Hírek

2007.01.03. 03:27

Kényszerű struktúraváltás

Lenti - Veszélybe került az 51 települést összefogó lenti többcélú kistérségi társulás jövője, mivel a települési szövetség közoktatási létszámadatai az új jogszabályi előírásoknak nem felelnek meg. Az érintettek népszerűtlen intézkedések meghozatalára kényszerülnek.

Zalai Hírlap

Szeptemberig az alapfokú oktatást kistérségi szintre kell emelni, és ezzel összefüggésben a meglévő alapfokú közoktatási intézményi struktúrát teljesen át kell alakítani. Ez utóbbi pedig azt is jelenti, hogy a kistérség területén működő majd egy tucatnyi önálló általános iskola helyett mindössze egyetlen kistérségi intézményi központ látja el a jövőben a közoktatással kapcsolatos feladatokat.

- A Nyugat-Dunántúli Régióban elsőként megalakult többcélű kistérségi társulás működése a 2007. évi költségvetési törvénytervezet kihirdetésekor került veszélybe - emelte ki Németh Imre, a települési szövetség munkaszervezetének igazgatója, aki részletesen beszámolt arról is, hogy a társulások alakulásakor kormányrendelet szabályozta az általános iskolák létszámelőírásait. Hogy e rendeletnek megfeleljenek, 2006. szeptemberében a kistérség iskoláinak felső tagozatain több helyen osztályösszevonás történt.

- A költségvetési törvénytervezet megjelenését követően, múlt év novemberében a 2007. évi állami támogatás előzetes felmérésekor derült ki, hogy az új törvényi szabályozás az általános iskolák felső tagozatán történő osztályösszevonásokat nem ismeri el, így a kistérséget többek között annak a veszélye is fenyegette, hogy a teljes normatív kötött támogatását elveszítheti - sorolta Németh Imre, majd azt is hozzátette, a támogatások elvonását a jogszabály azon kitétele indokolná, miszerint a kistérség településeinek legalább ötven százalékban teljesíteniük kell az előírásban szereplő közoktatási intézményi feladatellátást. A lenti kistérség területén ez többségében nem valósult meg. Hogy a támogatás megvonását az érintett települések mégis elkerüljék, a térség országgyűlési képviselője, Nógrádi László módosító rendeletet nyújtott be a parlamenthez.

- Az oktatási törvényben foglaltak szerint tanév közben átszervezéseket, tehát intézményi vagy osztályösszevonást eszközölni nem lehet, a költségvetési törvénytervezet tárgyalásakor jeleztem, hogy az eredeti koncepció elfogadása a kistérségi társulás működésképtelenségét is eredményezte volna - magyarázta Nógrádi László lenti polgármester, a társulási tanács elnöke. - Ezt a módosító indítványt a parlament feltételekkel fogadta el, eszerint 2007. szeptemberéig meg kell hozni azokat a döntéseket, melyek következtében a kistérség közoktatási intézményei már megfelelnek a vonatkozó törvényi előírásnak.

Az idei és tavalyi támogatásokhoz képest szerényebb összegű juttatásokra számíthatnak a térségben, ugyanakkor az előírások teljesítésének az elmulasztása komoly büntetőintézkedéseket von maga után.

- Amennyiben a társulás a jelzett határidőig nem tesz eleget a költségvetési elvárásoknak, úgy az átmeneti időszakra kapott támogatásokat kénytelenek leszünk kamatostul visszafizetni az államnak - vette vissza a szót Németh Imre. - Tovább nehezíti az 51 önkormányzat helyzetét, hogy az intézkedések elmulasztása esetén kizárják magukat a 2008. évi ÖNHIKI-s pályázatokon való részvételből, ez pedig az itteni települések számára létszükséglet. A kistérségen belül némi feszültség is keletkezett emiatt, ugyanis vannak önkormányzatok, melyek már korábban is mindent megtettek annak érdekében, hogy a közoktatási normatíva-előírásoknak megfeleljenek, ezek a települések joggal érezhetnek csalódottságot.

Jelen állás szerint a kistérség hozzájuthat az általános működési kiadásainak állami fedezetéhez, ám a közoktatási intézményeket fenntartó települési önkormányzatok nehéz és népszerűtlen intézkedések meghozatala előtt állnak.

- A társulási tanács arról döntött, hogy az alapfokú oktatás-nevelést a 2007-2008-as tanév kezdetéig kistérségi szintre emeli, s ezért önálló kistérségi intézményt hoz létre - magyarázta Németh Imre. - Ezt a döntést azonban valamennyi település polgármesterének el kell fogadtatnia saját képviselő-testületével is.

A fentiek nem jelentik a jelenlegi intézmények automatikus megszűnését, mindössze arról szól a határozat, hogy az intézmények fenntartója az a jogi személy lesz, amelyet a társulási tanács hoz létre. Ez lehetőséget biztosít a létszámelőírásoknak már most is megfelelő önkormányzatok számára az általános iskoláik és óvodáik önállóságának megtartására.

A kistérség fennmaradása érdekében elfogadott módosító javaslat egyéb megkötéseket is tartalmaz. Miután a központi támogatás jelentősen csökken, csak az olyan kötelezően ellátandó feladatokat tudják a teljes 2007-es esztendőre felvállalni, mint a felnőtt és gyermek összevont háziorvosi ügyeleti szolgálat, illetve a családsegítő- és gyermekjóléti szolgálat működtetése, vagy a belső ellenőrzési feladatok ellátásának megoldása. A nem kötelezően ellátandó feladatokat viszont 8 hónapra szüneteltetni kívánja a társulás.

- A Nyugat-Dunántúli Régióban elsőként megalakult többcélű kistérségi társulás működése a 2007. évi költségvetési törvénytervezet kihirdetésekor került veszélybe - emelte ki Németh Imre, a települési szövetség munkaszervezetének igazgatója, aki részletesen beszámolt arról is, hogy a társulások alakulásakor kormányrendelet szabályozta az általános iskolák létszámelőírásait. Hogy e rendeletnek megfeleljenek, 2006. szeptemberében a kistérség iskoláinak felső tagozatain több helyen osztályösszevonás történt.

