor az ottani gondolkodás hat termékenyítőleg az úgynevezett profi színházakban.

- Miben különleges, milyen sajátosságokkal csábít az Örkény Színház?

- Mint művészszínház, prózai, drámai darabot játszik, komédiát és tragédiát egyaránt. Jellegzetességének mondható, hogy sokat bíz tudatosan a nézői fantáziára. Mivel kicsi színpaddal rendelkezik, nem alkalmas nagy varázslatokra. Nem a látvánnyal, kiállítással, inkább a gondolat is színjátszás erejével hat.

- Egy személyben igazgató, rendező, színész. Mennyire lehet és kell különválasztani a három szerepet ?

- Nem kell és nem is lehet, hiszen mindez egy. Ön is valakinek a lánya, az édesanyja és párja, mégis egy személy. Ugyanígy működik ez nálam is. Amikor a mamámmal beszélgetek, a fia vagyok, ha a fiammal, az apja. Ez természetesen válik el egy személyen belül. Nincs semmiféle tudatos különbség a színházban sem.

- Különböző televíziós műsorokban szerepelve is a magyar nyelv szépségére hívja fel a figyelmet, és csempész egy kis kultúrát az otthonokba, ám a mozivásznon egyre kevesebbszer tűnik fel.

- Ha hívnak, szívesen megyek olyan műsorokba, amelyek közel állnak hozzám, és ugyanezért gyakran mondok nemet is, ha a műsor nem az én alkatomnak való. Filmekben elég keveset forgatok, sajnos. Valószínűleg ez már így is marad, pedig szeretem és komolyan veszem. Nyilván lesz még egy-két filmszerepem, de nem leszek nagy filmkarriert befutó színész. Ám mindent összevetve elmondhatom: az én életemben az a luxus, hogy azt csinálhatom, ami érdekel.

Az 1961-ban született sokoldalú művész 1984-ben végezte el a Színház- és Filmművészeti Főiskolát, majd később a rendezői szakot. A nyolcvanas években legkább a tévéjátékokból ismerhette meg a nagyközönség a színpadon kívül. A Jászai Mari-díjas érdemes művész és rendező 2004-től az Örkény Színház igazgatója, de gyakran tűnik fel a közszolgálati televíziók szórakoztató műsoraiban. Édesapja Mácsai István festőművész volt.

- Igen, hiszen szerencsére nagy a kínálat. Összehasonlíthatatlanul több a szabad idő eltöltésének lehetősége, mint húsz-harminc évvel ezelőtt. Ezért a színháznak kell elég izgalmasnak lenni ahhoz, hogy ne a mozit, a tévézést vagy a netezést válasszák helyette. Igaz, hogy a bőség a minőség hígulását jelenti: a színháznak itt nem lefelé , hanem felfelé kell versenyeznie: olyan összetett, árnyalt gondolkodással, amely a médiába ilyen-olyan okokból nem fér bele.

- Mennyire állja meg a helyét az állítás, miszerint a kamara- vagy alternatív színházak iránti érdeklődés egyre élénkebb, olykor meghaladva a kőszínházakét?

- A pinceszínházak és stúdiók régebben is jelen voltak és működtek. Nem lehet egyértelműen azt mondani, hogy egyre inkább vagy egyre kevésbé lennének sikeresek. Talán helyesebb független színházaknak, műhelyeknek nevezni ezeket. Függetlenségük miatt bátrabban kísérletezhetnek, kereshetnek új utakat. Nagy szükség van rájuk, sokszor az ottani gondolkodás hat termékenyítőleg az úgynevezett profi színházakban.

- Miben különleges, milyen sajátosságokkal csábít az Örkény Színház?

- Mint művészszínház, prózai, drámai darabot játszik, komédiát és tragédiát egyaránt. Jellegzetességének mondható, hogy sokat bíz tudatosan a nézői fantáziára. Mivel kicsi színpaddal rendelkezik, nem alkalmas nagy varázslatokra. Nem a látvánnyal, kiállítással, inkább a gondolat is színjátszás erejével hat.

- Egy személyben igazgató, rendező, színész. Mennyire lehet és kell különválasztani a három szerepet ?

- Nem kell és nem is lehet, hiszen mindez egy. Ön is valakinek a lánya, az édesanyja és párja, mégis egy személy. Ugyanígy működik ez nálam is. Amikor a mamámmal beszélgetek, a fia vagyok, ha a fiammal, az apja. Ez természetesen válik el egy személyen belül. Nincs semmiféle tudatos különbség a színházban sem.

- Különböző televíziós műsorokban szerepelve is a magyar nyelv szépségére hívja fel a figyelmet, és csempész egy kis kultúrát az otthonokba, ám a mozivásznon egyre kevesebbszer tűnik fel.

- Ha hívnak, szívesen megyek olyan műsorokba, amelyek közel állnak hozzám, és ugyanezért gyakran mondok nemet is, ha a műsor nem az én alkatomnak való. Filmekben elég keveset forgatok, sajnos. Valószínűleg ez már így is marad, pedig szeretem és komolyan veszem. Nyilván lesz még egy-két filmszerepem, de nem leszek nagy filmkarriert befutó színész. Ám mindent összevetve elmondhatom: az én életemben az a luxus, hogy azt csinálhatom, ami érdekel.

Az 1961-ban született sokoldalú művész 1984-ben végezte el a Színház- és Filmművészeti Főiskolát, majd később a rendezői szakot. A nyolcvanas években legkább a tévéjátékokból ismerhette meg a nagyközönség a színpadon kívül. A Jászai Mari-díjas érdemes művész és rendező 2004-től az Örkény Színház igazgatója, de gyakran tűnik fel a közszolgálati televíziók szórakoztató műsoraiban. Édesapja Mácsai István festőművész volt.

- Igen, hiszen szerencsére nagy a kínálat. Összehasonlíthatatlanul több a szabad idő eltöltésének lehetősége, mint húsz-harminc évvel ezelőtt. Ezért a színháznak kell elég izgalmasnak lenni ahhoz, hogy ne a mozit, a tévézést vagy a netezést válasszák helyette. Igaz, hogy a bőség a minőség hígulását jelenti: a színháznak itt nem lefelé , hanem felfelé kell versenyeznie: olyan összetett, árnyalt gondolkodással, amely a médiába ilyen-olyan okokból nem fér bele.

- Mennyire állja meg a helyét az állítás, miszerint a kamara- vagy alternatív színházak iránti érdeklődés egyre élénkebb, olykor meghaladva a kőszínházakét?

- A pinceszínházak és stúdiók régebben is jelen voltak és működtek. Nem lehet egyértelműen azt mondani, hogy egyre inkább vagy egyre kevésbé lennének sikeresek. Talán helyesebb független színházaknak, műhelyeknek nevezni ezeket. Függetlenségük miatt bátrabban kísérletezhetnek, kereshetnek új utakat. Nagy szükség van rájuk, sokszor az ottani gondolkodás hat termékenyítőleg az úgynevezett profi színházakban.

