Kultúra

2006.07.28. 02:29

Az originális zene hatalma

Keszthely - Élvonalbeli jazz-zenekar lepte meg a minap a sétálóutca esti közönségét. A Dresch Quartet alapítójával, Dresch Mihállyal a koncert után beszélgettünk.

Mórocz Zsolt

- A koncertet a Dresch Quartet fellépéseként hirdették meg, ennek ellenére csak ketten játszottak a színpadon. Milyen formációt láthattunk?

- Alkalmit, hiszen ketten voltunk nem négyen. A cimbalmon Lukács Miklós játszott, ő az együttes külső tagja. Sajnos egy szervezési hiba miatt csak mi tudtunk jönni.

- Keszthelyen köztudottan nincs nagy hagyománya az utcai jazzkoncerteknek. Vajon mi lehet az oka, hogy most sikerült idecsalogatni egy ilyen produkciót?

- Mi is meglepődtünk rajta. Legutóbb Berecz András Háry-estjével voltam itt, és most voltak olyan kedvesek, hogy újra meghívtak minket. Ezúttal jórészt saját szerzeményeket játszottunk, a végén pedig két jazz standard számot.

- Mit gondol, mennyire van helye az ehhez hasonló laza utcai produkcióknak egy kisvárosban?

- Úgy éreztem, szeretettel fogadtak minket Keszthelyen, és szerencsére másutt is. Nem csak a kommersz zenének van hatalma, sőt... Harcolni kell ugyan érte, játszani kell, de annak meg is lesz a hatása. Igazából annak van ereje, amikor a zene élőben születik meg, ezért van helye mindenhol a hasonló produkcióknak.

- A Dresch Quartet volt talán az első olyan jazz-zenekar, amely a magyar népzene elemeit is felhasználta a szerzeményeiben. Ma viszont már a legtöbb magyar jazzegyüttes merít a népzenéből. Hogyan vélekedik erről?

- Valóban sokan próbálkoznak vele és ennek örülök is, mert kár lenne, ha a magyar zene teljes mértékben kiveszne a köztudatból. Nyilvánvalóan abban a formában, ahogy megszületett, már régóta nem működik a népzene. Esetenként táncházban talán még igen, de a mindennapokból eléggé kikopnak az originális magyar dallamok. Ezért jó, ha minél több jazz-zenész beépíti a saját hangzásvilágába. Mindez azonban még eléggé kiforratlan, legalább húsz-harminc évre van szükség, hogy letisztuljon a dolog. Hosszú út ez nekem is és nagy feladat, hogy szép, tiszta legyen a hangzás és közben az improvizáció is megmaradjon. A népzenét sokféle módon meg lehet közelíteni, van aki kitart mellette és akad, aki csak a pillanatnyi divathullámot lovagolja meg.

- Ez a divat nem jelent Önöknek konkurenciát?

- Végül is mindenkinek joga van azt játszani, amihez vonzódik, ezt természetesnek tartom. Egyébként meg minden zenekar konkurencia, de minket ettől még ugyanúgy szeretnek, mint eddig.

- Alkalmit, hiszen ketten voltunk nem négyen. A cimbalmon Lukács Miklós játszott, ő az együttes külső tagja. Sajnos egy szervezési hiba miatt csak mi tudtunk jönni.

- Keszthelyen köztudottan nincs nagy hagyománya az utcai jazzkoncerteknek. Vajon mi lehet az oka, hogy most sikerült idecsalogatni egy ilyen produkciót?

- Mi is meglepődtünk rajta. Legutóbb Berecz András Háry-estjével voltam itt, és most voltak olyan kedvesek, hogy újra meghívtak minket. Ezúttal jórészt saját szerzeményeket játszottunk, a végén pedig két jazz standard számot.

- Mit gondol, mennyire van helye az ehhez hasonló laza utcai produkcióknak egy kisvárosban?

- Úgy éreztem, szeretettel fogadtak minket Keszthelyen, és szerencsére másutt is. Nem csak a kommersz zenének van hatalma, sőt... Harcolni kell ugyan érte, játszani kell, de annak meg is lesz a hatása. Igazából annak van ereje, amikor a zene élőben születik meg, ezért van helye mindenhol a hasonló produkcióknak.

- A Dresch Quartet volt talán az első olyan jazz-zenekar, amely a magyar népzene elemeit is felhasználta a szerzeményeiben. Ma viszont már a legtöbb magyar jazzegyüttes merít a népzenéből. Hogyan vélekedik erről?

- Valóban sokan próbálkoznak vele és ennek örülök is, mert kár lenne, ha a magyar zene teljes mértékben kiveszne a köztudatból. Nyilvánvalóan abban a formában, ahogy megszületett, már régóta nem működik a népzene. Esetenként táncházban talán még igen, de a mindennapokból eléggé kikopnak az originális magyar dallamok. Ezért jó, ha minél több jazz-zenész beépíti a saját hangzásvilágába. Mindez azonban még eléggé kiforratlan, legalább húsz-harminc évre van szükség, hogy letisztuljon a dolog. Hosszú út ez nekem is és nagy feladat, hogy szép, tiszta legyen a hangzás és közben az improvizáció is megmaradjon. A népzenét sokféle módon meg lehet közelíteni, van aki kitart mellette és akad, aki csak a pillanatnyi divathullámot lovagolja meg.