- A költségvetési törvénytervezet megjelenését követően, múlt év novemberében a 2007. évi állami támogatás előzetes felmérésekor derült ki, hogy az új törvényi szabályozás az általános iskolák felső tagozatán történő osztályösszevonásokat nem ismeri el, így a kistérséget többek között annak a veszélye is fenyegette, hogy a teljes normatív kötött támogatását elveszítheti - sorolta Németh Imre, majd azt is hozzátette, a támogatások elvonását a jogszabály azon kitétele indokolná, miszerint a kistérség településeinek legalább ötven százalékban teljesíteniük kell az előírásban szereplő közoktatási intézményi feladatellátást. A lenti kistérség területén ez többségében nem valósult meg. Hogy a támogatás megvonását az érintett települések mégis elkerüljék, a térség országgyűlési képviselője, Nógrádi László módosító rendeletet nyújtott be a parlamenthez.

- Az oktatási törvényben foglaltak szerint tanév közben átszervezéseket, tehát intézményi vagy osztályösszevonást eszközölni nem lehet, a költségvetési törvénytervezet tárgyalásakor jeleztem, hogy az eredeti koncepció elfogadása a kistérségi társulás működésképtelenségét is eredményezte volna - magyarázta Nógrádi László lenti polgármester, a társulási tanács elnöke. - Ezt a módosító indítványt a parlament feltételekkel fogadta el, eszerint 2007. szeptemberéig meg kell hozni azokat a döntéseket, melyek következtében a kistérség közoktatási intézményei már megfelelnek a vonatkozó törvényi előírásnak.

Az idei és tavalyi támogatásokhoz képest szerényebb összegű juttatásokra számíthatnak a térségben, ugyanakkor az előírások teljesítésének az elmulasztása komoly büntetőintézkedéseket von maga után.

- Amennyiben a társulás a jelzett határidőig nem tesz eleget a költségvetési elvárásoknak, úgy az átmeneti időszakra kapott támogatásokat kénytelenek leszünk kamatostul visszafizetni az államnak - vette vissza a szót Németh Imre. - Tovább nehezíti az 51 önkormányzat helyzetét, hogy az intézkedések elmulasztása esetén kizárják magukat a 2008. évi ÖNHIKI-s pályázatokon való részvételből, ez pedig az itteni települések számára létszükséglet. A kistérségen belül némi feszültség is keletkezett emiatt, ugyanis vannak önkormányzatok, melyek már korábban is mindent megtettek annak érdekében, hogy a közoktatási normatíva-előírásoknak megfeleljenek, ezek a települések joggal érezhetnek csalódottságot.

Jelen állás szerint a kistérség hozzájuthat az általános működési kiadásainak állami fedezetéhez, ám a közoktatási intézményeket fenntartó települési önkormányzatok nehéz és népszerűtlen intézkedések meghozatala előtt állnak.

- A társulási tanács arról döntött, hogy az alapfokú oktatás-nevelést a 2007-2008-as tanév kezdetéig kistérségi szintre emeli, s ezért önálló kistérségi intézményt hoz létre - magyarázta Németh Imre. - Ezt a döntést azonban valamennyi település polgármesterének el kell fogadtatnia saját képviselő-testületével is.

A fentiek nem jelentik a jelenlegi intézmények automatikus megszűnését, mindössze arról szól a határozat, hogy az intézmények fenntartója az a jogi személy lesz, amelyet a társulási tanács hoz létre. Ez lehetőséget biztosít a létszámelőírásoknak már most is megfelelő önkormányzatok számára az általános iskoláik és óvodáik önállóságának megtartására.

A kistérség fennmaradása érdekében elfogadott módosító javaslat egyéb megkötéseket is tartalmaz. Miután a központi támogatás jelentősen csökken, csak az olyan kötelezően ellátandó feladatokat tudják a teljes 2007-es esztendőre felvállalni, mint a felnőtt és gyermek összevont háziorvosi ügyeleti szolgálat, illetve a családsegítő- és gyermekjóléti szolgálat működtetése, vagy a belső ellenőrzési feladatok ellátásának megoldása. A nem kötelezően ellátandó feladatokat viszont 8 hónapra szüneteltetni kívánja a társulás.

- A Nyugat-Dunántúli Régióban elsőként megalakult többcélű kistérségi társulás működése a 2007. évi költségvetési törvénytervezet kihirdetésekor került veszélybe - emelte ki Németh Imre, a települési szövetség munkaszervezetének igazgatója, aki részletesen beszámolt arról is, hogy a társulások alakulásakor kormányrendelet szabályozta az általános iskolák létszámelőírásait. Hogy e rendeletnek megfeleljenek, 2006. szeptemberében a kistérség iskoláinak felső tagozatain több helyen osztályösszevonás történt.

- A költségvetési törvénytervezet megjelenését követően, múlt év novemberében a 2007. évi állami támogatás előzetes felmérésekor derült ki, hogy az új törvényi szabályozás az általános iskolák felső tagozatán történő osztályösszevonásokat nem ismeri el, így a kistérséget többek között annak a veszélye is fenyegette, hogy a teljes normatív kötött támogatását elveszítheti - sorolta Németh Imre, majd azt is hozzátette, a támogatások elvonását a jogszabály azon kitétele indokolná, miszerint a kistérség településeinek legalább ötven százalékban teljesíteniük kell az előírásban szereplő közoktatási intézményi feladatellátást. A lenti kistérség területén ez többségében nem valósult meg. Hogy a támogatás megvonását az érintett települések mégis elkerüljék, a térség országgyűlési képviselője, Nógrádi László módosító rendeletet nyújtott be a parlamenthez.

- Az oktatási törvényben foglaltak szerint tanév közben átszervezéseket, tehát intézményi vagy osztályösszevonást eszközölni nem lehet, a költségvetési törvénytervezet tárgyalásakor jeleztem, hogy az eredeti koncepció elfogadása a kistérségi társulás működésképtelenségét is eredményezte volna - magyarázta Nógrádi László lenti polgármester, a társulási tanács elnöke. - Ezt a módosító indítványt a parlament feltételekkel fogadta el, eszerint 2007. szeptemberéig meg kell hozni azokat a döntéseket, melyek következtében a kistérség közoktatási intézményei már megfelelnek a vonatkozó törvényi előírásnak.