- Miben különleges, milyen sajátosságokkal csábít az Örkény Színház?

- Mint művészszínház, prózai, drámai darabot játszik, komédiát és tragédiát egyaránt. Jellegzetességének mondható, hogy sokat bíz tudatosan a nézői fantáziára. Mivel kicsi színpaddal rendelkezik, nem alkalmas nagy varázslatokra. Nem a látvánnyal, kiállítással, inkább a gondolat is színjátszás erejével hat.

- Egy személyben igazgató, rendező, színész. Mennyire lehet és kell különválasztani a három szerepet ?

- Nem kell és nem is lehet, hiszen mindez egy. Ön is valakinek a lánya, az édesanyja és párja, mégis egy személy. Ugyanígy működik ez nálam is. Amikor a mamámmal beszélgetek, a fia vagyok, ha a fiammal, az apja. Ez természetesen válik el egy személyen belül. Nincs semmiféle tudatos különbség a színházban sem.

- Különböző televíziós műsorokban szerepelve is a magyar nyelv szépségére hívja fel a figyelmet, és csempész egy kis kultúrát az otthonokba, ám a mozivásznon egyre kevesebbszer tűnik fel.

- Ha hívnak, szívesen megyek olyan műsorokba, amelyek közel állnak hozzám, és ugyanezért gyakran mondok nemet is, ha a műsor nem az én alkatomnak való. Filmekben elég keveset forgatok, sajnos. Valószínűleg ez már így is marad, pedig szeretem és komolyan veszem. Nyilván lesz még egy-két filmszerepem, de nem leszek nagy filmkarriert befutó színész. Ám mindent összevetve elmondhatom: az én életemben az a luxus, hogy azt csinálhatom, ami érdekel.

Az 1961-ban született sokoldalú művész 1984-ben végezte el a Színház- és Filmművészeti Főiskolát, majd később a rendezői szakot. A nyolcvanas években legkább a tévéjátékokból ismerhette meg a nagyközönség a színpadon kívül. A Jászai Mari-díjas érdemes művész és rendező 2004-től az Örkény Színház igazgatója, de gyakran tűnik fel a közszolgálati televíziók szórakoztató műsoraiban. Édesapja Mácsai István festőművész volt.

- Mennyire állja meg a helyét az állítás, miszerint a kamara- vagy alternatív színházak iránti érdeklődés egyre élénkebb, olykor meghaladva a kőszínházakét?

- A pinceszínházak és stúdiók régebben is jelen voltak és működtek. Nem lehet egyértelműen azt mondani, hogy egyre inkább vagy egyre kevésbé lennének sikeresek. Talán helyesebb független színházaknak, műhelyeknek nevezni ezeket. Függetlenségük miatt bátrabban kísérletezhetnek, kereshetnek új utakat. Nagy szükség van rájuk, sokszor az ottani gondolkodás hat termékenyítőleg az úgynevezett profi színházakban.

- Miben különleges, milyen sajátosságokkal csábít az Örkény Színház?

- Mint művészszínház, prózai, drámai darabot játszik, komédiát és tragédiát egyaránt. Jellegzetességének mondható, hogy sokat bíz tudatosan a nézői fantáziára. Mivel kicsi színpaddal rendelkezik, nem alkalmas nagy varázslatokra. Nem a látvánnyal, kiállítással, inkább a gondolat is színjátszás erejével hat.

- Egy személyben igazgató, rendező, színész. Mennyire lehet és kell különválasztani a három szerepet ?

- Nem kell és nem is lehet, hiszen mindez egy. Ön is valakinek a lánya, az édesanyja és párja, mégis egy személy. Ugyanígy működik ez nálam is. Amikor a mamámmal beszélgetek, a fia vagyok, ha a fiammal, az apja. Ez természetesen válik el egy személyen belül. Nincs semmiféle tudatos különbség a színházban sem.

- Különböző televíziós műsorokban szerepelve is a magyar nyelv szépségére hívja fel a figyelmet, és csempész egy kis kultúrát az otthonokba, ám a mozivásznon egyre kevesebbszer tűnik fel.

- Ha hívnak, szívesen megyek olyan műsorokba, amelyek közel állnak hozzám, és ugyanezért gyakran mondok nemet is, ha a műsor nem az én alkatomnak való. Filmekben elég keveset forgatok, sajnos. Valószínűleg ez már így is marad, pedig szeretem és komolyan veszem. Nyilván lesz még egy-két filmszerepem, de nem leszek nagy filmkarriert befutó színész. Ám mindent összevetve elmondhatom: az én életemben az a luxus, hogy azt csinálhatom, ami érdekel.

Az 1961-ban született sokoldalú művész 1984-ben végezte el a Színház- és Filmművészeti Főiskolát, majd később a rendezői szakot. A nyolcvanas években legkább a tévéjátékokból ismerhette meg a nagyközönség a színpadon kívül. A Jászai Mari-díjas érdemes művész és rendező 2004-től az Örkény Színház igazgatója, de gyakran tűnik fel a közszolgálati televíziók szórakoztató műsoraiban. Édesapja Mácsai István festőművész volt.

- Mennyire állja meg a helyét az állítás, miszerint a kamara- vagy alternatív színházak iránti érdeklődés egyre élénkebb, olykor meghaladva a kőszínházakét?

- A pinceszínházak és stúdiók régebben is jelen voltak és működtek. Nem lehet egyértelműen azt mondani, hogy egyre inkább vagy egyre kevésbé lennének sikeresek. Talán helyesebb független színházaknak, műhelyeknek nevezni ezeket. Függetlenségük miatt bátrabban kísérletezhetnek, kereshetnek új utakat. Nagy szükség van rájuk, sokszor az ottani gondolkodás hat termékenyítőleg az úgynevezett profi színházakban.

- Miben különleges, milyen sajátosságokkal csábít az Örkény Színház?

- Mint művészszínház, prózai, drámai darabot játszik, komédiát és tragédiát egyaránt. Jellegzetességének mondható, hogy sokat bíz tudatosan a nézői fantáziára. Mivel kicsi színpaddal rendelkezik, nem alkalmas nagy varázslatokra. Nem a látvánnyal, kiállítással, inkább a gondolat is színjátszás erejével hat.

- Egy személyben igazgató, rendező, színész. Mennyire lehet és kell különválasztani a három szerepet ?

- Nem kell és nem is lehet, hiszen mindez egy. Ön is valakinek a lánya, az édesanyja és párja, mégis egy személy. Ugyanígy működik ez nálam is. Amikor a mamámmal beszélgetek, a fia vagyok, ha a fiammal, az apja. Ez természetesen válik el egy személyen belül. Nincs semmiféle tudatos különbség a színházban sem.

- Különböző televíziós műsorokban szerepelve is a magyar nyelv szépségére hívja fel a figyelmet, és csempész egy kis kultúrát az otthonokba, ám a mozivásznon egyre kevesebbszer tűnik fel.

