14°
25°
12°

Akár a Kalahári sivatagban

Még a régi katonai betonkerítés veszi körül a Helikon Kastélymúzeum történelmi parkjának egykor leválasztott részét, de a területen emelt új épület már magasodik a látóhatár fölé.

Elkészült a vadászati múzeum, a termek berendezése is megkezdődött a napokban, s várhatóan augusztusban megnyitja kapuit a ház.

A kastélymúzeum trófeatárlata eddig is messze földön híres volt, a történelmi miliő mellett egy különleges attrakcióként tartották számon a turisták. A kiállítás növelte a kastélymúzeum turisztikai kínálatának vonzerejét, s ugyanakkor szélesítette is azt, tágabb érdeklődési kört célozva. Minderre alapozottan került sor arra az újabb lépésre, aminek megtételével immár önálló múzeumi épület hatalmas termeinek látványa idézi meg a földrészeink állatvilágát.

– Mintegy kétszáz állatfajt vonultatunk fel, törekedve arra, hogy a világ nagyvadait a lehető legteljesebb körben mutathassuk be – említette a tartalomról dr. Czoma László, a múzeum igazgatója.

A termekben szakemberek, művészemberek dolgoznak, a budapesti Boros Zoltán ottjártunkkor éppen a falat festette, de nem hétköznapi értelemben: ő festőművész.

– Az egész környezetnek hitelesnek kell lennie – mondta, miközben ecsetje nyomán a sivatag horizontja bontakozott ki. – Ez egy háromdimenziós mesterséges táj lesz, míg a hagyományos festészetben a képek alkotása során az ember két dimenzióban dolgozik – tette hozzá. – Néhány éve vállalok ilyen megbízásokat, a legelső feladatot is itt, a kastélymúzeumtól kaptam: akkor valójában kicsiben már mindazt megfestettem, ami most nagyban vár rám. Érdekes kihívásnak tartom azóta is az ilyen munkát.

Az esztergomi Magyarovics Károly preparátor dermoplasztikai munkái és a falfestmények együtt adják azt a miliőt, amivel a művi környezet megelevenedik.

– A hitelességhez nagyon fontos, de nem elegendő a zoológiai tudás, az állatetológiai és környezeti ismeret, újabb és újabb módszereket kell találni arra, hogy mindezeket kifejezésre is tudjuk juttatni – mondta Magyarovics Károly, aki egyben a kiállítás látványtervezője is. A múlt év őszén egyébként ő dr. Czoma Lászlóval részt vett azon az afrikai utazáson, amely során tíznapos program keretében a Kalahári sivataghoz közeli Ethose-vel, azaz Namíbia nemzeti parkjával ismerkedtek.

– Bár vadászati múzeum néven hozzuk létre ezeket a kiállításokat, de minden eszközzel igyekszünk érvényesíteni azt a szándékot, hogy ne vadászszenvedélyt tükrözzön az, ami itt lesz látható – mondta a múzeumigazgató. – A namíbiai személyes tapasztalatok nagy segítséget nyújtottak ahhoz, hogy az egzotikus környezetek természetközelien, a valóságot élethűen megjelenítve legyenek kibontakoztathatók.

A gyűjtemény a híres Windischgratz-hagyatékból, továbbá a Föld északi részeit megjárt Dózsa György, valamint az Afrika-vadász Hidvégi Béla trófeabüszkeségeinek darabjaiból áll, a már régebbről őrzött trófeák a múzeum építésével együtt készült terv szerinti anyaggyűjtéssel egészülnek ki.

A vadak mint preparátumok igazi állatok, csak éppen nem mozognak. De lesz a múzeumnak egy olyan, több mint félezer négyzetméteres terme is, ahol a látnivalók az eredeti dolgok kicsinyített másai, s úgy jönnek-mennek, hogy elég lesz azt szemmel követni. Ez pedig már a tetőtéri szintben kialakítandó vasúttörténeti modellkiállítás.

Épül már a pálya, amely a civilizáció útjaira viszi a közönséget a vadonból, vonattal. Széles körű nemzetközi szervezőmunka nyomán már összegyűltek a vasútközlekedés történelmi fejlődését megidéző kiállítási darabok: sínek, viaduktok, alagutak, jelzőberendezések, vezérlőrendszerek, állomásépületek, csomóponti pályaudvarok makettjei ezek.

A kiállítás berendezője Egly Tibor, a Modellvasút című lap felelős szerkesztője. Irányításával összesen 1730 méternyi vágányhossz épül. Mintegy 150 vonatszerelvény közlekedik majd ezen, digitális vezérléssel. A valóságidézet tökéletesítéseként a vasútállomásokon zajló élet: az indulás, érkezés, tolatás megszokott hangeffektusai is kísérik a látnivalókat. Az óriás terepasztal nevezetes hazai és nemzetközi vonalak idézője lesz. Keszthely vasútközlekedése abból az időből jelenik meg, amikor a város a Balatonszentgyörggyel összekötő szárnyvonal megépítésével be lett kapcsolva a vasútközlekedésbe. Megjelenik maketten a Baross Gábor utcában ma is álló, annak idején vasútállomási funkciót betöltött ház.

A mindezt magába foglaló impozáns épület a múzeumi kht. által EU-s pályázaton elnyert több mint 800 millió forintnyi ráfordítással készült el, a pilisszentiváni Laki Épületszobrász Zrt. kivitelezésével, kifogástalan minőségben.

A kastélymúzeum trófeatárlata eddig is messze földön híres volt, a történelmi miliő mellett egy különleges attrakcióként tartották számon a turisták. A kiállítás növelte a kastélymúzeum turisztikai kínálatának vonzerejét, s ugyanakkor szélesítette is azt, tágabb érdeklődési kört célozva. Minderre alapozottan került sor arra az újabb lépésre, aminek megtételével immár önálló múzeumi épület hatalmas termeinek látványa idézi meg a földrészeink állatvilágát.

– Mintegy kétszáz állatfajt vonultatunk fel, törekedve arra, hogy a világ nagyvadait a lehető legteljesebb körben mutathassuk be – említette a tartalomról dr. Czoma László, a múzeum igazgatója.

A termekben szakemberek, művészemberek dolgoznak, a budapesti Boros Zoltán ottjártunkkor éppen a falat festette, de nem hétköznapi értelemben: ő festőművész.

– Az egész környezetnek hitelesnek kell lennie – mondta, miközben ecsetje nyomán a sivatag horizontja bontakozott ki. – Ez egy háromdimenziós mesterséges táj lesz, míg a hagyományos festészetben a képek alkotása során az ember két dimenzióban dolgozik – tette hozzá. – Néhány éve vállalok ilyen megbízásokat, a legelső feladatot is itt, a kastélymúzeumtól kaptam: akkor valójában kicsiben már mindazt megfestettem, ami most nagyban vár rám. Érdekes kihívásnak tartom azóta is az ilyen munkát.

Az esztergomi Magyarovics Károly preparátor dermoplasztikai munkái és a falfestmények együtt adják azt a miliőt, amivel a művi környezet megelevenedik.

– A hitelességhez nagyon fontos, de nem elegendő a zoológiai tudás, az állatetológiai és környezeti ismeret, újabb és újabb módszereket kell találni arra, hogy mindezeket kifejezésre is tudjuk juttatni – mondta Magyarovics Károly, aki egyben a kiállítás látványtervezője is. A múlt év őszén egyébként ő dr. Czoma Lászlóval részt vett azon az afrikai utazáson, amely során tíznapos program keretében a Kalahári sivataghoz közeli Ethose-vel, azaz Namíbia nemzeti parkjával ismerkedtek.

– Bár vadászati múzeum néven hozzuk létre ezeket a kiállításokat, de minden eszközzel igyekszünk érvényesíteni azt a szándékot, hogy ne vadászszenvedélyt tükrözzön az, ami itt lesz látható – mondta a múzeumigazgató. – A namíbiai személyes tapasztalatok nagy segítséget nyújtottak ahhoz, hogy az egzotikus környezetek természetközelien, a valóságot élethűen megjelenítve legyenek kibontakoztathatók.

A gyűjtemény a híres Windischgratz-hagyatékból, továbbá a Föld északi részeit megjárt Dózsa György, valamint az Afrika-vadász Hidvégi Béla trófeabüszkeségeinek darabjaiból áll, a már régebbről őrzött trófeák a múzeum építésével együtt készült terv szerinti anyaggyűjtéssel egészülnek ki.

A vadak mint preparátumok igazi állatok, csak éppen nem mozognak. De lesz a múzeumnak egy olyan, több mint félezer négyzetméteres terme is, ahol a látnivalók az eredeti dolgok kicsinyített másai, s úgy jönnek-mennek, hogy elég lesz azt szemmel követni. Ez pedig már a tetőtéri szintben kialakítandó vasúttörténeti modellkiállítás.

Épül már a pálya, amely a civilizáció útjaira viszi a közönséget a vadonból, vonattal. Széles körű nemzetközi szervezőmunka nyomán már összegyűltek a vasútközlekedés történelmi fejlődését megidéző kiállítási darabok: sínek, viaduktok, alagutak, jelzőberendezések, vezérlőrendszerek, állomásépületek, csomóponti pályaudvarok makettjei ezek.

A kiállítás berendezője Egly Tibor, a Modellvasút című lap felelős szerkesztője. Irányításával összesen 1730 méternyi vágányhossz épül. Mintegy 150 vonatszerelvény közlekedik majd ezen, digitális vezérléssel. A valóságidézet tökéletesítéseként a vasútállomásokon zajló élet: az indulás, érkezés, tolatás megszokott hangeffektusai is kísérik a látnivalókat. Az óriás terepasztal nevezetes hazai és nemzetközi vonalak idézője lesz. Keszthely vasútközlekedése abból az időből jelenik meg, amikor a város a Balatonszentgyörggyel összekötő szárnyvonal megépítésével be lett kapcsolva a vasútközlekedésbe. Megjelenik maketten a Baross Gábor utcában ma is álló, annak idején vasútállomási funkciót betöltött ház.

A mindezt magába foglaló impozáns épület a múzeumi kht. által EU-s pályázaton elnyert több mint 800 millió forintnyi ráfordítással készült el, a pilisszentiváni Laki Épületszobrász Zrt. kivitelezésével, kifogástalan minőségben.

A kastélymúzeum trófeatárlata eddig is messze földön híres volt, a történelmi miliő mellett egy különleges attrakcióként tartották számon a turisták. A kiállítás növelte a kastélymúzeum turisztikai kínálatának vonzerejét, s ugyanakkor szélesítette is azt, tágabb érdeklődési kört célozva. Minderre alapozottan került sor arra az újabb lépésre, aminek megtételével immár önálló múzeumi épület hatalmas termeinek látványa idézi meg a földrészeink állatvilágát.

