13°
16°
13°

Akár a Kalahári sivatagban

Még a régi katonai betonkerítés veszi körül a Helikon Kastélymúzeum történelmi parkjának egykor leválasztott részét, de a területen emelt új épület már magasodik a látóhatár fölé.

Elkészült a vadászati múzeum, a termek berendezése is megkezdődött a napokban, s várhatóan augusztusban megnyitja kapuit a ház.

A kastélymúzeum trófeatárlata eddig is messze földön híres volt, a történelmi miliő mellett egy különleges attrakcióként tartották számon a turisták. A kiállítás növelte a kastélymúzeum turisztikai kínálatának vonzerejét, s ugyanakkor szélesítette is azt, tágabb érdeklődési kört célozva. Minderre alapozottan került sor arra az újabb lépésre, aminek megtételével immár önálló múzeumi épület hatalmas termeinek látványa idézi meg a földrészeink állatvilágát.

– Mintegy kétszáz állatfajt vonultatunk fel, törekedve arra, hogy a világ nagyvadait a lehető legteljesebb körben mutathassuk be – említette a tartalomról dr. Czoma László, a múzeum igazgatója.

A termekben szakemberek, művészemberek dolgoznak, a budapesti Boros Zoltán ottjártunkkor éppen a falat festette, de nem hétköznapi értelemben: ő festőművész.

– Az egész környezetnek hitelesnek kell lennie – mondta, miközben ecsetje nyomán a sivatag horizontja bontakozott ki. – Ez egy háromdimenziós mesterséges táj lesz, míg a hagyományos festészetben a képek alkotása során az ember két dimenzióban dolgozik – tette hozzá. – Néhány éve vállalok ilyen megbízásokat, a legelső feladatot is itt, a kastélymúzeumtól kaptam: akkor valójában kicsiben már mindazt megfestettem, ami most nagyban vár rám. Érdekes kihívásnak tartom azóta is az ilyen munkát.

Az esztergomi Magyarovics Károly preparátor dermoplasztikai munkái és a falfestmények együtt adják azt a miliőt, amivel a művi környezet megelevenedik.

– A hitelességhez nagyon fontos, de nem elegendő a zoológiai tudás, az állatetológiai és környezeti ismeret, újabb és újabb módszereket kell találni arra, hogy mindezeket kifejezésre is tudjuk juttatni – mondta Magyarovics Károly, aki egyben a kiállítás látványtervezője is. A múlt év őszén egyébként ő dr. Czoma Lászlóval részt vett azon az afrikai utazáson, amely során tíznapos program keretében a Kalahári sivataghoz közeli Ethose-vel, azaz Namíbia nemzeti parkjával ismerkedtek.

– Bár vadászati múzeum néven hozzuk létre ezeket a kiállításokat, de minden eszközzel igyekszünk érvényesíteni azt a szándékot, hogy ne vadászszenvedélyt tükrözzön az, ami itt lesz látható – mondta a múzeumigazgató. – A namíbiai személyes tapasztalatok nagy segítséget nyújtottak ahhoz, hogy az egzotikus környezetek természetközelien, a valóságot élethűen megjelenítve legyenek kibontakoztathatók.

A gyűjtemény a híres Windischgratz-hagyatékból, továbbá a Föld északi részeit megjárt Dózsa György, valamint az Afrika-vadász Hidvégi Béla trófeabüszkeségeinek darabjaiból áll, a már régebbről őrzött trófeák a múzeum építésével együtt készült terv szerinti anyaggyűjtéssel egészülnek ki.

A vadak mint preparátumok igazi állatok, csak éppen nem mozognak. De lesz a múzeumnak egy olyan, több mint félezer négyzetméteres terme is, ahol a látnivalók az eredeti dolgok kicsinyített másai, s úgy jönnek-mennek, hogy elég lesz azt szemmel követni. Ez pedig már a tetőtéri szintben kialakítandó vasúttörténeti modellkiállítás.

Épül már a pálya, amely a civilizáció útjaira viszi a közönséget a vadonból, vonattal. Széles körű nemzetközi szervezőmunka nyomán már összegyűltek a vasútközlekedés történelmi fejlődését megidéző kiállítási darabok: sínek, viaduktok, alagutak, jelzőberendezések, vezérlőrendszerek, állomásépületek, csomóponti pályaudvarok makettjei ezek.

A kiállítás berendezője Egly Tibor, a Modellvasút című lap felelős szerkesztője. Irányításával összesen 1730 méternyi vágányhossz épül. Mintegy 150 vonatszerelvény közlekedik majd ezen, digitális vezérléssel. A valóságidézet tökéletesítéseként a vasútállomásokon zajló élet: az indulás, érkezés, tolatás megszokott hangeffektusai is kísérik a látnivalókat. Az óriás terepasztal nevezetes hazai és nemzetközi vonalak idézője lesz. Keszthely vasútközlekedése abból az időből jelenik meg, amikor a város a Balatonszentgyörggyel összekötő szárnyvonal megépítésével be lett kapcsolva a vasútközlekedésbe. Megjelenik maketten a Baross Gábor utcában ma is álló, annak idején vasútállomási funkciót betöltött ház.

A mindezt magába foglaló impozáns épület a múzeumi kht. által EU-s pályázaton elnyert több mint 800 millió forintnyi ráfordítással készült el, a pilisszentiváni Laki Épületszobrász Zrt. kivitelezésével, kifogástalan minőségben.

A kastélymúzeum trófeatárlata eddig is messze földön híres volt, a történelmi miliő mellett egy különleges attrakcióként tartották számon a turisták. A kiállítás növelte a kastélymúzeum turisztikai kínálatának vonzerejét, s ugyanakkor szélesítette is azt, tágabb érdeklődési kört célozva. Minderre alapozottan került sor arra az újabb lépésre, aminek megtételével immár önálló múzeumi épület hatalmas termeinek látványa idézi meg a földrészeink állatvilágát.

– Mintegy kétszáz állatfajt vonultatunk fel, törekedve arra, hogy a világ nagyvadait a lehető legteljesebb körben mutathassuk be – említette a tartalomról dr. Czoma László, a múzeum igazgatója.

A termekben szakemberek, művészemberek dolgoznak, a budapesti Boros Zoltán ottjártunkkor éppen a falat festette, de nem hétköznapi értelemben: ő festőművész.

– Az egész környezetnek hitelesnek kell lennie – mondta, miközben ecsetje nyomán a sivatag horizontja bontakozott ki. – Ez egy háromdimenziós mesterséges táj lesz, míg a hagyományos festészetben a képek alkotása során az ember két dimenzióban dolgozik – tette hozzá. – Néhány éve vállalok ilyen megbízásokat, a legelső feladatot is itt, a kastélymúzeumtól kaptam: akkor valójában kicsiben már mindazt megfestettem, ami most nagyban vár rám. Érdekes kihívásnak tartom azóta is az ilyen munkát.

Az esztergomi Magyarovics Károly preparátor dermoplasztikai munkái és a falfestmények együtt adják azt a miliőt, amivel a művi környezet megelevenedik.

– A hitelességhez nagyon fontos, de nem elegendő a zoológiai tudás, az állatetológiai és környezeti ismeret, újabb és újabb módszereket kell találni arra, hogy mindezeket kifejezésre is tudjuk juttatni – mondta Magyarovics Károly, aki egyben a kiállítás látványtervezője is. A múlt év őszén egyébként ő dr. Czoma Lászlóval részt vett azon az afrikai utazáson, amely során tíznapos program keretében a Kalahári sivataghoz közeli Ethose-vel, azaz Namíbia nemzeti parkjával ismerkedtek.

– Bár vadászati múzeum néven hozzuk létre ezeket a kiállításokat, de minden eszközzel igyekszünk érvényesíteni azt a szándékot, hogy ne vadászszenvedélyt tükrözzön az, ami itt lesz látható – mondta a múzeumigazgató. – A namíbiai személyes tapasztalatok nagy segítséget nyújtottak ahhoz, hogy az egzotikus környezetek természetközelien, a valóságot élethűen megjelenítve legyenek kibontakoztathatók.

A gyűjtemény a híres Windischgratz-hagyatékból, továbbá a Föld északi részeit megjárt Dózsa György, valamint az Afrika-vadász Hidvégi Béla trófeabüszkeségeinek darabjaiból áll, a már régebbről őrzött trófeák a múzeum építésével együtt készült terv szerinti anyaggyűjtéssel egészülnek ki.

A vadak mint preparátumok igazi állatok, csak éppen nem mozognak. De lesz a múzeumnak egy olyan, több mint félezer négyzetméteres terme is, ahol a látnivalók az eredeti dolgok kicsinyített másai, s úgy jönnek-mennek, hogy elég lesz azt szemmel követni. Ez pedig már a tetőtéri szintben kialakítandó vasúttörténeti modellkiállítás.

Épül már a pálya, amely a civilizáció útjaira viszi a közönséget a vadonból, vonattal. Széles körű nemzetközi szervezőmunka nyomán már összegyűltek a vasútközlekedés történelmi fejlődését megidéző kiállítási darabok: sínek, viaduktok, alagutak, jelzőberendezések, vezérlőrendszerek, állomásépületek, csomóponti pályaudvarok makettjei ezek.

A kiállítás berendezője Egly Tibor, a Modellvasút című lap felelős szerkesztője. Irányításával összesen 1730 méternyi vágányhossz épül. Mintegy 150 vonatszerelvény közlekedik majd ezen, digitális vezérléssel. A valóságidézet tökéletesítéseként a vasútállomásokon zajló élet: az indulás, érkezés, tolatás megszokott hangeffektusai is kísérik a látnivalókat. Az óriás terepasztal nevezetes hazai és nemzetközi vonalak idézője lesz. Keszthely vasútközlekedése abból az időből jelenik meg, amikor a város a Balatonszentgyörggyel összekötő szárnyvonal megépítésével be lett kapcsolva a vasútközlekedésbe. Megjelenik maketten a Baross Gábor utcában ma is álló, annak idején vasútállomási funkciót betöltött ház.

A mindezt magába foglaló impozáns épület a múzeumi kht. által EU-s pályázaton elnyert több mint 800 millió forintnyi ráfordítással készült el, a pilisszentiváni Laki Épületszobrász Zrt. kivitelezésével, kifogástalan minőségben.