- Ha hívnak, szívesen megyek olyan műsorokba, amelyek közel állnak hozzám, és ugyanezért gyakran mondok nemet is, ha a műsor nem az én alkatomnak való. Filmekben elég keveset forgatok, sajnos. Valószínűleg ez már így is marad, pedig szeretem és komolyan veszem. Nyilván lesz még egy-két filmszerepem, de nem leszek nagy filmkarriert befutó színész. Ám mindent összevetve elmondhatom: az én életemben az a luxus, hogy azt csinálhatom, ami érdekel.

Az 1961-ban született sokoldalú művész 1984-ben végezte el a Színház- és Filmművészeti Főiskolát, majd később a rendezői szakot. A nyolcvanas években legkább a tévéjátékokból ismerhette meg a nagyközönség a színpadon kívül. A Jászai Mari-díjas érdemes művész és rendező 2004-től az Örkény Színház igazgatója, de gyakran tűnik fel a közszolgálati televíziók szórakoztató műsoraiban. Édesapja Mácsai István festőművész volt.

- Mennyire állja meg a helyét az állítás, miszerint a kamara- vagy alternatív színházak iránti érdeklődés egyre élénkebb, olykor meghaladva a kőszínházakét?

- A pinceszínházak és stúdiók régebben is jelen voltak és működtek. Nem lehet egyértelműen azt mondani, hogy egyre inkább vagy egyre kevésbé lennének sikeresek. Talán helyesebb független színházaknak, műhelyeknek nevezni ezeket. Függetlenségük miatt bátrabban kísérletezhetnek, kereshetnek új utakat. Nagy szükség van rájuk, sokszor az ottani gondolkodás hat termékenyítőleg az úgynevezett profi színházakban.

- Miben különleges, milyen sajátosságokkal csábít az Örkény Színház?

- Mint művészszínház, prózai, drámai darabot játszik, komédiát és tragédiát egyaránt. Jellegzetességének mondható, hogy sokat bíz tudatosan a nézői fantáziára. Mivel kicsi színpaddal rendelkezik, nem alkalmas nagy varázslatokra. Nem a látvánnyal, kiállítással, inkább a gondolat is színjátszás erejével hat.

- Egy személyben igazgató, rendező, színész. Mennyire lehet és kell különválasztani a három szerepet ?

- Nem kell és nem is lehet, hiszen mindez egy. Ön is valakinek a lánya, az édesanyja és párja, mégis egy személy. Ugyanígy működik ez nálam is. Amikor a mamámmal beszélgetek, a fia vagyok, ha a fiammal, az apja. Ez természetesen válik el egy személyen belül. Nincs semmiféle tudatos különbség a színházban sem.

- Különböző televíziós műsorokban szerepelve is a magyar nyelv szépségére hívja fel a figyelmet, és csempész egy kis kultúrát az otthonokba, ám a mozivásznon egyre kevesebbszer tűnik fel.

- Ha hívnak, szívesen megyek olyan műsorokba, amelyek közel állnak hozzám, és ugyanezért gyakran mondok nemet is, ha a műsor nem az én alkatomnak való. Filmekben elég keveset forgatok, sajnos. Valószínűleg ez már így is marad, pedig szeretem és komolyan veszem. Nyilván lesz még egy-két filmszerepem, de nem leszek nagy filmkarriert befutó színész. Ám mindent összevetve elmondhatom: az én életemben az a luxus, hogy azt csinálhatom, ami érdekel.

Az 1961-ban született sokoldalú művész 1984-ben végezte el a Színház- és Filmművészeti Főiskolát, majd később a rendezői szakot. A nyolcvanas években legkább a tévéjátékokból ismerhette meg a nagyközönség a színpadon kívül. A Jászai Mari-díjas érdemes művész és rendező 2004-től az Örkény Színház igazgatója, de gyakran tűnik fel a közszolgálati televíziók szórakoztató műsoraiban. Édesapja Mácsai István festőművész volt.

- Mennyire állja meg a helyét az állítás, miszerint a kamara- vagy alternatív színházak iránti érdeklődés egyre élénkebb, olykor meghaladva a kőszínházakét?

- A pinceszínházak és stúdiók régebben is jelen voltak és működtek. Nem lehet egyértelműen azt mondani, hogy egyre inkább vagy egyre kevésbé lennének sikeresek. Talán helyesebb független színházaknak, műhelyeknek nevezni ezeket. Függetlenségük miatt bátrabban kísérletezhetnek, kereshetnek új utakat. Nagy szükség van rájuk, sokszor az ottani gondolkodás hat termékenyítőleg az úgynevezett profi színházakban.

- Miben különleges, milyen sajátosságokkal csábít az Örkény Színház?

- Mint művészszínház, prózai, drámai darabot játszik, komédiát és tragédiát egyaránt. Jellegzetességének mondható, hogy sokat bíz tudatosan a nézői fantáziára. Mivel kicsi színpaddal rendelkezik, nem alkalmas nagy varázslatokra. Nem a látvánnyal, kiállítással, inkább a gondolat is színjátszás erejével hat.

- Egy személyben igazgató, rendező, színész. Mennyire lehet és kell különválasztani a három szerepet ?

- Nem kell és nem is lehet, hiszen mindez egy. Ön is valakinek a lánya, az édesanyja és párja, mégis egy személy. Ugyanígy működik ez nálam is. Amikor a mamámmal beszélgetek, a fia vagyok, ha a fiammal, az apja. Ez természetesen válik el egy személyen belül. Nincs semmiféle tudatos különbség a színházban sem.

- Különböző televíziós műsorokban szerepelve is a magyar nyelv szépségére hívja fel a figyelmet, és csempész egy kis kultúrát az otthonokba, ám a mozivásznon egyre kevesebbszer tűnik fel.

- Ha hívnak, szívesen megyek olyan műsorokba, amelyek közel állnak hozzám, és ugyanezért gyakran mondok nemet is, ha a műsor nem az én alkatomnak való. Filmekben elég keveset forgatok, sajnos. Valószínűleg ez már így is marad, pedig szeretem és komolyan veszem. Nyilván lesz még egy-két filmszerepem, de nem leszek nagy filmkarriert befutó színész. Ám mindent összevetve elmondhatom: az én életemben az a luxus, hogy azt csinálhatom, ami érdekel.

Az 1961-ban született sokoldalú művész 1984-ben végezte el a Színház- és Filmművészeti Főiskolát, majd később a rendezői szakot. A nyolcvanas években legkább a tévéjátékokból ismerhette meg a nagyközönség a színpadon kívül. A Jászai Mari-díjas érdemes művész és rendező 2004-től az Örkény Színház igazgatója, de gyakran tűnik fel a közszolgálati televíziók szórakoztató műsoraiban. Édesapja Mácsai István festőművész volt.

- A pinceszínházak és stúdiók régebben is jelen voltak és működtek. Nem lehet egyértelműen azt mondani, hogy egyre inkább vagy egyre kevésbé lennének sikeresek. Talán helyesebb független színházaknak, műhelyeknek nevezni ezeket. Függetlenségük miatt bátrabban kísérletezhetnek, kereshetnek új utakat. Nagy szükség van rájuk, sokszor az ottani gondolkodás hat termékenyítőleg az úgynevezett profi színházakban.

