Akár a Kalahári sivatagban

Még a régi katonai betonkerítés veszi körül a Helikon Kastélymúzeum történelmi parkjának egykor leválasztott részét, de a területen emelt új épület már magasodik a látóhatár fölé.

Elkészült a vadászati múzeum, a termek berendezése is megkezdődött a napokban, s várhatóan augusztusban megnyitja kapuit a ház.

A kastélymúzeum trófeatárlata eddig is messze földön híres volt, a történelmi miliő mellett egy különleges attrakcióként tartották számon a turisták. A kiállítás növelte a kastélymúzeum turisztikai kínálatának vonzerejét, s ugyanakkor szélesítette is azt, tágabb érdeklődési kört célozva. Minderre alapozottan került sor arra az újabb lépésre, aminek megtételével immár önálló múzeumi épület hatalmas termeinek látványa idézi meg a földrészeink állatvilágát.

– Mintegy kétszáz állatfajt vonultatunk fel, törekedve arra, hogy a világ nagyvadait a lehető legteljesebb körben mutathassuk be – említette a tartalomról dr. Czoma László, a múzeum igazgatója.

A termekben szakemberek, művészemberek dolgoznak, a budapesti Boros Zoltán ottjártunkkor éppen a falat festette, de nem hétköznapi értelemben: ő festőművész.

– Az egész környezetnek hitelesnek kell lennie – mondta, miközben ecsetje nyomán a sivatag horizontja bontakozott ki. – Ez egy háromdimenziós mesterséges táj lesz, míg a hagyományos festészetben a képek alkotása során az ember két dimenzióban dolgozik – tette hozzá. – Néhány éve vállalok ilyen megbízásokat, a legelső feladatot is itt, a kastélymúzeumtól kaptam: akkor valójában kicsiben már mindazt megfestettem, ami most nagyban vár rám. Érdekes kihívásnak tartom azóta is az ilyen munkát.

Az esztergomi Magyarovics Károly preparátor dermoplasztikai munkái és a falfestmények együtt adják azt a miliőt, amivel a művi környezet megelevenedik.

– A hitelességhez nagyon fontos, de nem elegendő a zoológiai tudás, az állatetológiai és környezeti ismeret, újabb és újabb módszereket kell találni arra, hogy mindezeket kifejezésre is tudjuk juttatni – mondta Magyarovics Károly, aki egyben a kiállítás látványtervezője is. A múlt év őszén egyébként ő dr. Czoma Lászlóval részt vett azon az afrikai utazáson, amely során tíznapos program keretében a Kalahári sivataghoz közeli Ethose-vel, azaz Namíbia nemzeti parkjával ismerkedtek.

– Bár vadászati múzeum néven hozzuk létre ezeket a kiállításokat, de minden eszközzel igyekszünk érvényesíteni azt a szándékot, hogy ne vadászszenvedélyt tükrözzön az, ami itt lesz látható – mondta a múzeumigazgató. – A namíbiai személyes tapasztalatok nagy segítséget nyújtottak ahhoz, hogy az egzotikus környezetek természetközelien, a valóságot élethűen megjelenítve legyenek kibontakoztathatók.

A gyűjtemény a híres Windischgratz-hagyatékból, továbbá a Föld északi részeit megjárt Dózsa György, valamint az Afrika-vadász Hidvégi Béla trófeabüszkeségeinek darabjaiból áll, a már régebbről őrzött trófeák a múzeum építésével együtt készült terv szerinti anyaggyűjtéssel egészülnek ki.

A vadak mint preparátumok igazi állatok, csak éppen nem mozognak. De lesz a múzeumnak egy olyan, több mint félezer négyzetméteres terme is, ahol a látnivalók az eredeti dolgok kicsinyített másai, s úgy jönnek-mennek, hogy elég lesz azt szemmel követni. Ez pedig már a tetőtéri szintben kialakítandó vasúttörténeti modellkiállítás.