- Ez a divat nem jelent Önöknek konkurenciát?

- Végül is mindenkinek joga van azt játszani, amihez vonzódik, ezt természetesnek tartom. Egyébként meg minden zenekar konkurencia, de minket ettől még ugyanúgy szeretnek, mint eddig.

- Alkalmit, hiszen ketten voltunk nem négyen. A cimbalmon Lukács Miklós játszott, ő az együttes külső tagja. Sajnos egy szervezési hiba miatt csak mi tudtunk jönni.

- Keszthelyen köztudottan nincs nagy hagyománya az utcai jazzkoncerteknek. Vajon mi lehet az oka, hogy most sikerült idecsalogatni egy ilyen produkciót?

- Mi is meglepődtünk rajta. Legutóbb Berecz András Háry-estjével voltam itt, és most voltak olyan kedvesek, hogy újra meghívtak minket. Ezúttal jórészt saját szerzeményeket játszottunk, a végén pedig két jazz standard számot.

- Mit gondol, mennyire van helye az ehhez hasonló laza utcai produkcióknak egy kisvárosban?

- Úgy éreztem, szeretettel fogadtak minket Keszthelyen, és szerencsére másutt is. Nem csak a kommersz zenének van hatalma, sőt... Harcolni kell ugyan érte, játszani kell, de annak meg is lesz a hatása. Igazából annak van ereje, amikor a zene élőben születik meg, ezért van helye mindenhol a hasonló produkcióknak.

- A Dresch Quartet volt talán az első olyan jazz-zenekar, amely a magyar népzene elemeit is felhasználta a szerzeményeiben. Ma viszont már a legtöbb magyar jazzegyüttes merít a népzenéből. Hogyan vélekedik erről?

- Valóban sokan próbálkoznak vele és ennek örülök is, mert kár lenne, ha a magyar zene teljes mértékben kiveszne a köztudatból. Nyilvánvalóan abban a formában, ahogy megszületett, már régóta nem működik a népzene. Esetenként táncházban talán még igen, de a mindennapokból eléggé kikopnak az originális magyar dallamok. Ezért jó, ha minél több jazz-zenész beépíti a saját hangzásvilágába. Mindez azonban még eléggé kiforratlan, legalább húsz-harminc évre van szükség, hogy letisztuljon a dolog. Hosszú út ez nekem is és nagy feladat, hogy szép, tiszta legyen a hangzás és közben az improvizáció is megmaradjon. A népzenét sokféle módon meg lehet közelíteni, van aki kitart mellette és akad, aki csak a pillanatnyi divathullámot lovagolja meg.

- Ez a divat nem jelent Önöknek konkurenciát?

- Végül is mindenkinek joga van azt játszani, amihez vonzódik, ezt természetesnek tartom. Egyébként meg minden zenekar konkurencia, de minket ettől még ugyanúgy szeretnek, mint eddig.

- Keszthelyen köztudottan nincs nagy hagyománya az utcai jazzkoncerteknek. Vajon mi lehet az oka, hogy most sikerült idecsalogatni egy ilyen produkciót?

- Mi is meglepődtünk rajta. Legutóbb Berecz András Háry-estjével voltam itt, és most voltak olyan kedvesek, hogy újra meghívtak minket. Ezúttal jórészt saját szerzeményeket játszottunk, a végén pedig két jazz standard számot.

- Mit gondol, mennyire van helye az ehhez hasonló laza utcai produkcióknak egy kisvárosban?

- Úgy éreztem, szeretettel fogadtak minket Keszthelyen, és szerencsére másutt is. Nem csak a kommersz zenének van hatalma, sőt... Harcolni kell ugyan érte, játszani kell, de annak meg is lesz a hatása. Igazából annak van ereje, amikor a zene élőben születik meg, ezért van helye mindenhol a hasonló produkcióknak.

- A Dresch Quartet volt talán az első olyan jazz-zenekar, amely a magyar népzene elemeit is felhasználta a szerzeményeiben. Ma viszont már a legtöbb magyar jazzegyüttes merít a népzenéből. Hogyan vélekedik erről?

- Valóban sokan próbálkoznak vele és ennek örülök is, mert kár lenne, ha a magyar zene teljes mértékben kiveszne a köztudatból. Nyilvánvalóan abban a formában, ahogy megszületett, már régóta nem működik a népzene. Esetenként táncházban talán még igen, de a mindennapokból eléggé kikopnak az originális magyar dallamok. Ezért jó, ha minél több jazz-zenész beépíti a saját hangzásvilágába. Mindez azonban még eléggé kiforratlan, legalább húsz-harminc évre van szükség, hogy letisztuljon a dolog. Hosszú út ez nekem is és nagy feladat, hogy szép, tiszta legyen a hangzás és közben az improvizáció is megmaradjon. A népzenét sokféle módon meg lehet közelíteni, van aki kitart mellette és akad, aki csak a pillanatnyi divathullámot lovagolja meg.