Az idei és tavalyi támogatásokhoz képest szerényebb összegű juttatásokra számíthatnak a térségben, ugyanakkor az előírások teljesítésének az elmulasztása komoly büntetőintézkedéseket von maga után.

- Amennyiben a társulás a jelzett határidőig nem tesz eleget a költségvetési elvárásoknak, úgy az átmeneti időszakra kapott támogatásokat kénytelenek leszünk kamatostul visszafizetni az államnak - vette vissza a szót Németh Imre. - Tovább nehezíti az 51 önkormányzat helyzetét, hogy az intézkedések elmulasztása esetén kizárják magukat a 2008. évi ÖNHIKI-s pályázatokon való részvételből, ez pedig az itteni települések számára létszükséglet. A kistérségen belül némi feszültség is keletkezett emiatt, ugyanis vannak önkormányzatok, melyek már korábban is mindent megtettek annak érdekében, hogy a közoktatási normatíva-előírásoknak megfeleljenek, ezek a települések joggal érezhetnek csalódottságot.

Jelen állás szerint a kistérség hozzájuthat az általános működési kiadásainak állami fedezetéhez, ám a közoktatási intézményeket fenntartó települési önkormányzatok nehéz és népszerűtlen intézkedések meghozatala előtt állnak.

- A társulási tanács arról döntött, hogy az alapfokú oktatás-nevelést a 2007-2008-as tanév kezdetéig kistérségi szintre emeli, s ezért önálló kistérségi intézményt hoz létre - magyarázta Németh Imre. - Ezt a döntést azonban valamennyi település polgármesterének el kell fogadtatnia saját képviselő-testületével is.

A fentiek nem jelentik a jelenlegi intézmények automatikus megszűnését, mindössze arról szól a határozat, hogy az intézmények fenntartója az a jogi személy lesz, amelyet a társulási tanács hoz létre. Ez lehetőséget biztosít a létszámelőírásoknak már most is megfelelő önkormányzatok számára az általános iskoláik és óvodáik önállóságának megtartására.

A kistérség fennmaradása érdekében elfogadott módosító javaslat egyéb megkötéseket is tartalmaz. Miután a központi támogatás jelentősen csökken, csak az olyan kötelezően ellátandó feladatokat tudják a teljes 2007-es esztendőre felvállalni, mint a felnőtt és gyermek összevont háziorvosi ügyeleti szolgálat, illetve a családsegítő- és gyermekjóléti szolgálat működtetése, vagy a belső ellenőrzési feladatok ellátásának megoldása. A nem kötelezően ellátandó feladatokat viszont 8 hónapra szüneteltetni kívánja a társulás.

- A költségvetési törvénytervezet megjelenését követően, múlt év novemberében a 2007. évi állami támogatás előzetes felmérésekor derült ki, hogy az új törvényi szabályozás az általános iskolák felső tagozatán történő osztályösszevonásokat nem ismeri el, így a kistérséget többek között annak a veszélye is fenyegette, hogy a teljes normatív kötött támogatását elveszítheti - sorolta Németh Imre, majd azt is hozzátette, a támogatások elvonását a jogszabály azon kitétele indokolná, miszerint a kistérség településeinek legalább ötven százalékban teljesíteniük kell az előírásban szereplő közoktatási intézményi feladatellátást. A lenti kistérség területén ez többségében nem valósult meg. Hogy a támogatás megvonását az érintett települések mégis elkerüljék, a térség országgyűlési képviselője, Nógrádi László módosító rendeletet nyújtott be a parlamenthez.

- Az oktatási törvényben foglaltak szerint tanév közben átszervezéseket, tehát intézményi vagy osztályösszevonást eszközölni nem lehet, a költségvetési törvénytervezet tárgyalásakor jeleztem, hogy az eredeti koncepció elfogadása a kistérségi társulás működésképtelenségét is eredményezte volna - magyarázta Nógrádi László lenti polgármester, a társulási tanács elnöke. - Ezt a módosító indítványt a parlament feltételekkel fogadta el, eszerint 2007. szeptemberéig meg kell hozni azokat a döntéseket, melyek következtében a kistérség közoktatási intézményei már megfelelnek a vonatkozó törvényi előírásnak.

Az idei és tavalyi támogatásokhoz képest szerényebb összegű juttatásokra számíthatnak a térségben, ugyanakkor az előírások teljesítésének az elmulasztása komoly büntetőintézkedéseket von maga után.

- Amennyiben a társulás a jelzett határidőig nem tesz eleget a költségvetési elvárásoknak, úgy az átmeneti időszakra kapott támogatásokat kénytelenek leszünk kamatostul visszafizetni az államnak - vette vissza a szót Németh Imre. - Tovább nehezíti az 51 önkormányzat helyzetét, hogy az intézkedések elmulasztása esetén kizárják magukat a 2008. évi ÖNHIKI-s pályázatokon való részvételből, ez pedig az itteni települések számára létszükséglet. A kistérségen belül némi feszültség is keletkezett emiatt, ugyanis vannak önkormányzatok, melyek már korábban is mindent megtettek annak érdekében, hogy a közoktatási normatíva-előírásoknak megfeleljenek, ezek a települések joggal érezhetnek csalódottságot.

Jelen állás szerint a kistérség hozzájuthat az általános működési kiadásainak állami fedezetéhez, ám a közoktatási intézményeket fenntartó települési önkormányzatok nehéz és népszerűtlen intézkedések meghozatala előtt állnak.

- A társulási tanács arról döntött, hogy az alapfokú oktatás-nevelést a 2007-2008-as tanév kezdetéig kistérségi szintre emeli, s ezért önálló kistérségi intézményt hoz létre - magyarázta Németh Imre. - Ezt a döntést azonban valamennyi település polgármesterének el kell fogadtatnia saját képviselő-testületével is.