Épül már a pálya, amely a civilizáció útjaira viszi a közönséget a vadonból, vonattal. Széles körű nemzetközi szervezőmunka nyomán már összegyűltek a vasútközlekedés történelmi fejlődését megidéző kiállítási darabok: sínek, viaduktok, alagutak, jelzőberendezések, vezérlőrendszerek, állomásépületek, csomóponti pályaudvarok makettjei ezek.

A kiállítás berendezője Egly Tibor, a Modellvasút című lap felelős szerkesztője. Irányításával összesen 1730 méternyi vágányhossz épül. Mintegy 150 vonatszerelvény közlekedik majd ezen, digitális vezérléssel. A valóságidézet tökéletesítéseként a vasútállomásokon zajló élet: az indulás, érkezés, tolatás megszokott hangeffektusai is kísérik a látnivalókat. Az óriás terepasztal nevezetes hazai és nemzetközi vonalak idézője lesz. Keszthely vasútközlekedése abból az időből jelenik meg, amikor a város a Balatonszentgyörggyel összekötő szárnyvonal megépítésével be lett kapcsolva a vasútközlekedésbe. Megjelenik maketten a Baross Gábor utcában ma is álló, annak idején vasútállomási funkciót betöltött ház.

A mindezt magába foglaló impozáns épület a múzeumi kht. által EU-s pályázaton elnyert több mint 800 millió forintnyi ráfordítással készült el, a pilisszentiváni Laki Épületszobrász Zrt. kivitelezésével, kifogástalan minőségben.

A kastélymúzeum trófeatárlata eddig is messze földön híres volt, a történelmi miliő mellett egy különleges attrakcióként tartották számon a turisták. A kiállítás növelte a kastélymúzeum turisztikai kínálatának vonzerejét, s ugyanakkor szélesítette is azt, tágabb érdeklődési kört célozva. Minderre alapozottan került sor arra az újabb lépésre, aminek megtételével immár önálló múzeumi épület hatalmas termeinek látványa idézi meg a földrészeink állatvilágát.

– Mintegy kétszáz állatfajt vonultatunk fel, törekedve arra, hogy a világ nagyvadait a lehető legteljesebb körben mutathassuk be – említette a tartalomról dr. Czoma László, a múzeum igazgatója.

A termekben szakemberek, művészemberek dolgoznak, a budapesti Boros Zoltán ottjártunkkor éppen a falat festette, de nem hétköznapi értelemben: ő festőművész.

– Az egész környezetnek hitelesnek kell lennie – mondta, miközben ecsetje nyomán a sivatag horizontja bontakozott ki. – Ez egy háromdimenziós mesterséges táj lesz, míg a hagyományos festészetben a képek alkotása során az ember két dimenzióban dolgozik – tette hozzá. – Néhány éve vállalok ilyen megbízásokat, a legelső feladatot is itt, a kastélymúzeumtól kaptam: akkor valójában kicsiben már mindazt megfestettem, ami most nagyban vár rám. Érdekes kihívásnak tartom azóta is az ilyen munkát.

Az esztergomi Magyarovics Károly preparátor dermoplasztikai munkái és a falfestmények együtt adják azt a miliőt, amivel a művi környezet megelevenedik.

– A hitelességhez nagyon fontos, de nem elegendő a zoológiai tudás, az állatetológiai és környezeti ismeret, újabb és újabb módszereket kell találni arra, hogy mindezeket kifejezésre is tudjuk juttatni – mondta Magyarovics Károly, aki egyben a kiállítás látványtervezője is. A múlt év őszén egyébként ő dr. Czoma Lászlóval részt vett azon az afrikai utazáson, amely során tíznapos program keretében a Kalahári sivataghoz közeli Ethose-vel, azaz Namíbia nemzeti parkjával ismerkedtek.