A kastélymúzeum trófeatárlata eddig is messze földön híres volt, a történelmi miliő mellett egy különleges attrakcióként tartották számon a turisták. A kiállítás növelte a kastélymúzeum turisztikai kínálatának vonzerejét, s ugyanakkor szélesítette is azt, tágabb érdeklődési kört célozva. Minderre alapozottan került sor arra az újabb lépésre, aminek megtételével immár önálló múzeumi épület hatalmas termeinek látványa idézi meg a földrészeink állatvilágát.

– Mintegy kétszáz állatfajt vonultatunk fel, törekedve arra, hogy a világ nagyvadait a lehető legteljesebb körben mutathassuk be – említette a tartalomról dr. Czoma László, a múzeum igazgatója.

A termekben szakemberek, művészemberek dolgoznak, a budapesti Boros Zoltán ottjártunkkor éppen a falat festette, de nem hétköznapi értelemben: ő festőművész.

– Az egész környezetnek hitelesnek kell lennie – mondta, miközben ecsetje nyomán a sivatag horizontja bontakozott ki. – Ez egy háromdimenziós mesterséges táj lesz, míg a hagyományos festészetben a képek alkotása során az ember két dimenzióban dolgozik – tette hozzá. – Néhány éve vállalok ilyen megbízásokat, a legelső feladatot is itt, a kastélymúzeumtól kaptam: akkor valójában kicsiben már mindazt megfestettem, ami most nagyban vár rám. Érdekes kihívásnak tartom azóta is az ilyen munkát.

Az esztergomi Magyarovics Károly preparátor dermoplasztikai munkái és a falfestmények együtt adják azt a miliőt, amivel a művi környezet megelevenedik.

– A hitelességhez nagyon fontos, de nem elegendő a zoológiai tudás, az állatetológiai és környezeti ismeret, újabb és újabb módszereket kell találni arra, hogy mindezeket kifejezésre is tudjuk juttatni – mondta Magyarovics Károly, aki egyben a kiállítás látványtervezője is. A múlt év őszén egyébként ő dr. Czoma Lászlóval részt vett azon az afrikai utazáson, amely során tíznapos program keretében a Kalahári sivataghoz közeli Ethose-vel, azaz Namíbia nemzeti parkjával ismerkedtek.

– Bár vadászati múzeum néven hozzuk létre ezeket a kiállításokat, de minden eszközzel igyekszünk érvényesíteni azt a szándékot, hogy ne vadászszenvedélyt tükrözzön az, ami itt lesz látható – mondta a múzeumigazgató. – A namíbiai személyes tapasztalatok nagy segítséget nyújtottak ahhoz, hogy az egzotikus környezetek természetközelien, a valóságot élethűen megjelenítve legyenek kibontakoztathatók.

A gyűjtemény a híres Windischgratz-hagyatékból, továbbá a Föld északi részeit megjárt Dózsa György, valamint az Afrika-vadász Hidvégi Béla trófeabüszkeségeinek darabjaiból áll, a már régebbről őrzött trófeák a múzeum építésével együtt készült terv szerinti anyaggyűjtéssel egészülnek ki.

A vadak mint preparátumok igazi állatok, csak éppen nem mozognak. De lesz a múzeumnak egy olyan, több mint félezer négyzetméteres terme is, ahol a látnivalók az eredeti dolgok kicsinyített másai, s úgy jönnek-mennek, hogy elég lesz azt szemmel követni. Ez pedig már a tetőtéri szintben kialakítandó vasúttörténeti modellkiállítás.

Épül már a pálya, amely a civilizáció útjaira viszi a közönséget a vadonból, vonattal. Széles körű nemzetközi szervezőmunka nyomán már összegyűltek a vasútközlekedés történelmi fejlődését megidéző kiállítási darabok: sínek, viaduktok, alagutak, jelzőberendezések, vezérlőrendszerek, állomásépületek, csomóponti pályaudvarok makettjei ezek.

A kiállítás berendezője Egly Tibor, a Modellvasút című lap felelős szerkesztője. Irányításával összesen 1730 méternyi vágányhossz épül. Mintegy 150 vonatszerelvény közlekedik majd ezen, digitális vezérléssel. A valóságidézet tökéletesítéseként a vasútállomásokon zajló élet: az indulás, érkezés, tolatás megszokott hangeffektusai is kísérik a látnivalókat. Az óriás terepasztal nevezetes hazai és nemzetközi vonalak idézője lesz. Keszthely vasútközlekedése abból az időből jelenik meg, amikor a város a Balatonszentgyörggyel összekötő szárnyvonal megépítésével be lett kapcsolva a vasútközlekedésbe. Megjelenik maketten a Baross Gábor utcában ma is álló, annak idején vasútállomási funkciót betöltött ház.

A mindezt magába foglaló impozáns épület a múzeumi kht. által EU-s pályázaton elnyert több mint 800 millió forintnyi ráfordítással készült el, a pilisszentiváni Laki Épületszobrász Zrt. kivitelezésével, kifogástalan minőségben.

– Mintegy kétszáz állatfajt vonultatunk fel, törekedve arra, hogy a világ nagyvadait a lehető legteljesebb körben mutathassuk be – említette a tartalomról dr. Czoma László, a múzeum igazgatója.

A termekben szakemberek, művészemberek dolgoznak, a budapesti Boros Zoltán ottjártunkkor éppen a falat festette, de nem hétköznapi értelemben: ő festőművész.

– Az egész környezetnek hitelesnek kell lennie – mondta, miközben ecsetje nyomán a sivatag horizontja bontakozott ki. – Ez egy háromdimenziós mesterséges táj lesz, míg a hagyományos festészetben a képek alkotása során az ember két dimenzióban dolgozik – tette hozzá. – Néhány éve vállalok ilyen megbízásokat, a legelső feladatot is itt, a kastélymúzeumtól kaptam: akkor valójában kicsiben már mindazt megfestettem, ami most nagyban vár rám. Érdekes kihívásnak tartom azóta is az ilyen munkát.

Az esztergomi Magyarovics Károly preparátor dermoplasztikai munkái és a falfestmények együtt adják azt a miliőt, amivel a művi környezet megelevenedik.

– A hitelességhez nagyon fontos, de nem elegendő a zoológiai tudás, az állatetológiai és környezeti ismeret, újabb és újabb módszereket kell találni arra, hogy mindezeket kifejezésre is tudjuk juttatni – mondta Magyarovics Károly, aki egyben a kiállítás látványtervezője is. A múlt év őszén egyébként ő dr. Czoma Lászlóval részt vett azon az afrikai utazáson, amely során tíznapos program keretében a Kalahári sivataghoz közeli Ethose-vel, azaz Namíbia nemzeti parkjával ismerkedtek.

– Bár vadászati múzeum néven hozzuk létre ezeket a kiállításokat, de minden eszközzel igyekszünk érvényesíteni azt a szándékot, hogy ne vadászszenvedélyt tükrözzön az, ami itt lesz látható – mondta a múzeumigazgató. – A namíbiai személyes tapasztalatok nagy segítséget nyújtottak ahhoz, hogy az egzotikus környezetek természetközelien, a valóságot élethűen megjelenítve legyenek kibontakoztathatók.

A gyűjtemény a híres Windischgratz-hagyatékból, továbbá a Föld északi részeit megjárt Dózsa György, valamint az Afrika-vadász Hidvégi Béla trófeabüszkeségeinek darabjaiból áll, a már régebbről őrzött trófeák a múzeum építésével együtt készült terv szerinti anyaggyűjtéssel egészülnek ki.

A vadak mint preparátumok igazi állatok, csak éppen nem mozognak. De lesz a múzeumnak egy olyan, több mint félezer négyzetméteres terme is, ahol a látnivalók az eredeti dolgok kicsinyített másai, s úgy jönnek-mennek, hogy elég lesz azt szemmel követni. Ez pedig már a tetőtéri szintben kialakítandó vasúttörténeti modellkiállítás.

Épül már a pálya, amely a civilizáció útjaira viszi a közönséget a vadonból, vonattal. Széles körű nemzetközi szervezőmunka nyomán már összegyűltek a vasútközlekedés történelmi fejlődését megidéző kiállítási darabok: sínek, viaduktok, alagutak, jelzőberendezések, vezérlőrendszerek, állomásépületek, csomóponti pályaudvarok makettjei ezek.

A kiállítás berendezője Egly Tibor, a Modellvasút című lap felelős szerkesztője. Irányításával összesen 1730 méternyi vágányhossz épül. Mintegy 150 vonatszerelvény közlekedik majd ezen, digitális vezérléssel. A valóságidézet tökéletesítéseként a vasútállomásokon zajló élet: az indulás, érkezés, tolatás megszokott hangeffektusai is kísérik a látnivalókat. Az óriás terepasztal nevezetes hazai és nemzetközi vonalak idézője lesz. Keszthely vasútközlekedése abból az időből jelenik meg, amikor a város a Balatonszentgyörggyel összekötő szárnyvonal megépítésével be lett kapcsolva a vasútközlekedésbe. Megjelenik maketten a Baross Gábor utcában ma is álló, annak idején vasútállomási funkciót betöltött ház.

A mindezt magába foglaló impozáns épület a múzeumi kht. által EU-s pályázaton elnyert több mint 800 millió forintnyi ráfordítással készült el, a pilisszentiváni Laki Épületszobrász Zrt. kivitelezésével, kifogástalan minőségben.

– Mintegy kétszáz állatfajt vonultatunk fel, törekedve arra, hogy a világ nagyvadait a lehető legteljesebb körben mutathassuk be – említette a tartalomról dr. Czoma László, a múzeum igazgatója.

A termekben szakemberek, művészemberek dolgoznak, a budapesti Boros Zoltán ottjártunkkor éppen a falat festette, de nem hétköznapi értelemben: ő festőművész.

– Az egész környezetnek hitelesnek kell lennie – mondta, miközben ecsetje nyomán a sivatag horizontja bontakozott ki. – Ez egy háromdimenziós mesterséges táj lesz, míg a hagyományos festészetben a képek alkotása során az ember két dimenzióban dolgozik – tette hozzá. – Néhány éve vállalok ilyen megbízásokat, a legelső feladatot is itt, a kastélymúzeumtól kaptam: akkor valójában kicsiben már mindazt megfestettem, ami most nagyban vár rám. Érdekes kihívásnak tartom azóta is az ilyen munkát.

Az esztergomi Magyarovics Károly preparátor dermoplasztikai munkái és a falfestmények együtt adják azt a miliőt, amivel a művi környezet megelevenedik.

