Hírek

2006.07.12. 02:28

Borús idők a buszokra

Zalaegerszeg - Nem könnyű a buszsofőrök élete, különösen, haa napi munkásjáratokat hajtják. Nem elég, hogy három műszakba hordják az embereket a megye minden pontjáról, emellett a közlekedési felgyelet rendszeres ellenőrzéseit is át kell élniük.

Mórocz Zsolt

Csoda, hogy a flexes buszok nem mindig a gyárkapu előtt kötnek ki? Vagy ha mégis, azonnal továbbállnak és csak indulásra bukkanak elő.

Tegnap reggel újabb háromnapos, országos közlekedésbiztonsági akció kezdődött. A meghirdetett cél szerint a vezetési és pihenési időre, a veszélyes árukat szállító járművekre, a közlekedés biztonságára, a környezet védelmére vonatkozó előírások betartását ellenőrizték, valamint a közúti személyszállítást. Ehhez kapcsolódóan az európai rendőri szervezet, a TISPOL is akciót hirdetett.

Mindezek nyitányaként a megyei közlekedési felügyelet szakemberei tegnap a délelőtti műszakkezdés előtt a megyeszékhelyi elektronikai céghez befutó buszokat vették górcső alá. Nem sokat, hiszen az idő rövidsége miatt csak pár jármű okmányait sikerül átnézni. Csak egynél akadt hiba a sofőr két vezénylést adott át. Egyik teljesen szabályosan tartalmazta a szükséges pihenőidőket, a másikból viszont kiderült a valóság.

- Múltkor már egyszer megbírságoltak - fogadta a fejleményt rezignáltan a pilóta. - Elsőfokon 40 ezer forintra büntettek, de a bíróság ötezerre levette. A cégnél ugyan megígérték, hogy kifizetik helyettem, de semmi se lett belőle - legyint beletörődve.

Odébb a Pákáról érkezett járaton egy tachográfkorong hiányzik. A sofőr, Horváth Ferenc lázasan keres, Frang Imre ellenőr türelmesen vár.

- Lehet, hogy a kollégám leadta már, azért nem találom - tanakodik a sofőr és kutat tovább. Ez azonban hiba, árulja el az ellenőr, ugyanis az adott napot megelőző további 15 nap menetíró korongját magánál kell tartani a sofőrnek, hogy kiderüljön, mennyit dolgozott és mennyit pihent. Ez a május óta érvényes előírás még nem mindenhol ismert, így előfordul, hogy a munkáltató leveszi a hónap végén a korongokat, amiből aztán a sofőrnek támad gondja. Ez alkalommal figyelmeztetéssel megússza.

Közeleg a járatok visszaindulásának ideje. Mielőtt a mutató 6.25-re billenne, a Zrínyi úti Volán-telepről özönleni kezdenek a Transman buszok. Csak rosszindulatú feltételezés részemről, hogy ott vészelték át az ellenőrzés viharát, ám a hírek szerint borús marad az ég... Igaz, eddig csak a sofőrök áztak el, s míg a szabályok maradnak, ez nem is változik.

Hamar kiürülnek a parkolók, a felügyelet munkatársai meg irányt vesznek a főutakra, ott folytatják a vizsgálódásokat. Tegnap Zalakomár térségében 96 járművet ellenőriztek. Félszáznál több hazai és néhány külföldi teherfuvarozót. Néhány a hiányosságok sorából lejárt zöldkártya, lejárt jogosítvány, pihenőidő be nem tartása, pontatlanul kitöltött, illetve hiányzó tachográfkorongok. Itt egy kanizsai fuvarozó vitte a prímet semmilyen okmányt nem tudott felmutatni a rendkívül hallgatag férfi, így vele szemben már a rendőrök jártak el.Fotó Arany Gábor

Tegnap reggel újabb háromnapos, országos közlekedésbiztonsági akció kezdődött. A meghirdetett cél szerint a vezetési és pihenési időre, a veszélyes árukat szállító járművekre, a közlekedés biztonságára, a környezet védelmére vonatkozó előírások betartását ellenőrizték, valamint a közúti személyszállítást. Ehhez kapcsolódóan az európai rendőri szervezet, a TISPOL is akciót hirdetett.