– Bár vadászati múzeum néven hozzuk létre ezeket a kiállításokat, de minden eszközzel igyekszünk érvényesíteni azt a szándékot, hogy ne vadászszenvedélyt tükrözzön az, ami itt lesz látható – mondta a múzeumigazgató. – A namíbiai személyes tapasztalatok nagy segítséget nyújtottak ahhoz, hogy az egzotikus környezetek természetközelien, a valóságot élethűen megjelenítve legyenek kibontakoztathatók.

A gyűjtemény a híres Windischgratz-hagyatékból, továbbá a Föld északi részeit megjárt Dózsa György, valamint az Afrika-vadász Hidvégi Béla trófeabüszkeségeinek darabjaiból áll, a már régebbről őrzött trófeák a múzeum építésével együtt készült terv szerinti anyaggyűjtéssel egészülnek ki.

A vadak mint preparátumok igazi állatok, csak éppen nem mozognak. De lesz a múzeumnak egy olyan, több mint félezer négyzetméteres terme is, ahol a látnivalók az eredeti dolgok kicsinyített másai, s úgy jönnek-mennek, hogy elég lesz azt szemmel követni. Ez pedig már a tetőtéri szintben kialakítandó vasúttörténeti modellkiállítás.

Épül már a pálya, amely a civilizáció útjaira viszi a közönséget a vadonból, vonattal. Széles körű nemzetközi szervezőmunka nyomán már összegyűltek a vasútközlekedés történelmi fejlődését megidéző kiállítási darabok: sínek, viaduktok, alagutak, jelzőberendezések, vezérlőrendszerek, állomásépületek, csomóponti pályaudvarok makettjei ezek.

A kiállítás berendezője Egly Tibor, a Modellvasút című lap felelős szerkesztője. Irányításával összesen 1730 méternyi vágányhossz épül. Mintegy 150 vonatszerelvény közlekedik majd ezen, digitális vezérléssel. A valóságidézet tökéletesítéseként a vasútállomásokon zajló élet: az indulás, érkezés, tolatás megszokott hangeffektusai is kísérik a látnivalókat. Az óriás terepasztal nevezetes hazai és nemzetközi vonalak idézője lesz. Keszthely vasútközlekedése abból az időből jelenik meg, amikor a város a Balatonszentgyörggyel összekötő szárnyvonal megépítésével be lett kapcsolva a vasútközlekedésbe. Megjelenik maketten a Baross Gábor utcában ma is álló, annak idején vasútállomási funkciót betöltött ház.

A mindezt magába foglaló impozáns épület a múzeumi kht. által EU-s pályázaton elnyert több mint 800 millió forintnyi ráfordítással készült el, a pilisszentiváni Laki Épületszobrász Zrt. kivitelezésével, kifogástalan minőségben.

A kastélymúzeum trófeatárlata eddig is messze földön híres volt, a történelmi miliő mellett egy különleges attrakcióként tartották számon a turisták. A kiállítás növelte a kastélymúzeum turisztikai kínálatának vonzerejét, s ugyanakkor szélesítette is azt, tágabb érdeklődési kört célozva. Minderre alapozottan került sor arra az újabb lépésre, aminek megtételével immár önálló múzeumi épület hatalmas termeinek látványa idézi meg a földrészeink állatvilágát.

– Mintegy kétszáz állatfajt vonultatunk fel, törekedve arra, hogy a világ nagyvadait a lehető legteljesebb körben mutathassuk be – említette a tartalomról dr. Czoma László, a múzeum igazgatója.

A termekben szakemberek, művészemberek dolgoznak, a budapesti Boros Zoltán ottjártunkkor éppen a falat festette, de nem hétköznapi értelemben: ő festőművész.

– Az egész környezetnek hitelesnek kell lennie – mondta, miközben ecsetje nyomán a sivatag horizontja bontakozott ki. – Ez egy háromdimenziós mesterséges táj lesz, míg a hagyományos festészetben a képek alkotása során az ember két dimenzióban dolgozik – tette hozzá. – Néhány éve vállalok ilyen megbízásokat, a legelső feladatot is itt, a kastélymúzeumtól kaptam: akkor valójában kicsiben már mindazt megfestettem, ami most nagyban vár rám. Érdekes kihívásnak tartom azóta is az ilyen munkát.