– A hitelességhez nagyon fontos, de nem elegendő a zoológiai tudás, az állatetológiai és környezeti ismeret, újabb és újabb módszereket kell találni arra, hogy mindezeket kifejezésre is tudjuk juttatni – mondta Magyarovics Károly, aki egyben a kiállítás látványtervezője is. A múlt év őszén egyébként ő dr. Czoma Lászlóval részt vett azon az afrikai utazáson, amely során tíznapos program keretében a Kalahári sivataghoz közeli Ethose-vel, azaz Namíbia nemzeti parkjával ismerkedtek.

– Bár vadászati múzeum néven hozzuk létre ezeket a kiállításokat, de minden eszközzel igyekszünk érvényesíteni azt a szándékot, hogy ne vadászszenvedélyt tükrözzön az, ami itt lesz látható – mondta a múzeumigazgató. – A namíbiai személyes tapasztalatok nagy segítséget nyújtottak ahhoz, hogy az egzotikus környezetek természetközelien, a valóságot élethűen megjelenítve legyenek kibontakoztathatók.

A gyűjtemény a híres Windischgratz-hagyatékból, továbbá a Föld északi részeit megjárt Dózsa György, valamint az Afrika-vadász Hidvégi Béla trófeabüszkeségeinek darabjaiból áll, a már régebbről őrzött trófeák a múzeum építésével együtt készült terv szerinti anyaggyűjtéssel egészülnek ki.

A vadak mint preparátumok igazi állatok, csak éppen nem mozognak. De lesz a múzeumnak egy olyan, több mint félezer négyzetméteres terme is, ahol a látnivalók az eredeti dolgok kicsinyített másai, s úgy jönnek-mennek, hogy elég lesz azt szemmel követni. Ez pedig már a tetőtéri szintben kialakítandó vasúttörténeti modellkiállítás.

Épül már a pálya, amely a civilizáció útjaira viszi a közönséget a vadonból, vonattal. Széles körű nemzetközi szervezőmunka nyomán már összegyűltek a vasútközlekedés történelmi fejlődését megidéző kiállítási darabok: sínek, viaduktok, alagutak, jelzőberendezések, vezérlőrendszerek, állomásépületek, csomóponti pályaudvarok makettjei ezek.

A kiállítás berendezője Egly Tibor, a Modellvasút című lap felelős szerkesztője. Irányításával összesen 1730 méternyi vágányhossz épül. Mintegy 150 vonatszerelvény közlekedik majd ezen, digitális vezérléssel. A valóságidézet tökéletesítéseként a vasútállomásokon zajló élet: az indulás, érkezés, tolatás megszokott hangeffektusai is kísérik a látnivalókat. Az óriás terepasztal nevezetes hazai és nemzetközi vonalak idézője lesz. Keszthely vasútközlekedése abból az időből jelenik meg, amikor a város a Balatonszentgyörggyel összekötő szárnyvonal megépítésével be lett kapcsolva a vasútközlekedésbe. Megjelenik maketten a Baross Gábor utcában ma is álló, annak idején vasútállomási funkciót betöltött ház.

A mindezt magába foglaló impozáns épület a múzeumi kht. által EU-s pályázaton elnyert több mint 800 millió forintnyi ráfordítással készült el, a pilisszentiváni Laki Épületszobrász Zrt. kivitelezésével, kifogástalan minőségben.

A termekben szakemberek, művészemberek dolgoznak, a budapesti Boros Zoltán ottjártunkkor éppen a falat festette, de nem hétköznapi értelemben: ő festőművész.

– Az egész környezetnek hitelesnek kell lennie – mondta, miközben ecsetje nyomán a sivatag horizontja bontakozott ki. – Ez egy háromdimenziós mesterséges táj lesz, míg a hagyományos festészetben a képek alkotása során az ember két dimenzióban dolgozik – tette hozzá. – Néhány éve vállalok ilyen megbízásokat, a legelső feladatot is itt, a kastélymúzeumtól kaptam: akkor valójában kicsiben már mindazt megfestettem, ami most nagyban vár rám. Érdekes kihívásnak tartom azóta is az ilyen munkát.

Az esztergomi Magyarovics Károly preparátor dermoplasztikai munkái és a falfestmények együtt adják azt a miliőt, amivel a művi környezet megelevenedik.

– A hitelességhez nagyon fontos, de nem elegendő a zoológiai tudás, az állatetológiai és környezeti ismeret, újabb és újabb módszereket kell találni arra, hogy mindezeket kifejezésre is tudjuk juttatni – mondta Magyarovics Károly, aki egyben a kiállítás látványtervezője is. A múlt év őszén egyébként ő dr. Czoma Lászlóval részt vett azon az afrikai utazáson, amely során tíznapos program keretében a Kalahári sivataghoz közeli Ethose-vel, azaz Namíbia nemzeti parkjával ismerkedtek.

– Bár vadászati múzeum néven hozzuk létre ezeket a kiállításokat, de minden eszközzel igyekszünk érvényesíteni azt a szándékot, hogy ne vadászszenvedélyt tükrözzön az, ami itt lesz látható – mondta a múzeumigazgató. – A namíbiai személyes tapasztalatok nagy segítséget nyújtottak ahhoz, hogy az egzotikus környezetek természetközelien, a valóságot élethűen megjelenítve legyenek kibontakoztathatók.

A gyűjtemény a híres Windischgratz-hagyatékból, továbbá a Föld északi részeit megjárt Dózsa György, valamint az Afrika-vadász Hidvégi Béla trófeabüszkeségeinek darabjaiból áll, a már régebbről őrzött trófeák a múzeum építésével együtt készült terv szerinti anyaggyűjtéssel egészülnek ki.

A vadak mint preparátumok igazi állatok, csak éppen nem mozognak. De lesz a múzeumnak egy olyan, több mint félezer négyzetméteres terme is, ahol a látnivalók az eredeti dolgok kicsinyített másai, s úgy jönnek-mennek, hogy elég lesz azt szemmel követni. Ez pedig már a tetőtéri szintben kialakítandó vasúttörténeti modellkiállítás.

Épül már a pálya, amely a civilizáció útjaira viszi a közönséget a vadonból, vonattal. Széles körű nemzetközi szervezőmunka nyomán már összegyűltek a vasútközlekedés történelmi fejlődését megidéző kiállítási darabok: sínek, viaduktok, alagutak, jelzőberendezések, vezérlőrendszerek, állomásépületek, csomóponti pályaudvarok makettjei ezek.

A kiállítás berendezője Egly Tibor, a Modellvasút című lap felelős szerkesztője. Irányításával összesen 1730 méternyi vágányhossz épül. Mintegy 150 vonatszerelvény közlekedik majd ezen, digitális vezérléssel. A valóságidézet tökéletesítéseként a vasútállomásokon zajló élet: az indulás, érkezés, tolatás megszokott hangeffektusai is kísérik a látnivalókat. Az óriás terepasztal nevezetes hazai és nemzetközi vonalak idézője lesz. Keszthely vasútközlekedése abból az időből jelenik meg, amikor a város a Balatonszentgyörggyel összekötő szárnyvonal megépítésével be lett kapcsolva a vasútközlekedésbe. Megjelenik maketten a Baross Gábor utcában ma is álló, annak idején vasútállomási funkciót betöltött ház.

A mindezt magába foglaló impozáns épület a múzeumi kht. által EU-s pályázaton elnyert több mint 800 millió forintnyi ráfordítással készült el, a pilisszentiváni Laki Épületszobrász Zrt. kivitelezésével, kifogástalan minőségben.

A termekben szakemberek, művészemberek dolgoznak, a budapesti Boros Zoltán ottjártunkkor éppen a falat festette, de nem hétköznapi értelemben: ő festőművész.

– Az egész környezetnek hitelesnek kell lennie – mondta, miközben ecsetje nyomán a sivatag horizontja bontakozott ki. – Ez egy háromdimenziós mesterséges táj lesz, míg a hagyományos festészetben a képek alkotása során az ember két dimenzióban dolgozik – tette hozzá. – Néhány éve vállalok ilyen megbízásokat, a legelső feladatot is itt, a kastélymúzeumtól kaptam: akkor valójában kicsiben már mindazt megfestettem, ami most nagyban vár rám. Érdekes kihívásnak tartom azóta is az ilyen munkát.

Az esztergomi Magyarovics Károly preparátor dermoplasztikai munkái és a falfestmények együtt adják azt a miliőt, amivel a művi környezet megelevenedik.

– A hitelességhez nagyon fontos, de nem elegendő a zoológiai tudás, az állatetológiai és környezeti ismeret, újabb és újabb módszereket kell találni arra, hogy mindezeket kifejezésre is tudjuk juttatni – mondta Magyarovics Károly, aki egyben a kiállítás látványtervezője is. A múlt év őszén egyébként ő dr. Czoma Lászlóval részt vett azon az afrikai utazáson, amely során tíznapos program keretében a Kalahári sivataghoz közeli Ethose-vel, azaz Namíbia nemzeti parkjával ismerkedtek.

– Bár vadászati múzeum néven hozzuk létre ezeket a kiállításokat, de minden eszközzel igyekszünk érvényesíteni azt a szándékot, hogy ne vadászszenvedélyt tükrözzön az, ami itt lesz látható – mondta a múzeumigazgató. – A namíbiai személyes tapasztalatok nagy segítséget nyújtottak ahhoz, hogy az egzotikus környezetek természetközelien, a valóságot élethűen megjelenítve legyenek kibontakoztathatók.

A gyűjtemény a híres Windischgratz-hagyatékból, továbbá a Föld északi részeit megjárt Dózsa György, valamint az Afrika-vadász Hidvégi Béla trófeabüszkeségeinek darabjaiból áll, a már régebbről őrzött trófeák a múzeum építésével együtt készült terv szerinti anyaggyűjtéssel egészülnek ki.

A vadak mint preparátumok igazi állatok, csak éppen nem mozognak. De lesz a múzeumnak egy olyan, több mint félezer négyzetméteres terme is, ahol a látnivalók az eredeti dolgok kicsinyített másai, s úgy jönnek-mennek, hogy elég lesz azt szemmel követni. Ez pedig már a tetőtéri szintben kialakítandó vasúttörténeti modellkiállítás.

Épül már a pálya, amely a civilizáció útjaira viszi a közönséget a vadonból, vonattal. Széles körű nemzetközi szervezőmunka nyomán már összegyűltek a vasútközlekedés történelmi fejlődését megidéző kiállítási darabok: sínek, viaduktok, alagutak, jelzőberendezések, vezérlőrendszerek, állomásépületek, csomóponti pályaudvarok makettjei ezek.

