„Életünk egyik legszebb hetén vagyunk túl”

2019.06.14. 11:00

Erdélyben kirándultak a Kiskanizsai Általános Iskola hetedikes diákjai

A Határtalanul! program keretében Erdélyben jártak a Kiskanizsai Általános Iskola 7. osztályosai. A gyerekek – Horváth Panna, Neumajer Sára, Poszavecz Rebeka tolmácsolásában – erről a kirándulásról küldtek lapunknak beszámolót.

ZH

A kiskanizsai iskola diákjai a Gyilkos-tóhoz is ellátogattak Fotó: ZH Archívum

„Boldog kiskanizsai hetedikesek lehetünk, hogy május 6–10-ig Erdélyben járhattunk.

Első állomásunk Arad volt, ahol a 13 vértanú emlékére készített Szabadság-szobornál gyújtottunk gyertyát. Tovább­utaztunk Dévára, itt a város fölé tornyosuló várromnál idéztük fel Kőmíves Kelemen balladáját. Böjte Csaba testvér Szent Ferenc gyermekotthonába is ellátogattunk, ahol átadhattuk az itthon sütött finom házi süteményeket a ház lakóinak.

Látogatást tettünk Vajdahunyad várában, ami Hunyadi János és az erdélyi fejedelmek rezidenciája volt. Gyulafehérváron Hunyadiak, Izabella királyné és a legendás erdélyi fejedelmek szarkofágjainál róttuk le kegyeletünket. Segesvár belvárosa az UNESCO világörökség része – barangolhattunk a nagy múltú város ódon házai közt. Petőfire emlékeztünk itt, majd Fehéregyházán is: megtekinthettük a Petőfi-múzeumot és emlékparkot. Farkaslakán Tamási Áronra emlékeztünk, és utunk során a Hargita rengetegeiben Ábelra gondoltunk.

A Keleti-Kárpátok természeti csodáival is ismerkedtünk. Gyilkos-tó, Békás-szoros és a parajdi sóbánya kápráztatott el bennünket. Korondon kocsikáztunk, de jártunk fazekasnál, taplásznál is. Megismerkedtünk a népi kismesterségekkel. Megkóstoltuk a finom erdélyi kürtőskalácsot és töltött káposztát is. A kiadós házi ebéd után elindultunk a szovátai gyermekotthonba. Utazásunk előtt adománygyűjtést szerveztünk az iskolában Csaba testvér gyermekei számára. Szovátán átadtuk az ajándékainkat. Ezután a fiúk focizhattak az ottaniakkal, mi pedig az ott élő gyerekekkel, nevelőikkel, önkéntesekkel beszélgethettünk. Néhányan elérzékenyülve hagyták el a helyet. Napunk zárásaként körbesétáltuk a Medve-tavat, és megcsodálhattuk a századfordulós fürdővárost. Sajnos eljött az utolsó nap: Kolozsvár várt minket a Szent Mihály-templommal, az előtte álló szoborral és Mátyás szülőházával. Hazafelé Körösfőn is megálltunk a csodás templomnál, a Királyhágón piknikeztünk, aztán irány haza!

Erdély olyan hely, melynek varázsát képekkel, videókkal lehetetlen visszaadni. Mások nevében is mondhatjuk, hogy életünk egyik legszebb és legjobb hetén vagyunk túl. Rengeteg élménnyel és emlékkel gazdagodtunk.