– Mintegy kétszáz állatfajt vonultatunk fel, törekedve arra, hogy a világ nagyvadait a lehető legteljesebb körben mutathassuk be – említette a tartalomról dr. Czoma László, a múzeum igazgatója.

A termekben szakemberek, művészemberek dolgoznak, a budapesti Boros Zoltán ottjártunkkor éppen a falat festette, de nem hétköznapi értelemben: ő festőművész.

– Az egész környezetnek hitelesnek kell lennie – mondta, miközben ecsetje nyomán a sivatag horizontja bontakozott ki. – Ez egy háromdimenziós mesterséges táj lesz, míg a hagyományos festészetben a képek alkotása során az ember két dimenzióban dolgozik – tette hozzá. – Néhány éve vállalok ilyen megbízásokat, a legelső feladatot is itt, a kastélymúzeumtól kaptam: akkor valójában kicsiben már mindazt megfestettem, ami most nagyban vár rám. Érdekes kihívásnak tartom azóta is az ilyen munkát.

Az esztergomi Magyarovics Károly preparátor dermoplasztikai munkái és a falfestmények együtt adják azt a miliőt, amivel a művi környezet megelevenedik.

– A hitelességhez nagyon fontos, de nem elegendő a zoológiai tudás, az állatetológiai és környezeti ismeret, újabb és újabb módszereket kell találni arra, hogy mindezeket kifejezésre is tudjuk juttatni – mondta Magyarovics Károly, aki egyben a kiállítás látványtervezője is. A múlt év őszén egyébként ő dr. Czoma Lászlóval részt vett azon az afrikai utazáson, amely során tíznapos program keretében a Kalahári sivataghoz közeli Ethose-vel, azaz Namíbia nemzeti parkjával ismerkedtek.

– Bár vadászati múzeum néven hozzuk létre ezeket a kiállításokat, de minden eszközzel igyekszünk érvényesíteni azt a szándékot, hogy ne vadászszenvedélyt tükrözzön az, ami itt lesz látható – mondta a múzeumigazgató. – A namíbiai személyes tapasztalatok nagy segítséget nyújtottak ahhoz, hogy az egzotikus környezetek természetközelien, a valóságot élethűen megjelenítve legyenek kibontakoztathatók.

A gyűjtemény a híres Windischgratz-hagyatékból, továbbá a Föld északi részeit megjárt Dózsa György, valamint az Afrika-vadász Hidvégi Béla trófeabüszkeségeinek darabjaiból áll, a már régebbről őrzött trófeák a múzeum építésével együtt készült terv szerinti anyaggyűjtéssel egészülnek ki.

A vadak mint preparátumok igazi állatok, csak éppen nem mozognak. De lesz a múzeumnak egy olyan, több mint félezer négyzetméteres terme is, ahol a látnivalók az eredeti dolgok kicsinyített másai, s úgy jönnek-mennek, hogy elég lesz azt szemmel követni. Ez pedig már a tetőtéri szintben kialakítandó vasúttörténeti modellkiállítás.

Épül már a pálya, amely a civilizáció útjaira viszi a közönséget a vadonból, vonattal. Széles körű nemzetközi szervezőmunka nyomán már összegyűltek a vasútközlekedés történelmi fejlődését megidéző kiállítási darabok: sínek, viaduktok, alagutak, jelzőberendezések, vezérlőrendszerek, állomásépületek, csomóponti pályaudvarok makettjei ezek.

A kiállítás berendezője Egly Tibor, a Modellvasút című lap felelős szerkesztője. Irányításával összesen 1730 méternyi vágányhossz épül. Mintegy 150 vonatszerelvény közlekedik majd ezen, digitális vezérléssel. A valóságidézet tökéletesítéseként a vasútállomásokon zajló élet: az indulás, érkezés, tolatás megszokott hangeffektusai is kísérik a látnivalókat. Az óriás terepasztal nevezetes hazai és nemzetközi vonalak idézője lesz. Keszthely vasútközlekedése abból az időből jelenik meg, amikor a város a Balatonszentgyörggyel összekötő szárnyvonal megépítésével be lett kapcsolva a vasútközlekedésbe. Megjelenik maketten a Baross Gábor utcában ma is álló, annak idején vasútállomási funkciót betöltött ház.

A mindezt magába foglaló impozáns épület a múzeumi kht. által EU-s pályázaton elnyert több mint 800 millió forintnyi ráfordítással készült el, a pilisszentiváni Laki Épületszobrász Zrt. kivitelezésével, kifogástalan minőségben.

– Mintegy kétszáz állatfajt vonultatunk fel, törekedve arra, hogy a világ nagyvadait a lehető legteljesebb körben mutathassuk be – említette a tartalomról dr. Czoma László, a múzeum igazgatója.

A termekben szakemberek, művészemberek dolgoznak, a budapesti Boros Zoltán ottjártunkkor éppen a falat festette, de nem hétköznapi értelemben: ő festőművész.

– Az egész környezetnek hitelesnek kell lennie – mondta, miközben ecsetje nyomán a sivatag horizontja bontakozott ki. – Ez egy háromdimenziós mesterséges táj lesz, míg a hagyományos festészetben a képek alkotása során az ember két dimenzióban dolgozik – tette hozzá. – Néhány éve vállalok ilyen megbízásokat, a legelső feladatot is itt, a kastélymúzeumtól kaptam: akkor valójában kicsiben már mindazt megfestettem, ami most nagyban vár rám. Érdekes kihívásnak tartom azóta is az ilyen munkát.

Az esztergomi Magyarovics Károly preparátor dermoplasztikai munkái és a falfestmények együtt adják azt a miliőt, amivel a művi környezet megelevenedik.

– A hitelességhez nagyon fontos, de nem elegendő a zoológiai tudás, az állatetológiai és környezeti ismeret, újabb és újabb módszereket kell találni arra, hogy mindezeket kifejezésre is tudjuk juttatni – mondta Magyarovics Károly, aki egyben a kiállítás látványtervezője is. A múlt év őszén egyébként ő dr. Czoma Lászlóval részt vett azon az afrikai utazáson, amely során tíznapos program keretében a Kalahári sivataghoz közeli Ethose-vel, azaz Namíbia nemzeti parkjával ismerkedtek.

– Bár vadászati múzeum néven hozzuk létre ezeket a kiállításokat, de minden eszközzel igyekszünk érvényesíteni azt a szándékot, hogy ne vadászszenvedélyt tükrözzön az, ami itt lesz látható – mondta a múzeumigazgató. – A namíbiai személyes tapasztalatok nagy segítséget nyújtottak ahhoz, hogy az egzotikus környezetek természetközelien, a valóságot élethűen megjelenítve legyenek kibontakoztathatók.

A gyűjtemény a híres Windischgratz-hagyatékból, továbbá a Föld északi részeit megjárt Dózsa György, valamint az Afrika-vadász Hidvégi Béla trófeabüszkeségeinek darabjaiból áll, a már régebbről őrzött trófeák a múzeum építésével együtt készült terv szerinti anyaggyűjtéssel egészülnek ki.

A vadak mint preparátumok igazi állatok, csak éppen nem mozognak. De lesz a múzeumnak egy olyan, több mint félezer négyzetméteres terme is, ahol a látnivalók az eredeti dolgok kicsinyített másai, s úgy jönnek-mennek, hogy elég lesz azt szemmel követni. Ez pedig már a tetőtéri szintben kialakítandó vasúttörténeti modellkiállítás.

Épül már a pálya, amely a civilizáció útjaira viszi a közönséget a vadonból, vonattal. Széles körű nemzetközi szervezőmunka nyomán már összegyűltek a vasútközlekedés történelmi fejlődését megidéző kiállítási darabok: sínek, viaduktok, alagutak, jelzőberendezések, vezérlőrendszerek, állomásépületek, csomóponti pályaudvarok makettjei ezek.

A kiállítás berendezője Egly Tibor, a Modellvasút című lap felelős szerkesztője. Irányításával összesen 1730 méternyi vágányhossz épül. Mintegy 150 vonatszerelvény közlekedik majd ezen, digitális vezérléssel. A valóságidézet tökéletesítéseként a vasútállomásokon zajló élet: az indulás, érkezés, tolatás megszokott hangeffektusai is kísérik a látnivalókat. Az óriás terepasztal nevezetes hazai és nemzetközi vonalak idézője lesz. Keszthely vasútközlekedése abból az időből jelenik meg, amikor a város a Balatonszentgyörggyel összekötő szárnyvonal megépítésével be lett kapcsolva a vasútközlekedésbe. Megjelenik maketten a Baross Gábor utcában ma is álló, annak idején vasútállomási funkciót betöltött ház.

A mindezt magába foglaló impozáns épület a múzeumi kht. által EU-s pályázaton elnyert több mint 800 millió forintnyi ráfordítással készült el, a pilisszentiváni Laki Épületszobrász Zrt. kivitelezésével, kifogástalan minőségben.

– Mintegy kétszáz állatfajt vonultatunk fel, törekedve arra, hogy a világ nagyvadait a lehető legteljesebb körben mutathassuk be – említette a tartalomról dr. Czoma László, a múzeum igazgatója.

A termekben szakemberek, művészemberek dolgoznak, a budapesti Boros Zoltán ottjártunkkor éppen a falat festette, de nem hétköznapi értelemben: ő festőművész.

– Az egész környezetnek hitelesnek kell lennie – mondta, miközben ecsetje nyomán a sivatag horizontja bontakozott ki. – Ez egy háromdimenziós mesterséges táj lesz, míg a hagyományos festészetben a képek alkotása során az ember két dimenzióban dolgozik – tette hozzá. – Néhány éve vállalok ilyen megbízásokat, a legelső feladatot is itt, a kastélymúzeumtól kaptam: akkor valójában kicsiben már mindazt megfestettem, ami most nagyban vár rám. Érdekes kihívásnak tartom azóta is az ilyen munkát.

Az esztergomi Magyarovics Károly preparátor dermoplasztikai munkái és a falfestmények együtt adják azt a miliőt, amivel a művi környezet megelevenedik.

– A hitelességhez nagyon fontos, de nem elegendő a zoológiai tudás, az állatetológiai és környezeti ismeret, újabb és újabb módszereket kell találni arra, hogy mindezeket kifejezésre is tudjuk juttatni – mondta Magyarovics Károly, aki egyben a kiállítás látványtervezője is. A múlt év őszén egyébként ő dr. Czoma Lászlóval részt vett azon az afrikai utazáson, amely során tíznapos program keretében a Kalahári sivataghoz közeli Ethose-vel, azaz Namíbia nemzeti parkjával ismerkedtek.