Mindezek nyitányaként a megyei közlekedési felügyelet szakemberei tegnap a délelőtti műszakkezdés előtt a megyeszékhelyi elektronikai céghez befutó buszokat vették górcső alá. Nem sokat, hiszen az idő rövidsége miatt csak pár jármű okmányait sikerül átnézni. Csak egynél akadt hiba a sofőr két vezénylést adott át. Egyik teljesen szabályosan tartalmazta a szükséges pihenőidőket, a másikból viszont kiderült a valóság.

- Múltkor már egyszer megbírságoltak - fogadta a fejleményt rezignáltan a pilóta. - Elsőfokon 40 ezer forintra büntettek, de a bíróság ötezerre levette. A cégnél ugyan megígérték, hogy kifizetik helyettem, de semmi se lett belőle - legyint beletörődve.

Odébb a Pákáról érkezett járaton egy tachográfkorong hiányzik. A sofőr, Horváth Ferenc lázasan keres, Frang Imre ellenőr türelmesen vár.

- Lehet, hogy a kollégám leadta már, azért nem találom - tanakodik a sofőr és kutat tovább. Ez azonban hiba, árulja el az ellenőr, ugyanis az adott napot megelőző további 15 nap menetíró korongját magánál kell tartani a sofőrnek, hogy kiderüljön, mennyit dolgozott és mennyit pihent. Ez a május óta érvényes előírás még nem mindenhol ismert, így előfordul, hogy a munkáltató leveszi a hónap végén a korongokat, amiből aztán a sofőrnek támad gondja. Ez alkalommal figyelmeztetéssel megússza.

Közeleg a járatok visszaindulásának ideje. Mielőtt a mutató 6.25-re billenne, a Zrínyi úti Volán-telepről özönleni kezdenek a Transman buszok. Csak rosszindulatú feltételezés részemről, hogy ott vészelték át az ellenőrzés viharát, ám a hírek szerint borús marad az ég... Igaz, eddig csak a sofőrök áztak el, s míg a szabályok maradnak, ez nem is változik.

Hamar kiürülnek a parkolók, a felügyelet munkatársai meg irányt vesznek a főutakra, ott folytatják a vizsgálódásokat. Tegnap Zalakomár térségében 96 járművet ellenőriztek. Félszáznál több hazai és néhány külföldi teherfuvarozót. Néhány a hiányosságok sorából lejárt zöldkártya, lejárt jogosítvány, pihenőidő be nem tartása, pontatlanul kitöltött, illetve hiányzó tachográfkorongok. Itt egy kanizsai fuvarozó vitte a prímet semmilyen okmányt nem tudott felmutatni a rendkívül hallgatag férfi, így vele szemben már a rendőrök jártak el.Fotó Arany Gábor

Mindezek nyitányaként a megyei közlekedési felügyelet szakemberei tegnap a délelőtti műszakkezdés előtt a megyeszékhelyi elektronikai céghez befutó buszokat vették górcső alá. Nem sokat, hiszen az idő rövidsége miatt csak pár jármű okmányait sikerül átnézni. Csak egynél akadt hiba a sofőr két vezénylést adott át. Egyik teljesen szabályosan tartalmazta a szükséges pihenőidőket, a másikból viszont kiderült a valóság.

- Múltkor már egyszer megbírságoltak - fogadta a fejleményt rezignáltan a pilóta. - Elsőfokon 40 ezer forintra büntettek, de a bíróság ötezerre levette. A cégnél ugyan megígérték, hogy kifizetik helyettem, de semmi se lett belőle - legyint beletörődve.

Odébb a Pákáról érkezett járaton egy tachográfkorong hiányzik. A sofőr, Horváth Ferenc lázasan keres, Frang Imre ellenőr türelmesen vár.

- Lehet, hogy a kollégám leadta már, azért nem találom - tanakodik a sofőr és kutat tovább. Ez azonban hiba, árulja el az ellenőr, ugyanis az adott napot megelőző további 15 nap menetíró korongját magánál kell tartani a sofőrnek, hogy kiderüljön, mennyit dolgozott és mennyit pihent. Ez a május óta érvényes előírás még nem mindenhol ismert, így előfordul, hogy a munkáltató leveszi a hónap végén a korongokat, amiből aztán a sofőrnek támad gondja. Ez alkalommal figyelmeztetéssel megússza.