- Miben különleges, milyen sajátosságokkal csábít az Örkény Színház?

- Mint művészszínház, prózai, drámai darabot játszik, komédiát és tragédiát egyaránt. Jellegzetességének mondható, hogy sokat bíz tudatosan a nézői fantáziára. Mivel kicsi színpaddal rendelkezik, nem alkalmas nagy varázslatokra. Nem a látvánnyal, kiállítással, inkább a gondolat is színjátszás erejével hat.

- Egy személyben igazgató, rendező, színész. Mennyire lehet és kell különválasztani a három szerepet ?

- Nem kell és nem is lehet, hiszen mindez egy. Ön is valakinek a lánya, az édesanyja és párja, mégis egy személy. Ugyanígy működik ez nálam is. Amikor a mamámmal beszélgetek, a fia vagyok, ha a fiammal, az apja. Ez természetesen válik el egy személyen belül. Nincs semmiféle tudatos különbség a színházban sem.

- Különböző televíziós műsorokban szerepelve is a magyar nyelv szépségére hívja fel a figyelmet, és csempész egy kis kultúrát az otthonokba, ám a mozivásznon egyre kevesebbszer tűnik fel.

- Ha hívnak, szívesen megyek olyan műsorokba, amelyek közel állnak hozzám, és ugyanezért gyakran mondok nemet is, ha a műsor nem az én alkatomnak való. Filmekben elég keveset forgatok, sajnos. Valószínűleg ez már így is marad, pedig szeretem és komolyan veszem. Nyilván lesz még egy-két filmszerepem, de nem leszek nagy filmkarriert befutó színész. Ám mindent összevetve elmondhatom: az én életemben az a luxus, hogy azt csinálhatom, ami érdekel.

Az 1961-ban született sokoldalú művész 1984-ben végezte el a Színház- és Filmművészeti Főiskolát, majd később a rendezői szakot. A nyolcvanas években legkább a tévéjátékokból ismerhette meg a nagyközönség a színpadon kívül. A Jászai Mari-díjas érdemes művész és rendező 2004-től az Örkény Színház igazgatója, de gyakran tűnik fel a közszolgálati televíziók szórakoztató műsoraiban. Édesapja Mácsai István festőművész volt.

- A pinceszínházak és stúdiók régebben is jelen voltak és működtek. Nem lehet egyértelműen azt mondani, hogy egyre inkább vagy egyre kevésbé lennének sikeresek. Talán helyesebb független színházaknak, műhelyeknek nevezni ezeket. Függetlenségük miatt bátrabban kísérletezhetnek, kereshetnek új utakat. Nagy szükség van rájuk, sokszor az ottani gondolkodás hat termékenyítőleg az úgynevezett profi színházakban.

- Miben különleges, milyen sajátosságokkal csábít az Örkény Színház?

- Mint művészszínház, prózai, drámai darabot játszik, komédiát és tragédiát egyaránt. Jellegzetességének mondható, hogy sokat bíz tudatosan a nézői fantáziára. Mivel kicsi színpaddal rendelkezik, nem alkalmas nagy varázslatokra. Nem a látvánnyal, kiállítással, inkább a gondolat is színjátszás erejével hat.

- Egy személyben igazgató, rendező, színész. Mennyire lehet és kell különválasztani a három szerepet ?

- Nem kell és nem is lehet, hiszen mindez egy. Ön is valakinek a lánya, az édesanyja és párja, mégis egy személy. Ugyanígy működik ez nálam is. Amikor a mamámmal beszélgetek, a fia vagyok, ha a fiammal, az apja. Ez természetesen válik el egy személyen belül. Nincs semmiféle tudatos különbség a színházban sem.

- Különböző televíziós műsorokban szerepelve is a magyar nyelv szépségére hívja fel a figyelmet, és csempész egy kis kultúrát az otthonokba, ám a mozivásznon egyre kevesebbszer tűnik fel.

- Ha hívnak, szívesen megyek olyan műsorokba, amelyek közel állnak hozzám, és ugyanezért gyakran mondok nemet is, ha a műsor nem az én alkatomnak való. Filmekben elég keveset forgatok, sajnos. Valószínűleg ez már így is marad, pedig szeretem és komolyan veszem. Nyilván lesz még egy-két filmszerepem, de nem leszek nagy filmkarriert befutó színész. Ám mindent összevetve elmondhatom: az én életemben az a luxus, hogy azt csinálhatom, ami érdekel.

Az 1961-ban született sokoldalú művész 1984-ben végezte el a Színház- és Filmművészeti Főiskolát, majd később a rendezői szakot. A nyolcvanas években legkább a tévéjátékokból ismerhette meg a nagyközönség a színpadon kívül. A Jászai Mari-díjas érdemes művész és rendező 2004-től az Örkény Színház igazgatója, de gyakran tűnik fel a közszolgálati televíziók szórakoztató műsoraiban. Édesapja Mácsai István festőművész volt.

- Miben különleges, milyen sajátosságokkal csábít az Örkény Színház?

- Mint művészszínház, prózai, drámai darabot játszik, komédiát és tragédiát egyaránt. Jellegzetességének mondható, hogy sokat bíz tudatosan a nézői fantáziára. Mivel kicsi színpaddal rendelkezik, nem alkalmas nagy varázslatokra. Nem a látvánnyal, kiállítással, inkább a gondolat is színjátszás erejével hat.

- Egy személyben igazgató, rendező, színész. Mennyire lehet és kell különválasztani a három szerepet ?

- Nem kell és nem is lehet, hiszen mindez egy. Ön is valakinek a lánya, az édesanyja és párja, mégis egy személy. Ugyanígy működik ez nálam is. Amikor a mamámmal beszélgetek, a fia vagyok, ha a fiammal, az apja. Ez természetesen válik el egy személyen belül. Nincs semmiféle tudatos különbség a színházban sem.

- Különböző televíziós műsorokban szerepelve is a magyar nyelv szépségére hívja fel a figyelmet, és csempész egy kis kultúrát az otthonokba, ám a mozivásznon egyre kevesebbszer tűnik fel.

- Ha hívnak, szívesen megyek olyan műsorokba, amelyek közel állnak hozzám, és ugyanezért gyakran mondok nemet is, ha a műsor nem az én alkatomnak való. Filmekben elég keveset forgatok, sajnos. Valószínűleg ez már így is marad, pedig szeretem és komolyan veszem. Nyilván lesz még egy-két filmszerepem, de nem leszek nagy filmkarriert befutó színész. Ám mindent összevetve elmondhatom: az én életemben az a luxus, hogy azt csinálhatom, ami érdekel.

