Hírek

2011.02.08. 06:24

Gyanúsan sokat akart megtudni a telefonáló

Érdemes óvatosan kommunikálnunk, ha kéretlen, telemarketing célú hívást kapunk, nem tudhatjuk ugyanis, ki van a vonal túlsó végén, és mihez kezd az adatainkkal.

Horváth A. Attila

Nem lehet elégszer hangsúlyozni: kell némi egészséges kétkedés ahhoz, hogy elkerüljük az áldozattá válást, különösen, ha ismeretlen, s önmagát igazolni nem tudó személy lép kapcsolatba velünk. Tipikusan ilyen helyzet a telefonos megkeresés; eleve gyanús, ha valaki személyes, bizalmas adatokat kér tőlünk.

Megyeszékhelyi olvasónk, Szabó István azzal kereste meg lapunkat: lehet, hogy a minap túl sokat árult el egy call center munkatársaként bemutatkozó hölgynek. A hívó azt mondta olvasónknak, egy telekommunikációs cégtől keresi, majd az internet-, telefon- és tévéhasználati szokásokról érdeklődött. Az ügyfélben csak utólag tudatosult, hogy végül azt is elárulta, mikor vannak otthon, mikor indulnak munkába és mikor érkeznek meg. Gyanússá vált néhány kérdés, különösen annak tudatában, hogy a környéken több betörés is történt a közelmúltban - mondta olvasónk.

Jóllehet, nem feltétlenül visszaélésről van szó, az üggyel a Zala Megyei Rendőr-főkapitányság szóvivőjéhez fordultunk. Salamon Róbert rendőr alezredes elmondta: azt tanácsolja a rendőrség, legyünk körültekintőek a telefonos válaszadáskor, különösen a személyes adatok közlésétől tartózkodjunk. (Más helyzet természetesen, ha egy pénzintézet az ügyfél azonosítása céljával kéri valamelyik adatot). A telefonálótól célszerű minél több információt elkérnünk: ki ő, honnan és milyen megbízással hív. Ha mégis úgy érezzük, visszaélésre használhatják az elmondottakat, a konkrét esetről tegyünk bejelentést a rendőrségen.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!