2017.05.18. 12:49
Téma volt a megújulás - Pedagógus konferencia Nagykanizsán
NAGYKANIZSA - A tanárképzés megújulásáról, illetve és a Nemzeti Pedagógus Kar munkájáról és eredményeiről hallhattak előadást a tankerület pedagógusai tegnap a Medgyaszay Házban.
Az oktatás helyzetéről, a tanárképzés megújításáról Sipos Imre miniszteri biztos szólt. Mint mondta: divat manapság temetni a közoktatási rendszert, noha a különböző felmérések közül egyedül a PISA-tesztnél figyelhető meg romlás.
– A hazai kompetenciamérések eredményei stabil szintet mutatnak, míg az úgynevezett TIMSS-mérés (ami azt méri, hogy a diák milyen mértékben tudja visszaadni a tanultakat) alapján világviszonylatban sincs szégyenkezni valónk – hangsúlyozta a miniszteri biztos.
– A PISA-felmérés eredményei valóban romlottak az elmúlt években, ám ha megvizsgáljuk a különböző iskolatípusok közötti különbségeket, akkor világosan látszik, hogy a gimnáziumok átlag feletti, a szakközépiskolák átlagos, ugyanakkor a szakmunkásképző intézmények mélyen átlag alatti eredményének összességéből alakult ki a végeredmény – folytatta Sipos Imre, aki arról is beszél, milyen tervek készülnek a közoktatás átalakítása kapcsán.
Az előadásokat követően kiscsoportos beszélgetésre is volt lehetőség. Magyar Ferenc, a kanizsai tankerület igazgatója (balról) és Balogh László, a Batthyány Lajos Gimnázium igazgatója (jobbról) Horváth Péterrel, Sipos Imrével váltott szót Fotó: Szakony Attila
– Egyelőre nyitott kérdés például, hogy az óvoda és iskola közé beiktassunk egy átmeneti, felkészítő évet. Erről még vita folyik. Ami biztosnak tűnik, hogy a jövőben a diákok lexikális tudásának csökkentése mellett, az alkalmazásképes tudást kell gyarapítani. Emellett a természettudományos ismeretek, illetve a digitális oktatás erősítése a kitűzött cél.
Ezután a Nemzeti Pedagógus Kar (NPK) munkájáról Horváth Péter, a szervezet elnöke beszélt. Mint mondta: az NPK indulása szerencsétlenre sikeredett, hiszen kötelezővé tették a tagságot.
– Reményeim szerint az elmúlt időszakban sikerült bebizonyítani, hogy nem a kormány szócsöve a szervezt és hogy komoly szakmai javaslatokat teszünk az asztalra – mondta Horváth Péter. – Azt szeretnénk elérni, hogy előbb-utóbb minden tantestületben legyen olyan pedagógus, aki közvetíti felénk a kollektíva által felvetett problémákat, illetve javaslatokat, melyeket aztán a kormányzat felé továbbíthatunk.