A fentiek nem jelentik a jelenlegi intézmények automatikus megszűnését, mindössze arról szól a határozat, hogy az intézmények fenntartója az a jogi személy lesz, amelyet a társulási tanács hoz létre. Ez lehetőséget biztosít a létszámelőírásoknak már most is megfelelő önkormányzatok számára az általános iskoláik és óvodáik önállóságának megtartására.

A kistérség fennmaradása érdekében elfogadott módosító javaslat egyéb megkötéseket is tartalmaz. Miután a központi támogatás jelentősen csökken, csak az olyan kötelezően ellátandó feladatokat tudják a teljes 2007-es esztendőre felvállalni, mint a felnőtt és gyermek összevont háziorvosi ügyeleti szolgálat, illetve a családsegítő- és gyermekjóléti szolgálat működtetése, vagy a belső ellenőrzési feladatok ellátásának megoldása. A nem kötelezően ellátandó feladatokat viszont 8 hónapra szüneteltetni kívánja a társulás.

- A költségvetési törvénytervezet megjelenését követően, múlt év novemberében a 2007. évi állami támogatás előzetes felmérésekor derült ki, hogy az új törvényi szabályozás az általános iskolák felső tagozatán történő osztályösszevonásokat nem ismeri el, így a kistérséget többek között annak a veszélye is fenyegette, hogy a teljes normatív kötött támogatását elveszítheti - sorolta Németh Imre, majd azt is hozzátette, a támogatások elvonását a jogszabály azon kitétele indokolná, miszerint a kistérség településeinek legalább ötven százalékban teljesíteniük kell az előírásban szereplő közoktatási intézményi feladatellátást. A lenti kistérség területén ez többségében nem valósult meg. Hogy a támogatás megvonását az érintett települések mégis elkerüljék, a térség országgyűlési képviselője, Nógrádi László módosító rendeletet nyújtott be a parlamenthez.

- Az oktatási törvényben foglaltak szerint tanév közben átszervezéseket, tehát intézményi vagy osztályösszevonást eszközölni nem lehet, a költségvetési törvénytervezet tárgyalásakor jeleztem, hogy az eredeti koncepció elfogadása a kistérségi társulás működésképtelenségét is eredményezte volna - magyarázta Nógrádi László lenti polgármester, a társulási tanács elnöke. - Ezt a módosító indítványt a parlament feltételekkel fogadta el, eszerint 2007. szeptemberéig meg kell hozni azokat a döntéseket, melyek következtében a kistérség közoktatási intézményei már megfelelnek a vonatkozó törvényi előírásnak.

Az idei és tavalyi támogatásokhoz képest szerényebb összegű juttatásokra számíthatnak a térségben, ugyanakkor az előírások teljesítésének az elmulasztása komoly büntetőintézkedéseket von maga után.

- Amennyiben a társulás a jelzett határidőig nem tesz eleget a költségvetési elvárásoknak, úgy az átmeneti időszakra kapott támogatásokat kénytelenek leszünk kamatostul visszafizetni az államnak - vette vissza a szót Németh Imre. - Tovább nehezíti az 51 önkormányzat helyzetét, hogy az intézkedések elmulasztása esetén kizárják magukat a 2008. évi ÖNHIKI-s pályázatokon való részvételből, ez pedig az itteni települések számára létszükséglet. A kistérségen belül némi feszültség is keletkezett emiatt, ugyanis vannak önkormányzatok, melyek már korábban is mindent megtettek annak érdekében, hogy a közoktatási normatíva-előírásoknak megfeleljenek, ezek a települések joggal érezhetnek csalódottságot.

Jelen állás szerint a kistérség hozzájuthat az általános működési kiadásainak állami fedezetéhez, ám a közoktatási intézményeket fenntartó települési önkormányzatok nehéz és népszerűtlen intézkedések meghozatala előtt állnak.

- A társulási tanács arról döntött, hogy az alapfokú oktatás-nevelést a 2007-2008-as tanév kezdetéig kistérségi szintre emeli, s ezért önálló kistérségi intézményt hoz létre - magyarázta Németh Imre. - Ezt a döntést azonban valamennyi település polgármesterének el kell fogadtatnia saját képviselő-testületével is.

A fentiek nem jelentik a jelenlegi intézmények automatikus megszűnését, mindössze arról szól a határozat, hogy az intézmények fenntartója az a jogi személy lesz, amelyet a társulási tanács hoz létre. Ez lehetőséget biztosít a létszámelőírásoknak már most is megfelelő önkormányzatok számára az általános iskoláik és óvodáik önállóságának megtartására.

A kistérség fennmaradása érdekében elfogadott módosító javaslat egyéb megkötéseket is tartalmaz. Miután a központi támogatás jelentősen csökken, csak az olyan kötelezően ellátandó feladatokat tudják a teljes 2007-es esztendőre felvállalni, mint a felnőtt és gyermek összevont háziorvosi ügyeleti szolgálat, illetve a családsegítő- és gyermekjóléti szolgálat működtetése, vagy a belső ellenőrzési feladatok ellátásának megoldása. A nem kötelezően ellátandó feladatokat viszont 8 hónapra szüneteltetni kívánja a társulás.

- Az oktatási törvényben foglaltak szerint tanév közben átszervezéseket, tehát intézményi vagy osztályösszevonást eszközölni nem lehet, a költségvetési törvénytervezet tárgyalásakor jeleztem, hogy az eredeti koncepció elfogadása a kistérségi társulás működésképtelenségét is eredményezte volna - magyarázta Nógrádi László lenti polgármester, a társulási tanács elnöke. - Ezt a módosító indítványt a parlament feltételekkel fogadta el, eszerint 2007. szeptemberéig meg kell hozni azokat a döntéseket, melyek következtében a kistérség közoktatási intézményei már megfelelnek a vonatkozó törvényi előírásnak.

Az idei és tavalyi támogatásokhoz képest szerényebb összegű juttatásokra számíthatnak a térségben, ugyanakkor az előírások teljesítésének az elmulasztása komoly büntetőintézkedéseket von maga után.