Közeleg a járatok visszaindulásának ideje. Mielőtt a mutató 6.25-re billenne, a Zrínyi úti Volán-telepről özönleni kezdenek a Transman buszok. Csak rosszindulatú feltételezés részemről, hogy ott vészelték át az ellenőrzés viharát, ám a hírek szerint borús marad az ég... Igaz, eddig csak a sofőrök áztak el, s míg a szabályok maradnak, ez nem is változik.

Hamar kiürülnek a parkolók, a felügyelet munkatársai meg irányt vesznek a főutakra, ott folytatják a vizsgálódásokat. Tegnap Zalakomár térségében 96 járművet ellenőriztek. Félszáznál több hazai és néhány külföldi teherfuvarozót. Néhány a hiányosságok sorából lejárt zöldkártya, lejárt jogosítvány, pihenőidő be nem tartása, pontatlanul kitöltött, illetve hiányzó tachográfkorongok. Itt egy kanizsai fuvarozó vitte a prímet semmilyen okmányt nem tudott felmutatni a rendkívül hallgatag férfi, így vele szemben már a rendőrök jártak el.Fotó Arany Gábor

- Múltkor már egyszer megbírságoltak - fogadta a fejleményt rezignáltan a pilóta. - Elsőfokon 40 ezer forintra büntettek, de a bíróság ötezerre levette. A cégnél ugyan megígérték, hogy kifizetik helyettem, de semmi se lett belőle - legyint beletörődve.

Odébb a Pákáról érkezett járaton egy tachográfkorong hiányzik. A sofőr, Horváth Ferenc lázasan keres, Frang Imre ellenőr türelmesen vár.

- Lehet, hogy a kollégám leadta már, azért nem találom - tanakodik a sofőr és kutat tovább. Ez azonban hiba, árulja el az ellenőr, ugyanis az adott napot megelőző további 15 nap menetíró korongját magánál kell tartani a sofőrnek, hogy kiderüljön, mennyit dolgozott és mennyit pihent. Ez a május óta érvényes előírás még nem mindenhol ismert, így előfordul, hogy a munkáltató leveszi a hónap végén a korongokat, amiből aztán a sofőrnek támad gondja. Ez alkalommal figyelmeztetéssel megússza.

Közeleg a járatok visszaindulásának ideje. Mielőtt a mutató 6.25-re billenne, a Zrínyi úti Volán-telepről özönleni kezdenek a Transman buszok. Csak rosszindulatú feltételezés részemről, hogy ott vészelték át az ellenőrzés viharát, ám a hírek szerint borús marad az ég... Igaz, eddig csak a sofőrök áztak el, s míg a szabályok maradnak, ez nem is változik.

Hamar kiürülnek a parkolók, a felügyelet munkatársai meg irányt vesznek a főutakra, ott folytatják a vizsgálódásokat. Tegnap Zalakomár térségében 96 járművet ellenőriztek. Félszáznál több hazai és néhány külföldi teherfuvarozót. Néhány a hiányosságok sorából lejárt zöldkártya, lejárt jogosítvány, pihenőidő be nem tartása, pontatlanul kitöltött, illetve hiányzó tachográfkorongok. Itt egy kanizsai fuvarozó vitte a prímet semmilyen okmányt nem tudott felmutatni a rendkívül hallgatag férfi, így vele szemben már a rendőrök jártak el.Fotó Arany Gábor

Odébb a Pákáról érkezett járaton egy tachográfkorong hiányzik. A sofőr, Horváth Ferenc lázasan keres, Frang Imre ellenőr türelmesen vár.

- Lehet, hogy a kollégám leadta már, azért nem találom - tanakodik a sofőr és kutat tovább. Ez azonban hiba, árulja el az ellenőr, ugyanis az adott napot megelőző további 15 nap menetíró korongját magánál kell tartani a sofőrnek, hogy kiderüljön, mennyit dolgozott és mennyit pihent. Ez a május óta érvényes előírás még nem mindenhol ismert, így előfordul, hogy a munkáltató leveszi a hónap végén a korongokat, amiből aztán a sofőrnek támad gondja. Ez alkalommal figyelmeztetéssel megússza.

Közeleg a járatok visszaindulásának ideje. Mielőtt a mutató 6.25-re billenne, a Zrínyi úti Volán-telepről özönleni kezdenek a Transman buszok. Csak rosszindulatú feltételezés részemről, hogy ott vészelték át az ellenőrzés viharát, ám a hírek szerint borús marad az ég... Igaz, eddig csak a sofőrök áztak el, s míg a szabályok maradnak, ez nem is változik.