A kiállítás berendezője Egly Tibor, a Modellvasút című lap felelős szerkesztője. Irányításával összesen 1730 méternyi vágányhossz épül. Mintegy 150 vonatszerelvény közlekedik majd ezen, digitális vezérléssel. A valóságidézet tökéletesítéseként a vasútállomásokon zajló élet: az indulás, érkezés, tolatás megszokott hangeffektusai is kísérik a látnivalókat. Az óriás terepasztal nevezetes hazai és nemzetközi vonalak idézője lesz. Keszthely vasútközlekedése abból az időből jelenik meg, amikor a város a Balatonszentgyörggyel összekötő szárnyvonal megépítésével be lett kapcsolva a vasútközlekedésbe. Megjelenik maketten a Baross Gábor utcában ma is álló, annak idején vasútállomási funkciót betöltött ház.

A mindezt magába foglaló impozáns épület a múzeumi kht. által EU-s pályázaton elnyert több mint 800 millió forintnyi ráfordítással készült el, a pilisszentiváni Laki Épületszobrász Zrt. kivitelezésével, kifogástalan minőségben.

– Az egész környezetnek hitelesnek kell lennie – mondta, miközben ecsetje nyomán a sivatag horizontja bontakozott ki. – Ez egy háromdimenziós mesterséges táj lesz, míg a hagyományos festészetben a képek alkotása során az ember két dimenzióban dolgozik – tette hozzá. – Néhány éve vállalok ilyen megbízásokat, a legelső feladatot is itt, a kastélymúzeumtól kaptam: akkor valójában kicsiben már mindazt megfestettem, ami most nagyban vár rám. Érdekes kihívásnak tartom azóta is az ilyen munkát.

Az esztergomi Magyarovics Károly preparátor dermoplasztikai munkái és a falfestmények együtt adják azt a miliőt, amivel a művi környezet megelevenedik.

– A hitelességhez nagyon fontos, de nem elegendő a zoológiai tudás, az állatetológiai és környezeti ismeret, újabb és újabb módszereket kell találni arra, hogy mindezeket kifejezésre is tudjuk juttatni – mondta Magyarovics Károly, aki egyben a kiállítás látványtervezője is. A múlt év őszén egyébként ő dr. Czoma Lászlóval részt vett azon az afrikai utazáson, amely során tíznapos program keretében a Kalahári sivataghoz közeli Ethose-vel, azaz Namíbia nemzeti parkjával ismerkedtek.

– Bár vadászati múzeum néven hozzuk létre ezeket a kiállításokat, de minden eszközzel igyekszünk érvényesíteni azt a szándékot, hogy ne vadászszenvedélyt tükrözzön az, ami itt lesz látható – mondta a múzeumigazgató. – A namíbiai személyes tapasztalatok nagy segítséget nyújtottak ahhoz, hogy az egzotikus környezetek természetközelien, a valóságot élethűen megjelenítve legyenek kibontakoztathatók.

A gyűjtemény a híres Windischgratz-hagyatékból, továbbá a Föld északi részeit megjárt Dózsa György, valamint az Afrika-vadász Hidvégi Béla trófeabüszkeségeinek darabjaiból áll, a már régebbről őrzött trófeák a múzeum építésével együtt készült terv szerinti anyaggyűjtéssel egészülnek ki.

A vadak mint preparátumok igazi állatok, csak éppen nem mozognak. De lesz a múzeumnak egy olyan, több mint félezer négyzetméteres terme is, ahol a látnivalók az eredeti dolgok kicsinyített másai, s úgy jönnek-mennek, hogy elég lesz azt szemmel követni. Ez pedig már a tetőtéri szintben kialakítandó vasúttörténeti modellkiállítás.

Épül már a pálya, amely a civilizáció útjaira viszi a közönséget a vadonból, vonattal. Széles körű nemzetközi szervezőmunka nyomán már összegyűltek a vasútközlekedés történelmi fejlődését megidéző kiállítási darabok: sínek, viaduktok, alagutak, jelzőberendezések, vezérlőrendszerek, állomásépületek, csomóponti pályaudvarok makettjei ezek.

A kiállítás berendezője Egly Tibor, a Modellvasút című lap felelős szerkesztője. Irányításával összesen 1730 méternyi vágányhossz épül. Mintegy 150 vonatszerelvény közlekedik majd ezen, digitális vezérléssel. A valóságidézet tökéletesítéseként a vasútállomásokon zajló élet: az indulás, érkezés, tolatás megszokott hangeffektusai is kísérik a látnivalókat. Az óriás terepasztal nevezetes hazai és nemzetközi vonalak idézője lesz. Keszthely vasútközlekedése abból az időből jelenik meg, amikor a város a Balatonszentgyörggyel összekötő szárnyvonal megépítésével be lett kapcsolva a vasútközlekedésbe. Megjelenik maketten a Baross Gábor utcában ma is álló, annak idején vasútállomási funkciót betöltött ház.

A mindezt magába foglaló impozáns épület a múzeumi kht. által EU-s pályázaton elnyert több mint 800 millió forintnyi ráfordítással készült el, a pilisszentiváni Laki Épületszobrász Zrt. kivitelezésével, kifogástalan minőségben.

– Az egész környezetnek hitelesnek kell lennie – mondta, miközben ecsetje nyomán a sivatag horizontja bontakozott ki. – Ez egy háromdimenziós mesterséges táj lesz, míg a hagyományos festészetben a képek alkotása során az ember két dimenzióban dolgozik – tette hozzá. – Néhány éve vállalok ilyen megbízásokat, a legelső feladatot is itt, a kastélymúzeumtól kaptam: akkor valójában kicsiben már mindazt megfestettem, ami most nagyban vár rám. Érdekes kihívásnak tartom azóta is az ilyen munkát.

Az esztergomi Magyarovics Károly preparátor dermoplasztikai munkái és a falfestmények együtt adják azt a miliőt, amivel a művi környezet megelevenedik.

– A hitelességhez nagyon fontos, de nem elegendő a zoológiai tudás, az állatetológiai és környezeti ismeret, újabb és újabb módszereket kell találni arra, hogy mindezeket kifejezésre is tudjuk juttatni – mondta Magyarovics Károly, aki egyben a kiállítás látványtervezője is. A múlt év őszén egyébként ő dr. Czoma Lászlóval részt vett azon az afrikai utazáson, amely során tíznapos program keretében a Kalahári sivataghoz közeli Ethose-vel, azaz Namíbia nemzeti parkjával ismerkedtek.

– Bár vadászati múzeum néven hozzuk létre ezeket a kiállításokat, de minden eszközzel igyekszünk érvényesíteni azt a szándékot, hogy ne vadászszenvedélyt tükrözzön az, ami itt lesz látható – mondta a múzeumigazgató. – A namíbiai személyes tapasztalatok nagy segítséget nyújtottak ahhoz, hogy az egzotikus környezetek természetközelien, a valóságot élethűen megjelenítve legyenek kibontakoztathatók.

A gyűjtemény a híres Windischgratz-hagyatékból, továbbá a Föld északi részeit megjárt Dózsa György, valamint az Afrika-vadász Hidvégi Béla trófeabüszkeségeinek darabjaiból áll, a már régebbről őrzött trófeák a múzeum építésével együtt készült terv szerinti anyaggyűjtéssel egészülnek ki.

A vadak mint preparátumok igazi állatok, csak éppen nem mozognak. De lesz a múzeumnak egy olyan, több mint félezer négyzetméteres terme is, ahol a látnivalók az eredeti dolgok kicsinyített másai, s úgy jönnek-mennek, hogy elég lesz azt szemmel követni. Ez pedig már a tetőtéri szintben kialakítandó vasúttörténeti modellkiállítás.

Épül már a pálya, amely a civilizáció útjaira viszi a közönséget a vadonból, vonattal. Széles körű nemzetközi szervezőmunka nyomán már összegyűltek a vasútközlekedés történelmi fejlődését megidéző kiállítási darabok: sínek, viaduktok, alagutak, jelzőberendezések, vezérlőrendszerek, állomásépületek, csomóponti pályaudvarok makettjei ezek.

A kiállítás berendezője Egly Tibor, a Modellvasút című lap felelős szerkesztője. Irányításával összesen 1730 méternyi vágányhossz épül. Mintegy 150 vonatszerelvény közlekedik majd ezen, digitális vezérléssel. A valóságidézet tökéletesítéseként a vasútállomásokon zajló élet: az indulás, érkezés, tolatás megszokott hangeffektusai is kísérik a látnivalókat. Az óriás terepasztal nevezetes hazai és nemzetközi vonalak idézője lesz. Keszthely vasútközlekedése abból az időből jelenik meg, amikor a város a Balatonszentgyörggyel összekötő szárnyvonal megépítésével be lett kapcsolva a vasútközlekedésbe. Megjelenik maketten a Baross Gábor utcában ma is álló, annak idején vasútállomási funkciót betöltött ház.

A mindezt magába foglaló impozáns épület a múzeumi kht. által EU-s pályázaton elnyert több mint 800 millió forintnyi ráfordítással készült el, a pilisszentiváni Laki Épületszobrász Zrt. kivitelezésével, kifogástalan minőségben.

Az esztergomi Magyarovics Károly preparátor dermoplasztikai munkái és a falfestmények együtt adják azt a miliőt, amivel a művi környezet megelevenedik.

– A hitelességhez nagyon fontos, de nem elegendő a zoológiai tudás, az állatetológiai és környezeti ismeret, újabb és újabb módszereket kell találni arra, hogy mindezeket kifejezésre is tudjuk juttatni – mondta Magyarovics Károly, aki egyben a kiállítás látványtervezője is. A múlt év őszén egyébként ő dr. Czoma Lászlóval részt vett azon az afrikai utazáson, amely során tíznapos program keretében a Kalahári sivataghoz közeli Ethose-vel, azaz Namíbia nemzeti parkjával ismerkedtek.

– Bár vadászati múzeum néven hozzuk létre ezeket a kiállításokat, de minden eszközzel igyekszünk érvényesíteni azt a szándékot, hogy ne vadászszenvedélyt tükrözzön az, ami itt lesz látható – mondta a múzeumigazgató. – A namíbiai személyes tapasztalatok nagy segítséget nyújtottak ahhoz, hogy az egzotikus környezetek természetközelien, a valóságot élethűen megjelenítve legyenek kibontakoztathatók.

A gyűjtemény a híres Windischgratz-hagyatékból, továbbá a Föld északi részeit megjárt Dózsa György, valamint az Afrika-vadász Hidvégi Béla trófeabüszkeségeinek darabjaiból áll, a már régebbről őrzött trófeák a múzeum építésével együtt készült terv szerinti anyaggyűjtéssel egészülnek ki.