- Ez a divat nem jelent Önöknek konkurenciát?

- Végül is mindenkinek joga van azt játszani, amihez vonzódik, ezt természetesnek tartom. Egyébként meg minden zenekar konkurencia, de minket ettől még ugyanúgy szeretnek, mint eddig.

- Keszthelyen köztudottan nincs nagy hagyománya az utcai jazzkoncerteknek. Vajon mi lehet az oka, hogy most sikerült idecsalogatni egy ilyen produkciót?

- Mi is meglepődtünk rajta. Legutóbb Berecz András Háry-estjével voltam itt, és most voltak olyan kedvesek, hogy újra meghívtak minket. Ezúttal jórészt saját szerzeményeket játszottunk, a végén pedig két jazz standard számot.

- Mit gondol, mennyire van helye az ehhez hasonló laza utcai produkcióknak egy kisvárosban?

- Úgy éreztem, szeretettel fogadtak minket Keszthelyen, és szerencsére másutt is. Nem csak a kommersz zenének van hatalma, sőt... Harcolni kell ugyan érte, játszani kell, de annak meg is lesz a hatása. Igazából annak van ereje, amikor a zene élőben születik meg, ezért van helye mindenhol a hasonló produkcióknak.

- A Dresch Quartet volt talán az első olyan jazz-zenekar, amely a magyar népzene elemeit is felhasználta a szerzeményeiben. Ma viszont már a legtöbb magyar jazzegyüttes merít a népzenéből. Hogyan vélekedik erről?

- Valóban sokan próbálkoznak vele és ennek örülök is, mert kár lenne, ha a magyar zene teljes mértékben kiveszne a köztudatból. Nyilvánvalóan abban a formában, ahogy megszületett, már régóta nem működik a népzene. Esetenként táncházban talán még igen, de a mindennapokból eléggé kikopnak az originális magyar dallamok. Ezért jó, ha minél több jazz-zenész beépíti a saját hangzásvilágába. Mindez azonban még eléggé kiforratlan, legalább húsz-harminc évre van szükség, hogy letisztuljon a dolog. Hosszú út ez nekem is és nagy feladat, hogy szép, tiszta legyen a hangzás és közben az improvizáció is megmaradjon. A népzenét sokféle módon meg lehet közelíteni, van aki kitart mellette és akad, aki csak a pillanatnyi divathullámot lovagolja meg.

- Ez a divat nem jelent Önöknek konkurenciát?

- Végül is mindenkinek joga van azt játszani, amihez vonzódik, ezt természetesnek tartom. Egyébként meg minden zenekar konkurencia, de minket ettől még ugyanúgy szeretnek, mint eddig.

- Keszthelyen köztudottan nincs nagy hagyománya az utcai jazzkoncerteknek. Vajon mi lehet az oka, hogy most sikerült idecsalogatni egy ilyen produkciót?

- Mi is meglepődtünk rajta. Legutóbb Berecz András Háry-estjével voltam itt, és most voltak olyan kedvesek, hogy újra meghívtak minket. Ezúttal jórészt saját szerzeményeket játszottunk, a végén pedig két jazz standard számot.

- Mit gondol, mennyire van helye az ehhez hasonló laza utcai produkcióknak egy kisvárosban?

- Úgy éreztem, szeretettel fogadtak minket Keszthelyen, és szerencsére másutt is. Nem csak a kommersz zenének van hatalma, sőt... Harcolni kell ugyan érte, játszani kell, de annak meg is lesz a hatása. Igazából annak van ereje, amikor a zene élőben születik meg, ezért van helye mindenhol a hasonló produkcióknak.

- A Dresch Quartet volt talán az első olyan jazz-zenekar, amely a magyar népzene elemeit is felhasználta a szerzeményeiben. Ma viszont már a legtöbb magyar jazzegyüttes merít a népzenéből. Hogyan vélekedik erről?

- Valóban sokan próbálkoznak vele és ennek örülök is, mert kár lenne, ha a magyar zene teljes mértékben kiveszne a köztudatból. Nyilvánvalóan abban a formában, ahogy megszületett, már régóta nem működik a népzene. Esetenként táncházban talán még igen, de a mindennapokból eléggé kikopnak az originális magyar dallamok. Ezért jó, ha minél több jazz-zenész beépíti a saját hangzásvilágába. Mindez azonban még eléggé kiforratlan, legalább húsz-harminc évre van szükség, hogy letisztuljon a dolog. Hosszú út ez nekem is és nagy feladat, hogy szép, tiszta legyen a hangzás és közben az improvizáció is megmaradjon. A népzenét sokféle módon meg lehet közelíteni, van aki kitart mellette és akad, aki csak a pillanatnyi divathullámot lovagolja meg.

