Hírek

2017.05.30. 17:20

Szenzort építenek az aszfaltba - Zala megyében összesen négy helyszínen alakítanak ki ellenőrző pontokat

KÖRKÉP Várhatóan év végén élesíti a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. a rendszert, mely aszfaltba ágyazott szenzorok segítségével méri az áthaladó járművek tengelysúlyát.

Gyuricza Ferenc

A hazai gyorsforgalmi úthálózatra összesen 89 ponton telepítenek tengelysúly mérésére alkalmas szenzoros érzékelőket. E pontok mindegyike egy, már korábban kialakított útdíjfizetést ellenőrző kapuhoz kapcsolódik. Az új rendszer lényege ugyanis az, hogy az aszfaltba telepítendő szenzorokat összekötik a kapukra már korábban kihelyezett kamerákkal. Ezáltal az áthaladó járművek képe, továbbá a kamerák által digitálisan leolvasott rendszám alapján a rendszer képes lesz megállapítani, hogy mennyi az adott gépkocsi megengedett súlya, és ezt összeveti a mért adattal. Ha a mérés többletet mutat, abban az esetben a rendszer automatikusan jelzést küld a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. központjába, a jármű üzemeltetőjét pedig megbüntetik.

Zalalövő térségében, a 86-os úton jelenleg is folynak az ellenőrző pont kialakításának munkálatai Fotó: Gyuricza Ferenc

A rendszer telepítése már folyamatban van, s várhatóan év végére mind a 89 kijelölt pontra beépítik a szenzorokat. A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. tájékoztatása szerint 2018. január 1-én, próbaüzemmel léphet működésbe a rendszer. A túlsúlyosnak mért járművek üzemben tartói akár 500 ezer forintos bírsággal is számolhatnak.

Információink szerint Zalában négy helyszínen lesz ellenőrző pont. Az M7-es autópályán, Becsehely közelében, ahol mindkét pályatestre telepítenek szenzorokat, vagyis a Budapest felé, továbbá a határ irányába közlekedőket is mérni fogják. Kerül szenzoros ellenőrző pont az M70-es autóútra, annak a Tornyiszentmiklóshoz közeli pontjára. Lesz a 7-es számú úton, annak Letenye és Becsehely közötti szakaszán, továbbá a 86-os úton is, Zalalövő és Kozmadombja között, az úgynevezett szűcsmajori tetőn. A rendszer kiépítését és telepítését nemcsak balesetvédelmi okokkal indokolják, de az úthálózat védelmével is, a szakértők szerint a burkolat elhasználódásában a túlsúlyos járművek 10-30 százalékban felelősek.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!