A vadak mint preparátumok igazi állatok, csak éppen nem mozognak. De lesz a múzeumnak egy olyan, több mint félezer négyzetméteres terme is, ahol a látnivalók az eredeti dolgok kicsinyített másai, s úgy jönnek-mennek, hogy elég lesz azt szemmel követni. Ez pedig már a tetőtéri szintben kialakítandó vasúttörténeti modellkiállítás.

Épül már a pálya, amely a civilizáció útjaira viszi a közönséget a vadonból, vonattal. Széles körű nemzetközi szervezőmunka nyomán már összegyűltek a vasútközlekedés történelmi fejlődését megidéző kiállítási darabok: sínek, viaduktok, alagutak, jelzőberendezések, vezérlőrendszerek, állomásépületek, csomóponti pályaudvarok makettjei ezek.

A kiállítás berendezője Egly Tibor, a Modellvasút című lap felelős szerkesztője. Irányításával összesen 1730 méternyi vágányhossz épül. Mintegy 150 vonatszerelvény közlekedik majd ezen, digitális vezérléssel. A valóságidézet tökéletesítéseként a vasútállomásokon zajló élet: az indulás, érkezés, tolatás megszokott hangeffektusai is kísérik a látnivalókat. Az óriás terepasztal nevezetes hazai és nemzetközi vonalak idézője lesz. Keszthely vasútközlekedése abból az időből jelenik meg, amikor a város a Balatonszentgyörggyel összekötő szárnyvonal megépítésével be lett kapcsolva a vasútközlekedésbe. Megjelenik maketten a Baross Gábor utcában ma is álló, annak idején vasútállomási funkciót betöltött ház.

A mindezt magába foglaló impozáns épület a múzeumi kht. által EU-s pályázaton elnyert több mint 800 millió forintnyi ráfordítással készült el, a pilisszentiváni Laki Épületszobrász Zrt. kivitelezésével, kifogástalan minőségben.

Az esztergomi Magyarovics Károly preparátor dermoplasztikai munkái és a falfestmények együtt adják azt a miliőt, amivel a művi környezet megelevenedik.

– A hitelességhez nagyon fontos, de nem elegendő a zoológiai tudás, az állatetológiai és környezeti ismeret, újabb és újabb módszereket kell találni arra, hogy mindezeket kifejezésre is tudjuk juttatni – mondta Magyarovics Károly, aki egyben a kiállítás látványtervezője is. A múlt év őszén egyébként ő dr. Czoma Lászlóval részt vett azon az afrikai utazáson, amely során tíznapos program keretében a Kalahári sivataghoz közeli Ethose-vel, azaz Namíbia nemzeti parkjával ismerkedtek.

– Bár vadászati múzeum néven hozzuk létre ezeket a kiállításokat, de minden eszközzel igyekszünk érvényesíteni azt a szándékot, hogy ne vadászszenvedélyt tükrözzön az, ami itt lesz látható – mondta a múzeumigazgató. – A namíbiai személyes tapasztalatok nagy segítséget nyújtottak ahhoz, hogy az egzotikus környezetek természetközelien, a valóságot élethűen megjelenítve legyenek kibontakoztathatók.

A gyűjtemény a híres Windischgratz-hagyatékból, továbbá a Föld északi részeit megjárt Dózsa György, valamint az Afrika-vadász Hidvégi Béla trófeabüszkeségeinek darabjaiból áll, a már régebbről őrzött trófeák a múzeum építésével együtt készült terv szerinti anyaggyűjtéssel egészülnek ki.

A vadak mint preparátumok igazi állatok, csak éppen nem mozognak. De lesz a múzeumnak egy olyan, több mint félezer négyzetméteres terme is, ahol a látnivalók az eredeti dolgok kicsinyített másai, s úgy jönnek-mennek, hogy elég lesz azt szemmel követni. Ez pedig már a tetőtéri szintben kialakítandó vasúttörténeti modellkiállítás.

Épül már a pálya, amely a civilizáció útjaira viszi a közönséget a vadonból, vonattal. Széles körű nemzetközi szervezőmunka nyomán már összegyűltek a vasútközlekedés történelmi fejlődését megidéző kiállítási darabok: sínek, viaduktok, alagutak, jelzőberendezések, vezérlőrendszerek, állomásépületek, csomóponti pályaudvarok makettjei ezek.

A kiállítás berendezője Egly Tibor, a Modellvasút című lap felelős szerkesztője. Irányításával összesen 1730 méternyi vágányhossz épül. Mintegy 150 vonatszerelvény közlekedik majd ezen, digitális vezérléssel. A valóságidézet tökéletesítéseként a vasútállomásokon zajló élet: az indulás, érkezés, tolatás megszokott hangeffektusai is kísérik a látnivalókat. Az óriás terepasztal nevezetes hazai és nemzetközi vonalak idézője lesz. Keszthely vasútközlekedése abból az időből jelenik meg, amikor a város a Balatonszentgyörggyel összekötő szárnyvonal megépítésével be lett kapcsolva a vasútközlekedésbe. Megjelenik maketten a Baross Gábor utcában ma is álló, annak idején vasútállomási funkciót betöltött ház.

A mindezt magába foglaló impozáns épület a múzeumi kht. által EU-s pályázaton elnyert több mint 800 millió forintnyi ráfordítással készült el, a pilisszentiváni Laki Épületszobrász Zrt. kivitelezésével, kifogástalan minőségben.

– A hitelességhez nagyon fontos, de nem elegendő a zoológiai tudás, az állatetológiai és környezeti ismeret, újabb és újabb módszereket kell találni arra, hogy mindezeket kifejezésre is tudjuk juttatni – mondta Magyarovics Károly, aki egyben a kiállítás látványtervezője is. A múlt év őszén egyébként ő dr. Czoma Lászlóval részt vett azon az afrikai utazáson, amely során tíznapos program keretében a Kalahári sivataghoz közeli Ethose-vel, azaz Namíbia nemzeti parkjával ismerkedtek.

– Bár vadászati múzeum néven hozzuk létre ezeket a kiállításokat, de minden eszközzel igyekszünk érvényesíteni azt a szándékot, hogy ne vadászszenvedélyt tükrözzön az, ami itt lesz látható – mondta a múzeumigazgató. – A namíbiai személyes tapasztalatok nagy segítséget nyújtottak ahhoz, hogy az egzotikus környezetek természetközelien, a valóságot élethűen megjelenítve legyenek kibontakoztathatók.

A gyűjtemény a híres Windischgratz-hagyatékból, továbbá a Föld északi részeit megjárt Dózsa György, valamint az Afrika-vadász Hidvégi Béla trófeabüszkeségeinek darabjaiból áll, a már régebbről őrzött trófeák a múzeum építésével együtt készült terv szerinti anyaggyűjtéssel egészülnek ki.

A vadak mint preparátumok igazi állatok, csak éppen nem mozognak. De lesz a múzeumnak egy olyan, több mint félezer négyzetméteres terme is, ahol a látnivalók az eredeti dolgok kicsinyített másai, s úgy jönnek-mennek, hogy elég lesz azt szemmel követni. Ez pedig már a tetőtéri szintben kialakítandó vasúttörténeti modellkiállítás.

Épül már a pálya, amely a civilizáció útjaira viszi a közönséget a vadonból, vonattal. Széles körű nemzetközi szervezőmunka nyomán már összegyűltek a vasútközlekedés történelmi fejlődését megidéző kiállítási darabok: sínek, viaduktok, alagutak, jelzőberendezések, vezérlőrendszerek, állomásépületek, csomóponti pályaudvarok makettjei ezek.

A kiállítás berendezője Egly Tibor, a Modellvasút című lap felelős szerkesztője. Irányításával összesen 1730 méternyi vágányhossz épül. Mintegy 150 vonatszerelvény közlekedik majd ezen, digitális vezérléssel. A valóságidézet tökéletesítéseként a vasútállomásokon zajló élet: az indulás, érkezés, tolatás megszokott hangeffektusai is kísérik a látnivalókat. Az óriás terepasztal nevezetes hazai és nemzetközi vonalak idézője lesz. Keszthely vasútközlekedése abból az időből jelenik meg, amikor a város a Balatonszentgyörggyel összekötő szárnyvonal megépítésével be lett kapcsolva a vasútközlekedésbe. Megjelenik maketten a Baross Gábor utcában ma is álló, annak idején vasútállomási funkciót betöltött ház.

A mindezt magába foglaló impozáns épület a múzeumi kht. által EU-s pályázaton elnyert több mint 800 millió forintnyi ráfordítással készült el, a pilisszentiváni Laki Épületszobrász Zrt. kivitelezésével, kifogástalan minőségben.

– A hitelességhez nagyon fontos, de nem elegendő a zoológiai tudás, az állatetológiai és környezeti ismeret, újabb és újabb módszereket kell találni arra, hogy mindezeket kifejezésre is tudjuk juttatni – mondta Magyarovics Károly, aki egyben a kiállítás látványtervezője is. A múlt év őszén egyébként ő dr. Czoma Lászlóval részt vett azon az afrikai utazáson, amely során tíznapos program keretében a Kalahári sivataghoz közeli Ethose-vel, azaz Namíbia nemzeti parkjával ismerkedtek.

– Bár vadászati múzeum néven hozzuk létre ezeket a kiállításokat, de minden eszközzel igyekszünk érvényesíteni azt a szándékot, hogy ne vadászszenvedélyt tükrözzön az, ami itt lesz látható – mondta a múzeumigazgató. – A namíbiai személyes tapasztalatok nagy segítséget nyújtottak ahhoz, hogy az egzotikus környezetek természetközelien, a valóságot élethűen megjelenítve legyenek kibontakoztathatók.

A gyűjtemény a híres Windischgratz-hagyatékból, továbbá a Föld északi részeit megjárt Dózsa György, valamint az Afrika-vadász Hidvégi Béla trófeabüszkeségeinek darabjaiból áll, a már régebbről őrzött trófeák a múzeum építésével együtt készült terv szerinti anyaggyűjtéssel egészülnek ki.

A vadak mint preparátumok igazi állatok, csak éppen nem mozognak. De lesz a múzeumnak egy olyan, több mint félezer négyzetméteres terme is, ahol a látnivalók az eredeti dolgok kicsinyített másai, s úgy jönnek-mennek, hogy elég lesz azt szemmel követni. Ez pedig már a tetőtéri szintben kialakítandó vasúttörténeti modellkiállítás.