- Ez a divat nem jelent Önöknek konkurenciát?

- Végül is mindenkinek joga van azt játszani, amihez vonzódik, ezt természetesnek tartom. Egyébként meg minden zenekar konkurencia, de minket ettől még ugyanúgy szeretnek, mint eddig.

- Keszthelyen köztudottan nincs nagy hagyománya az utcai jazzkoncerteknek. Vajon mi lehet az oka, hogy most sikerült idecsalogatni egy ilyen produkciót?

- Mi is meglepődtünk rajta. Legutóbb Berecz András Háry-estjével voltam itt, és most voltak olyan kedvesek, hogy újra meghívtak minket. Ezúttal jórészt saját szerzeményeket játszottunk, a végén pedig két jazz standard számot.

- Mit gondol, mennyire van helye az ehhez hasonló laza utcai produkcióknak egy kisvárosban?

- Úgy éreztem, szeretettel fogadtak minket Keszthelyen, és szerencsére másutt is. Nem csak a kommersz zenének van hatalma, sőt... Harcolni kell ugyan érte, játszani kell, de annak meg is lesz a hatása. Igazából annak van ereje, amikor a zene élőben születik meg, ezért van helye mindenhol a hasonló produkcióknak.

- A Dresch Quartet volt talán az első olyan jazz-zenekar, amely a magyar népzene elemeit is felhasználta a szerzeményeiben. Ma viszont már a legtöbb magyar jazzegyüttes merít a népzenéből. Hogyan vélekedik erről?

- Valóban sokan próbálkoznak vele és ennek örülök is, mert kár lenne, ha a magyar zene teljes mértékben kiveszne a köztudatból. Nyilvánvalóan abban a formában, ahogy megszületett, már régóta nem működik a népzene. Esetenként táncházban talán még igen, de a mindennapokból eléggé kikopnak az originális magyar dallamok. Ezért jó, ha minél több jazz-zenész beépíti a saját hangzásvilágába. Mindez azonban még eléggé kiforratlan, legalább húsz-harminc évre van szükség, hogy letisztuljon a dolog. Hosszú út ez nekem is és nagy feladat, hogy szép, tiszta legyen a hangzás és közben az improvizáció is megmaradjon. A népzenét sokféle módon meg lehet közelíteni, van aki kitart mellette és akad, aki csak a pillanatnyi divathullámot lovagolja meg.

- Ez a divat nem jelent Önöknek konkurenciát?

- Végül is mindenkinek joga van azt játszani, amihez vonzódik, ezt természetesnek tartom. Egyébként meg minden zenekar konkurencia, de minket ettől még ugyanúgy szeretnek, mint eddig.

- Mi is meglepődtünk rajta. Legutóbb Berecz András Háry-estjével voltam itt, és most voltak olyan kedvesek, hogy újra meghívtak minket. Ezúttal jórészt saját szerzeményeket játszottunk, a végén pedig két jazz standard számot.

- Mit gondol, mennyire van helye az ehhez hasonló laza utcai produkcióknak egy kisvárosban?

- Úgy éreztem, szeretettel fogadtak minket Keszthelyen, és szerencsére másutt is. Nem csak a kommersz zenének van hatalma, sőt... Harcolni kell ugyan érte, játszani kell, de annak meg is lesz a hatása. Igazából annak van ereje, amikor a zene élőben születik meg, ezért van helye mindenhol a hasonló produkcióknak.

- A Dresch Quartet volt talán az első olyan jazz-zenekar, amely a magyar népzene elemeit is felhasználta a szerzeményeiben. Ma viszont már a legtöbb magyar jazzegyüttes merít a népzenéből. Hogyan vélekedik erről?

- Valóban sokan próbálkoznak vele és ennek örülök is, mert kár lenne, ha a magyar zene teljes mértékben kiveszne a köztudatból. Nyilvánvalóan abban a formában, ahogy megszületett, már régóta nem működik a népzene. Esetenként táncházban talán még igen, de a mindennapokból eléggé kikopnak az originális magyar dallamok. Ezért jó, ha minél több jazz-zenész beépíti a saját hangzásvilágába. Mindez azonban még eléggé kiforratlan, legalább húsz-harminc évre van szükség, hogy letisztuljon a dolog. Hosszú út ez nekem is és nagy feladat, hogy szép, tiszta legyen a hangzás és közben az improvizáció is megmaradjon. A népzenét sokféle módon meg lehet közelíteni, van aki kitart mellette és akad, aki csak a pillanatnyi divathullámot lovagolja meg.

- Ez a divat nem jelent Önöknek konkurenciát?

- Végül is mindenkinek joga van azt játszani, amihez vonzódik, ezt természetesnek tartom. Egyébként meg minden zenekar konkurencia, de minket ettől még ugyanúgy szeretnek, mint eddig.