– Bár vadászati múzeum néven hozzuk létre ezeket a kiállításokat, de minden eszközzel igyekszünk érvényesíteni azt a szándékot, hogy ne vadászszenvedélyt tükrözzön az, ami itt lesz látható – mondta a múzeumigazgató. – A namíbiai személyes tapasztalatok nagy segítséget nyújtottak ahhoz, hogy az egzotikus környezetek természetközelien, a valóságot élethűen megjelenítve legyenek kibontakoztathatók.

A gyűjtemény a híres Windischgratz-hagyatékból, továbbá a Föld északi részeit megjárt Dózsa György, valamint az Afrika-vadász Hidvégi Béla trófeabüszkeségeinek darabjaiból áll, a már régebbről őrzött trófeák a múzeum építésével együtt készült terv szerinti anyaggyűjtéssel egészülnek ki.

A vadak mint preparátumok igazi állatok, csak éppen nem mozognak. De lesz a múzeumnak egy olyan, több mint félezer négyzetméteres terme is, ahol a látnivalók az eredeti dolgok kicsinyített másai, s úgy jönnek-mennek, hogy elég lesz azt szemmel követni. Ez pedig már a tetőtéri szintben kialakítandó vasúttörténeti modellkiállítás.

Épül már a pálya, amely a civilizáció útjaira viszi a közönséget a vadonból, vonattal. Széles körű nemzetközi szervezőmunka nyomán már összegyűltek a vasútközlekedés történelmi fejlődését megidéző kiállítási darabok: sínek, viaduktok, alagutak, jelzőberendezések, vezérlőrendszerek, állomásépületek, csomóponti pályaudvarok makettjei ezek.

A kiállítás berendezője Egly Tibor, a Modellvasút című lap felelős szerkesztője. Irányításával összesen 1730 méternyi vágányhossz épül. Mintegy 150 vonatszerelvény közlekedik majd ezen, digitális vezérléssel. A valóságidézet tökéletesítéseként a vasútállomásokon zajló élet: az indulás, érkezés, tolatás megszokott hangeffektusai is kísérik a látnivalókat. Az óriás terepasztal nevezetes hazai és nemzetközi vonalak idézője lesz. Keszthely vasútközlekedése abból az időből jelenik meg, amikor a város a Balatonszentgyörggyel összekötő szárnyvonal megépítésével be lett kapcsolva a vasútközlekedésbe. Megjelenik maketten a Baross Gábor utcában ma is álló, annak idején vasútállomási funkciót betöltött ház.

A mindezt magába foglaló impozáns épület a múzeumi kht. által EU-s pályázaton elnyert több mint 800 millió forintnyi ráfordítással készült el, a pilisszentiváni Laki Épületszobrász Zrt. kivitelezésével, kifogástalan minőségben.

A termekben szakemberek, művészemberek dolgoznak, a budapesti Boros Zoltán ottjártunkkor éppen a falat festette, de nem hétköznapi értelemben: ő festőművész.

– Az egész környezetnek hitelesnek kell lennie – mondta, miközben ecsetje nyomán a sivatag horizontja bontakozott ki. – Ez egy háromdimenziós mesterséges táj lesz, míg a hagyományos festészetben a képek alkotása során az ember két dimenzióban dolgozik – tette hozzá. – Néhány éve vállalok ilyen megbízásokat, a legelső feladatot is itt, a kastélymúzeumtól kaptam: akkor valójában kicsiben már mindazt megfestettem, ami most nagyban vár rám. Érdekes kihívásnak tartom azóta is az ilyen munkát.

Az esztergomi Magyarovics Károly preparátor dermoplasztikai munkái és a falfestmények együtt adják azt a miliőt, amivel a művi környezet megelevenedik.

– A hitelességhez nagyon fontos, de nem elegendő a zoológiai tudás, az állatetológiai és környezeti ismeret, újabb és újabb módszereket kell találni arra, hogy mindezeket kifejezésre is tudjuk juttatni – mondta Magyarovics Károly, aki egyben a kiállítás látványtervezője is. A múlt év őszén egyébként ő dr. Czoma Lászlóval részt vett azon az afrikai utazáson, amely során tíznapos program keretében a Kalahári sivataghoz közeli Ethose-vel, azaz Namíbia nemzeti parkjával ismerkedtek.

– Bár vadászati múzeum néven hozzuk létre ezeket a kiállításokat, de minden eszközzel igyekszünk érvényesíteni azt a szándékot, hogy ne vadászszenvedélyt tükrözzön az, ami itt lesz látható – mondta a múzeumigazgató. – A namíbiai személyes tapasztalatok nagy segítséget nyújtottak ahhoz, hogy az egzotikus környezetek természetközelien, a valóságot élethűen megjelenítve legyenek kibontakoztathatók.

A gyűjtemény a híres Windischgratz-hagyatékból, továbbá a Föld északi részeit megjárt Dózsa György, valamint az Afrika-vadász Hidvégi Béla trófeabüszkeségeinek darabjaiból áll, a már régebbről őrzött trófeák a múzeum építésével együtt készült terv szerinti anyaggyűjtéssel egészülnek ki.

A vadak mint preparátumok igazi állatok, csak éppen nem mozognak. De lesz a múzeumnak egy olyan, több mint félezer négyzetméteres terme is, ahol a látnivalók az eredeti dolgok kicsinyített másai, s úgy jönnek-mennek, hogy elég lesz azt szemmel követni. Ez pedig már a tetőtéri szintben kialakítandó vasúttörténeti modellkiállítás.

Épül már a pálya, amely a civilizáció útjaira viszi a közönséget a vadonból, vonattal. Széles körű nemzetközi szervezőmunka nyomán már összegyűltek a vasútközlekedés történelmi fejlődését megidéző kiállítási darabok: sínek, viaduktok, alagutak, jelzőberendezések, vezérlőrendszerek, állomásépületek, csomóponti pályaudvarok makettjei ezek.

A kiállítás berendezője Egly Tibor, a Modellvasút című lap felelős szerkesztője. Irányításával összesen 1730 méternyi vágányhossz épül. Mintegy 150 vonatszerelvény közlekedik majd ezen, digitális vezérléssel. A valóságidézet tökéletesítéseként a vasútállomásokon zajló élet: az indulás, érkezés, tolatás megszokott hangeffektusai is kísérik a látnivalókat. Az óriás terepasztal nevezetes hazai és nemzetközi vonalak idézője lesz. Keszthely vasútközlekedése abból az időből jelenik meg, amikor a város a Balatonszentgyörggyel összekötő szárnyvonal megépítésével be lett kapcsolva a vasútközlekedésbe. Megjelenik maketten a Baross Gábor utcában ma is álló, annak idején vasútállomási funkciót betöltött ház.

A mindezt magába foglaló impozáns épület a múzeumi kht. által EU-s pályázaton elnyert több mint 800 millió forintnyi ráfordítással készült el, a pilisszentiváni Laki Épületszobrász Zrt. kivitelezésével, kifogástalan minőségben.

A termekben szakemberek, művészemberek dolgoznak, a budapesti Boros Zoltán ottjártunkkor éppen a falat festette, de nem hétköznapi értelemben: ő festőművész.

– Az egész környezetnek hitelesnek kell lennie – mondta, miközben ecsetje nyomán a sivatag horizontja bontakozott ki. – Ez egy háromdimenziós mesterséges táj lesz, míg a hagyományos festészetben a képek alkotása során az ember két dimenzióban dolgozik – tette hozzá. – Néhány éve vállalok ilyen megbízásokat, a legelső feladatot is itt, a kastélymúzeumtól kaptam: akkor valójában kicsiben már mindazt megfestettem, ami most nagyban vár rám. Érdekes kihívásnak tartom azóta is az ilyen munkát.

Az esztergomi Magyarovics Károly preparátor dermoplasztikai munkái és a falfestmények együtt adják azt a miliőt, amivel a művi környezet megelevenedik.

– A hitelességhez nagyon fontos, de nem elegendő a zoológiai tudás, az állatetológiai és környezeti ismeret, újabb és újabb módszereket kell találni arra, hogy mindezeket kifejezésre is tudjuk juttatni – mondta Magyarovics Károly, aki egyben a kiállítás látványtervezője is. A múlt év őszén egyébként ő dr. Czoma Lászlóval részt vett azon az afrikai utazáson, amely során tíznapos program keretében a Kalahári sivataghoz közeli Ethose-vel, azaz Namíbia nemzeti parkjával ismerkedtek.

– Bár vadászati múzeum néven hozzuk létre ezeket a kiállításokat, de minden eszközzel igyekszünk érvényesíteni azt a szándékot, hogy ne vadászszenvedélyt tükrözzön az, ami itt lesz látható – mondta a múzeumigazgató. – A namíbiai személyes tapasztalatok nagy segítséget nyújtottak ahhoz, hogy az egzotikus környezetek természetközelien, a valóságot élethűen megjelenítve legyenek kibontakoztathatók.

A gyűjtemény a híres Windischgratz-hagyatékból, továbbá a Föld északi részeit megjárt Dózsa György, valamint az Afrika-vadász Hidvégi Béla trófeabüszkeségeinek darabjaiból áll, a már régebbről őrzött trófeák a múzeum építésével együtt készült terv szerinti anyaggyűjtéssel egészülnek ki.

A vadak mint preparátumok igazi állatok, csak éppen nem mozognak. De lesz a múzeumnak egy olyan, több mint félezer négyzetméteres terme is, ahol a látnivalók az eredeti dolgok kicsinyített másai, s úgy jönnek-mennek, hogy elég lesz azt szemmel követni. Ez pedig már a tetőtéri szintben kialakítandó vasúttörténeti modellkiállítás.

Épül már a pálya, amely a civilizáció útjaira viszi a közönséget a vadonból, vonattal. Széles körű nemzetközi szervezőmunka nyomán már összegyűltek a vasútközlekedés történelmi fejlődését megidéző kiállítási darabok: sínek, viaduktok, alagutak, jelzőberendezések, vezérlőrendszerek, állomásépületek, csomóponti pályaudvarok makettjei ezek.

A kiállítás berendezője Egly Tibor, a Modellvasút című lap felelős szerkesztője. Irányításával összesen 1730 méternyi vágányhossz épül. Mintegy 150 vonatszerelvény közlekedik majd ezen, digitális vezérléssel. A valóságidézet tökéletesítéseként a vasútállomásokon zajló élet: az indulás, érkezés, tolatás megszokott hangeffektusai is kísérik a látnivalókat. Az óriás terepasztal nevezetes hazai és nemzetközi vonalak idézője lesz. Keszthely vasútközlekedése abból az időből jelenik meg, amikor a város a Balatonszentgyörggyel összekötő szárnyvonal megépítésével be lett kapcsolva a vasútközlekedésbe. Megjelenik maketten a Baross Gábor utcában ma is álló, annak idején vasútállomási funkciót betöltött ház.

