Hírek

2006.03.08. 12:50

A madrinfluenza hatása a német idegenforgalomra

Hannover (MTI/dpa) - A német TUI, a legnagyobb európai utazási konszern növekedéssel kezdte az idei évet a beérkezõ foglalásokban, de már észleli a madárinfluenza elsõ turisztikai hatásait.

Mórocz Zsolt

A téli idõszakot Európában a foglalási forgalomban 2,4 százalékos, a vendégek számát tekintve 6 százalékos többlettel zárta az egy évvel korábbihoz képest. A nyárra a foglalási forgalom és az utazók száma eddig 2 százalékkal haladja meg a tavalyit. Ugyanakkor a nyári idény kezdetére a Földközi-tenger keleti medencéjének hagyományos utazási célterületein hatással van a madárinfluenza és a muzulmán karikatúra-ügy.

A TUI, korábbi közlése szerint, a kelet-európai országokban az úgynevezett átalánydíjas (társas) utazásoknál, nyaralóprogramoknál évi 10 és 25 százalék közötti növekedést tapasztal, Ausztriában viszont stagnálást. Teljes európai forgalmuknak több mint egyötöde már a kelet-európaiak utazásaiból jön össze, tavalyi értékben 173 millió euró.
A legnagyobb európai turisztikai és logisztikai konszern tavalyelõtt, 2004-ben megduplázta nyereségét: az egyszeri tételek nélkül, az adó és leírások elõtt 490 millió euróra nõtt az eredmény, a 2003-as 242 millió euróról. Az emelkedés nagy része a cég idegenforgalmi üzletébõl származott, amely 74 százalékkal, 362 millió euróra bõvítette eredményét. A turisztikai tevékenység forgalma 3,6 százalékkal, 13,1 milliárd euróra nõtt, a vendégszám 0,9 százalékkal, 18,4 millióra. A cég teljes forgalma 6 százalékkal, 18 milliárd euróra emelkedett, elsõsorban cégrész-eladások miatt.
A TUI-nak mindenekelõtt legfontosabb piacán, a Németországot is magában foglaló Közép-Európában sikerült a veszteséget hozó 2003-as válságév után 82 millió eurós eredményre szert tenni. A tavalyi év egészére az idegenforgalmi részleg kétszámjegyû eredmény-emelkedést várt, végleges eredmények még nincsenek.

Európa második legnagyobb turisztikai cége, a Thomas Cook viszont már közölt adatokat a tavalyi pénzügyi évrõl: újra nyereséges lett, miután csökkentette költségeit és növelte bevételét. Terveirõl szólva bevételének és profitjának az elkövetkezõ három évben várható további emelkedését emelte ki. A társaság adózott eredménye az október 31-én befejezõdött pénzügyi évben 105,4 millió euró lett, az egy évvel korábbi 176,4 millió dolláros veszteség után. Elõrejelzésükben 20 millió euró feletti profit szerepelt. A Thomas Cook forgalma a 2004/2005-ös évben 7,66 milliárd eurót tett ki, az elõzõ év adata 7,48 milliárd euró volt. A cég célja a következõ három évben a bevétel 4-4 százalékos emelése és az eredmény 5-10 százalékos javítása; szeretnék elérni a nyereségesség javulását is. A Thomas Cook jelenlegi tulajdonosai a Deutsche Lufthansa légitársaság és a KarstadtQuelle kiskereskedelmi lánc.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!