- Mi is meglepődtünk rajta. Legutóbb Berecz András Háry-estjével voltam itt, és most voltak olyan kedvesek, hogy újra meghívtak minket. Ezúttal jórészt saját szerzeményeket játszottunk, a végén pedig két jazz standard számot.

- Mit gondol, mennyire van helye az ehhez hasonló laza utcai produkcióknak egy kisvárosban?

- Úgy éreztem, szeretettel fogadtak minket Keszthelyen, és szerencsére másutt is. Nem csak a kommersz zenének van hatalma, sőt... Harcolni kell ugyan érte, játszani kell, de annak meg is lesz a hatása. Igazából annak van ereje, amikor a zene élőben születik meg, ezért van helye mindenhol a hasonló produkcióknak.

- A Dresch Quartet volt talán az első olyan jazz-zenekar, amely a magyar népzene elemeit is felhasználta a szerzeményeiben. Ma viszont már a legtöbb magyar jazzegyüttes merít a népzenéből. Hogyan vélekedik erről?

- Valóban sokan próbálkoznak vele és ennek örülök is, mert kár lenne, ha a magyar zene teljes mértékben kiveszne a köztudatból. Nyilvánvalóan abban a formában, ahogy megszületett, már régóta nem működik a népzene. Esetenként táncházban talán még igen, de a mindennapokból eléggé kikopnak az originális magyar dallamok. Ezért jó, ha minél több jazz-zenész beépíti a saját hangzásvilágába. Mindez azonban még eléggé kiforratlan, legalább húsz-harminc évre van szükség, hogy letisztuljon a dolog. Hosszú út ez nekem is és nagy feladat, hogy szép, tiszta legyen a hangzás és közben az improvizáció is megmaradjon. A népzenét sokféle módon meg lehet közelíteni, van aki kitart mellette és akad, aki csak a pillanatnyi divathullámot lovagolja meg.

- Ez a divat nem jelent Önöknek konkurenciát?

- Végül is mindenkinek joga van azt játszani, amihez vonzódik, ezt természetesnek tartom. Egyébként meg minden zenekar konkurencia, de minket ettől még ugyanúgy szeretnek, mint eddig.

- Mit gondol, mennyire van helye az ehhez hasonló laza utcai produkcióknak egy kisvárosban?

- Úgy éreztem, szeretettel fogadtak minket Keszthelyen, és szerencsére másutt is. Nem csak a kommersz zenének van hatalma, sőt... Harcolni kell ugyan érte, játszani kell, de annak meg is lesz a hatása. Igazából annak van ereje, amikor a zene élőben születik meg, ezért van helye mindenhol a hasonló produkcióknak.

- A Dresch Quartet volt talán az első olyan jazz-zenekar, amely a magyar népzene elemeit is felhasználta a szerzeményeiben. Ma viszont már a legtöbb magyar jazzegyüttes merít a népzenéből. Hogyan vélekedik erről?

- Valóban sokan próbálkoznak vele és ennek örülök is, mert kár lenne, ha a magyar zene teljes mértékben kiveszne a köztudatból. Nyilvánvalóan abban a formában, ahogy megszületett, már régóta nem működik a népzene. Esetenként táncházban talán még igen, de a mindennapokból eléggé kikopnak az originális magyar dallamok. Ezért jó, ha minél több jazz-zenész beépíti a saját hangzásvilágába. Mindez azonban még eléggé kiforratlan, legalább húsz-harminc évre van szükség, hogy letisztuljon a dolog. Hosszú út ez nekem is és nagy feladat, hogy szép, tiszta legyen a hangzás és közben az improvizáció is megmaradjon. A népzenét sokféle módon meg lehet közelíteni, van aki kitart mellette és akad, aki csak a pillanatnyi divathullámot lovagolja meg.

- Ez a divat nem jelent Önöknek konkurenciát?

- Végül is mindenkinek joga van azt játszani, amihez vonzódik, ezt természetesnek tartom. Egyébként meg minden zenekar konkurencia, de minket ettől még ugyanúgy szeretnek, mint eddig.

- Mit gondol, mennyire van helye az ehhez hasonló laza utcai produkcióknak egy kisvárosban?

- Úgy éreztem, szeretettel fogadtak minket Keszthelyen, és szerencsére másutt is. Nem csak a kommersz zenének van hatalma, sőt... Harcolni kell ugyan érte, játszani kell, de annak meg is lesz a hatása. Igazából annak van ereje, amikor a zene élőben születik meg, ezért van helye mindenhol a hasonló produkcióknak.

- A Dresch Quartet volt talán az első olyan jazz-zenekar, amely a magyar népzene elemeit is felhasználta a szerzeményeiben. Ma viszont már a legtöbb magyar jazzegyüttes merít a népzenéből. Hogyan vélekedik erről?