Az esztergomi Magyarovics Károly preparátor dermoplasztikai munkái és a falfestmények együtt adják azt a miliőt, amivel a művi környezet megelevenedik.

– A hitelességhez nagyon fontos, de nem elegendő a zoológiai tudás, az állatetológiai és környezeti ismeret, újabb és újabb módszereket kell találni arra, hogy mindezeket kifejezésre is tudjuk juttatni – mondta Magyarovics Károly, aki egyben a kiállítás látványtervezője is. A múlt év őszén egyébként ő dr. Czoma Lászlóval részt vett azon az afrikai utazáson, amely során tíznapos program keretében a Kalahári sivataghoz közeli Ethose-vel, azaz Namíbia nemzeti parkjával ismerkedtek.

– Bár vadászati múzeum néven hozzuk létre ezeket a kiállításokat, de minden eszközzel igyekszünk érvényesíteni azt a szándékot, hogy ne vadászszenvedélyt tükrözzön az, ami itt lesz látható – mondta a múzeumigazgató. – A namíbiai személyes tapasztalatok nagy segítséget nyújtottak ahhoz, hogy az egzotikus környezetek természetközelien, a valóságot élethűen megjelenítve legyenek kibontakoztathatók.

A gyűjtemény a híres Windischgratz-hagyatékból, továbbá a Föld északi részeit megjárt Dózsa György, valamint az Afrika-vadász Hidvégi Béla trófeabüszkeségeinek darabjaiból áll, a már régebbről őrzött trófeák a múzeum építésével együtt készült terv szerinti anyaggyűjtéssel egészülnek ki.

A vadak mint preparátumok igazi állatok, csak éppen nem mozognak. De lesz a múzeumnak egy olyan, több mint félezer négyzetméteres terme is, ahol a látnivalók az eredeti dolgok kicsinyített másai, s úgy jönnek-mennek, hogy elég lesz azt szemmel követni. Ez pedig már a tetőtéri szintben kialakítandó vasúttörténeti modellkiállítás.

Épül már a pálya, amely a civilizáció útjaira viszi a közönséget a vadonból, vonattal. Széles körű nemzetközi szervezőmunka nyomán már összegyűltek a vasútközlekedés történelmi fejlődését megidéző kiállítási darabok: sínek, viaduktok, alagutak, jelzőberendezések, vezérlőrendszerek, állomásépületek, csomóponti pályaudvarok makettjei ezek.

A kiállítás berendezője Egly Tibor, a Modellvasút című lap felelős szerkesztője. Irányításával összesen 1730 méternyi vágányhossz épül. Mintegy 150 vonatszerelvény közlekedik majd ezen, digitális vezérléssel. A valóságidézet tökéletesítéseként a vasútállomásokon zajló élet: az indulás, érkezés, tolatás megszokott hangeffektusai is kísérik a látnivalókat. Az óriás terepasztal nevezetes hazai és nemzetközi vonalak idézője lesz. Keszthely vasútközlekedése abból az időből jelenik meg, amikor a város a Balatonszentgyörggyel összekötő szárnyvonal megépítésével be lett kapcsolva a vasútközlekedésbe. Megjelenik maketten a Baross Gábor utcában ma is álló, annak idején vasútállomási funkciót betöltött ház.

A mindezt magába foglaló impozáns épület a múzeumi kht. által EU-s pályázaton elnyert több mint 800 millió forintnyi ráfordítással készült el, a pilisszentiváni Laki Épületszobrász Zrt. kivitelezésével, kifogástalan minőségben.

– Mintegy kétszáz állatfajt vonultatunk fel, törekedve arra, hogy a világ nagyvadait a lehető legteljesebb körben mutathassuk be – említette a tartalomról dr. Czoma László, a múzeum igazgatója.