Az 1961-ban született sokoldalú művész 1984-ben végezte el a Színház- és Filmművészeti Főiskolát, majd később a rendezői szakot. A nyolcvanas években legkább a tévéjátékokból ismerhette meg a nagyközönség a színpadon kívül. A Jászai Mari-díjas érdemes művész és rendező 2004-től az Örkény Színház igazgatója, de gyakran tűnik fel a közszolgálati televíziók szórakoztató műsoraiban. Édesapja Mácsai István festőművész volt.

- Miben különleges, milyen sajátosságokkal csábít az Örkény Színház?

- Mint művészszínház, prózai, drámai darabot játszik, komédiát és tragédiát egyaránt. Jellegzetességének mondható, hogy sokat bíz tudatosan a nézői fantáziára. Mivel kicsi színpaddal rendelkezik, nem alkalmas nagy varázslatokra. Nem a látvánnyal, kiállítással, inkább a gondolat is színjátszás erejével hat.

- Egy személyben igazgató, rendező, színész. Mennyire lehet és kell különválasztani a három szerepet ?

- Nem kell és nem is lehet, hiszen mindez egy. Ön is valakinek a lánya, az édesanyja és párja, mégis egy személy. Ugyanígy működik ez nálam is. Amikor a mamámmal beszélgetek, a fia vagyok, ha a fiammal, az apja. Ez természetesen válik el egy személyen belül. Nincs semmiféle tudatos különbség a színházban sem.

- Különböző televíziós műsorokban szerepelve is a magyar nyelv szépségére hívja fel a figyelmet, és csempész egy kis kultúrát az otthonokba, ám a mozivásznon egyre kevesebbszer tűnik fel.

- Ha hívnak, szívesen megyek olyan műsorokba, amelyek közel állnak hozzám, és ugyanezért gyakran mondok nemet is, ha a műsor nem az én alkatomnak való. Filmekben elég keveset forgatok, sajnos. Valószínűleg ez már így is marad, pedig szeretem és komolyan veszem. Nyilván lesz még egy-két filmszerepem, de nem leszek nagy filmkarriert befutó színész. Ám mindent összevetve elmondhatom: az én életemben az a luxus, hogy azt csinálhatom, ami érdekel.

Az 1961-ban született sokoldalú művész 1984-ben végezte el a Színház- és Filmművészeti Főiskolát, majd később a rendezői szakot. A nyolcvanas években legkább a tévéjátékokból ismerhette meg a nagyközönség a színpadon kívül. A Jászai Mari-díjas érdemes művész és rendező 2004-től az Örkény Színház igazgatója, de gyakran tűnik fel a közszolgálati televíziók szórakoztató műsoraiban. Édesapja Mácsai István festőművész volt.

- Miben különleges, milyen sajátosságokkal csábít az Örkény Színház?

- Mint művészszínház, prózai, drámai darabot játszik, komédiát és tragédiát egyaránt. Jellegzetességének mondható, hogy sokat bíz tudatosan a nézői fantáziára. Mivel kicsi színpaddal rendelkezik, nem alkalmas nagy varázslatokra. Nem a látvánnyal, kiállítással, inkább a gondolat is színjátszás erejével hat.

- Egy személyben igazgató, rendező, színész. Mennyire lehet és kell különválasztani a három szerepet ?

- Nem kell és nem is lehet, hiszen mindez egy. Ön is valakinek a lánya, az édesanyja és párja, mégis egy személy. Ugyanígy működik ez nálam is. Amikor a mamámmal beszélgetek, a fia vagyok, ha a fiammal, az apja. Ez természetesen válik el egy személyen belül. Nincs semmiféle tudatos különbség a színházban sem.

- Különböző televíziós műsorokban szerepelve is a magyar nyelv szépségére hívja fel a figyelmet, és csempész egy kis kultúrát az otthonokba, ám a mozivásznon egyre kevesebbszer tűnik fel.

- Ha hívnak, szívesen megyek olyan műsorokba, amelyek közel állnak hozzám, és ugyanezért gyakran mondok nemet is, ha a műsor nem az én alkatomnak való. Filmekben elég keveset forgatok, sajnos. Valószínűleg ez már így is marad, pedig szeretem és komolyan veszem. Nyilván lesz még egy-két filmszerepem, de nem leszek nagy filmkarriert befutó színész. Ám mindent összevetve elmondhatom: az én életemben az a luxus, hogy azt csinálhatom, ami érdekel.

Az 1961-ban született sokoldalú művész 1984-ben végezte el a Színház- és Filmművészeti Főiskolát, majd később a rendezői szakot. A nyolcvanas években legkább a tévéjátékokból ismerhette meg a nagyközönség a színpadon kívül. A Jászai Mari-díjas érdemes művész és rendező 2004-től az Örkény Színház igazgatója, de gyakran tűnik fel a közszolgálati televíziók szórakoztató műsoraiban. Édesapja Mácsai István festőművész volt.

- Miben különleges, milyen sajátosságokkal csábít az Örkény Színház?

- Mint művészszínház, prózai, drámai darabot játszik, komédiát és tragédiát egyaránt. Jellegzetességének mondható, hogy sokat bíz tudatosan a nézői fantáziára. Mivel kicsi színpaddal rendelkezik, nem alkalmas nagy varázslatokra. Nem a látvánnyal, kiállítással, inkább a gondolat is színjátszás erejével hat.

- Egy személyben igazgató, rendező, színész. Mennyire lehet és kell különválasztani a három szerepet ?

- Nem kell és nem is lehet, hiszen mindez egy. Ön is valakinek a lánya, az édesanyja és párja, mégis egy személy. Ugyanígy működik ez nálam is. Amikor a mamámmal beszélgetek, a fia vagyok, ha a fiammal, az apja. Ez természetesen válik el egy személyen belül. Nincs semmiféle tudatos különbség a színházban sem.

- Különböző televíziós műsorokban szerepelve is a magyar nyelv szépségére hívja fel a figyelmet, és csempész egy kis kultúrát az otthonokba, ám a mozivásznon egyre kevesebbszer tűnik fel.

- Ha hívnak, szívesen megyek olyan műsorokba, amelyek közel állnak hozzám, és ugyanezért gyakran mondok nemet is, ha a műsor nem az én alkatomnak való. Filmekben elég keveset forgatok, sajnos. Valószínűleg ez már így is marad, pedig szeretem és komolyan veszem. Nyilván lesz még egy-két filmszerepem, de nem leszek nagy filmkarriert befutó színész. Ám mindent összevetve elmondhatom: az én életemben az a luxus, hogy azt csinálhatom, ami érdekel.

Az 1961-ban született sokoldalú művész 1984-ben végezte el a Színház- és Filmművészeti Főiskolát, majd később a rendezői szakot. A nyolcvanas években legkább a tévéjátékokból ismerhette meg a nagyközönség a színpadon kívül. A Jászai Mari-díjas érdemes művész és rendező 2004-től az Örkény Színház igazgatója, de gyakran tűnik fel a közszolgálati televíziók szórakoztató műsoraiban. Édesapja Mácsai István festőművész volt.