- Valóban sokan próbálkoznak vele és ennek örülök is, mert kár lenne, ha a magyar zene teljes mértékben kiveszne a köztudatból. Nyilvánvalóan abban a formában, ahogy megszületett, már régóta nem működik a népzene. Esetenként táncházban talán még igen, de a mindennapokból eléggé kikopnak az originális magyar dallamok. Ezért jó, ha minél több jazz-zenész beépíti a saját hangzásvilágába. Mindez azonban még eléggé kiforratlan, legalább húsz-harminc évre van szükség, hogy letisztuljon a dolog. Hosszú út ez nekem is és nagy feladat, hogy szép, tiszta legyen a hangzás és közben az improvizáció is megmaradjon. A népzenét sokféle módon meg lehet közelíteni, van aki kitart mellette és akad, aki csak a pillanatnyi divathullámot lovagolja meg.

- Ez a divat nem jelent Önöknek konkurenciát?

- Végül is mindenkinek joga van azt játszani, amihez vonzódik, ezt természetesnek tartom. Egyébként meg minden zenekar konkurencia, de minket ettől még ugyanúgy szeretnek, mint eddig.

- Mit gondol, mennyire van helye az ehhez hasonló laza utcai produkcióknak egy kisvárosban?

- Úgy éreztem, szeretettel fogadtak minket Keszthelyen, és szerencsére másutt is. Nem csak a kommersz zenének van hatalma, sőt... Harcolni kell ugyan érte, játszani kell, de annak meg is lesz a hatása. Igazából annak van ereje, amikor a zene élőben születik meg, ezért van helye mindenhol a hasonló produkcióknak.

- A Dresch Quartet volt talán az első olyan jazz-zenekar, amely a magyar népzene elemeit is felhasználta a szerzeményeiben. Ma viszont már a legtöbb magyar jazzegyüttes merít a népzenéből. Hogyan vélekedik erről?

- Valóban sokan próbálkoznak vele és ennek örülök is, mert kár lenne, ha a magyar zene teljes mértékben kiveszne a köztudatból. Nyilvánvalóan abban a formában, ahogy megszületett, már régóta nem működik a népzene. Esetenként táncházban talán még igen, de a mindennapokból eléggé kikopnak az originális magyar dallamok. Ezért jó, ha minél több jazz-zenész beépíti a saját hangzásvilágába. Mindez azonban még eléggé kiforratlan, legalább húsz-harminc évre van szükség, hogy letisztuljon a dolog. Hosszú út ez nekem is és nagy feladat, hogy szép, tiszta legyen a hangzás és közben az improvizáció is megmaradjon. A népzenét sokféle módon meg lehet közelíteni, van aki kitart mellette és akad, aki csak a pillanatnyi divathullámot lovagolja meg.

- Ez a divat nem jelent Önöknek konkurenciát?

- Végül is mindenkinek joga van azt játszani, amihez vonzódik, ezt természetesnek tartom. Egyébként meg minden zenekar konkurencia, de minket ettől még ugyanúgy szeretnek, mint eddig.

- Mit gondol, mennyire van helye az ehhez hasonló laza utcai produkcióknak egy kisvárosban?

- Úgy éreztem, szeretettel fogadtak minket Keszthelyen, és szerencsére másutt is. Nem csak a kommersz zenének van hatalma, sőt... Harcolni kell ugyan érte, játszani kell, de annak meg is lesz a hatása. Igazából annak van ereje, amikor a zene élőben születik meg, ezért van helye mindenhol a hasonló produkcióknak.

- A Dresch Quartet volt talán az első olyan jazz-zenekar, amely a magyar népzene elemeit is felhasználta a szerzeményeiben. Ma viszont már a legtöbb magyar jazzegyüttes merít a népzenéből. Hogyan vélekedik erről?

- Valóban sokan próbálkoznak vele és ennek örülök is, mert kár lenne, ha a magyar zene teljes mértékben kiveszne a köztudatból. Nyilvánvalóan abban a formában, ahogy megszületett, már régóta nem működik a népzene. Esetenként táncházban talán még igen, de a mindennapokból eléggé kikopnak az originális magyar dallamok. Ezért jó, ha minél több jazz-zenész beépíti a saját hangzásvilágába. Mindez azonban még eléggé kiforratlan, legalább húsz-harminc évre van szükség, hogy letisztuljon a dolog. Hosszú út ez nekem is és nagy feladat, hogy szép, tiszta legyen a hangzás és közben az improvizáció is megmaradjon. A népzenét sokféle módon meg lehet közelíteni, van aki kitart mellette és akad, aki csak a pillanatnyi divathullámot lovagolja meg.

- Ez a divat nem jelent Önöknek konkurenciát?

- Végül is mindenkinek joga van azt játszani, amihez vonzódik, ezt természetesnek tartom. Egyébként meg minden zenekar konkurencia, de minket ettől még ugyanúgy szeretnek, mint eddig.

- Úgy éreztem, szeretettel fogadtak minket Keszthelyen, és szerencsére másutt is. Nem csak a kommersz zenének van hatalma, sőt... Harcolni kell ugyan érte, játszani kell, de annak meg is lesz a hatása. Igazából annak van ereje, amikor a zene élőben születik meg, ezért van helye mindenhol a hasonló produkcióknak.

