Hírek

2013.04.17. 15:42

Zala-híd: marad a 10 km/órás sebességkorlátozás

Zalaszentiván - Háborús filmek helyszíneként is használható lenne, mert mintha lövedékek szaggatták volna a Zala-hidat a Zalaszentivánról Pethőhenyére vezető úton.

Arany Gábor

- Tíz éve lakom Pethőhenyén, naponta többször is erre járok, és egyre rosszabb állapotokkal találkozom - fogalmazott Szekeres Zsuzsanna, aki hozzátette, néha olyan mértékig tönkremegy a burkolat, hogy személykocsival szinte járhatatlan. Aki erre jár - márpedig nagyon sokan tartanak ezen az úton a városba, mert Alibánfa felé kerülő -, általában ismeri az autócsapdákat, de így is előfordult, hogy több tízezer forintba került a futómű javítása.

Szekeres Zsuzsanna elismeri, néha-néha látszik nyoma, hogy igyekeznek a kátyúkat eltüntetni. Az eredmény? Nos, az finoman szólva is szerény és rövid életű. Emlékezete szerint legutóbb március elején jártak erre munkások, de talán ők sem bízhattak a reparálás tartósságában, mert kikerült a híd két oldalára - nem tévedés - a 10 km/órás sebességkorlátozás. Mivel a híd alig 3,5 méter pályaszélességű és a forgalom mindig csak egyik irányban mehet rajta, az immár szinte gyalogos tempóra korlátozott sebesség miatt tovább romlott az áteresztőképessége.

Csak lépésben szabad áthaladni a hídon. Ajánlatos is betartani. Fotó: Arany Gábor

A 7364-es számú út hídjának sorsáról a kezelő Magyar Közút Zrt.-től kértünk információt.

Pécsi Norbert Sándor szóvivő válaszában elismerte: az említett Zala-híd valóban felújításra szorulna, a teljes pályaburkolat javításának költségét azonban nagymértékben megnöveli a híd öszvérszerkezetű kialakításából adódó  támaszok feletti , összesen kilenc darab dilatációs szerkezet és a pályalemez szigetelésének cseréje. A felújítás teljes költsége így meghaladja 20 millió forintot, fogalmazott a szóvivő. Leveléből azonban az is kiderült, hogy a teljes felújításnál szűkebbre szabott munkálatok pénzügyi fedezete sem biztosított az elmúlt téli időjárás okozta - egész megyét érintő - jelentős burkolatkárok várható helyreállítási költsége miatt.

A híd pályaburkolatán társaságunk folyamatosan végzett, illetve végez kátyúzási munkákat, a 2012-2013-as igen csapadékos és változékony téli időjárás azonban tovább rontotta a burkolat állapotát. A sok kátyú és az egyenetlen útfelület kialakulása indokolta a sebességkorlátozó tábla kihelyezését, melynek szükségességét és esetleges módosítását folyamatosan felülvizsgáljuk, írta Pécsi Norbert Sándor.

Arra nem kaptunk választ, hogy milyen gyakran helyeznek ki 10 km/órás korlátozást jelző táblát. Félő, egyre többször...

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!