Kultúra

2007.01.05. 03:29

A beszéd a lényeg

Keszthely (kzs) - Angol nyelvtanítást segítő oktatófilmet forgattak nemrég a Csányi-Szendrey Belvárosi Általános Iskolában. A megörökített nyelvórákat egy helyi nyelvtanár, Gorszkiné Siró Enikő tartotta.

Kassai Zsigmond

A beszédközpontú nyelvtanítás nem újkeletű, a hazai közoktatásban azonban egyelőre mégsem igazán elterjedt. A módszer népszerűsítése érdekében nemrég oktatófilmeket forgattak az Oktatási Minisztérium programja keretében. Öt fővárosi és öt vidéki iskolában készítettek felvételeket, köztük a keszthelyi Csányi-iskolában is.

Gorszkiné Siró Enikő számára a beszédközpontú módszer nem idegen, gyakorlatban alkalmazza hosszú évek óta, sőt, angol nyelvtanároknak szóló továbbképzéseken oktatja is.

- A nyelvtanítás során érdemes a gyerekekben tudatosítani, hogy az angol nyelv eszköz a kezükben, amit használni tudnak, nem pedig egy újabb unalmas tantárgy - taglalja a módszer részleteit a tanárnő. - Fontos, hogy a tanulók elsősorban beszélni tanuljanak, ne legyenek gátlásaik, ismerjék meg a nyelv élőszóbeli sajátosságát.

Gorszkiné szerint igazán jó eredményeket akkor lehet elérni, ha a nyelvórákon az első perctől kezdve csak angolul beszélnek. - Szűkített szókinccsel, sok bohóckodással és viszonylag kevés nyelvtani ismerettel lehet élvezetessé tenni a tanulást. A gyerekek előbb tanulják meg használni jól a nyelvet, utána ráérünk a nyelvtanról beszélni - így a tanárnő.

Az oktatófilm hatvan perces. Tíz nyelvórán készültek a felvételek, amelyek nemcsak a tanárképzésben, de a mindennapi tanítási gyakorlat során is jól használhatók.

Gorszkiné Siró Enikő számára a beszédközpontú módszer nem idegen, gyakorlatban alkalmazza hosszú évek óta, sőt, angol nyelvtanároknak szóló továbbképzéseken oktatja is.

- A nyelvtanítás során érdemes a gyerekekben tudatosítani, hogy az angol nyelv eszköz a kezükben, amit használni tudnak, nem pedig egy újabb unalmas tantárgy - taglalja a módszer részleteit a tanárnő. - Fontos, hogy a tanulók elsősorban beszélni tanuljanak, ne legyenek gátlásaik, ismerjék meg a nyelv élőszóbeli sajátosságát.

Gorszkiné szerint igazán jó eredményeket akkor lehet elérni, ha a nyelvórákon az első perctől kezdve csak angolul beszélnek. - Szűkített szókinccsel, sok bohóckodással és viszonylag kevés nyelvtani ismerettel lehet élvezetessé tenni a tanulást. A gyerekek előbb tanulják meg használni jól a nyelvet, utána ráérünk a nyelvtanról beszélni - így a tanárnő.

Az oktatófilm hatvan perces. Tíz nyelvórán készültek a felvételek, amelyek nemcsak a tanárképzésben, de a mindennapi tanítási gyakorlat során is jól használhatók.

Gorszkiné Siró Enikő számára a beszédközpontú módszer nem idegen, gyakorlatban alkalmazza hosszú évek óta, sőt, angol nyelvtanároknak szóló továbbképzéseken oktatja is.

- A nyelvtanítás során érdemes a gyerekekben tudatosítani, hogy az angol nyelv eszköz a kezükben, amit használni tudnak, nem pedig egy újabb unalmas tantárgy - taglalja a módszer részleteit a tanárnő. - Fontos, hogy a tanulók elsősorban beszélni tanuljanak, ne legyenek gátlásaik, ismerjék meg a nyelv élőszóbeli sajátosságát.

Gorszkiné szerint igazán jó eredményeket akkor lehet elérni, ha a nyelvórákon az első perctől kezdve csak angolul beszélnek. - Szűkített szókinccsel, sok bohóckodással és viszonylag kevés nyelvtani ismerettel lehet élvezetessé tenni a tanulást. A gyerekek előbb tanulják meg használni jól a nyelvet, utána ráérünk a nyelvtanról beszélni - így a tanárnő.