A mindezt magába foglaló impozáns épület a múzeumi kht. által EU-s pályázaton elnyert több mint 800 millió forintnyi ráfordítással készült el, a pilisszentiváni Laki Épületszobrász Zrt. kivitelezésével, kifogástalan minőségben.

– Az egész környezetnek hitelesnek kell lennie – mondta, miközben ecsetje nyomán a sivatag horizontja bontakozott ki. – Ez egy háromdimenziós mesterséges táj lesz, míg a hagyományos festészetben a képek alkotása során az ember két dimenzióban dolgozik – tette hozzá. – Néhány éve vállalok ilyen megbízásokat, a legelső feladatot is itt, a kastélymúzeumtól kaptam: akkor valójában kicsiben már mindazt megfestettem, ami most nagyban vár rám. Érdekes kihívásnak tartom azóta is az ilyen munkát.

Az esztergomi Magyarovics Károly preparátor dermoplasztikai munkái és a falfestmények együtt adják azt a miliőt, amivel a művi környezet megelevenedik.

– A hitelességhez nagyon fontos, de nem elegendő a zoológiai tudás, az állatetológiai és környezeti ismeret, újabb és újabb módszereket kell találni arra, hogy mindezeket kifejezésre is tudjuk juttatni – mondta Magyarovics Károly, aki egyben a kiállítás látványtervezője is. A múlt év őszén egyébként ő dr. Czoma Lászlóval részt vett azon az afrikai utazáson, amely során tíznapos program keretében a Kalahári sivataghoz közeli Ethose-vel, azaz Namíbia nemzeti parkjával ismerkedtek.

– Bár vadászati múzeum néven hozzuk létre ezeket a kiállításokat, de minden eszközzel igyekszünk érvényesíteni azt a szándékot, hogy ne vadászszenvedélyt tükrözzön az, ami itt lesz látható – mondta a múzeumigazgató. – A namíbiai személyes tapasztalatok nagy segítséget nyújtottak ahhoz, hogy az egzotikus környezetek természetközelien, a valóságot élethűen megjelenítve legyenek kibontakoztathatók.

A gyűjtemény a híres Windischgratz-hagyatékból, továbbá a Föld északi részeit megjárt Dózsa György, valamint az Afrika-vadász Hidvégi Béla trófeabüszkeségeinek darabjaiból áll, a már régebbről őrzött trófeák a múzeum építésével együtt készült terv szerinti anyaggyűjtéssel egészülnek ki.

A vadak mint preparátumok igazi állatok, csak éppen nem mozognak. De lesz a múzeumnak egy olyan, több mint félezer négyzetméteres terme is, ahol a látnivalók az eredeti dolgok kicsinyített másai, s úgy jönnek-mennek, hogy elég lesz azt szemmel követni. Ez pedig már a tetőtéri szintben kialakítandó vasúttörténeti modellkiállítás.

Épül már a pálya, amely a civilizáció útjaira viszi a közönséget a vadonból, vonattal. Széles körű nemzetközi szervezőmunka nyomán már összegyűltek a vasútközlekedés történelmi fejlődését megidéző kiállítási darabok: sínek, viaduktok, alagutak, jelzőberendezések, vezérlőrendszerek, állomásépületek, csomóponti pályaudvarok makettjei ezek.

A kiállítás berendezője Egly Tibor, a Modellvasút című lap felelős szerkesztője. Irányításával összesen 1730 méternyi vágányhossz épül. Mintegy 150 vonatszerelvény közlekedik majd ezen, digitális vezérléssel. A valóságidézet tökéletesítéseként a vasútállomásokon zajló élet: az indulás, érkezés, tolatás megszokott hangeffektusai is kísérik a látnivalókat. Az óriás terepasztal nevezetes hazai és nemzetközi vonalak idézője lesz. Keszthely vasútközlekedése abból az időből jelenik meg, amikor a város a Balatonszentgyörggyel összekötő szárnyvonal megépítésével be lett kapcsolva a vasútközlekedésbe. Megjelenik maketten a Baross Gábor utcában ma is álló, annak idején vasútállomási funkciót betöltött ház.

A mindezt magába foglaló impozáns épület a múzeumi kht. által EU-s pályázaton elnyert több mint 800 millió forintnyi ráfordítással készült el, a pilisszentiváni Laki Épületszobrász Zrt. kivitelezésével, kifogástalan minőségben.

– Az egész környezetnek hitelesnek kell lennie – mondta, miközben ecsetje nyomán a sivatag horizontja bontakozott ki. – Ez egy háromdimenziós mesterséges táj lesz, míg a hagyományos festészetben a képek alkotása során az ember két dimenzióban dolgozik – tette hozzá. – Néhány éve vállalok ilyen megbízásokat, a legelső feladatot is itt, a kastélymúzeumtól kaptam: akkor valójában kicsiben már mindazt megfestettem, ami most nagyban vár rám. Érdekes kihívásnak tartom azóta is az ilyen munkát.

Az esztergomi Magyarovics Károly preparátor dermoplasztikai munkái és a falfestmények együtt adják azt a miliőt, amivel a művi környezet megelevenedik.

– A hitelességhez nagyon fontos, de nem elegendő a zoológiai tudás, az állatetológiai és környezeti ismeret, újabb és újabb módszereket kell találni arra, hogy mindezeket kifejezésre is tudjuk juttatni – mondta Magyarovics Károly, aki egyben a kiállítás látványtervezője is. A múlt év őszén egyébként ő dr. Czoma Lászlóval részt vett azon az afrikai utazáson, amely során tíznapos program keretében a Kalahári sivataghoz közeli Ethose-vel, azaz Namíbia nemzeti parkjával ismerkedtek.

– Bár vadászati múzeum néven hozzuk létre ezeket a kiállításokat, de minden eszközzel igyekszünk érvényesíteni azt a szándékot, hogy ne vadászszenvedélyt tükrözzön az, ami itt lesz látható – mondta a múzeumigazgató. – A namíbiai személyes tapasztalatok nagy segítséget nyújtottak ahhoz, hogy az egzotikus környezetek természetközelien, a valóságot élethűen megjelenítve legyenek kibontakoztathatók.

A gyűjtemény a híres Windischgratz-hagyatékból, továbbá a Föld északi részeit megjárt Dózsa György, valamint az Afrika-vadász Hidvégi Béla trófeabüszkeségeinek darabjaiból áll, a már régebbről őrzött trófeák a múzeum építésével együtt készült terv szerinti anyaggyűjtéssel egészülnek ki.

A vadak mint preparátumok igazi állatok, csak éppen nem mozognak. De lesz a múzeumnak egy olyan, több mint félezer négyzetméteres terme is, ahol a látnivalók az eredeti dolgok kicsinyített másai, s úgy jönnek-mennek, hogy elég lesz azt szemmel követni. Ez pedig már a tetőtéri szintben kialakítandó vasúttörténeti modellkiállítás.

Épül már a pálya, amely a civilizáció útjaira viszi a közönséget a vadonból, vonattal. Széles körű nemzetközi szervezőmunka nyomán már összegyűltek a vasútközlekedés történelmi fejlődését megidéző kiállítási darabok: sínek, viaduktok, alagutak, jelzőberendezések, vezérlőrendszerek, állomásépületek, csomóponti pályaudvarok makettjei ezek.

A kiállítás berendezője Egly Tibor, a Modellvasút című lap felelős szerkesztője. Irányításával összesen 1730 méternyi vágányhossz épül. Mintegy 150 vonatszerelvény közlekedik majd ezen, digitális vezérléssel. A valóságidézet tökéletesítéseként a vasútállomásokon zajló élet: az indulás, érkezés, tolatás megszokott hangeffektusai is kísérik a látnivalókat. Az óriás terepasztal nevezetes hazai és nemzetközi vonalak idézője lesz. Keszthely vasútközlekedése abból az időből jelenik meg, amikor a város a Balatonszentgyörggyel összekötő szárnyvonal megépítésével be lett kapcsolva a vasútközlekedésbe. Megjelenik maketten a Baross Gábor utcában ma is álló, annak idején vasútállomási funkciót betöltött ház.

A mindezt magába foglaló impozáns épület a múzeumi kht. által EU-s pályázaton elnyert több mint 800 millió forintnyi ráfordítással készült el, a pilisszentiváni Laki Épületszobrász Zrt. kivitelezésével, kifogástalan minőségben.

Az esztergomi Magyarovics Károly preparátor dermoplasztikai munkái és a falfestmények együtt adják azt a miliőt, amivel a művi környezet megelevenedik.

– A hitelességhez nagyon fontos, de nem elegendő a zoológiai tudás, az állatetológiai és környezeti ismeret, újabb és újabb módszereket kell találni arra, hogy mindezeket kifejezésre is tudjuk juttatni – mondta Magyarovics Károly, aki egyben a kiállítás látványtervezője is. A múlt év őszén egyébként ő dr. Czoma Lászlóval részt vett azon az afrikai utazáson, amely során tíznapos program keretében a Kalahári sivataghoz közeli Ethose-vel, azaz Namíbia nemzeti parkjával ismerkedtek.

– Bár vadászati múzeum néven hozzuk létre ezeket a kiállításokat, de minden eszközzel igyekszünk érvényesíteni azt a szándékot, hogy ne vadászszenvedélyt tükrözzön az, ami itt lesz látható – mondta a múzeumigazgató. – A namíbiai személyes tapasztalatok nagy segítséget nyújtottak ahhoz, hogy az egzotikus környezetek természetközelien, a valóságot élethűen megjelenítve legyenek kibontakoztathatók.

A gyűjtemény a híres Windischgratz-hagyatékból, továbbá a Föld északi részeit megjárt Dózsa György, valamint az Afrika-vadász Hidvégi Béla trófeabüszkeségeinek darabjaiból áll, a már régebbről őrzött trófeák a múzeum építésével együtt készült terv szerinti anyaggyűjtéssel egészülnek ki.

A vadak mint preparátumok igazi állatok, csak éppen nem mozognak. De lesz a múzeumnak egy olyan, több mint félezer négyzetméteres terme is, ahol a látnivalók az eredeti dolgok kicsinyített másai, s úgy jönnek-mennek, hogy elég lesz azt szemmel követni. Ez pedig már a tetőtéri szintben kialakítandó vasúttörténeti modellkiállítás.

Épül már a pálya, amely a civilizáció útjaira viszi a közönséget a vadonból, vonattal. Széles körű nemzetközi szervezőmunka nyomán már összegyűltek a vasútközlekedés történelmi fejlődését megidéző kiállítási darabok: sínek, viaduktok, alagutak, jelzőberendezések, vezérlőrendszerek, állomásépületek, csomóponti pályaudvarok makettjei ezek.