- A Dresch Quartet volt talán az első olyan jazz-zenekar, amely a magyar népzene elemeit is felhasználta a szerzeményeiben. Ma viszont már a legtöbb magyar jazzegyüttes merít a népzenéből. Hogyan vélekedik erről?

- Valóban sokan próbálkoznak vele és ennek örülök is, mert kár lenne, ha a magyar zene teljes mértékben kiveszne a köztudatból. Nyilvánvalóan abban a formában, ahogy megszületett, már régóta nem működik a népzene. Esetenként táncházban talán még igen, de a mindennapokból eléggé kikopnak az originális magyar dallamok. Ezért jó, ha minél több jazz-zenész beépíti a saját hangzásvilágába. Mindez azonban még eléggé kiforratlan, legalább húsz-harminc évre van szükség, hogy letisztuljon a dolog. Hosszú út ez nekem is és nagy feladat, hogy szép, tiszta legyen a hangzás és közben az improvizáció is megmaradjon. A népzenét sokféle módon meg lehet közelíteni, van aki kitart mellette és akad, aki csak a pillanatnyi divathullámot lovagolja meg.

- Ez a divat nem jelent Önöknek konkurenciát?

- Végül is mindenkinek joga van azt játszani, amihez vonzódik, ezt természetesnek tartom. Egyébként meg minden zenekar konkurencia, de minket ettől még ugyanúgy szeretnek, mint eddig.

- Úgy éreztem, szeretettel fogadtak minket Keszthelyen, és szerencsére másutt is. Nem csak a kommersz zenének van hatalma, sőt... Harcolni kell ugyan érte, játszani kell, de annak meg is lesz a hatása. Igazából annak van ereje, amikor a zene élőben születik meg, ezért van helye mindenhol a hasonló produkcióknak.

- A Dresch Quartet volt talán az első olyan jazz-zenekar, amely a magyar népzene elemeit is felhasználta a szerzeményeiben. Ma viszont már a legtöbb magyar jazzegyüttes merít a népzenéből. Hogyan vélekedik erről?

- Valóban sokan próbálkoznak vele és ennek örülök is, mert kár lenne, ha a magyar zene teljes mértékben kiveszne a köztudatból. Nyilvánvalóan abban a formában, ahogy megszületett, már régóta nem működik a népzene. Esetenként táncházban talán még igen, de a mindennapokból eléggé kikopnak az originális magyar dallamok. Ezért jó, ha minél több jazz-zenész beépíti a saját hangzásvilágába. Mindez azonban még eléggé kiforratlan, legalább húsz-harminc évre van szükség, hogy letisztuljon a dolog. Hosszú út ez nekem is és nagy feladat, hogy szép, tiszta legyen a hangzás és közben az improvizáció is megmaradjon. A népzenét sokféle módon meg lehet közelíteni, van aki kitart mellette és akad, aki csak a pillanatnyi divathullámot lovagolja meg.

- Ez a divat nem jelent Önöknek konkurenciát?

- Végül is mindenkinek joga van azt játszani, amihez vonzódik, ezt természetesnek tartom. Egyébként meg minden zenekar konkurencia, de minket ettől még ugyanúgy szeretnek, mint eddig.

- A Dresch Quartet volt talán az első olyan jazz-zenekar, amely a magyar népzene elemeit is felhasználta a szerzeményeiben. Ma viszont már a legtöbb magyar jazzegyüttes merít a népzenéből. Hogyan vélekedik erről?

- Valóban sokan próbálkoznak vele és ennek örülök is, mert kár lenne, ha a magyar zene teljes mértékben kiveszne a köztudatból. Nyilvánvalóan abban a formában, ahogy megszületett, már régóta nem működik a népzene. Esetenként táncházban talán még igen, de a mindennapokból eléggé kikopnak az originális magyar dallamok. Ezért jó, ha minél több jazz-zenész beépíti a saját hangzásvilágába. Mindez azonban még eléggé kiforratlan, legalább húsz-harminc évre van szükség, hogy letisztuljon a dolog. Hosszú út ez nekem is és nagy feladat, hogy szép, tiszta legyen a hangzás és közben az improvizáció is megmaradjon. A népzenét sokféle módon meg lehet közelíteni, van aki kitart mellette és akad, aki csak a pillanatnyi divathullámot lovagolja meg.

- Ez a divat nem jelent Önöknek konkurenciát?

- Végül is mindenkinek joga van azt játszani, amihez vonzódik, ezt természetesnek tartom. Egyébként meg minden zenekar konkurencia, de minket ettől még ugyanúgy szeretnek, mint eddig.

- A Dresch Quartet volt talán az első olyan jazz-zenekar, amely a magyar népzene elemeit is felhasználta a szerzeményeiben. Ma viszont már a legtöbb magyar jazzegyüttes merít a népzenéből. Hogyan vélekedik erről?