- Amennyiben a társulás a jelzett határidőig nem tesz eleget a költségvetési elvárásoknak, úgy az átmeneti időszakra kapott támogatásokat kénytelenek leszünk kamatostul visszafizetni az államnak - vette vissza a szót Németh Imre. - Tovább nehezíti az 51 önkormányzat helyzetét, hogy az intézkedések elmulasztása esetén kizárják magukat a 2008. évi ÖNHIKI-s pályázatokon való részvételből, ez pedig az itteni települések számára létszükséglet. A kistérségen belül némi feszültség is keletkezett emiatt, ugyanis vannak önkormányzatok, melyek már korábban is mindent megtettek annak érdekében, hogy a közoktatási normatíva-előírásoknak megfeleljenek, ezek a települések joggal érezhetnek csalódottságot.

Jelen állás szerint a kistérség hozzájuthat az általános működési kiadásainak állami fedezetéhez, ám a közoktatási intézményeket fenntartó települési önkormányzatok nehéz és népszerűtlen intézkedések meghozatala előtt állnak.

- A társulási tanács arról döntött, hogy az alapfokú oktatás-nevelést a 2007-2008-as tanév kezdetéig kistérségi szintre emeli, s ezért önálló kistérségi intézményt hoz létre - magyarázta Németh Imre. - Ezt a döntést azonban valamennyi település polgármesterének el kell fogadtatnia saját képviselő-testületével is.

A fentiek nem jelentik a jelenlegi intézmények automatikus megszűnését, mindössze arról szól a határozat, hogy az intézmények fenntartója az a jogi személy lesz, amelyet a társulási tanács hoz létre. Ez lehetőséget biztosít a létszámelőírásoknak már most is megfelelő önkormányzatok számára az általános iskoláik és óvodáik önállóságának megtartására.

A kistérség fennmaradása érdekében elfogadott módosító javaslat egyéb megkötéseket is tartalmaz. Miután a központi támogatás jelentősen csökken, csak az olyan kötelezően ellátandó feladatokat tudják a teljes 2007-es esztendőre felvállalni, mint a felnőtt és gyermek összevont háziorvosi ügyeleti szolgálat, illetve a családsegítő- és gyermekjóléti szolgálat működtetése, vagy a belső ellenőrzési feladatok ellátásának megoldása. A nem kötelezően ellátandó feladatokat viszont 8 hónapra szüneteltetni kívánja a társulás.

- Az oktatási törvényben foglaltak szerint tanév közben átszervezéseket, tehát intézményi vagy osztályösszevonást eszközölni nem lehet, a költségvetési törvénytervezet tárgyalásakor jeleztem, hogy az eredeti koncepció elfogadása a kistérségi társulás működésképtelenségét is eredményezte volna - magyarázta Nógrádi László lenti polgármester, a társulási tanács elnöke. - Ezt a módosító indítványt a parlament feltételekkel fogadta el, eszerint 2007. szeptemberéig meg kell hozni azokat a döntéseket, melyek következtében a kistérség közoktatási intézményei már megfelelnek a vonatkozó törvényi előírásnak.

Az idei és tavalyi támogatásokhoz képest szerényebb összegű juttatásokra számíthatnak a térségben, ugyanakkor az előírások teljesítésének az elmulasztása komoly büntetőintézkedéseket von maga után.

- Amennyiben a társulás a jelzett határidőig nem tesz eleget a költségvetési elvárásoknak, úgy az átmeneti időszakra kapott támogatásokat kénytelenek leszünk kamatostul visszafizetni az államnak - vette vissza a szót Németh Imre. - Tovább nehezíti az 51 önkormányzat helyzetét, hogy az intézkedések elmulasztása esetén kizárják magukat a 2008. évi ÖNHIKI-s pályázatokon való részvételből, ez pedig az itteni települések számára létszükséglet. A kistérségen belül némi feszültség is keletkezett emiatt, ugyanis vannak önkormányzatok, melyek már korábban is mindent megtettek annak érdekében, hogy a közoktatási normatíva-előírásoknak megfeleljenek, ezek a települések joggal érezhetnek csalódottságot.

Jelen állás szerint a kistérség hozzájuthat az általános működési kiadásainak állami fedezetéhez, ám a közoktatási intézményeket fenntartó települési önkormányzatok nehéz és népszerűtlen intézkedések meghozatala előtt állnak.

- A társulási tanács arról döntött, hogy az alapfokú oktatás-nevelést a 2007-2008-as tanév kezdetéig kistérségi szintre emeli, s ezért önálló kistérségi intézményt hoz létre - magyarázta Németh Imre. - Ezt a döntést azonban valamennyi település polgármesterének el kell fogadtatnia saját képviselő-testületével is.

A fentiek nem jelentik a jelenlegi intézmények automatikus megszűnését, mindössze arról szól a határozat, hogy az intézmények fenntartója az a jogi személy lesz, amelyet a társulási tanács hoz létre. Ez lehetőséget biztosít a létszámelőírásoknak már most is megfelelő önkormányzatok számára az általános iskoláik és óvodáik önállóságának megtartására.

A kistérség fennmaradása érdekében elfogadott módosító javaslat egyéb megkötéseket is tartalmaz. Miután a központi támogatás jelentősen csökken, csak az olyan kötelezően ellátandó feladatokat tudják a teljes 2007-es esztendőre felvállalni, mint a felnőtt és gyermek összevont háziorvosi ügyeleti szolgálat, illetve a családsegítő- és gyermekjóléti szolgálat működtetése, vagy a belső ellenőrzési feladatok ellátásának megoldása. A nem kötelezően ellátandó feladatokat viszont 8 hónapra szüneteltetni kívánja a társulás.

Az idei és tavalyi támogatásokhoz képest szerényebb összegű juttatásokra számíthatnak a térségben, ugyanakkor az előírások teljesítésének az elmulasztása komoly büntetőintézkedéseket von maga után.

- Amennyiben a társulás a jelzett határidőig nem tesz eleget a költségvetési elvárásoknak, úgy az átmeneti időszakra kapott támogatásokat kénytelenek leszünk kamatostul visszafizetni az államnak - vette vissza a szót Németh Imre. - Tovább nehezíti az 51 önkormányzat helyzetét, hogy az intézkedések elmulasztása esetén kizárják magukat a 2008. évi ÖNHIKI-s pályázatokon való részvételből, ez pedig az itteni települések számára létszükséglet. A kistérségen belül némi feszültség is keletkezett emiatt, ugyanis vannak önkormányzatok, melyek már korábban is mindent megtettek annak érdekében, hogy a közoktatási normatíva-előírásoknak megfeleljenek, ezek a települések joggal érezhetnek csalódottságot.