A kiállítás berendezője Egly Tibor, a Modellvasút című lap felelős szerkesztője. Irányításával összesen 1730 méternyi vágányhossz épül. Mintegy 150 vonatszerelvény közlekedik majd ezen, digitális vezérléssel. A valóságidézet tökéletesítéseként a vasútállomásokon zajló élet: az indulás, érkezés, tolatás megszokott hangeffektusai is kísérik a látnivalókat. Az óriás terepasztal nevezetes hazai és nemzetközi vonalak idézője lesz. Keszthely vasútközlekedése abból az időből jelenik meg, amikor a város a Balatonszentgyörggyel összekötő szárnyvonal megépítésével be lett kapcsolva a vasútközlekedésbe. Megjelenik maketten a Baross Gábor utcában ma is álló, annak idején vasútállomási funkciót betöltött ház.

A mindezt magába foglaló impozáns épület a múzeumi kht. által EU-s pályázaton elnyert több mint 800 millió forintnyi ráfordítással készült el, a pilisszentiváni Laki Épületszobrász Zrt. kivitelezésével, kifogástalan minőségben.

Az esztergomi Magyarovics Károly preparátor dermoplasztikai munkái és a falfestmények együtt adják azt a miliőt, amivel a művi környezet megelevenedik.

– A hitelességhez nagyon fontos, de nem elegendő a zoológiai tudás, az állatetológiai és környezeti ismeret, újabb és újabb módszereket kell találni arra, hogy mindezeket kifejezésre is tudjuk juttatni – mondta Magyarovics Károly, aki egyben a kiállítás látványtervezője is. A múlt év őszén egyébként ő dr. Czoma Lászlóval részt vett azon az afrikai utazáson, amely során tíznapos program keretében a Kalahári sivataghoz közeli Ethose-vel, azaz Namíbia nemzeti parkjával ismerkedtek.

– Bár vadászati múzeum néven hozzuk létre ezeket a kiállításokat, de minden eszközzel igyekszünk érvényesíteni azt a szándékot, hogy ne vadászszenvedélyt tükrözzön az, ami itt lesz látható – mondta a múzeumigazgató. – A namíbiai személyes tapasztalatok nagy segítséget nyújtottak ahhoz, hogy az egzotikus környezetek természetközelien, a valóságot élethűen megjelenítve legyenek kibontakoztathatók.

A gyűjtemény a híres Windischgratz-hagyatékból, továbbá a Föld északi részeit megjárt Dózsa György, valamint az Afrika-vadász Hidvégi Béla trófeabüszkeségeinek darabjaiból áll, a már régebbről őrzött trófeák a múzeum építésével együtt készült terv szerinti anyaggyűjtéssel egészülnek ki.

A vadak mint preparátumok igazi állatok, csak éppen nem mozognak. De lesz a múzeumnak egy olyan, több mint félezer négyzetméteres terme is, ahol a látnivalók az eredeti dolgok kicsinyített másai, s úgy jönnek-mennek, hogy elég lesz azt szemmel követni. Ez pedig már a tetőtéri szintben kialakítandó vasúttörténeti modellkiállítás.

Épül már a pálya, amely a civilizáció útjaira viszi a közönséget a vadonból, vonattal. Széles körű nemzetközi szervezőmunka nyomán már összegyűltek a vasútközlekedés történelmi fejlődését megidéző kiállítási darabok: sínek, viaduktok, alagutak, jelzőberendezések, vezérlőrendszerek, állomásépületek, csomóponti pályaudvarok makettjei ezek.

A kiállítás berendezője Egly Tibor, a Modellvasút című lap felelős szerkesztője. Irányításával összesen 1730 méternyi vágányhossz épül. Mintegy 150 vonatszerelvény közlekedik majd ezen, digitális vezérléssel. A valóságidézet tökéletesítéseként a vasútállomásokon zajló élet: az indulás, érkezés, tolatás megszokott hangeffektusai is kísérik a látnivalókat. Az óriás terepasztal nevezetes hazai és nemzetközi vonalak idézője lesz. Keszthely vasútközlekedése abból az időből jelenik meg, amikor a város a Balatonszentgyörggyel összekötő szárnyvonal megépítésével be lett kapcsolva a vasútközlekedésbe. Megjelenik maketten a Baross Gábor utcában ma is álló, annak idején vasútállomási funkciót betöltött ház.

A mindezt magába foglaló impozáns épület a múzeumi kht. által EU-s pályázaton elnyert több mint 800 millió forintnyi ráfordítással készült el, a pilisszentiváni Laki Épületszobrász Zrt. kivitelezésével, kifogástalan minőségben.

– A hitelességhez nagyon fontos, de nem elegendő a zoológiai tudás, az állatetológiai és környezeti ismeret, újabb és újabb módszereket kell találni arra, hogy mindezeket kifejezésre is tudjuk juttatni – mondta Magyarovics Károly, aki egyben a kiállítás látványtervezője is. A múlt év őszén egyébként ő dr. Czoma Lászlóval részt vett azon az afrikai utazáson, amely során tíznapos program keretében a Kalahári sivataghoz közeli Ethose-vel, azaz Namíbia nemzeti parkjával ismerkedtek.

– Bár vadászati múzeum néven hozzuk létre ezeket a kiállításokat, de minden eszközzel igyekszünk érvényesíteni azt a szándékot, hogy ne vadászszenvedélyt tükrözzön az, ami itt lesz látható – mondta a múzeumigazgató. – A namíbiai személyes tapasztalatok nagy segítséget nyújtottak ahhoz, hogy az egzotikus környezetek természetközelien, a valóságot élethűen megjelenítve legyenek kibontakoztathatók.

A gyűjtemény a híres Windischgratz-hagyatékból, továbbá a Föld északi részeit megjárt Dózsa György, valamint az Afrika-vadász Hidvégi Béla trófeabüszkeségeinek darabjaiból áll, a már régebbről őrzött trófeák a múzeum építésével együtt készült terv szerinti anyaggyűjtéssel egészülnek ki.

A vadak mint preparátumok igazi állatok, csak éppen nem mozognak. De lesz a múzeumnak egy olyan, több mint félezer négyzetméteres terme is, ahol a látnivalók az eredeti dolgok kicsinyített másai, s úgy jönnek-mennek, hogy elég lesz azt szemmel követni. Ez pedig már a tetőtéri szintben kialakítandó vasúttörténeti modellkiállítás.

Épül már a pálya, amely a civilizáció útjaira viszi a közönséget a vadonból, vonattal. Széles körű nemzetközi szervezőmunka nyomán már összegyűltek a vasútközlekedés történelmi fejlődését megidéző kiállítási darabok: sínek, viaduktok, alagutak, jelzőberendezések, vezérlőrendszerek, állomásépületek, csomóponti pályaudvarok makettjei ezek.

A kiállítás berendezője Egly Tibor, a Modellvasút című lap felelős szerkesztője. Irányításával összesen 1730 méternyi vágányhossz épül. Mintegy 150 vonatszerelvény közlekedik majd ezen, digitális vezérléssel. A valóságidézet tökéletesítéseként a vasútállomásokon zajló élet: az indulás, érkezés, tolatás megszokott hangeffektusai is kísérik a látnivalókat. Az óriás terepasztal nevezetes hazai és nemzetközi vonalak idézője lesz. Keszthely vasútközlekedése abból az időből jelenik meg, amikor a város a Balatonszentgyörggyel összekötő szárnyvonal megépítésével be lett kapcsolva a vasútközlekedésbe. Megjelenik maketten a Baross Gábor utcában ma is álló, annak idején vasútállomási funkciót betöltött ház.

A mindezt magába foglaló impozáns épület a múzeumi kht. által EU-s pályázaton elnyert több mint 800 millió forintnyi ráfordítással készült el, a pilisszentiváni Laki Épületszobrász Zrt. kivitelezésével, kifogástalan minőségben.

– A hitelességhez nagyon fontos, de nem elegendő a zoológiai tudás, az állatetológiai és környezeti ismeret, újabb és újabb módszereket kell találni arra, hogy mindezeket kifejezésre is tudjuk juttatni – mondta Magyarovics Károly, aki egyben a kiállítás látványtervezője is. A múlt év őszén egyébként ő dr. Czoma Lászlóval részt vett azon az afrikai utazáson, amely során tíznapos program keretében a Kalahári sivataghoz közeli Ethose-vel, azaz Namíbia nemzeti parkjával ismerkedtek.

– Bár vadászati múzeum néven hozzuk létre ezeket a kiállításokat, de minden eszközzel igyekszünk érvényesíteni azt a szándékot, hogy ne vadászszenvedélyt tükrözzön az, ami itt lesz látható – mondta a múzeumigazgató. – A namíbiai személyes tapasztalatok nagy segítséget nyújtottak ahhoz, hogy az egzotikus környezetek természetközelien, a valóságot élethűen megjelenítve legyenek kibontakoztathatók.

A gyűjtemény a híres Windischgratz-hagyatékból, továbbá a Föld északi részeit megjárt Dózsa György, valamint az Afrika-vadász Hidvégi Béla trófeabüszkeségeinek darabjaiból áll, a már régebbről őrzött trófeák a múzeum építésével együtt készült terv szerinti anyaggyűjtéssel egészülnek ki.

A vadak mint preparátumok igazi állatok, csak éppen nem mozognak. De lesz a múzeumnak egy olyan, több mint félezer négyzetméteres terme is, ahol a látnivalók az eredeti dolgok kicsinyített másai, s úgy jönnek-mennek, hogy elég lesz azt szemmel követni. Ez pedig már a tetőtéri szintben kialakítandó vasúttörténeti modellkiállítás.

Épül már a pálya, amely a civilizáció útjaira viszi a közönséget a vadonból, vonattal. Széles körű nemzetközi szervezőmunka nyomán már összegyűltek a vasútközlekedés történelmi fejlődését megidéző kiállítási darabok: sínek, viaduktok, alagutak, jelzőberendezések, vezérlőrendszerek, állomásépületek, csomóponti pályaudvarok makettjei ezek.

A kiállítás berendezője Egly Tibor, a Modellvasút című lap felelős szerkesztője. Irányításával összesen 1730 méternyi vágányhossz épül. Mintegy 150 vonatszerelvény közlekedik majd ezen, digitális vezérléssel. A valóságidézet tökéletesítéseként a vasútállomásokon zajló élet: az indulás, érkezés, tolatás megszokott hangeffektusai is kísérik a látnivalókat. Az óriás terepasztal nevezetes hazai és nemzetközi vonalak idézője lesz. Keszthely vasútközlekedése abból az időből jelenik meg, amikor a város a Balatonszentgyörggyel összekötő szárnyvonal megépítésével be lett kapcsolva a vasútközlekedésbe. Megjelenik maketten a Baross Gábor utcában ma is álló, annak idején vasútállomási funkciót betöltött ház.