Épül már a pálya, amely a civilizáció útjaira viszi a közönséget a vadonból, vonattal. Széles körű nemzetközi szervezőmunka nyomán már összegyűltek a vasútközlekedés történelmi fejlődését megidéző kiállítási darabok: sínek, viaduktok, alagutak, jelzőberendezések, vezérlőrendszerek, állomásépületek, csomóponti pályaudvarok makettjei ezek.

A kiállítás berendezője Egly Tibor, a Modellvasút című lap felelős szerkesztője. Irányításával összesen 1730 méternyi vágányhossz épül. Mintegy 150 vonatszerelvény közlekedik majd ezen, digitális vezérléssel. A valóságidézet tökéletesítéseként a vasútállomásokon zajló élet: az indulás, érkezés, tolatás megszokott hangeffektusai is kísérik a látnivalókat. Az óriás terepasztal nevezetes hazai és nemzetközi vonalak idézője lesz. Keszthely vasútközlekedése abból az időből jelenik meg, amikor a város a Balatonszentgyörggyel összekötő szárnyvonal megépítésével be lett kapcsolva a vasútközlekedésbe. Megjelenik maketten a Baross Gábor utcában ma is álló, annak idején vasútállomási funkciót betöltött ház.

A mindezt magába foglaló impozáns épület a múzeumi kht. által EU-s pályázaton elnyert több mint 800 millió forintnyi ráfordítással készült el, a pilisszentiváni Laki Épületszobrász Zrt. kivitelezésével, kifogástalan minőségben.

– Bár vadászati múzeum néven hozzuk létre ezeket a kiállításokat, de minden eszközzel igyekszünk érvényesíteni azt a szándékot, hogy ne vadászszenvedélyt tükrözzön az, ami itt lesz látható – mondta a múzeumigazgató. – A namíbiai személyes tapasztalatok nagy segítséget nyújtottak ahhoz, hogy az egzotikus környezetek természetközelien, a valóságot élethűen megjelenítve legyenek kibontakoztathatók.

A gyűjtemény a híres Windischgratz-hagyatékból, továbbá a Föld északi részeit megjárt Dózsa György, valamint az Afrika-vadász Hidvégi Béla trófeabüszkeségeinek darabjaiból áll, a már régebbről őrzött trófeák a múzeum építésével együtt készült terv szerinti anyaggyűjtéssel egészülnek ki.

A vadak mint preparátumok igazi állatok, csak éppen nem mozognak. De lesz a múzeumnak egy olyan, több mint félezer négyzetméteres terme is, ahol a látnivalók az eredeti dolgok kicsinyített másai, s úgy jönnek-mennek, hogy elég lesz azt szemmel követni. Ez pedig már a tetőtéri szintben kialakítandó vasúttörténeti modellkiállítás.

Épül már a pálya, amely a civilizáció útjaira viszi a közönséget a vadonból, vonattal. Széles körű nemzetközi szervezőmunka nyomán már összegyűltek a vasútközlekedés történelmi fejlődését megidéző kiállítási darabok: sínek, viaduktok, alagutak, jelzőberendezések, vezérlőrendszerek, állomásépületek, csomóponti pályaudvarok makettjei ezek.

A kiállítás berendezője Egly Tibor, a Modellvasút című lap felelős szerkesztője. Irányításával összesen 1730 méternyi vágányhossz épül. Mintegy 150 vonatszerelvény közlekedik majd ezen, digitális vezérléssel. A valóságidézet tökéletesítéseként a vasútállomásokon zajló élet: az indulás, érkezés, tolatás megszokott hangeffektusai is kísérik a látnivalókat. Az óriás terepasztal nevezetes hazai és nemzetközi vonalak idézője lesz. Keszthely vasútközlekedése abból az időből jelenik meg, amikor a város a Balatonszentgyörggyel összekötő szárnyvonal megépítésével be lett kapcsolva a vasútközlekedésbe. Megjelenik maketten a Baross Gábor utcában ma is álló, annak idején vasútállomási funkciót betöltött ház.

A mindezt magába foglaló impozáns épület a múzeumi kht. által EU-s pályázaton elnyert több mint 800 millió forintnyi ráfordítással készült el, a pilisszentiváni Laki Épületszobrász Zrt. kivitelezésével, kifogástalan minőségben.

– Bár vadászati múzeum néven hozzuk létre ezeket a kiállításokat, de minden eszközzel igyekszünk érvényesíteni azt a szándékot, hogy ne vadászszenvedélyt tükrözzön az, ami itt lesz látható – mondta a múzeumigazgató. – A namíbiai személyes tapasztalatok nagy segítséget nyújtottak ahhoz, hogy az egzotikus környezetek természetközelien, a valóságot élethűen megjelenítve legyenek kibontakoztathatók.

A gyűjtemény a híres Windischgratz-hagyatékból, továbbá a Föld északi részeit megjárt Dózsa György, valamint az Afrika-vadász Hidvégi Béla trófeabüszkeségeinek darabjaiból áll, a már régebbről őrzött trófeák a múzeum építésével együtt készült terv szerinti anyaggyűjtéssel egészülnek ki.

A vadak mint preparátumok igazi állatok, csak éppen nem mozognak. De lesz a múzeumnak egy olyan, több mint félezer négyzetméteres terme is, ahol a látnivalók az eredeti dolgok kicsinyített másai, s úgy jönnek-mennek, hogy elég lesz azt szemmel követni. Ez pedig már a tetőtéri szintben kialakítandó vasúttörténeti modellkiállítás.

Épül már a pálya, amely a civilizáció útjaira viszi a közönséget a vadonból, vonattal. Széles körű nemzetközi szervezőmunka nyomán már összegyűltek a vasútközlekedés történelmi fejlődését megidéző kiállítási darabok: sínek, viaduktok, alagutak, jelzőberendezések, vezérlőrendszerek, állomásépületek, csomóponti pályaudvarok makettjei ezek.

A kiállítás berendezője Egly Tibor, a Modellvasút című lap felelős szerkesztője. Irányításával összesen 1730 méternyi vágányhossz épül. Mintegy 150 vonatszerelvény közlekedik majd ezen, digitális vezérléssel. A valóságidézet tökéletesítéseként a vasútállomásokon zajló élet: az indulás, érkezés, tolatás megszokott hangeffektusai is kísérik a látnivalókat. Az óriás terepasztal nevezetes hazai és nemzetközi vonalak idézője lesz. Keszthely vasútközlekedése abból az időből jelenik meg, amikor a város a Balatonszentgyörggyel összekötő szárnyvonal megépítésével be lett kapcsolva a vasútközlekedésbe. Megjelenik maketten a Baross Gábor utcában ma is álló, annak idején vasútállomási funkciót betöltött ház.

A mindezt magába foglaló impozáns épület a múzeumi kht. által EU-s pályázaton elnyert több mint 800 millió forintnyi ráfordítással készült el, a pilisszentiváni Laki Épületszobrász Zrt. kivitelezésével, kifogástalan minőségben.

A gyűjtemény a híres Windischgratz-hagyatékból, továbbá a Föld északi részeit megjárt Dózsa György, valamint az Afrika-vadász Hidvégi Béla trófeabüszkeségeinek darabjaiból áll, a már régebbről őrzött trófeák a múzeum építésével együtt készült terv szerinti anyaggyűjtéssel egészülnek ki.

A vadak mint preparátumok igazi állatok, csak éppen nem mozognak. De lesz a múzeumnak egy olyan, több mint félezer négyzetméteres terme is, ahol a látnivalók az eredeti dolgok kicsinyített másai, s úgy jönnek-mennek, hogy elég lesz azt szemmel követni. Ez pedig már a tetőtéri szintben kialakítandó vasúttörténeti modellkiállítás.

Épül már a pálya, amely a civilizáció útjaira viszi a közönséget a vadonból, vonattal. Széles körű nemzetközi szervezőmunka nyomán már összegyűltek a vasútközlekedés történelmi fejlődését megidéző kiállítási darabok: sínek, viaduktok, alagutak, jelzőberendezések, vezérlőrendszerek, állomásépületek, csomóponti pályaudvarok makettjei ezek.

A kiállítás berendezője Egly Tibor, a Modellvasút című lap felelős szerkesztője. Irányításával összesen 1730 méternyi vágányhossz épül. Mintegy 150 vonatszerelvény közlekedik majd ezen, digitális vezérléssel. A valóságidézet tökéletesítéseként a vasútállomásokon zajló élet: az indulás, érkezés, tolatás megszokott hangeffektusai is kísérik a látnivalókat. Az óriás terepasztal nevezetes hazai és nemzetközi vonalak idézője lesz. Keszthely vasútközlekedése abból az időből jelenik meg, amikor a város a Balatonszentgyörggyel összekötő szárnyvonal megépítésével be lett kapcsolva a vasútközlekedésbe. Megjelenik maketten a Baross Gábor utcában ma is álló, annak idején vasútállomási funkciót betöltött ház.

A mindezt magába foglaló impozáns épület a múzeumi kht. által EU-s pályázaton elnyert több mint 800 millió forintnyi ráfordítással készült el, a pilisszentiváni Laki Épületszobrász Zrt. kivitelezésével, kifogástalan minőségben.

A gyűjtemény a híres Windischgratz-hagyatékból, továbbá a Föld északi részeit megjárt Dózsa György, valamint az Afrika-vadász Hidvégi Béla trófeabüszkeségeinek darabjaiból áll, a már régebbről őrzött trófeák a múzeum építésével együtt készült terv szerinti anyaggyűjtéssel egészülnek ki.

A vadak mint preparátumok igazi állatok, csak éppen nem mozognak. De lesz a múzeumnak egy olyan, több mint félezer négyzetméteres terme is, ahol a látnivalók az eredeti dolgok kicsinyített másai, s úgy jönnek-mennek, hogy elég lesz azt szemmel követni. Ez pedig már a tetőtéri szintben kialakítandó vasúttörténeti modellkiállítás.

Épül már a pálya, amely a civilizáció útjaira viszi a közönséget a vadonból, vonattal. Széles körű nemzetközi szervezőmunka nyomán már összegyűltek a vasútközlekedés történelmi fejlődését megidéző kiállítási darabok: sínek, viaduktok, alagutak, jelzőberendezések, vezérlőrendszerek, állomásépületek, csomóponti pályaudvarok makettjei ezek.