- Valóban sokan próbálkoznak vele és ennek örülök is, mert kár lenne, ha a magyar zene teljes mértékben kiveszne a köztudatból. Nyilvánvalóan abban a formában, ahogy megszületett, már régóta nem működik a népzene. Esetenként táncházban talán még igen, de a mindennapokból eléggé kikopnak az originális magyar dallamok. Ezért jó, ha minél több jazz-zenész beépíti a saját hangzásvilágába. Mindez azonban még eléggé kiforratlan, legalább húsz-harminc évre van szükség, hogy letisztuljon a dolog. Hosszú út ez nekem is és nagy feladat, hogy szép, tiszta legyen a hangzás és közben az improvizáció is megmaradjon. A népzenét sokféle módon meg lehet közelíteni, van aki kitart mellette és akad, aki csak a pillanatnyi divathullámot lovagolja meg.

- Ez a divat nem jelent Önöknek konkurenciát?

- Végül is mindenkinek joga van azt játszani, amihez vonzódik, ezt természetesnek tartom. Egyébként meg minden zenekar konkurencia, de minket ettől még ugyanúgy szeretnek, mint eddig.

- Valóban sokan próbálkoznak vele és ennek örülök is, mert kár lenne, ha a magyar zene teljes mértékben kiveszne a köztudatból. Nyilvánvalóan abban a formában, ahogy megszületett, már régóta nem működik a népzene. Esetenként táncházban talán még igen, de a mindennapokból eléggé kikopnak az originális magyar dallamok. Ezért jó, ha minél több jazz-zenész beépíti a saját hangzásvilágába. Mindez azonban még eléggé kiforratlan, legalább húsz-harminc évre van szükség, hogy letisztuljon a dolog. Hosszú út ez nekem is és nagy feladat, hogy szép, tiszta legyen a hangzás és közben az improvizáció is megmaradjon. A népzenét sokféle módon meg lehet közelíteni, van aki kitart mellette és akad, aki csak a pillanatnyi divathullámot lovagolja meg.

- Ez a divat nem jelent Önöknek konkurenciát?

- Végül is mindenkinek joga van azt játszani, amihez vonzódik, ezt természetesnek tartom. Egyébként meg minden zenekar konkurencia, de minket ettől még ugyanúgy szeretnek, mint eddig.

- Valóban sokan próbálkoznak vele és ennek örülök is, mert kár lenne, ha a magyar zene teljes mértékben kiveszne a köztudatból. Nyilvánvalóan abban a formában, ahogy megszületett, már régóta nem működik a népzene. Esetenként táncházban talán még igen, de a mindennapokból eléggé kikopnak az originális magyar dallamok. Ezért jó, ha minél több jazz-zenész beépíti a saját hangzásvilágába. Mindez azonban még eléggé kiforratlan, legalább húsz-harminc évre van szükség, hogy letisztuljon a dolog. Hosszú út ez nekem is és nagy feladat, hogy szép, tiszta legyen a hangzás és közben az improvizáció is megmaradjon. A népzenét sokféle módon meg lehet közelíteni, van aki kitart mellette és akad, aki csak a pillanatnyi divathullámot lovagolja meg.

- Ez a divat nem jelent Önöknek konkurenciát?

- Végül is mindenkinek joga van azt játszani, amihez vonzódik, ezt természetesnek tartom. Egyébként meg minden zenekar konkurencia, de minket ettől még ugyanúgy szeretnek, mint eddig.

- Ez a divat nem jelent Önöknek konkurenciát?

- Végül is mindenkinek joga van azt játszani, amihez vonzódik, ezt természetesnek tartom. Egyébként meg minden zenekar konkurencia, de minket ettől még ugyanúgy szeretnek, mint eddig.

- Ez a divat nem jelent Önöknek konkurenciát?

- Végül is mindenkinek joga van azt játszani, amihez vonzódik, ezt természetesnek tartom. Egyébként meg minden zenekar konkurencia, de minket ettől még ugyanúgy szeretnek, mint eddig.

- Ez a divat nem jelent Önöknek konkurenciát?

- Végül is mindenkinek joga van azt játszani, amihez vonzódik, ezt természetesnek tartom. Egyébként meg minden zenekar konkurencia, de minket ettől még ugyanúgy szeretnek, mint eddig.

- Ez a divat nem jelent Önöknek konkurenciát?

- Végül is mindenkinek joga van azt játszani, amihez vonzódik, ezt természetesnek tartom. Egyébként meg minden zenekar konkurencia, de minket ettől még ugyanúgy szeretnek, mint eddig.

- Végül is mindenkinek joga van azt játszani, amihez vonzódik, ezt természetesnek tartom. Egyébként meg minden zenekar konkurencia, de minket ettől még ugyanúgy szeretnek, mint eddig.

- Végül is mindenkinek joga van azt játszani, amihez vonzódik, ezt természetesnek tartom. Egyébként meg minden zenekar konkurencia, de minket ettől még ugyanúgy szeretnek, mint eddig.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!