A mindezt magába foglaló impozáns épület a múzeumi kht. által EU-s pályázaton elnyert több mint 800 millió forintnyi ráfordítással készült el, a pilisszentiváni Laki Épületszobrász Zrt. kivitelezésével, kifogástalan minőségben.

– Bár vadászati múzeum néven hozzuk létre ezeket a kiállításokat, de minden eszközzel igyekszünk érvényesíteni azt a szándékot, hogy ne vadászszenvedélyt tükrözzön az, ami itt lesz látható – mondta a múzeumigazgató. – A namíbiai személyes tapasztalatok nagy segítséget nyújtottak ahhoz, hogy az egzotikus környezetek természetközelien, a valóságot élethűen megjelenítve legyenek kibontakoztathatók.

A gyűjtemény a híres Windischgratz-hagyatékból, továbbá a Föld északi részeit megjárt Dózsa György, valamint az Afrika-vadász Hidvégi Béla trófeabüszkeségeinek darabjaiból áll, a már régebbről őrzött trófeák a múzeum építésével együtt készült terv szerinti anyaggyűjtéssel egészülnek ki.

A vadak mint preparátumok igazi állatok, csak éppen nem mozognak. De lesz a múzeumnak egy olyan, több mint félezer négyzetméteres terme is, ahol a látnivalók az eredeti dolgok kicsinyített másai, s úgy jönnek-mennek, hogy elég lesz azt szemmel követni. Ez pedig már a tetőtéri szintben kialakítandó vasúttörténeti modellkiállítás.

Épül már a pálya, amely a civilizáció útjaira viszi a közönséget a vadonból, vonattal. Széles körű nemzetközi szervezőmunka nyomán már összegyűltek a vasútközlekedés történelmi fejlődését megidéző kiállítási darabok: sínek, viaduktok, alagutak, jelzőberendezések, vezérlőrendszerek, állomásépületek, csomóponti pályaudvarok makettjei ezek.

A kiállítás berendezője Egly Tibor, a Modellvasút című lap felelős szerkesztője. Irányításával összesen 1730 méternyi vágányhossz épül. Mintegy 150 vonatszerelvény közlekedik majd ezen, digitális vezérléssel. A valóságidézet tökéletesítéseként a vasútállomásokon zajló élet: az indulás, érkezés, tolatás megszokott hangeffektusai is kísérik a látnivalókat. Az óriás terepasztal nevezetes hazai és nemzetközi vonalak idézője lesz. Keszthely vasútközlekedése abból az időből jelenik meg, amikor a város a Balatonszentgyörggyel összekötő szárnyvonal megépítésével be lett kapcsolva a vasútközlekedésbe. Megjelenik maketten a Baross Gábor utcában ma is álló, annak idején vasútállomási funkciót betöltött ház.

A mindezt magába foglaló impozáns épület a múzeumi kht. által EU-s pályázaton elnyert több mint 800 millió forintnyi ráfordítással készült el, a pilisszentiváni Laki Épületszobrász Zrt. kivitelezésével, kifogástalan minőségben.

– Bár vadászati múzeum néven hozzuk létre ezeket a kiállításokat, de minden eszközzel igyekszünk érvényesíteni azt a szándékot, hogy ne vadászszenvedélyt tükrözzön az, ami itt lesz látható – mondta a múzeumigazgató. – A namíbiai személyes tapasztalatok nagy segítséget nyújtottak ahhoz, hogy az egzotikus környezetek természetközelien, a valóságot élethűen megjelenítve legyenek kibontakoztathatók.

A gyűjtemény a híres Windischgratz-hagyatékból, továbbá a Föld északi részeit megjárt Dózsa György, valamint az Afrika-vadász Hidvégi Béla trófeabüszkeségeinek darabjaiból áll, a már régebbről őrzött trófeák a múzeum építésével együtt készült terv szerinti anyaggyűjtéssel egészülnek ki.

A vadak mint preparátumok igazi állatok, csak éppen nem mozognak. De lesz a múzeumnak egy olyan, több mint félezer négyzetméteres terme is, ahol a látnivalók az eredeti dolgok kicsinyített másai, s úgy jönnek-mennek, hogy elég lesz azt szemmel követni. Ez pedig már a tetőtéri szintben kialakítandó vasúttörténeti modellkiállítás.

Épül már a pálya, amely a civilizáció útjaira viszi a közönséget a vadonból, vonattal. Széles körű nemzetközi szervezőmunka nyomán már összegyűltek a vasútközlekedés történelmi fejlődését megidéző kiállítási darabok: sínek, viaduktok, alagutak, jelzőberendezések, vezérlőrendszerek, állomásépületek, csomóponti pályaudvarok makettjei ezek.

A kiállítás berendezője Egly Tibor, a Modellvasút című lap felelős szerkesztője. Irányításával összesen 1730 méternyi vágányhossz épül. Mintegy 150 vonatszerelvény közlekedik majd ezen, digitális vezérléssel. A valóságidézet tökéletesítéseként a vasútállomásokon zajló élet: az indulás, érkezés, tolatás megszokott hangeffektusai is kísérik a látnivalókat. Az óriás terepasztal nevezetes hazai és nemzetközi vonalak idézője lesz. Keszthely vasútközlekedése abból az időből jelenik meg, amikor a város a Balatonszentgyörggyel összekötő szárnyvonal megépítésével be lett kapcsolva a vasútközlekedésbe. Megjelenik maketten a Baross Gábor utcában ma is álló, annak idején vasútállomási funkciót betöltött ház.

A mindezt magába foglaló impozáns épület a múzeumi kht. által EU-s pályázaton elnyert több mint 800 millió forintnyi ráfordítással készült el, a pilisszentiváni Laki Épületszobrász Zrt. kivitelezésével, kifogástalan minőségben.

A gyűjtemény a híres Windischgratz-hagyatékból, továbbá a Föld északi részeit megjárt Dózsa György, valamint az Afrika-vadász Hidvégi Béla trófeabüszkeségeinek darabjaiból áll, a már régebbről őrzött trófeák a múzeum építésével együtt készült terv szerinti anyaggyűjtéssel egészülnek ki.

A vadak mint preparátumok igazi állatok, csak éppen nem mozognak. De lesz a múzeumnak egy olyan, több mint félezer négyzetméteres terme is, ahol a látnivalók az eredeti dolgok kicsinyített másai, s úgy jönnek-mennek, hogy elég lesz azt szemmel követni. Ez pedig már a tetőtéri szintben kialakítandó vasúttörténeti modellkiállítás.

Épül már a pálya, amely a civilizáció útjaira viszi a közönséget a vadonból, vonattal. Széles körű nemzetközi szervezőmunka nyomán már összegyűltek a vasútközlekedés történelmi fejlődését megidéző kiállítási darabok: sínek, viaduktok, alagutak, jelzőberendezések, vezérlőrendszerek, állomásépületek, csomóponti pályaudvarok makettjei ezek.

A kiállítás berendezője Egly Tibor, a Modellvasút című lap felelős szerkesztője. Irányításával összesen 1730 méternyi vágányhossz épül. Mintegy 150 vonatszerelvény közlekedik majd ezen, digitális vezérléssel. A valóságidézet tökéletesítéseként a vasútállomásokon zajló élet: az indulás, érkezés, tolatás megszokott hangeffektusai is kísérik a látnivalókat. Az óriás terepasztal nevezetes hazai és nemzetközi vonalak idézője lesz. Keszthely vasútközlekedése abból az időből jelenik meg, amikor a város a Balatonszentgyörggyel összekötő szárnyvonal megépítésével be lett kapcsolva a vasútközlekedésbe. Megjelenik maketten a Baross Gábor utcában ma is álló, annak idején vasútállomási funkciót betöltött ház.

A mindezt magába foglaló impozáns épület a múzeumi kht. által EU-s pályázaton elnyert több mint 800 millió forintnyi ráfordítással készült el, a pilisszentiváni Laki Épületszobrász Zrt. kivitelezésével, kifogástalan minőségben.

A gyűjtemény a híres Windischgratz-hagyatékból, továbbá a Föld északi részeit megjárt Dózsa György, valamint az Afrika-vadász Hidvégi Béla trófeabüszkeségeinek darabjaiból áll, a már régebbről őrzött trófeák a múzeum építésével együtt készült terv szerinti anyaggyűjtéssel egészülnek ki.

A vadak mint preparátumok igazi állatok, csak éppen nem mozognak. De lesz a múzeumnak egy olyan, több mint félezer négyzetméteres terme is, ahol a látnivalók az eredeti dolgok kicsinyített másai, s úgy jönnek-mennek, hogy elég lesz azt szemmel követni. Ez pedig már a tetőtéri szintben kialakítandó vasúttörténeti modellkiállítás.

Épül már a pálya, amely a civilizáció útjaira viszi a közönséget a vadonból, vonattal. Széles körű nemzetközi szervezőmunka nyomán már összegyűltek a vasútközlekedés történelmi fejlődését megidéző kiállítási darabok: sínek, viaduktok, alagutak, jelzőberendezések, vezérlőrendszerek, állomásépületek, csomóponti pályaudvarok makettjei ezek.

A kiállítás berendezője Egly Tibor, a Modellvasút című lap felelős szerkesztője. Irányításával összesen 1730 méternyi vágányhossz épül. Mintegy 150 vonatszerelvény közlekedik majd ezen, digitális vezérléssel. A valóságidézet tökéletesítéseként a vasútállomásokon zajló élet: az indulás, érkezés, tolatás megszokott hangeffektusai is kísérik a látnivalókat. Az óriás terepasztal nevezetes hazai és nemzetközi vonalak idézője lesz. Keszthely vasútközlekedése abból az időből jelenik meg, amikor a város a Balatonszentgyörggyel összekötő szárnyvonal megépítésével be lett kapcsolva a vasútközlekedésbe. Megjelenik maketten a Baross Gábor utcában ma is álló, annak idején vasútállomási funkciót betöltött ház.

A mindezt magába foglaló impozáns épület a múzeumi kht. által EU-s pályázaton elnyert több mint 800 millió forintnyi ráfordítással készült el, a pilisszentiváni Laki Épületszobrász Zrt. kivitelezésével, kifogástalan minőségben.

A vadak mint preparátumok igazi állatok, csak éppen nem mozognak. De lesz a múzeumnak egy olyan, több mint félezer négyzetméteres terme is, ahol a látnivalók az eredeti dolgok kicsinyített másai, s úgy jönnek-mennek, hogy elég lesz azt szemmel követni. Ez pedig már a tetőtéri szintben kialakítandó vasúttörténeti modellkiállítás.