A kiállítás berendezője Egly Tibor, a Modellvasút című lap felelős szerkesztője. Irányításával összesen 1730 méternyi vágányhossz épül. Mintegy 150 vonatszerelvény közlekedik majd ezen, digitális vezérléssel. A valóságidézet tökéletesítéseként a vasútállomásokon zajló élet: az indulás, érkezés, tolatás megszokott hangeffektusai is kísérik a látnivalókat. Az óriás terepasztal nevezetes hazai és nemzetközi vonalak idézője lesz. Keszthely vasútközlekedése abból az időből jelenik meg, amikor a város a Balatonszentgyörggyel összekötő szárnyvonal megépítésével be lett kapcsolva a vasútközlekedésbe. Megjelenik maketten a Baross Gábor utcában ma is álló, annak idején vasútállomási funkciót betöltött ház.

A mindezt magába foglaló impozáns épület a múzeumi kht. által EU-s pályázaton elnyert több mint 800 millió forintnyi ráfordítással készült el, a pilisszentiváni Laki Épületszobrász Zrt. kivitelezésével, kifogástalan minőségben.

A vadak mint preparátumok igazi állatok, csak éppen nem mozognak. De lesz a múzeumnak egy olyan, több mint félezer négyzetméteres terme is, ahol a látnivalók az eredeti dolgok kicsinyített másai, s úgy jönnek-mennek, hogy elég lesz azt szemmel követni. Ez pedig már a tetőtéri szintben kialakítandó vasúttörténeti modellkiállítás.

Épül már a pálya, amely a civilizáció útjaira viszi a közönséget a vadonból, vonattal. Széles körű nemzetközi szervezőmunka nyomán már összegyűltek a vasútközlekedés történelmi fejlődését megidéző kiállítási darabok: sínek, viaduktok, alagutak, jelzőberendezések, vezérlőrendszerek, állomásépületek, csomóponti pályaudvarok makettjei ezek.

A kiállítás berendezője Egly Tibor, a Modellvasút című lap felelős szerkesztője. Irányításával összesen 1730 méternyi vágányhossz épül. Mintegy 150 vonatszerelvény közlekedik majd ezen, digitális vezérléssel. A valóságidézet tökéletesítéseként a vasútállomásokon zajló élet: az indulás, érkezés, tolatás megszokott hangeffektusai is kísérik a látnivalókat. Az óriás terepasztal nevezetes hazai és nemzetközi vonalak idézője lesz. Keszthely vasútközlekedése abból az időből jelenik meg, amikor a város a Balatonszentgyörggyel összekötő szárnyvonal megépítésével be lett kapcsolva a vasútközlekedésbe. Megjelenik maketten a Baross Gábor utcában ma is álló, annak idején vasútállomási funkciót betöltött ház.

A mindezt magába foglaló impozáns épület a múzeumi kht. által EU-s pályázaton elnyert több mint 800 millió forintnyi ráfordítással készült el, a pilisszentiváni Laki Épületszobrász Zrt. kivitelezésével, kifogástalan minőségben.

A vadak mint preparátumok igazi állatok, csak éppen nem mozognak. De lesz a múzeumnak egy olyan, több mint félezer négyzetméteres terme is, ahol a látnivalók az eredeti dolgok kicsinyített másai, s úgy jönnek-mennek, hogy elég lesz azt szemmel követni. Ez pedig már a tetőtéri szintben kialakítandó vasúttörténeti modellkiállítás.

Épül már a pálya, amely a civilizáció útjaira viszi a közönséget a vadonból, vonattal. Széles körű nemzetközi szervezőmunka nyomán már összegyűltek a vasútközlekedés történelmi fejlődését megidéző kiállítási darabok: sínek, viaduktok, alagutak, jelzőberendezések, vezérlőrendszerek, állomásépületek, csomóponti pályaudvarok makettjei ezek.

A kiállítás berendezője Egly Tibor, a Modellvasút című lap felelős szerkesztője. Irányításával összesen 1730 méternyi vágányhossz épül. Mintegy 150 vonatszerelvény közlekedik majd ezen, digitális vezérléssel. A valóságidézet tökéletesítéseként a vasútállomásokon zajló élet: az indulás, érkezés, tolatás megszokott hangeffektusai is kísérik a látnivalókat. Az óriás terepasztal nevezetes hazai és nemzetközi vonalak idézője lesz. Keszthely vasútközlekedése abból az időből jelenik meg, amikor a város a Balatonszentgyörggyel összekötő szárnyvonal megépítésével be lett kapcsolva a vasútközlekedésbe. Megjelenik maketten a Baross Gábor utcában ma is álló, annak idején vasútállomási funkciót betöltött ház.

A mindezt magába foglaló impozáns épület a múzeumi kht. által EU-s pályázaton elnyert több mint 800 millió forintnyi ráfordítással készült el, a pilisszentiváni Laki Épületszobrász Zrt. kivitelezésével, kifogástalan minőségben.

Épül már a pálya, amely a civilizáció útjaira viszi a közönséget a vadonból, vonattal. Széles körű nemzetközi szervezőmunka nyomán már összegyűltek a vasútközlekedés történelmi fejlődését megidéző kiállítási darabok: sínek, viaduktok, alagutak, jelzőberendezések, vezérlőrendszerek, állomásépületek, csomóponti pályaudvarok makettjei ezek.

A kiállítás berendezője Egly Tibor, a Modellvasút című lap felelős szerkesztője. Irányításával összesen 1730 méternyi vágányhossz épül. Mintegy 150 vonatszerelvény közlekedik majd ezen, digitális vezérléssel. A valóságidézet tökéletesítéseként a vasútállomásokon zajló élet: az indulás, érkezés, tolatás megszokott hangeffektusai is kísérik a látnivalókat. Az óriás terepasztal nevezetes hazai és nemzetközi vonalak idézője lesz. Keszthely vasútközlekedése abból az időből jelenik meg, amikor a város a Balatonszentgyörggyel összekötő szárnyvonal megépítésével be lett kapcsolva a vasútközlekedésbe. Megjelenik maketten a Baross Gábor utcában ma is álló, annak idején vasútállomási funkciót betöltött ház.

A mindezt magába foglaló impozáns épület a múzeumi kht. által EU-s pályázaton elnyert több mint 800 millió forintnyi ráfordítással készült el, a pilisszentiváni Laki Épületszobrász Zrt. kivitelezésével, kifogástalan minőségben.

Épül már a pálya, amely a civilizáció útjaira viszi a közönséget a vadonból, vonattal. Széles körű nemzetközi szervezőmunka nyomán már összegyűltek a vasútközlekedés történelmi fejlődését megidéző kiállítási darabok: sínek, viaduktok, alagutak, jelzőberendezések, vezérlőrendszerek, állomásépületek, csomóponti pályaudvarok makettjei ezek.

A kiállítás berendezője Egly Tibor, a Modellvasút című lap felelős szerkesztője. Irányításával összesen 1730 méternyi vágányhossz épül. Mintegy 150 vonatszerelvény közlekedik majd ezen, digitális vezérléssel. A valóságidézet tökéletesítéseként a vasútállomásokon zajló élet: az indulás, érkezés, tolatás megszokott hangeffektusai is kísérik a látnivalókat. Az óriás terepasztal nevezetes hazai és nemzetközi vonalak idézője lesz. Keszthely vasútközlekedése abból az időből jelenik meg, amikor a város a Balatonszentgyörggyel összekötő szárnyvonal megépítésével be lett kapcsolva a vasútközlekedésbe. Megjelenik maketten a Baross Gábor utcában ma is álló, annak idején vasútállomási funkciót betöltött ház.

A mindezt magába foglaló impozáns épület a múzeumi kht. által EU-s pályázaton elnyert több mint 800 millió forintnyi ráfordítással készült el, a pilisszentiváni Laki Épületszobrász Zrt. kivitelezésével, kifogástalan minőségben.

A kiállítás berendezője Egly Tibor, a Modellvasút című lap felelős szerkesztője. Irányításával összesen 1730 méternyi vágányhossz épül. Mintegy 150 vonatszerelvény közlekedik majd ezen, digitális vezérléssel. A valóságidézet tökéletesítéseként a vasútállomásokon zajló élet: az indulás, érkezés, tolatás megszokott hangeffektusai is kísérik a látnivalókat. Az óriás terepasztal nevezetes hazai és nemzetközi vonalak idézője lesz. Keszthely vasútközlekedése abból az időből jelenik meg, amikor a város a Balatonszentgyörggyel összekötő szárnyvonal megépítésével be lett kapcsolva a vasútközlekedésbe. Megjelenik maketten a Baross Gábor utcában ma is álló, annak idején vasútállomási funkciót betöltött ház.

A mindezt magába foglaló impozáns épület a múzeumi kht. által EU-s pályázaton elnyert több mint 800 millió forintnyi ráfordítással készült el, a pilisszentiváni Laki Épületszobrász Zrt. kivitelezésével, kifogástalan minőségben.

A kiállítás berendezője Egly Tibor, a Modellvasút című lap felelős szerkesztője. Irányításával összesen 1730 méternyi vágányhossz épül. Mintegy 150 vonatszerelvény közlekedik majd ezen, digitális vezérléssel. A valóságidézet tökéletesítéseként a vasútállomásokon zajló élet: az indulás, érkezés, tolatás megszokott hangeffektusai is kísérik a látnivalókat. Az óriás terepasztal nevezetes hazai és nemzetközi vonalak idézője lesz. Keszthely vasútközlekedése abból az időből jelenik meg, amikor a város a Balatonszentgyörggyel összekötő szárnyvonal megépítésével be lett kapcsolva a vasútközlekedésbe. Megjelenik maketten a Baross Gábor utcában ma is álló, annak idején vasútállomási funkciót betöltött ház.

A mindezt magába foglaló impozáns épület a múzeumi kht. által EU-s pályázaton elnyert több mint 800 millió forintnyi ráfordítással készült el, a pilisszentiváni Laki Épületszobrász Zrt. kivitelezésével, kifogástalan minőségben.

A mindezt magába foglaló impozáns épület a múzeumi kht. által EU-s pályázaton elnyert több mint 800 millió forintnyi ráfordítással készült el, a pilisszentiváni Laki Épületszobrász Zrt. kivitelezésével, kifogástalan minőségben.

A mindezt magába foglaló impozáns épület a múzeumi kht. által EU-s pályázaton elnyert több mint 800 millió forintnyi ráfordítással készült el, a pilisszentiváni Laki Épületszobrász Zrt. kivitelezésével, kifogástalan minőségben.