- Mint művészszínház, prózai, drámai darabot játszik, komédiát és tragédiát egyaránt. Jellegzetességének mondható, hogy sokat bíz tudatosan a nézői fantáziára. Mivel kicsi színpaddal rendelkezik, nem alkalmas nagy varázslatokra. Nem a látvánnyal, kiállítással, inkább a gondolat is színjátszás erejével hat.

- Egy személyben igazgató, rendező, színész. Mennyire lehet és kell különválasztani a három szerepet ?

- Nem kell és nem is lehet, hiszen mindez egy. Ön is valakinek a lánya, az édesanyja és párja, mégis egy személy. Ugyanígy működik ez nálam is. Amikor a mamámmal beszélgetek, a fia vagyok, ha a fiammal, az apja. Ez természetesen válik el egy személyen belül. Nincs semmiféle tudatos különbség a színházban sem.

- Különböző televíziós műsorokban szerepelve is a magyar nyelv szépségére hívja fel a figyelmet, és csempész egy kis kultúrát az otthonokba, ám a mozivásznon egyre kevesebbszer tűnik fel.

- Ha hívnak, szívesen megyek olyan műsorokba, amelyek közel állnak hozzám, és ugyanezért gyakran mondok nemet is, ha a műsor nem az én alkatomnak való. Filmekben elég keveset forgatok, sajnos. Valószínűleg ez már így is marad, pedig szeretem és komolyan veszem. Nyilván lesz még egy-két filmszerepem, de nem leszek nagy filmkarriert befutó színész. Ám mindent összevetve elmondhatom: az én életemben az a luxus, hogy azt csinálhatom, ami érdekel.

Az 1961-ban született sokoldalú művész 1984-ben végezte el a Színház- és Filmművészeti Főiskolát, majd később a rendezői szakot. A nyolcvanas években legkább a tévéjátékokból ismerhette meg a nagyközönség a színpadon kívül. A Jászai Mari-díjas érdemes művész és rendező 2004-től az Örkény Színház igazgatója, de gyakran tűnik fel a közszolgálati televíziók szórakoztató műsoraiban. Édesapja Mácsai István festőművész volt.

- Mint művészszínház, prózai, drámai darabot játszik, komédiát és tragédiát egyaránt. Jellegzetességének mondható, hogy sokat bíz tudatosan a nézői fantáziára. Mivel kicsi színpaddal rendelkezik, nem alkalmas nagy varázslatokra. Nem a látvánnyal, kiállítással, inkább a gondolat is színjátszás erejével hat.

- Egy személyben igazgató, rendező, színész. Mennyire lehet és kell különválasztani a három szerepet ?

- Nem kell és nem is lehet, hiszen mindez egy. Ön is valakinek a lánya, az édesanyja és párja, mégis egy személy. Ugyanígy működik ez nálam is. Amikor a mamámmal beszélgetek, a fia vagyok, ha a fiammal, az apja. Ez természetesen válik el egy személyen belül. Nincs semmiféle tudatos különbség a színházban sem.

- Különböző televíziós műsorokban szerepelve is a magyar nyelv szépségére hívja fel a figyelmet, és csempész egy kis kultúrát az otthonokba, ám a mozivásznon egyre kevesebbszer tűnik fel.

- Ha hívnak, szívesen megyek olyan műsorokba, amelyek közel állnak hozzám, és ugyanezért gyakran mondok nemet is, ha a műsor nem az én alkatomnak való. Filmekben elég keveset forgatok, sajnos. Valószínűleg ez már így is marad, pedig szeretem és komolyan veszem. Nyilván lesz még egy-két filmszerepem, de nem leszek nagy filmkarriert befutó színész. Ám mindent összevetve elmondhatom: az én életemben az a luxus, hogy azt csinálhatom, ami érdekel.

Az 1961-ban született sokoldalú művész 1984-ben végezte el a Színház- és Filmművészeti Főiskolát, majd később a rendezői szakot. A nyolcvanas években legkább a tévéjátékokból ismerhette meg a nagyközönség a színpadon kívül. A Jászai Mari-díjas érdemes művész és rendező 2004-től az Örkény Színház igazgatója, de gyakran tűnik fel a közszolgálati televíziók szórakoztató műsoraiban. Édesapja Mácsai István festőművész volt.

- Egy személyben igazgató, rendező, színész. Mennyire lehet és kell különválasztani a három szerepet ?

- Nem kell és nem is lehet, hiszen mindez egy. Ön is valakinek a lánya, az édesanyja és párja, mégis egy személy. Ugyanígy működik ez nálam is. Amikor a mamámmal beszélgetek, a fia vagyok, ha a fiammal, az apja. Ez természetesen válik el egy személyen belül. Nincs semmiféle tudatos különbség a színházban sem.

- Különböző televíziós műsorokban szerepelve is a magyar nyelv szépségére hívja fel a figyelmet, és csempész egy kis kultúrát az otthonokba, ám a mozivásznon egyre kevesebbszer tűnik fel.

- Ha hívnak, szívesen megyek olyan műsorokba, amelyek közel állnak hozzám, és ugyanezért gyakran mondok nemet is, ha a műsor nem az én alkatomnak való. Filmekben elég keveset forgatok, sajnos. Valószínűleg ez már így is marad, pedig szeretem és komolyan veszem. Nyilván lesz még egy-két filmszerepem, de nem leszek nagy filmkarriert befutó színész. Ám mindent összevetve elmondhatom: az én életemben az a luxus, hogy azt csinálhatom, ami érdekel.

Az 1961-ban született sokoldalú művész 1984-ben végezte el a Színház- és Filmművészeti Főiskolát, majd később a rendezői szakot. A nyolcvanas években legkább a tévéjátékokból ismerhette meg a nagyközönség a színpadon kívül. A Jászai Mari-díjas érdemes művész és rendező 2004-től az Örkény Színház igazgatója, de gyakran tűnik fel a közszolgálati televíziók szórakoztató műsoraiban. Édesapja Mácsai István festőművész volt.

- Egy személyben igazgató, rendező, színész. Mennyire lehet és kell különválasztani a három szerepet ?

- Nem kell és nem is lehet, hiszen mindez egy. Ön is valakinek a lánya, az édesanyja és párja, mégis egy személy. Ugyanígy működik ez nálam is. Amikor a mamámmal beszélgetek, a fia vagyok, ha a fiammal, az apja. Ez természetesen válik el egy személyen belül. Nincs semmiféle tudatos különbség a színházban sem.

- Különböző televíziós műsorokban szerepelve is a magyar nyelv szépségére hívja fel a figyelmet, és csempész egy kis kultúrát az otthonokba, ám a mozivásznon egyre kevesebbszer tűnik fel.

- Ha hívnak, szívesen megyek olyan műsorokba, amelyek közel állnak hozzám, és ugyanezért gyakran mondok nemet is, ha a műsor nem az én alkatomnak való. Filmekben elég keveset forgatok, sajnos. Valószínűleg ez már így is marad, pedig szeretem és komolyan veszem. Nyilván lesz még egy-két filmszerepem, de nem leszek nagy filmkarriert befutó színész. Ám mindent összevetve elmondhatom: az én életemben az a luxus, hogy azt csinálhatom, ami érdekel.