Épül már a pálya, amely a civilizáció útjaira viszi a közönséget a vadonból, vonattal. Széles körű nemzetközi szervezőmunka nyomán már összegyűltek a vasútközlekedés történelmi fejlődését megidéző kiállítási darabok: sínek, viaduktok, alagutak, jelzőberendezések, vezérlőrendszerek, állomásépületek, csomóponti pályaudvarok makettjei ezek.

A kiállítás berendezője Egly Tibor, a Modellvasút című lap felelős szerkesztője. Irányításával összesen 1730 méternyi vágányhossz épül. Mintegy 150 vonatszerelvény közlekedik majd ezen, digitális vezérléssel. A valóságidézet tökéletesítéseként a vasútállomásokon zajló élet: az indulás, érkezés, tolatás megszokott hangeffektusai is kísérik a látnivalókat. Az óriás terepasztal nevezetes hazai és nemzetközi vonalak idézője lesz. Keszthely vasútközlekedése abból az időből jelenik meg, amikor a város a Balatonszentgyörggyel összekötő szárnyvonal megépítésével be lett kapcsolva a vasútközlekedésbe. Megjelenik maketten a Baross Gábor utcában ma is álló, annak idején vasútállomási funkciót betöltött ház.

A mindezt magába foglaló impozáns épület a múzeumi kht. által EU-s pályázaton elnyert több mint 800 millió forintnyi ráfordítással készült el, a pilisszentiváni Laki Épületszobrász Zrt. kivitelezésével, kifogástalan minőségben.

A vadak mint preparátumok igazi állatok, csak éppen nem mozognak. De lesz a múzeumnak egy olyan, több mint félezer négyzetméteres terme is, ahol a látnivalók az eredeti dolgok kicsinyített másai, s úgy jönnek-mennek, hogy elég lesz azt szemmel követni. Ez pedig már a tetőtéri szintben kialakítandó vasúttörténeti modellkiállítás.

Épül már a pálya, amely a civilizáció útjaira viszi a közönséget a vadonból, vonattal. Széles körű nemzetközi szervezőmunka nyomán már összegyűltek a vasútközlekedés történelmi fejlődését megidéző kiállítási darabok: sínek, viaduktok, alagutak, jelzőberendezések, vezérlőrendszerek, állomásépületek, csomóponti pályaudvarok makettjei ezek.

A kiállítás berendezője Egly Tibor, a Modellvasút című lap felelős szerkesztője. Irányításával összesen 1730 méternyi vágányhossz épül. Mintegy 150 vonatszerelvény közlekedik majd ezen, digitális vezérléssel. A valóságidézet tökéletesítéseként a vasútállomásokon zajló élet: az indulás, érkezés, tolatás megszokott hangeffektusai is kísérik a látnivalókat. Az óriás terepasztal nevezetes hazai és nemzetközi vonalak idézője lesz. Keszthely vasútközlekedése abból az időből jelenik meg, amikor a város a Balatonszentgyörggyel összekötő szárnyvonal megépítésével be lett kapcsolva a vasútközlekedésbe. Megjelenik maketten a Baross Gábor utcában ma is álló, annak idején vasútállomási funkciót betöltött ház.

A mindezt magába foglaló impozáns épület a múzeumi kht. által EU-s pályázaton elnyert több mint 800 millió forintnyi ráfordítással készült el, a pilisszentiváni Laki Épületszobrász Zrt. kivitelezésével, kifogástalan minőségben.

Épül már a pálya, amely a civilizáció útjaira viszi a közönséget a vadonból, vonattal. Széles körű nemzetközi szervezőmunka nyomán már összegyűltek a vasútközlekedés történelmi fejlődését megidéző kiállítási darabok: sínek, viaduktok, alagutak, jelzőberendezések, vezérlőrendszerek, állomásépületek, csomóponti pályaudvarok makettjei ezek.

A kiállítás berendezője Egly Tibor, a Modellvasút című lap felelős szerkesztője. Irányításával összesen 1730 méternyi vágányhossz épül. Mintegy 150 vonatszerelvény közlekedik majd ezen, digitális vezérléssel. A valóságidézet tökéletesítéseként a vasútállomásokon zajló élet: az indulás, érkezés, tolatás megszokott hangeffektusai is kísérik a látnivalókat. Az óriás terepasztal nevezetes hazai és nemzetközi vonalak idézője lesz. Keszthely vasútközlekedése abból az időből jelenik meg, amikor a város a Balatonszentgyörggyel összekötő szárnyvonal megépítésével be lett kapcsolva a vasútközlekedésbe. Megjelenik maketten a Baross Gábor utcában ma is álló, annak idején vasútállomási funkciót betöltött ház.

A mindezt magába foglaló impozáns épület a múzeumi kht. által EU-s pályázaton elnyert több mint 800 millió forintnyi ráfordítással készült el, a pilisszentiváni Laki Épületszobrász Zrt. kivitelezésével, kifogástalan minőségben.

Épül már a pálya, amely a civilizáció útjaira viszi a közönséget a vadonból, vonattal. Széles körű nemzetközi szervezőmunka nyomán már összegyűltek a vasútközlekedés történelmi fejlődését megidéző kiállítási darabok: sínek, viaduktok, alagutak, jelzőberendezések, vezérlőrendszerek, állomásépületek, csomóponti pályaudvarok makettjei ezek.

A kiállítás berendezője Egly Tibor, a Modellvasút című lap felelős szerkesztője. Irányításával összesen 1730 méternyi vágányhossz épül. Mintegy 150 vonatszerelvény közlekedik majd ezen, digitális vezérléssel. A valóságidézet tökéletesítéseként a vasútállomásokon zajló élet: az indulás, érkezés, tolatás megszokott hangeffektusai is kísérik a látnivalókat. Az óriás terepasztal nevezetes hazai és nemzetközi vonalak idézője lesz. Keszthely vasútközlekedése abból az időből jelenik meg, amikor a város a Balatonszentgyörggyel összekötő szárnyvonal megépítésével be lett kapcsolva a vasútközlekedésbe. Megjelenik maketten a Baross Gábor utcában ma is álló, annak idején vasútállomási funkciót betöltött ház.

A mindezt magába foglaló impozáns épület a múzeumi kht. által EU-s pályázaton elnyert több mint 800 millió forintnyi ráfordítással készült el, a pilisszentiváni Laki Épületszobrász Zrt. kivitelezésével, kifogástalan minőségben.

A kiállítás berendezője Egly Tibor, a Modellvasút című lap felelős szerkesztője. Irányításával összesen 1730 méternyi vágányhossz épül. Mintegy 150 vonatszerelvény közlekedik majd ezen, digitális vezérléssel. A valóságidézet tökéletesítéseként a vasútállomásokon zajló élet: az indulás, érkezés, tolatás megszokott hangeffektusai is kísérik a látnivalókat. Az óriás terepasztal nevezetes hazai és nemzetközi vonalak idézője lesz. Keszthely vasútközlekedése abból az időből jelenik meg, amikor a város a Balatonszentgyörggyel összekötő szárnyvonal megépítésével be lett kapcsolva a vasútközlekedésbe. Megjelenik maketten a Baross Gábor utcában ma is álló, annak idején vasútállomási funkciót betöltött ház.

A mindezt magába foglaló impozáns épület a múzeumi kht. által EU-s pályázaton elnyert több mint 800 millió forintnyi ráfordítással készült el, a pilisszentiváni Laki Épületszobrász Zrt. kivitelezésével, kifogástalan minőségben.

A kiállítás berendezője Egly Tibor, a Modellvasút című lap felelős szerkesztője. Irányításával összesen 1730 méternyi vágányhossz épül. Mintegy 150 vonatszerelvény közlekedik majd ezen, digitális vezérléssel. A valóságidézet tökéletesítéseként a vasútállomásokon zajló élet: az indulás, érkezés, tolatás megszokott hangeffektusai is kísérik a látnivalókat. Az óriás terepasztal nevezetes hazai és nemzetközi vonalak idézője lesz. Keszthely vasútközlekedése abból az időből jelenik meg, amikor a város a Balatonszentgyörggyel összekötő szárnyvonal megépítésével be lett kapcsolva a vasútközlekedésbe. Megjelenik maketten a Baross Gábor utcában ma is álló, annak idején vasútállomási funkciót betöltött ház.

A mindezt magába foglaló impozáns épület a múzeumi kht. által EU-s pályázaton elnyert több mint 800 millió forintnyi ráfordítással készült el, a pilisszentiváni Laki Épületszobrász Zrt. kivitelezésével, kifogástalan minőségben.

A mindezt magába foglaló impozáns épület a múzeumi kht. által EU-s pályázaton elnyert több mint 800 millió forintnyi ráfordítással készült el, a pilisszentiváni Laki Épületszobrász Zrt. kivitelezésével, kifogástalan minőségben.

A mindezt magába foglaló impozáns épület a múzeumi kht. által EU-s pályázaton elnyert több mint 800 millió forintnyi ráfordítással készült el, a pilisszentiváni Laki Épületszobrász Zrt. kivitelezésével, kifogástalan minőségben.


Legolvasottabb

1
Halálos baleset történt Zalakomárban – Frissítve
2
Elengedték a nagykanizsai gyerekgázolás elkövetőjét
3
Se otthona, se családja – A 78 éves Elvira néni hajléktalanként tengeti az életét Nagykanizsán
4
Két autó ütközött össze Zalaszentiván és Zalaegerszeg között
5
Felborult egy autó a 76-os főúton
bajnokok ligája
A Liverpool ötöt rúgott a Romának
erőszakos érzékenyítés / 3 órája
A holland lányok inkább Magyarországra költöznének
Olyan tanfolyamra kellene járniuk, ahol azt tanítják, hogyan kell viselkedni egy esetleges migránserőszak esetén.
Gyász
Mély fájdalommal tudatjuk, hogy
RÁCZ GYULA ISTVÁN
életének 95. évében elhunyt.
Temetése április 27-én, pénteken 10 óra 30 perckor
lesz a zalaegerszegi Göcseji úti temetőben.
A gyászmise a temetés napján 9 óra 15 perckor a kertvárosi templom kápolnájában lesz.
Gyászoló család
Megállt a szív, megállt a kéz,
Nincsen szó az ajkadon.
Szívünkben örökké élsz,
Mert szerettünk nagyon..."

Fájó szívvel tudatjuk mindazokkal,
akik ismerték és szerették, hogy
ID. KUPÓ TIBOR
volt botfai lakos
életének 74. évében
szerető szíve örökre megpihent.
Temetése 2018. április 27-én, pénteken
10.30-kor lesz a botfai temetőben.
Előtte gyászmise 9.30-kor a helyi templomban. Részvétnyilvánítás mellőzését kérjük.