Az oktatófilm hatvan perces. Tíz nyelvórán készültek a felvételek, amelyek nemcsak a tanárképzésben, de a mindennapi tanítási gyakorlat során is jól használhatók.

- A nyelvtanítás során érdemes a gyerekekben tudatosítani, hogy az angol nyelv eszköz a kezükben, amit használni tudnak, nem pedig egy újabb unalmas tantárgy - taglalja a módszer részleteit a tanárnő. - Fontos, hogy a tanulók elsősorban beszélni tanuljanak, ne legyenek gátlásaik, ismerjék meg a nyelv élőszóbeli sajátosságát.

Gorszkiné szerint igazán jó eredményeket akkor lehet elérni, ha a nyelvórákon az első perctől kezdve csak angolul beszélnek. - Szűkített szókinccsel, sok bohóckodással és viszonylag kevés nyelvtani ismerettel lehet élvezetessé tenni a tanulást. A gyerekek előbb tanulják meg használni jól a nyelvet, utána ráérünk a nyelvtanról beszélni - így a tanárnő.

Az oktatófilm hatvan perces. Tíz nyelvórán készültek a felvételek, amelyek nemcsak a tanárképzésben, de a mindennapi tanítási gyakorlat során is jól használhatók.

- A nyelvtanítás során érdemes a gyerekekben tudatosítani, hogy az angol nyelv eszköz a kezükben, amit használni tudnak, nem pedig egy újabb unalmas tantárgy - taglalja a módszer részleteit a tanárnő. - Fontos, hogy a tanulók elsősorban beszélni tanuljanak, ne legyenek gátlásaik, ismerjék meg a nyelv élőszóbeli sajátosságát.

Gorszkiné szerint igazán jó eredményeket akkor lehet elérni, ha a nyelvórákon az első perctől kezdve csak angolul beszélnek. - Szűkített szókinccsel, sok bohóckodással és viszonylag kevés nyelvtani ismerettel lehet élvezetessé tenni a tanulást. A gyerekek előbb tanulják meg használni jól a nyelvet, utána ráérünk a nyelvtanról beszélni - így a tanárnő.

Az oktatófilm hatvan perces. Tíz nyelvórán készültek a felvételek, amelyek nemcsak a tanárképzésben, de a mindennapi tanítási gyakorlat során is jól használhatók.

Gorszkiné szerint igazán jó eredményeket akkor lehet elérni, ha a nyelvórákon az első perctől kezdve csak angolul beszélnek. - Szűkített szókinccsel, sok bohóckodással és viszonylag kevés nyelvtani ismerettel lehet élvezetessé tenni a tanulást. A gyerekek előbb tanulják meg használni jól a nyelvet, utána ráérünk a nyelvtanról beszélni - így a tanárnő.

Az oktatófilm hatvan perces. Tíz nyelvórán készültek a felvételek, amelyek nemcsak a tanárképzésben, de a mindennapi tanítási gyakorlat során is jól használhatók.

Gorszkiné szerint igazán jó eredményeket akkor lehet elérni, ha a nyelvórákon az első perctől kezdve csak angolul beszélnek. - Szűkített szókinccsel, sok bohóckodással és viszonylag kevés nyelvtani ismerettel lehet élvezetessé tenni a tanulást. A gyerekek előbb tanulják meg használni jól a nyelvet, utána ráérünk a nyelvtanról beszélni - így a tanárnő.

Az oktatófilm hatvan perces. Tíz nyelvórán készültek a felvételek, amelyek nemcsak a tanárképzésben, de a mindennapi tanítási gyakorlat során is jól használhatók.

Az oktatófilm hatvan perces. Tíz nyelvórán készültek a felvételek, amelyek nemcsak a tanárképzésben, de a mindennapi tanítási gyakorlat során is jól használhatók.

Az oktatófilm hatvan perces. Tíz nyelvórán készültek a felvételek, amelyek nemcsak a tanárképzésben, de a mindennapi tanítási gyakorlat során is jól használhatók.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!