A termekben szakemberek, művészemberek dolgoznak, a budapesti Boros Zoltán ottjártunkkor éppen a falat festette, de nem hétköznapi értelemben: ő festőművész.

– Az egész környezetnek hitelesnek kell lennie – mondta, miközben ecsetje nyomán a sivatag horizontja bontakozott ki. – Ez egy háromdimenziós mesterséges táj lesz, míg a hagyományos festészetben a képek alkotása során az ember két dimenzióban dolgozik – tette hozzá. – Néhány éve vállalok ilyen megbízásokat, a legelső feladatot is itt, a kastélymúzeumtól kaptam: akkor valójában kicsiben már mindazt megfestettem, ami most nagyban vár rám. Érdekes kihívásnak tartom azóta is az ilyen munkát.

Az esztergomi Magyarovics Károly preparátor dermoplasztikai munkái és a falfestmények együtt adják azt a miliőt, amivel a művi környezet megelevenedik.

– A hitelességhez nagyon fontos, de nem elegendő a zoológiai tudás, az állatetológiai és környezeti ismeret, újabb és újabb módszereket kell találni arra, hogy mindezeket kifejezésre is tudjuk juttatni – mondta Magyarovics Károly, aki egyben a kiállítás látványtervezője is. A múlt év őszén egyébként ő dr. Czoma Lászlóval részt vett azon az afrikai utazáson, amely során tíznapos program keretében a Kalahári sivataghoz közeli Ethose-vel, azaz Namíbia nemzeti parkjával ismerkedtek.

– Bár vadászati múzeum néven hozzuk létre ezeket a kiállításokat, de minden eszközzel igyekszünk érvényesíteni azt a szándékot, hogy ne vadászszenvedélyt tükrözzön az, ami itt lesz látható – mondta a múzeumigazgató. – A namíbiai személyes tapasztalatok nagy segítséget nyújtottak ahhoz, hogy az egzotikus környezetek természetközelien, a valóságot élethűen megjelenítve legyenek kibontakoztathatók.

A gyűjtemény a híres Windischgratz-hagyatékból, továbbá a Föld északi részeit megjárt Dózsa György, valamint az Afrika-vadász Hidvégi Béla trófeabüszkeségeinek darabjaiból áll, a már régebbről őrzött trófeák a múzeum építésével együtt készült terv szerinti anyaggyűjtéssel egészülnek ki.

A vadak mint preparátumok igazi állatok, csak éppen nem mozognak. De lesz a múzeumnak egy olyan, több mint félezer négyzetméteres terme is, ahol a látnivalók az eredeti dolgok kicsinyített másai, s úgy jönnek-mennek, hogy elég lesz azt szemmel követni. Ez pedig már a tetőtéri szintben kialakítandó vasúttörténeti modellkiállítás.

Épül már a pálya, amely a civilizáció útjaira viszi a közönséget a vadonból, vonattal. Széles körű nemzetközi szervezőmunka nyomán már összegyűltek a vasútközlekedés történelmi fejlődését megidéző kiállítási darabok: sínek, viaduktok, alagutak, jelzőberendezések, vezérlőrendszerek, állomásépületek, csomóponti pályaudvarok makettjei ezek.

A kiállítás berendezője Egly Tibor, a Modellvasút című lap felelős szerkesztője. Irányításával összesen 1730 méternyi vágányhossz épül. Mintegy 150 vonatszerelvény közlekedik majd ezen, digitális vezérléssel. A valóságidézet tökéletesítéseként a vasútállomásokon zajló élet: az indulás, érkezés, tolatás megszokott hangeffektusai is kísérik a látnivalókat. Az óriás terepasztal nevezetes hazai és nemzetközi vonalak idézője lesz. Keszthely vasútközlekedése abból az időből jelenik meg, amikor a város a Balatonszentgyörggyel összekötő szárnyvonal megépítésével be lett kapcsolva a vasútközlekedésbe. Megjelenik maketten a Baross Gábor utcában ma is álló, annak idején vasútállomási funkciót betöltött ház.

