Hírek

2012.01.24. 12:15

Nagykanizsa keresi a logóját (tervekkel)

A közelmúltban három, Nagykanizsára szabott logóterv került fel a legnagyobb közösségi portálra és a város honlapjára. A vázlatok kaptak hideget, meleget, volt, aki azt gondolta: a címer helyett készültek.

Horváth-Balogh Attila

Ez utóbbit természetesen cáfolta Cseresnyés Péter polgármester.

- Az elképzelések még csak nem is valamiféle logópályázat gyümölcsei, hiszen ilyen nem volt - szögezte le a dél-zalai város első embere. - A város erre külön összeget nem költött. A marketing és kommunikáció területén Nagykanizsát segítő szakemberek kezdtek ötletelni, és a nyitottság jegyében néhány elkészült tervezetet osztottunk meg a város honlapján is. Mindezzel csupán azt akartuk jelezni, a tavaly elkezdett arculatépítéshez szükség van logóra is, hogy a várost mint márkát tudjuk megjeleníteni.


A 3 tervezetben a vízkezelés és/vagy a sakk adja az alapmotívumot, utóbbihoz kapcsolódik a szlogen is: Mindig egy lépéssel előrébb.

Vajon mit gondolnak az elképzelésekről a szakemberek?

- A logó olyan azonosítási jel, amely egy adott terméket (jelen esetben a várost) kellene, hogy jelképezzen - bocsátotta előre a kanizsai, grafikákkal és logókkal foglalkozó Valentin Szilveszter. - A köztudatba bedobott három terv szerintem nem a városnak, inkább a sakknak reklám. A közösségi oldalon is írtam, a végleges változat elkészítésekor az itt élők elképzeléseit is figyelembe kell venni, mert akkor érzik igazán a magukénak.


Az általunk megkérdezett másik hozzáértő, Ludvig Dániel festőművész-tervező grafikus hivatásszerűen foglalkozik logótervezéssel. Ő álmodta meg az Andante bútormárka cégérét is.

- A terveken látszik az egységesség, mindhármat ugyanaz a kéz rajzolta - vélekedett a szakember. - Az elképzelések szakmailag elfogadhatók. Kivitelezésük kulturált, a hozzájuk kapcsolódó szlogen pedig találó. Egyetlen probléma van velük: az, hogy egyfelé kommunikálnak, túl statikusak és konvencionálisak. Úgy érzem, a szlogenhez (Mindig egy lépéssel előrébb...) keresték a motívumot, a sakkfigurát, pedig szerencsésebb lett volna fordítva. Így mintha csak a befektetők felé akarna mutatni egyfajta biztonságot, akár egy banklogó. Talán érdemesebb lenne a turizmus felé is nyitni, ahhoz viszont jobban illene lendületesebb, mozgalmasabb városlogó.

Ludvig Dániel hozzátette: ő sem használna fel olyan, már kézenfekvő motívumokat, mint például a gőzös vagy a vár, mindössze a dél-zalai város kezdőbetűiből készítene egy dinamizmust sugárzó logót, a szlogenben pedig Kanizsa páratlan földrajzi elhelyezkedését hangsúlyozná.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!