Az 1961-ban született sokoldalú művész 1984-ben végezte el a Színház- és Filmművészeti Főiskolát, majd később a rendezői szakot. A nyolcvanas években legkább a tévéjátékokból ismerhette meg a nagyközönség a színpadon kívül. A Jászai Mari-díjas érdemes művész és rendező 2004-től az Örkény Színház igazgatója, de gyakran tűnik fel a közszolgálati televíziók szórakoztató műsoraiban. Édesapja Mácsai István festőművész volt.

- Egy személyben igazgató, rendező, színész. Mennyire lehet és kell különválasztani a három szerepet ?

- Nem kell és nem is lehet, hiszen mindez egy. Ön is valakinek a lánya, az édesanyja és párja, mégis egy személy. Ugyanígy működik ez nálam is. Amikor a mamámmal beszélgetek, a fia vagyok, ha a fiammal, az apja. Ez természetesen válik el egy személyen belül. Nincs semmiféle tudatos különbség a színházban sem.

- Különböző televíziós műsorokban szerepelve is a magyar nyelv szépségére hívja fel a figyelmet, és csempész egy kis kultúrát az otthonokba, ám a mozivásznon egyre kevesebbszer tűnik fel.

- Ha hívnak, szívesen megyek olyan műsorokba, amelyek közel állnak hozzám, és ugyanezért gyakran mondok nemet is, ha a műsor nem az én alkatomnak való. Filmekben elég keveset forgatok, sajnos. Valószínűleg ez már így is marad, pedig szeretem és komolyan veszem. Nyilván lesz még egy-két filmszerepem, de nem leszek nagy filmkarriert befutó színész. Ám mindent összevetve elmondhatom: az én életemben az a luxus, hogy azt csinálhatom, ami érdekel.

Az 1961-ban született sokoldalú művész 1984-ben végezte el a Színház- és Filmművészeti Főiskolát, majd később a rendezői szakot. A nyolcvanas években legkább a tévéjátékokból ismerhette meg a nagyközönség a színpadon kívül. A Jászai Mari-díjas érdemes művész és rendező 2004-től az Örkény Színház igazgatója, de gyakran tűnik fel a közszolgálati televíziók szórakoztató műsoraiban. Édesapja Mácsai István festőművész volt.

- Egy személyben igazgató, rendező, színész. Mennyire lehet és kell különválasztani a három szerepet ?

- Nem kell és nem is lehet, hiszen mindez egy. Ön is valakinek a lánya, az édesanyja és párja, mégis egy személy. Ugyanígy működik ez nálam is. Amikor a mamámmal beszélgetek, a fia vagyok, ha a fiammal, az apja. Ez természetesen válik el egy személyen belül. Nincs semmiféle tudatos különbség a színházban sem.

- Különböző televíziós műsorokban szerepelve is a magyar nyelv szépségére hívja fel a figyelmet, és csempész egy kis kultúrát az otthonokba, ám a mozivásznon egyre kevesebbszer tűnik fel.

- Ha hívnak, szívesen megyek olyan műsorokba, amelyek közel állnak hozzám, és ugyanezért gyakran mondok nemet is, ha a műsor nem az én alkatomnak való. Filmekben elég keveset forgatok, sajnos. Valószínűleg ez már így is marad, pedig szeretem és komolyan veszem. Nyilván lesz még egy-két filmszerepem, de nem leszek nagy filmkarriert befutó színész. Ám mindent összevetve elmondhatom: az én életemben az a luxus, hogy azt csinálhatom, ami érdekel.

Az 1961-ban született sokoldalú művész 1984-ben végezte el a Színház- és Filmművészeti Főiskolát, majd később a rendezői szakot. A nyolcvanas években legkább a tévéjátékokból ismerhette meg a nagyközönség a színpadon kívül. A Jászai Mari-díjas érdemes művész és rendező 2004-től az Örkény Színház igazgatója, de gyakran tűnik fel a közszolgálati televíziók szórakoztató műsoraiban. Édesapja Mácsai István festőművész volt.

- Nem kell és nem is lehet, hiszen mindez egy. Ön is valakinek a lánya, az édesanyja és párja, mégis egy személy. Ugyanígy működik ez nálam is. Amikor a mamámmal beszélgetek, a fia vagyok, ha a fiammal, az apja. Ez természetesen válik el egy személyen belül. Nincs semmiféle tudatos különbség a színházban sem.

- Különböző televíziós műsorokban szerepelve is a magyar nyelv szépségére hívja fel a figyelmet, és csempész egy kis kultúrát az otthonokba, ám a mozivásznon egyre kevesebbszer tűnik fel.

- Ha hívnak, szívesen megyek olyan műsorokba, amelyek közel állnak hozzám, és ugyanezért gyakran mondok nemet is, ha a műsor nem az én alkatomnak való. Filmekben elég keveset forgatok, sajnos. Valószínűleg ez már így is marad, pedig szeretem és komolyan veszem. Nyilván lesz még egy-két filmszerepem, de nem leszek nagy filmkarriert befutó színész. Ám mindent összevetve elmondhatom: az én életemben az a luxus, hogy azt csinálhatom, ami érdekel.

Az 1961-ban született sokoldalú művész 1984-ben végezte el a Színház- és Filmművészeti Főiskolát, majd később a rendezői szakot. A nyolcvanas években legkább a tévéjátékokból ismerhette meg a nagyközönség a színpadon kívül. A Jászai Mari-díjas érdemes művész és rendező 2004-től az Örkény Színház igazgatója, de gyakran tűnik fel a közszolgálati televíziók szórakoztató műsoraiban. Édesapja Mácsai István festőművész volt.

- Nem kell és nem is lehet, hiszen mindez egy. Ön is valakinek a lánya, az édesanyja és párja, mégis egy személy. Ugyanígy működik ez nálam is. Amikor a mamámmal beszélgetek, a fia vagyok, ha a fiammal, az apja. Ez természetesen válik el egy személyen belül. Nincs semmiféle tudatos különbség a színházban sem.

- Különböző televíziós műsorokban szerepelve is a magyar nyelv szépségére hívja fel a figyelmet, és csempész egy kis kultúrát az otthonokba, ám a mozivásznon egyre kevesebbszer tűnik fel.

- Ha hívnak, szívesen megyek olyan műsorokba, amelyek közel állnak hozzám, és ugyanezért gyakran mondok nemet is, ha a műsor nem az én alkatomnak való. Filmekben elég keveset forgatok, sajnos. Valószínűleg ez már így is marad, pedig szeretem és komolyan veszem. Nyilván lesz még egy-két filmszerepem, de nem leszek nagy filmkarriert befutó színész. Ám mindent összevetve elmondhatom: az én életemben az a luxus, hogy azt csinálhatom, ami érdekel.