Jelen állás szerint a kistérség hozzájuthat az általános működési kiadásainak állami fedezetéhez, ám a közoktatási intézményeket fenntartó települési önkormányzatok nehéz és népszerűtlen intézkedések meghozatala előtt állnak.

- A társulási tanács arról döntött, hogy az alapfokú oktatás-nevelést a 2007-2008-as tanév kezdetéig kistérségi szintre emeli, s ezért önálló kistérségi intézményt hoz létre - magyarázta Németh Imre. - Ezt a döntést azonban valamennyi település polgármesterének el kell fogadtatnia saját képviselő-testületével is.

A fentiek nem jelentik a jelenlegi intézmények automatikus megszűnését, mindössze arról szól a határozat, hogy az intézmények fenntartója az a jogi személy lesz, amelyet a társulási tanács hoz létre. Ez lehetőséget biztosít a létszámelőírásoknak már most is megfelelő önkormányzatok számára az általános iskoláik és óvodáik önállóságának megtartására.

A kistérség fennmaradása érdekében elfogadott módosító javaslat egyéb megkötéseket is tartalmaz. Miután a központi támogatás jelentősen csökken, csak az olyan kötelezően ellátandó feladatokat tudják a teljes 2007-es esztendőre felvállalni, mint a felnőtt és gyermek összevont háziorvosi ügyeleti szolgálat, illetve a családsegítő- és gyermekjóléti szolgálat működtetése, vagy a belső ellenőrzési feladatok ellátásának megoldása. A nem kötelezően ellátandó feladatokat viszont 8 hónapra szüneteltetni kívánja a társulás.

Az idei és tavalyi támogatásokhoz képest szerényebb összegű juttatásokra számíthatnak a térségben, ugyanakkor az előírások teljesítésének az elmulasztása komoly büntetőintézkedéseket von maga után.

- Amennyiben a társulás a jelzett határidőig nem tesz eleget a költségvetési elvárásoknak, úgy az átmeneti időszakra kapott támogatásokat kénytelenek leszünk kamatostul visszafizetni az államnak - vette vissza a szót Németh Imre. - Tovább nehezíti az 51 önkormányzat helyzetét, hogy az intézkedések elmulasztása esetén kizárják magukat a 2008. évi ÖNHIKI-s pályázatokon való részvételből, ez pedig az itteni települések számára létszükséglet. A kistérségen belül némi feszültség is keletkezett emiatt, ugyanis vannak önkormányzatok, melyek már korábban is mindent megtettek annak érdekében, hogy a közoktatási normatíva-előírásoknak megfeleljenek, ezek a települések joggal érezhetnek csalódottságot.

Jelen állás szerint a kistérség hozzájuthat az általános működési kiadásainak állami fedezetéhez, ám a közoktatási intézményeket fenntartó települési önkormányzatok nehéz és népszerűtlen intézkedések meghozatala előtt állnak.

- A társulási tanács arról döntött, hogy az alapfokú oktatás-nevelést a 2007-2008-as tanév kezdetéig kistérségi szintre emeli, s ezért önálló kistérségi intézményt hoz létre - magyarázta Németh Imre. - Ezt a döntést azonban valamennyi település polgármesterének el kell fogadtatnia saját képviselő-testületével is.

A fentiek nem jelentik a jelenlegi intézmények automatikus megszűnését, mindössze arról szól a határozat, hogy az intézmények fenntartója az a jogi személy lesz, amelyet a társulási tanács hoz létre. Ez lehetőséget biztosít a létszámelőírásoknak már most is megfelelő önkormányzatok számára az általános iskoláik és óvodáik önállóságának megtartására.

A kistérség fennmaradása érdekében elfogadott módosító javaslat egyéb megkötéseket is tartalmaz. Miután a központi támogatás jelentősen csökken, csak az olyan kötelezően ellátandó feladatokat tudják a teljes 2007-es esztendőre felvállalni, mint a felnőtt és gyermek összevont háziorvosi ügyeleti szolgálat, illetve a családsegítő- és gyermekjóléti szolgálat működtetése, vagy a belső ellenőrzési feladatok ellátásának megoldása. A nem kötelezően ellátandó feladatokat viszont 8 hónapra szüneteltetni kívánja a társulás.

- Amennyiben a társulás a jelzett határidőig nem tesz eleget a költségvetési elvárásoknak, úgy az átmeneti időszakra kapott támogatásokat kénytelenek leszünk kamatostul visszafizetni az államnak - vette vissza a szót Németh Imre. - Tovább nehezíti az 51 önkormányzat helyzetét, hogy az intézkedések elmulasztása esetén kizárják magukat a 2008. évi ÖNHIKI-s pályázatokon való részvételből, ez pedig az itteni települések számára létszükséglet. A kistérségen belül némi feszültség is keletkezett emiatt, ugyanis vannak önkormányzatok, melyek már korábban is mindent megtettek annak érdekében, hogy a közoktatási normatíva-előírásoknak megfeleljenek, ezek a települések joggal érezhetnek csalódottságot.

Jelen állás szerint a kistérség hozzájuthat az általános működési kiadásainak állami fedezetéhez, ám a közoktatási intézményeket fenntartó települési önkormányzatok nehéz és népszerűtlen intézkedések meghozatala előtt állnak.

- A társulási tanács arról döntött, hogy az alapfokú oktatás-nevelést a 2007-2008-as tanév kezdetéig kistérségi szintre emeli, s ezért önálló kistérségi intézményt hoz létre - magyarázta Németh Imre. - Ezt a döntést azonban valamennyi település polgármesterének el kell fogadtatnia saját képviselő-testületével is.