Ezúton mondunk köszönetet mindazoknak,
akik utolsó útjára elkísérik, gyászunkban osztoznak.
Gyászoló család
"Elcsitult a szív, mely értünk dobogott, pihen a kéz, mely értünk dolgozott,
számunkra te sosem leszel halott, örökké élni fogsz, mint a csillagok."

Mély fájdalommal tudatjuk mindazokkal,
akik ismerték és szerették, hogy
KELEMEN ISTVÁN
volt buszsofőr, taxisofőr
életének 85. évében örökre megpihent.
Temetése 2018. április 27-én (pénteken) 9.30-kor
lesz a sármelléki temetőben.
Előtte gyászmise 9 órakor.
Köszönjük mindazoknak, akik utolsó útjára elkísérik, gyászunkban osztoznak.
A gyászoló család
"Elcsitult a szív, mely értünk dobogott, pihen a kéz, mely értünk dolgozott,
számunkra te sosem leszel halott, örökké élni fogsz, mint a csillagok."

Mély fájdalommal tudatjuk mindazokkal,
akik ismerték és szerették, hogy
KELEMEN ISTVÁN
volt buszsofőr, taxisofőr
életének 85. évében örökre megpihent.
Temetése 2018. április 27-én (pénteken) 9.30-kor
lesz a sármelléki temetőben.
Előtte gyászmise 9 órakor.
Köszönjük mindazoknak, akik utolsó útjára elkísérik, gyászunkban osztoznak.
A gyászoló család
"Elcsitult a szív, mely értünk dobogott, pihen a kéz, mely értünk dolgozott,
számunkra te sosem leszel halott, örökké élni fogsz, mint a csillagok."

Mély fájdalommal tudatjuk mindazokkal,
akik ismerték és szerették, hogy
KELEMEN ISTVÁN
volt buszsofőr, taxisofőr
életének 85. évében örökre megpihent.
Temetése 2018. április 27-én (pénteken) 9.30-kor
lesz a sármelléki temetőben.
Előtte gyászmise 9 órakor.
Köszönjük mindazoknak, akik utolsó útjára elkísérik, gyászunkban osztoznak.
A gyászoló család
"A sors néha kegyetlen,
Sokszor nem válogat,
Egyszer megkegyelmez,
Máskor esélyt sem ad."

Mély fájdalommal tudatjuk mindazokkal,
akik ismerték és szerették, hogy
GÓCZÁN ERNŐ
életének 77. évében elhunyt.
Temetése 2018. április 26-án, csütörtökön
17 órakor lesz a csonkahegyháti temetőben. Előtte 16.30-kor gyászmise.

Ezúton mondunk köszönetet mindazoknak,
akik utolsó útjára elkísérik
és mély gyászunkban osztoznak.

A részvétnyilvánítás mellőzését kérjük.
Gyászoló család
"A sors néha kegyetlen,
Sokszor nem válogat,
Egyszer megkegyelmez,
Máskor esélyt sem ad."

Mély fájdalommal tudatjuk mindazokkal,
akik ismerték és szerették, hogy
GÓCZÁN ERNŐ
életének 77. évében elhunyt.
Temetése 2018. április 26-án, csütörtökön
17 órakor lesz a csonkahegyháti temetőben. Előtte 16.30-kor gyászmise.

Ezúton mondunk köszönetet mindazoknak,
akik utolsó útjára elkísérik
és mély gyászunkban osztoznak.

A részvétnyilvánítás mellőzését kérjük.
Gyászoló család
"A sors néha kegyetlen,
Sokszor nem válogat,
Egyszer megkegyelmez,
Máskor esélyt sem ad."

Mély fájdalommal tudatjuk mindazokkal,
akik ismerték és szerették, hogy
GÓCZÁN ERNŐ
életének 77. évében elhunyt.
Temetése 2018. április 26-án, csütörtökön
17 órakor lesz a csonkahegyháti temetőben. Előtte 16.30-kor gyászmise.

Ezúton mondunk köszönetet mindazoknak,
akik utolsó útjára elkísérik
és mély gyászunkban osztoznak.

A részvétnyilvánítás mellőzését kérjük.
Gyászoló család
Mély fájdalommal tudatjuk, hogy
HORVÁTH KÁLMÁNNÉ
szül. Vadnay Edit
életének 85. évében elhunyt.
Temetése 2018. április 26-án, csütörtökön 17 órakor lesz a nemesnépi temetőben.
Részvétnyilvánítás mellőzését kérjük!
Gyászoló szerettei
Mély fájdalommal tudatjuk mindazokkal, akik
ismerték és szerették, hogy
SZŐKE LÁSZLÓ
78 éves korában rövid betegség után elhunyt.
Hamvasztás utáni búcsúztatása 2018. április 26-án, csütörtökön 14 órakor lesz a szentgyörgyvölgyi temetőben.
Gyászmise 13 órakor a római katolikus templomban.
Köszönjük mindazoknak, akik utolsó útjára elkísérik.
Gyászoló család
"Ami neked csend és nyugalom,
Az nekünk örök fájdalom."

Fájdalommal tudatjuk, hogy
ID. HALÁSZ KÁLMÁN
életének 88. évében csendesen megpihent.
Temetése 2018. április 24-én, kedden 15 órakor lesz a kisszentgróti temetőben, előtte 14 órakor gyászmise a helyi templomban.

Köszönetet mondunk mindazoknak,
akik utolsó útjára elkísérik és gyászunkban osztoznak.
Gyászoló szerettei
"...elbúcsúzom, de ott leszek,
ahol a szél zúg, a nap nevet..."

Mély fájdalommal tudatjuk mindazokkal, akik
ismerték és szerették, hogy
FARKAS ISTVÁN
életének 74. évében örökre megpihent.
Szerettünktől 2018. április 27-én, pénteken 14 órakor
veszünk végső búcsút a nagyradai temetőben.
A gyászoló család
"Oly csend van így nélküled,
Hogy szinte hallani,
Amit utoljára
Akartál mondani."
(Váci Mihály)

Mély fájdalommal tudatjuk, hogy
NÉMETH LAJOSNÉ
szül. Hujber Márta
életének 79. évében örökre megpihent.
Temetése 2018. április 27-én, pénteken
10.30-kor lesz a türjei temetőben,
előtte 10 órakor gyászmise a helyi templomban.

Köszönjük mindazoknak,
akik utolsó útjára elkísérik, gyászunkban osztoznak. A részvétnyilvánítás mellőzését kérjük.
Gyászoló család
Mély fájdalommal tudatjuk mindazokkal,
akik ismerték és szerették, hogy
TAKÁCS DEZSŐ
életének 80. évében váratlanul elhunyt.

Hamvasztás utáni temetése 2018. április 26-án,
csütörtökön 15 órakor lesz
a gellénházi temető urnafalában.
Előtte 14 óra 15 perckor gyászmise.

Kérjük kegyeletüket
egy-egy szál virággal szíveskedjenek kifejezni.

Ezúton mondunk köszönetet mindazoknak,
akik utolsó útjára elkísérik
és mély gyászunkban osztoznak.
Gyászoló család
"Már nincs holnap, ennyi volt az élet.
Sirassatok csendben, én a szívetekben élek."

Fájdalommal tudatjuk, hogy
CSARMASZ FERENC
"Csopi"
életének 54. évében csendesen megpihent.
Temetése 2018. április 26-án, csütörtökön 16 órakor lesz a zalaszentgróti temetőben.
Gyászmise aznap 7.30-kor a helyi templomban.
Köszönetet mondunk mindazoknak,
akik utolsó útjára elkísérik és gyászunkban osztoznak.
Gyászoló szerettei
"Kezemben virág,
lelkemben keserű bánat,
Siratom a drága édesanyámat!"

Mély fájdalommal és megtört szívvel tudatjuk,
hogy szeretett édesanyám,
nagymamánk, dédnagymamám,
LUDVIG FERENCNÉ
szül. Simon Erzsébet Ibolya
2018. április 11-én,
tragikus hirtelenséggel 81 éves korában elhunyt.
Kívánságának megfelelően április 20-án,
szűk családi körben helyeztük végső nyugalomra.
Gyászoló család
Mély fájdalommal tudatjuk mindazokkal,
akik ismerték és szerették, hogy
KORCZ HAJNALKA
életének 39. évében itt hagyott bennünket.
Temetése 2018. április 27-én, pénteken
13.30-kor lesz a zalaegerszegi Göcseji úti temetőben.

Részvétnyilvánítás mellőzését kérjük.
A gyászoló család
"Aki hisz bennem, még ha meghal is, élni fog..."
(János 11)

Az Isten szent akaratában keresztényi hittel megnyugodva, szomorú szívvel tudatjuk, hogy
POZSONYI FERENCNÉ
szül. Balogh Anzelma
életének 97. évében visszaadta lelkét Teremtőjének.

Szerettünktől,
2018. április 25-én, szerdán 15 órakor
búcsúzunk a bocföldei temetőben.
Az engesztelő szentmise előtte 14 órakor lesz.

Ezúton mondunk köszönetet mindazoknak, akik
utolsó útjára elkísérik, és mély gyászunkban osztoznak.
A gyászoló család
"Annyira akartam élni, a betegséget legyőzni,
Búcsúztam volna tőletek, de erőm nem engedett,
Így búcsú nélkül szívetekben tovább élhetek."

Fájdalommal tudatjuk, hogy
BARTA ÖDÖN
nyugállományú főtörzszászlós,
a Magyar Honvédség halottja, a Fegyveres Erők és Testületek nyugállományú klubjának volt elnöke

életének 77. évében elhunyt.
Temetése katonai tiszteletadással április 24-én, kedden 11 órakor lesz a lenti köztemetőben.
A részvétnyilvánítás mellőzését kérjük!
Gyászoló család
"Keresünk, de nem vagy már sehol.
Mégis itt vagy mindig valahol.
Talán a napsugárban, vagy csillagban
fenn az égen,
Mi mindig várunk, mint valamikor régen..."

Soha el nem múló szeretettel emlékezünk
AVAS MÁRTA
halálának 10. évfordulóján.
Szerető testvére családjával
felfokozott indulatok / 5 órája
A szurkolók elnézést kértek Futács Márkótól
Kosárlabda / 5 órája
A ZTE KK idehaza nem hibázhat
Kerkai Attila
Kosárlabda / 6 órája
ZTE NKK: Nem jött össze a bravúr, előny a Győrnél
Jóna István
Két idegenbeli siker a Déli-csoportban / 7 órája
Megyei III. osztály: Nyugaton a hazaiaknak, északon a vendégeknek ment jobban
Zalai Hírlap Sport
Halasztott mérkőzés / 7 órája
A Cegléd vendége lesz szerdán a ZTE FC
Kerkai Attila
Beer Week in Budapest / 7 órája
Nemzetközi kézműves sörfesztivált rendeznek a fővárosban