Az 1961-ban született sokoldalú művész 1984-ben végezte el a Színház- és Filmművészeti Főiskolát, majd később a rendezői szakot. A nyolcvanas években legkább a tévéjátékokból ismerhette meg a nagyközönség a színpadon kívül. A Jászai Mari-díjas érdemes művész és rendező 2004-től az Örkény Színház igazgatója, de gyakran tűnik fel a közszolgálati televíziók szórakoztató műsoraiban. Édesapja Mácsai István festőművész volt.

- Különböző televíziós műsorokban szerepelve is a magyar nyelv szépségére hívja fel a figyelmet, és csempész egy kis kultúrát az otthonokba, ám a mozivásznon egyre kevesebbszer tűnik fel.

- Ha hívnak, szívesen megyek olyan műsorokba, amelyek közel állnak hozzám, és ugyanezért gyakran mondok nemet is, ha a műsor nem az én alkatomnak való. Filmekben elég keveset forgatok, sajnos. Valószínűleg ez már így is marad, pedig szeretem és komolyan veszem. Nyilván lesz még egy-két filmszerepem, de nem leszek nagy filmkarriert befutó színész. Ám mindent összevetve elmondhatom: az én életemben az a luxus, hogy azt csinálhatom, ami érdekel.

Az 1961-ban született sokoldalú művész 1984-ben végezte el a Színház- és Filmművészeti Főiskolát, majd később a rendezői szakot. A nyolcvanas években legkább a tévéjátékokból ismerhette meg a nagyközönség a színpadon kívül. A Jászai Mari-díjas érdemes művész és rendező 2004-től az Örkény Színház igazgatója, de gyakran tűnik fel a közszolgálati televíziók szórakoztató műsoraiban. Édesapja Mácsai István festőművész volt.

- Különböző televíziós műsorokban szerepelve is a magyar nyelv szépségére hívja fel a figyelmet, és csempész egy kis kultúrát az otthonokba, ám a mozivásznon egyre kevesebbszer tűnik fel.

- Ha hívnak, szívesen megyek olyan műsorokba, amelyek közel állnak hozzám, és ugyanezért gyakran mondok nemet is, ha a műsor nem az én alkatomnak való. Filmekben elég keveset forgatok, sajnos. Valószínűleg ez már így is marad, pedig szeretem és komolyan veszem. Nyilván lesz még egy-két filmszerepem, de nem leszek nagy filmkarriert befutó színész. Ám mindent összevetve elmondhatom: az én életemben az a luxus, hogy azt csinálhatom, ami érdekel.

Az 1961-ban született sokoldalú művész 1984-ben végezte el a Színház- és Filmművészeti Főiskolát, majd később a rendezői szakot. A nyolcvanas években legkább a tévéjátékokból ismerhette meg a nagyközönség a színpadon kívül. A Jászai Mari-díjas érdemes művész és rendező 2004-től az Örkény Színház igazgatója, de gyakran tűnik fel a közszolgálati televíziók szórakoztató műsoraiban. Édesapja Mácsai István festőművész volt.

- Különböző televíziós műsorokban szerepelve is a magyar nyelv szépségére hívja fel a figyelmet, és csempész egy kis kultúrát az otthonokba, ám a mozivásznon egyre kevesebbszer tűnik fel.

- Ha hívnak, szívesen megyek olyan műsorokba, amelyek közel állnak hozzám, és ugyanezért gyakran mondok nemet is, ha a műsor nem az én alkatomnak való. Filmekben elég keveset forgatok, sajnos. Valószínűleg ez már így is marad, pedig szeretem és komolyan veszem. Nyilván lesz még egy-két filmszerepem, de nem leszek nagy filmkarriert befutó színész. Ám mindent összevetve elmondhatom: az én életemben az a luxus, hogy azt csinálhatom, ami érdekel.

Az 1961-ban született sokoldalú művész 1984-ben végezte el a Színház- és Filmművészeti Főiskolát, majd később a rendezői szakot. A nyolcvanas években legkább a tévéjátékokból ismerhette meg a nagyközönség a színpadon kívül. A Jászai Mari-díjas érdemes művész és rendező 2004-től az Örkény Színház igazgatója, de gyakran tűnik fel a közszolgálati televíziók szórakoztató műsoraiban. Édesapja Mácsai István festőművész volt.

- Különböző televíziós műsorokban szerepelve is a magyar nyelv szépségére hívja fel a figyelmet, és csempész egy kis kultúrát az otthonokba, ám a mozivásznon egyre kevesebbszer tűnik fel.

- Ha hívnak, szívesen megyek olyan műsorokba, amelyek közel állnak hozzám, és ugyanezért gyakran mondok nemet is, ha a műsor nem az én alkatomnak való. Filmekben elég keveset forgatok, sajnos. Valószínűleg ez már így is marad, pedig szeretem és komolyan veszem. Nyilván lesz még egy-két filmszerepem, de nem leszek nagy filmkarriert befutó színész. Ám mindent összevetve elmondhatom: az én életemben az a luxus, hogy azt csinálhatom, ami érdekel.

Az 1961-ban született sokoldalú művész 1984-ben végezte el a Színház- és Filmművészeti Főiskolát, majd később a rendezői szakot. A nyolcvanas években legkább a tévéjátékokból ismerhette meg a nagyközönség a színpadon kívül. A Jászai Mari-díjas érdemes művész és rendező 2004-től az Örkény Színház igazgatója, de gyakran tűnik fel a közszolgálati televíziók szórakoztató műsoraiban. Édesapja Mácsai István festőművész volt.

- Ha hívnak, szívesen megyek olyan műsorokba, amelyek közel állnak hozzám, és ugyanezért gyakran mondok nemet is, ha a műsor nem az én alkatomnak való. Filmekben elég keveset forgatok, sajnos. Valószínűleg ez már így is marad, pedig szeretem és komolyan veszem. Nyilván lesz még egy-két filmszerepem, de nem leszek nagy filmkarriert befutó színész. Ám mindent összevetve elmondhatom: az én életemben az a luxus, hogy azt csinálhatom, ami érdekel.

Az 1961-ban született sokoldalú művész 1984-ben végezte el a Színház- és Filmművészeti Főiskolát, majd később a rendezői szakot. A nyolcvanas években legkább a tévéjátékokból ismerhette meg a nagyközönség a színpadon kívül. A Jászai Mari-díjas érdemes művész és rendező 2004-től az Örkény Színház igazgatója, de gyakran tűnik fel a közszolgálati televíziók szórakoztató műsoraiban. Édesapja Mácsai István festőművész volt.

- Ha hívnak, szívesen megyek olyan műsorokba, amelyek közel állnak hozzám, és ugyanezért gyakran mondok nemet is, ha a műsor nem az én alkatomnak való. Filmekben elég keveset forgatok, sajnos. Valószínűleg ez már így is marad, pedig szeretem és komolyan veszem. Nyilván lesz még egy-két filmszerepem, de nem leszek nagy filmkarriert befutó színész. Ám mindent összevetve elmondhatom: az én életemben az a luxus, hogy azt csinálhatom, ami érdekel.

Az 1961-ban született sokoldalú művész 1984-ben végezte el a S

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!