13°
16°
13°
Szitálás. gyenge eső
V
24°
10°
H
17°
14°
K
15°
Sz
15°

Hirdetés

A megújult zalaegerszegi Praktikerben a vevői élményen van a hangsúly
foci
Varga Andor
A Teskánd és a ZTE FC továbbjutott a labdarúgó Magyar Kupában
családok éve / 1 perce
Potápi: a határon túli magyarság a kormány mellett áll
A nemzetpolitikai államtitkárság a családpolitika határon túli feladatait végzi.
Gyász
"Nem búcsúztam tőletek, nem tudtam, hogy örökre elmegyek. Ne sírjatok, mert itt jó nekem, Föntről vigyázlak és örökké szeretlek titeket." Mély fájdalommal tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy TÓTH LAJOSNÉ szül. Simán Mária életének 82. évében hazatért a Megváltó urához. Temetése 2018. szeptember 25-én, kedden 12 órakor lesz a zalaegerszegi Új köztemetőben. Gyászmise lelki üdvéért aznap 7.45-kor az olai templomban. Ezúton mondunk köszönetet mindazoknak, akik utolsó útjára elkísérik és gyászunkban osztoznak. Gyászoló család
Mély fájdalommal tudatjuk, hogy SZAKMÁRY BÉLÁNÉ szül. Balaskó Zsuzsanna 2048. szeptember 18-án 66 éves korában elhunyt. Hamvasztás utáni búcsúztatása 2018. szeptember 26-án, szerdán 14 órakor lesz a bocföldei temetőben. Részvétnyilvánítás mellőzését kérjük. A gyászoló család
"Elment örökre, Alakját a homály befödte Vissza se nézett... Mégis itt maradt valami szomorú igézet, Valami rejtett szomorú bánat..." Megtört szívvel tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy ID. GECSEG FERENC 69 éves korában váratlanul elhunyt. Temetése 2018. szeptember 25-én, kedden 14 órakor lesz a nagykapornaki temetőben. Előtte 13 órakor gyászmise. Ezúton mondunk köszönetet mindazoknak, akik utolsó útjára elkísérik, gyászunkban bármely módon osztoznak. A gyászoló család
Szeretettel emlékezünk TAMÁS IMRE halálának 10. évfordulóján. Felesége, fia és szerettei
Mély fájdalommal tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy AVAS JÓZSEFNÉ szül. Pais Ilona életének 83. évében örökre megpihent. Szűk családi körben 2018. szeptember 18-án a kustánszegi temetőben elbúcsúztattuk. Köszönet mindazoknak, akik utolsó útjára elkísérték. Testvérei: Olga és Mária, unokái: Szabolcs, Péter, Bálint és családjaik
Fájdalomtól megtört szívvel tudatjuk, hogy drága édesapám, nagyapám és dédapánk KISS JÁNOS Hévíz-alsópáhoki lakos, életének 83. évében hosszú betegség után eltávozott közülünk. Temetése 2018. szeptember 24-én 11.30-kor lesz az alsópáhoki temetőben, előtte 11 órakor gyászmise az alsópáhoki templomban. Részvétnyilvánítás mellőzését kérjük. Gyászoló fia és családja, élettársa
"Megállt a szív, megállt a kéz, Nincsen szó az ajkadon. Szívünkben örökké élsz, Mert szerettünk nagyon..." Mély fájdalommal tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy ILLÉS JÓZSEF a Fő téri Húsbolt vezetője életének 87. évében elhunyt. Temetése 2018. szeptember 24-én (hétfőn) 14.30-kor lesz a keszthelyi Szent Miklós temetőben. Előtte gyászmise 10 órakor a karmelita templomban. A részvétnyilvánítás mellőzését kérjük. Köszönjük mindazoknak, akik utolsó útjára elkísérik, gyászunkban osztoznak. A gyászoló család
"Ha a könny és a bánat életre keltene, Neked még élned kellene!" Fájó szívvel emlékezünk VÖRÖS RENÁTA halálának 3. évfordulóján. Szeretteid
"Előttünk az arcod, szívünkben emléked, amíg élünk nem feledünk téged." Emlékezünk drága szerettünk TUBOLY IMRE halálának harmadik évfordulóján. Szerettei
A zalaegerszegi Zrínyi Miklós Gimnázium 1958-ban végzett 4. D osztálya 60 éves érettségi találkozóján szeretettel emlékezik elhunyt osztályfőnökére és osztálytársaira LÓCZI MARGIT osztályfőnök ÁGFALVAI ANNA CSEPREGI ERZSÉBET DEMÉNYI ERIKA GERÉCZ MÁRIA KISS ERZSÉBET NAGY MÁRIA NÉMETH EDIT SZABÓ MÁRIA Emlékük szívünkben tovább él!
"Megállt a szív, megállt a kéz, Nincsen szó az ajkadon. Szívünkben örökké élsz, Mert szerettünk nagyon..." Mély megrendüléssel tudatjuk a rokonokkal, jóbarátokkal, ismerősökkel, akik ismerték és szerették, hogy drága, jó férjem, szeretett édesapánk, apósunk, nagypapikánk VÉGH JÁNOS a KÖGÁZ nyugdíjasa életének 78. évében elhunyt. Temetése 2018. szeptember 22-én, szombaton a 12 órakor tartandó szentmise után lesz a molnári temetőben. Ezúton mondunk köszönetet mindazoknak, akik együttérzéssel osztoznak fájdalmunkban és azoknak, akik utolsó útjára elkísérik. A gyászoló család
"Amikor Isten látta, hogy az út túl hosszú, a domb túl meredek, a légzés túl nehéz lett, átölelt, és mondta: gyere haza, várlak." Mély fájdalommal tudatjuk, hogy DR. GYÖRE IMRÉNÉ szül. Dr. Török-Pál Mária gyermekgyógyász főorvos életének 83. évében örökre megpihent. Drága édesanyánkat, nagymamánkat 2018. szeptember 25-én 13.30-kor a Göcseji úti temetőben helyezzük örök nyugalomra. Engesztelő gyászmise aznap 7.45-kor lesz az olai templomban. Köszönetet mondunk mindazoknak, akik utolsó útjára elkísérik és gyászunkban osztoznak. Gyászoló család
Hálás szívvel mondunk köszönetet mindazoknak, akik SZEKERES GYULA búcsúztatásán részt vettek, őt utolsó útjára elkísérték, vagy lélekben velünk voltak. Gyászoló édesanyja, húga Erzsi és családja
Emlékezünk édesanyánk NÉMETH GYULÁNÉ szül. Orbán Irén volt pakodi lakos halálának 15. évfordulóján. Szerető lányai és családjuk
Fájdalommal tudatjuk, hogy FERENCZI ZOLTÁNNÉ szül. Csiszár Gabriella életének 54. évében elhunyt. Temetése 2018. szeptember 24-én, hétfőn 15 órakor lesz a lenti temetőben, előtte 14 órakor gyászmise a helyi katolikus templomban. Részvétnyilvánítás mellőzését kérjük. A család köszönetet mond mindazoknak, akik szerettünket utolsó útjára elkísérik. A gyászoló család
"Itt hagytál mindent, amiért küzdöttél, elváltál azoktól, akiket szerettél. Gyenge, fáradt karod nem tud már dolgozni, beteg, fájó szíved nem tud már dobogni. Isten országa legyen a te hazád, nyugodjál békében drága jó édesapánk." Mély fájdalommal tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy CSELÉNYI JENŐ MOL Rt. nyugdíjasa 85 éves korában elhunyt. Temetése szeptember 22-én, szombaton 13 órakor lesz a kányavári temetőben. Előtte 12 órakor gyászmise a helyi faluházban. Ezúton mondunk köszönetet mindazoknak, akik utolsó útjára elkísérik, gyászunkban osztoznak. A gyászoló család
Mély fájdalommal tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy a drága jó férj, édesapa, a szeretett gyermek, testvér, sógor és rokon HORVÁTH FERENC életének 63. évében szerető szíve örökre megpihent. Utolsó útjára 21-én, pénteken a 14 óra 15 perckor kezdődő gyászmisét követően 15 órakor kísérjük az ozmánbüki temetőben. A személyes részvétnyilvánítás mellőzni szíveskedjék. Ezúton köszönjük meg mindazoknak, akik utolsó útjára elkísérik, mély gyászunkban együttérzéssel osztoznak. A gyászoló család
"Drága jó Anyukánk, téged elfeledni nem lehet. Sírod felett szívünkben tovább él a szeretet." Mély fájdalommal tudatjuk, hogy szeretett feleségem, édesanyánk, drága Marcsi mamánk CSÁSZÁR JÁNOSNÉ szül. Gruff Mária Magdolna életének 71. évében elhunyt. Hamvasztás utáni búcsúztatása 2018. szeptember 24-én, hétfőn 14 órakor lesz a bocföldei temetőben. Kérjük, hogy a temetésen a részvétnyilvánítást mellőzzék. Gyászoló család
"Szívedben nem volt más, csak jóság és szeretet, Szorgalom és munka volt az életed. Feledni Téged soha nem lehet, Csak letörölni a fájó könnyeket." Mély fájdalommal tudatjuk, hogy FODOR LÁSZLÓNÉ szül. Béres Irén vasboldogasszonyi lakos életének 89. évében csendesen elhunyt. Temetése 2018. szeptember 21-én, pénteken 15 óra 30 perckor lesz a vasboldogasszonyi temetőben. Köszönjük mindazoknak, akik utolsó útjára elkísérik, gyászunkban osztoznak. A gyászoló család
"Mikor a testemet már roskadozva vittem, Váratlanul csendesen átölelt az Isten." Fájó szívvel tudatjuk, hogy MALASICS ISTVÁNNÉ (Iki néni) életének 96. évében elhunyt. Temetése 2018. szeptember 22-én (szombaton) 11 órakor lesz a csonkahegyháti temetőben. Ezúton mondunk köszönetet a hévízi Szent Lukács Idősek Otthona dolgozóinak lelkiismeretes, odaadó munkájukért és mindazoknak, akik utolsó útjára elkísérik. Fiai és családjaik
Nem mindennapi foci / 37 perce
Sallai Roland történelmi bravúrral mutatkozott be a Bundesligában
ókori higiénia / 1 órája
Vizeletből készült a római szájvíz
zene, könyvbemutatók, kiállítások / 1 órája
Indul a Hangfoglaló turné a 25 éves NKA jegyében
jubileum / 2 órája
40 éve repked a város felett a kockásfülű nyúl
Ünnepi megyei közgyűlés / 2 órája
A zalai születésű veszprémi érsek Zala megyei díszpolgára
Arany Horváth Zsuzsa
új filmre is készül / 3 órája
Sylvester Stallone elképesztő formában van (videó)