A fentiek nem jelentik a jelenlegi intézmények automatikus megszűnését, mindössze arról szól a határozat, hogy az intézmények fenntartója az a jogi személy lesz, amelyet a társulási tanács hoz létre. Ez lehetőséget biztosít a létszámelőírásoknak már most is megfelelő önkormányzatok számára az általános iskoláik és óvodáik önállóságának megtartására.

A kistérség fennmaradása érdekében elfogadott módosító javaslat egyéb megkötéseket is tartalmaz. Miután a központi támogatás jelentősen csökken, csak az olyan kötelezően ellátandó feladatokat tudják a teljes 2007-es esztendőre felvállalni, mint a felnőtt és gyermek összevont háziorvosi ügyeleti szolgálat, illetve a családsegítő- és gyermekjóléti szolgálat működtetése, vagy a belső ellenőrzési feladatok ellátásának megoldása. A nem kötelezően ellátandó feladatokat viszont 8 hónapra szüneteltetni kívánja a társulás.

- Amennyiben a társulás a jelzett határidőig nem tesz eleget a költségvetési elvárásoknak, úgy az átmeneti időszakra kapott támogatásokat kénytelenek leszünk kamatostul visszafizetni az államnak - vette vissza a szót Németh Imre. - Tovább nehezíti az 51 önkormányzat helyzetét, hogy az intézkedések elmulasztása esetén kizárják magukat a 2008. évi ÖNHIKI-s pályázatokon való részvételből, ez pedig az itteni települések számára létszükséglet. A kistérségen belül némi feszültség is keletkezett emiatt, ugyanis vannak önkormányzatok, melyek már korábban is mindent megtettek annak érdekében, hogy a közoktatási normatíva-előírásoknak megfeleljenek, ezek a települések joggal érezhetnek csalódottságot.

Jelen állás szerint a kistérség hozzájuthat az általános működési kiadásainak állami fedezetéhez, ám a közoktatási intézményeket fenntartó települési önkormányzatok nehéz és népszerűtlen intézkedések meghozatala előtt állnak.

- A társulási tanács arról döntött, hogy az alapfokú oktatás-nevelést a 2007-2008-as tanév kezdetéig kistérségi szintre emeli, s ezért önálló kistérségi intézményt hoz létre - magyarázta Németh Imre. - Ezt a döntést azonban valamennyi település polgármesterének el kell fogadtatnia saját képviselő-testületével is.

A fentiek nem jelentik a jelenlegi intézmények automatikus megszűnését, mindössze arról szól a határozat, hogy az intézmények fenntartója az a jogi személy lesz, amelyet a társulási tanács hoz létre. Ez lehetőséget biztosít a létszámelőírásoknak már most is megfelelő önkormányzatok számára az általános iskoláik és óvodáik önállóságának megtartására.

A kistérség fennmaradása érdekében elfogadott módosító javaslat egyéb megkötéseket is tartalmaz. Miután a központi támogatás jelentősen csökken, csak az olyan kötelezően ellátandó feladatokat tudják a teljes 2007-es esztendőre felvállalni, mint a felnőtt és gyermek összevont háziorvosi ügyeleti szolgálat, illetve a családsegítő- és gyermekjóléti szolgálat működtetése, vagy a belső ellenőrzési feladatok ellátásának megoldása. A nem kötelezően ellátandó feladatokat viszont 8 hónapra szüneteltetni kívánja a társulás.

Jelen állás szerint a kistérség hozzájuthat az általános működési kiadásainak állami fedezetéhez, ám a közoktatási intézményeket fenntartó települési önkormányzatok nehéz és népszerűtlen intézkedések meghozatala előtt állnak.

- A társulási tanács arról döntött, hogy az alapfokú oktatás-nevelést a 2007-2008-as tanév kezdetéig kistérségi szintre emeli, s ezért önálló kistérségi intézményt hoz létre - magyarázta Németh Imre. - Ezt a döntést azonban valamennyi település polgármesterének el kell fogadtatnia saját képviselő-testületével is.

A fentiek nem jelentik a jelenlegi intézmények automatikus megszűnését, mindössze arról szól a határozat, hogy az intézmények fenntartója az a jogi személy lesz, amelyet a társulási tanács hoz létre. Ez lehetőséget biztosít a létszámelőírásoknak már most is megfelelő önkormányzatok számára az általános iskoláik és óvodáik önállóságának megtartására.

A kistérség fennmaradása érdekében elfogadott módosító javaslat egyéb megkötéseket is tartalmaz. Miután a központi támogatás jelentősen csökken, csak az olyan kötelezően ellátandó feladatokat tudják a teljes 2007-es esztendőre felvállalni, mint a felnőtt és gyermek összevont háziorvosi ügyeleti szolgálat, illetve a családsegítő- és gyermekjóléti szolgálat működtetése, vagy a belső ellenőrzési feladatok ellátásának megoldása. A nem kötelezően ellátandó feladatokat viszont 8 hónapra szüneteltetni kívánja a társulás.

Jelen állás szerint a kistérség hozzájuthat az általános működési kiadásainak állami fedezetéhez, ám a közoktatási intézményeket fenntartó települési önkormányzatok nehéz és népszerűtlen intézkedések meghozatala előtt állnak.

- A társulási tanács arról döntött, hogy az alapfokú oktatás-nevelést a 2007-2008-as tanév kezdetéig kistérségi szintre emeli, s ezért önálló kistérségi intézményt hoz létre - magyarázta Németh Imre. - Ezt a döntést azonban valamennyi település polgármesterének el kell fogadtatnia saját képviselő-testületével is.

A fentiek nem jelentik a jelenlegi intézmények automatikus megszűnését, mindössze arról szól a határozat, hogy az intézmények fenntartója az a jogi személy lesz, amelyet a társulási tanács hoz létre. Ez lehetőséget biztosít a létszámelőírásoknak már most is megfelelő önkormányzatok számára az általános iskoláik és óvodáik önállóságának megtartására.

A kistérség fennmaradása érdekében elfogadott módosító javaslat egyéb megkötéseket is tartalmaz. Miután a központi támogatás jelentősen csökken, csak az olyan kötelezően ellátandó feladatokat tudják a teljes 2007-es esztendőre felvállalni, mint a felnőtt és gyermek összevont háziorvosi ügyeleti szolgálat, illetve a családsegítő- és gyermekjóléti szolgálat működtetése, vagy a belső ellenőrzési feladatok ellátásának megoldása. A nem kötelezően ellátandó feladatokat viszont 8 hónapra szüneteltetni kívánja a társulás.