Hamar kiürülnek a parkolók, a felügyelet munkatársai meg irányt vesznek a főutakra, ott folytatják a vizsgálódásokat. Tegnap Zalakomár térségében 96 járművet ellenőriztek. Félszáznál több hazai és néhány külföldi teherfuvarozót. Néhány a hiányosságok sorából lejárt zöldkártya, lejárt jogosítvány, pihenőidő be nem tartása, pontatlanul kitöltött, illetve hiányzó tachográfkorongok. Itt egy kanizsai fuvarozó vitte a prímet semmilyen okmányt nem tudott felmutatni a rendkívül hallgatag férfi, így vele szemben már a rendőrök jártak el.Fotó Arany Gábor

- Lehet, hogy a kollégám leadta már, azért nem találom - tanakodik a sofőr és kutat tovább. Ez azonban hiba, árulja el az ellenőr, ugyanis az adott napot megelőző további 15 nap menetíró korongját magánál kell tartani a sofőrnek, hogy kiderüljön, mennyit dolgozott és mennyit pihent. Ez a május óta érvényes előírás még nem mindenhol ismert, így előfordul, hogy a munkáltató leveszi a hónap végén a korongokat, amiből aztán a sofőrnek támad gondja. Ez alkalommal figyelmeztetéssel megússza.

Közeleg a járatok visszaindulásának ideje. Mielőtt a mutató 6.25-re billenne, a Zrínyi úti Volán-telepről özönleni kezdenek a Transman buszok. Csak rosszindulatú feltételezés részemről, hogy ott vészelték át az ellenőrzés viharát, ám a hírek szerint borús marad az ég... Igaz, eddig csak a sofőrök áztak el, s míg a szabályok maradnak, ez nem is változik.

Hamar kiürülnek a parkolók, a felügyelet munkatársai meg irányt vesznek a főutakra, ott folytatják a vizsgálódásokat. Tegnap Zalakomár térségében 96 járművet ellenőriztek. Félszáznál több hazai és néhány külföldi teherfuvarozót. Néhány a hiányosságok sorából lejárt zöldkártya, lejárt jogosítvány, pihenőidő be nem tartása, pontatlanul kitöltött, illetve hiányzó tachográfkorongok. Itt egy kanizsai fuvarozó vitte a prímet semmilyen okmányt nem tudott felmutatni a rendkívül hallgatag férfi, így vele szemben már a rendőrök jártak el.Fotó Arany Gábor

Közeleg a járatok visszaindulásának ideje. Mielőtt a mutató 6.25-re billenne, a Zrínyi úti Volán-telepről özönleni kezdenek a Transman buszok. Csak rosszindulatú feltételezés részemről, hogy ott vészelték át az ellenőrzés viharát, ám a hírek szerint borús marad az ég... Igaz, eddig csak a sofőrök áztak el, s míg a szabályok maradnak, ez nem is változik.

Hamar kiürülnek a parkolók, a felügyelet munkatársai meg irányt vesznek a főutakra, ott folytatják a vizsgálódásokat. Tegnap Zalakomár térségében 96 járművet ellenőriztek. Félszáznál több hazai és néhány külföldi teherfuvarozót. Néhány a hiányosságok sorából lejárt zöldkártya, lejárt jogosítvány, pihenőidő be nem tartása, pontatlanul kitöltött, illetve hiányzó tachográfkorongok. Itt egy kanizsai fuvarozó vitte a prímet semmilyen okmányt nem tudott felmutatni a rendkívül hallgatag férfi, így vele szemben már a rendőrök jártak el.Fotó Arany Gábor

Hamar kiürülnek a parkolók, a felügyelet munkatársai meg irányt vesznek a főutakra, ott folytatják a vizsgálódásokat. Tegnap Zalakomár térségében 96 járművet ellenőriztek. Félszáznál több hazai és néhány külföldi teherfuvarozót. Néhány a hiányosságok sorából lejárt zöldkártya, lejárt jogosítvány, pihenőidő be nem tartása, pontatlanul kitöltött, illetve hiányzó tachográfkorongok. Itt egy kanizsai fuvarozó vitte a prímet semmilyen okmányt nem tudott felmutatni a rendkívül hallgatag férfi, így vele szemben már a rendőrök jártak el.Fotó Arany Gábor

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!