- A társulási tanács arról döntött, hogy az alapfokú oktatás-nevelést a 2007-2008-as tanév kezdetéig kistérségi szintre emeli, s ezért önálló kistérségi intézményt hoz létre - magyarázta Németh Imre. - Ezt a döntést azonban valamennyi település polgármesterének el kell fogadtatnia saját képviselő-testületével is.

A fentiek nem jelentik a jelenlegi intézmények automatikus megszűnését, mindössze arról szól a határozat, hogy az intézmények fenntartója az a jogi személy lesz, amelyet a társulási tanács hoz létre. Ez lehetőséget biztosít a létszámelőírásoknak már most is megfelelő önkormányzatok számára az általános iskoláik és óvodáik önállóságának megtartására.

A kistérség fennmaradása érdekében elfogadott módosító javaslat egyéb megkötéseket is tartalmaz. Miután a központi támogatás jelentősen csökken, csak az olyan kötelezően ellátandó feladatokat tudják a teljes 2007-es esztendőre felvállalni, mint a felnőtt és gyermek összevont háziorvosi ügyeleti szolgálat, illetve a családsegítő- és gyermekjóléti szolgálat működtetése, vagy a belső ellenőrzési feladatok ellátásának megoldása. A nem kötelezően ellátandó feladatokat viszont 8 hónapra szüneteltetni kívánja a társulás.

- A társulási tanács arról döntött, hogy az alapfokú oktatás-nevelést a 2007-2008-as tanév kezdetéig kistérségi szintre emeli, s ezért önálló kistérségi intézményt hoz létre - magyarázta Németh Imre. - Ezt a döntést azonban valamennyi település polgármesterének el kell fogadtatnia saját képviselő-testületével is.

A fentiek nem jelentik a jelenlegi intézmények automatikus megszűnését, mindössze arról szól a határozat, hogy az intézmények fenntartója az a jogi személy lesz, amelyet a társulási tanács hoz létre. Ez lehetőséget biztosít a létszámelőírásoknak már most is megfelelő önkormányzatok számára az általános iskoláik és óvodáik önállóságának megtartására.

A kistérség fennmaradása érdekében elfogadott módosító javaslat egyéb megkötéseket is tartalmaz. Miután a központi támogatás jelentősen csökken, csak az olyan kötelezően ellátandó feladatokat tudják a teljes 2007-es esztendőre felvállalni, mint a felnőtt és gyermek összevont háziorvosi ügyeleti szolgálat, illetve a családsegítő- és gyermekjóléti szolgálat működtetése, vagy a belső ellenőrzési feladatok ellátásának megoldása. A nem kötelezően ellátandó feladatokat viszont 8 hónapra szüneteltetni kívánja a társulás.

A fentiek nem jelentik a jelenlegi intézmények automatikus megszűnését, mindössze arról szól a határozat, hogy az intézmények fenntartója az a jogi személy lesz, amelyet a társulási tanács hoz létre. Ez lehetőséget biztosít a létszámelőírásoknak már most is megfelelő önkormányzatok számára az általános iskoláik és óvodáik önállóságának megtartására.

A kistérség fennmaradása érdekében elfogadott módosító javaslat egyéb megkötéseket is tartalmaz. Miután a központi támogatás jelentősen csökken, csak az olyan kötelezően ellátandó feladatokat tudják a teljes 2007-es esztendőre felvállalni, mint a felnőtt és gyermek összevont háziorvosi ügyeleti szolgálat, illetve a családsegítő- és gyermekjóléti szolgálat működtetése, vagy a belső ellenőrzési feladatok ellátásának megoldása. A nem kötelezően ellátandó feladatokat viszont 8 hónapra szüneteltetni kívánja a társulás.

A fentiek nem jelentik a jelenlegi intézmények automatikus megszűnését, mindössze arról szól a határozat, hogy az intézmények fenntartója az a jogi személy lesz, amelyet a társulási tanács hoz létre. Ez lehetőséget biztosít a létszámelőírásoknak már most is megfelelő önkormányzatok számára az általános iskoláik és óvodáik önállóságának megtartására.

A kistérség fennmaradása érdekében elfogadott módosító javaslat egyéb megkötéseket is tartalmaz. Miután a központi támogatás jelentősen csökken, csak az olyan kötelezően ellátandó feladatokat tudják a teljes 2007-es esztendőre felvállalni, mint a felnőtt és gyermek összevont háziorvosi ügyeleti szolgálat, illetve a családsegítő- és gyermekjóléti szolgálat működtetése, vagy a belső ellenőrzési feladatok ellátásának megoldása. A nem kötelezően ellátandó feladatokat viszont 8 hónapra szüneteltetni kívánja a társulás.

A kistérség fennmaradása érdekében elfogadott módosító javaslat egyéb megkötéseket is tartalmaz. Miután a központi támogatás jelentősen csökken, csak az olyan kötelezően ellátandó feladatokat tudják a teljes 2007-es esztendőre felvállalni, mint a felnőtt és gyermek összevont háziorvosi ügyeleti szolgálat, illetve a családsegítő- és gyermekjóléti szolgálat működtetése, vagy a belső ellenőrzési feladatok ellátásának megoldása. A nem kötelezően ellátandó feladatokat viszont 8 hónapra szüneteltetni kívánja a társulás.

A kistérség fennmaradása érdekében elfogadott módosító javaslat egyéb megkötéseket is tartalmaz. Miután a központi támogatás jelentősen csökken, csak az olyan kötelezően ellátandó feladatokat tudják a teljes 2007-es esztendőre felvállalni, mint a felnőtt és gyermek összevont háziorvosi ügyeleti szolgálat, illetve a családsegítő- és gyermekjóléti szolgálat működtetése, vagy a belső ellenőrzési feladatok ellátásának megoldása. A nem kötelezően ellátandó feladatokat viszont 8 hónapra szüneteltetni kívánja a társulás.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!