A mindezt magába foglaló impozáns épület a múzeumi kht. által EU-s pályázaton elnyert több mint 800 millió forintnyi ráfordítással készült el, a pilisszentiváni Laki Épületszobrász Zrt. kivitelezésével, kifogástalan minőségben.

– Mintegy kétszáz állatfajt vonultatunk fel, törekedve arra, hogy a világ nagyvadait a lehető legteljesebb körben mutathassuk be – említette a tartalomról dr. Czoma László, a múzeum igazgatója.

A termekben szakemberek, művészemberek dolgoznak, a budapesti Boros Zoltán ottjártunkkor éppen a falat festette, de nem hétköznapi értelemben: ő festőművész.

– Az egész környezetnek hitelesnek kell lennie – mondta, miközben ecsetje nyomán a sivatag horizontja bontakozott ki. – Ez egy háromdimenziós mesterséges táj lesz, míg a hagyományos festészetben a képek alkotása során az ember két dimenzióban dolgozik – tette hozzá. – Néhány éve vállalok ilyen megbízásokat, a legelső feladatot is itt, a kastélymúzeumtól kaptam: akkor valójában kicsiben már mindazt megfestettem, ami most nagyban vár rám. Érdekes kihívásnak tartom azóta is az ilyen munkát.

Az esztergomi Magyarovics Károly preparátor dermoplasztikai munkái és a falfestmények együtt adják azt a miliőt, amivel a művi környezet megelevenedik.

– A hitelességhez nagyon fontos, de nem elegendő a zoológiai tudás, az állatetológiai és környezeti ismeret, újabb és újabb módszereket kell találni arra, hogy mindezeket kifejezésre is tudjuk juttatni – mondta Magyarovics Károly, aki egyben a kiállítás látványtervezője is. A múlt év őszén egyébként ő dr. Czoma Lászlóval részt vett azon az afrikai utazáson, amely során tíznapos program keretében a Kalahári sivataghoz közeli Ethose-vel, azaz Namíbia nemzeti parkjával ismerkedtek.

– Bár vadászati múzeum néven hozzuk létre ezeket a kiállításokat, de minden eszközzel igyekszünk érvényesíteni azt a szándékot, hogy ne vadászszenvedélyt tükrözzön az, ami itt lesz látható – mondta a múzeumigazgató. – A namíbiai személyes tapasztalatok nagy segítséget nyújtottak ahhoz, hogy az egzotikus környezetek természetközelien, a valóságot élethűen megjelenítve legyenek kibontakoztathatók.

A gyűjtemény a híres Windischgratz-hagyatékból, továbbá a Föld északi részeit megjárt Dózsa György, valamint az Afrika-vadász Hidvégi Béla trófeabüszkeségeinek darabjaiból áll, a már régebbről őrzött trófeák a múzeum építésével együtt készült terv szerinti anyaggyűjtéssel egészülnek ki.

A vadak mint preparátumok igazi állatok, csak éppen nem mozognak. De lesz a múzeumnak egy olyan, több mint félezer négyzetméteres terme is, ahol a látnivalók az eredeti dolgok kicsinyített másai, s úgy jönnek-mennek, hogy elég lesz azt szemmel követni. Ez pedig már a tetőtéri szintben kialakítandó vasúttörténeti modellkiállítás.

Épül már a pálya, amely a civilizáció útjaira viszi a közönséget a vadonból, vonattal. Széles körű nemzetközi szervezőmunka nyomán már összegyűltek a vasútközlekedés történelmi fejlődését megidéző kiállítási darabok: sínek, viaduktok, alagutak, jelzőberendezések, vezérlőrendszerek, állomásépületek, csomóponti pályaudvarok makettjei ezek.

A kiállítás berendezője Egly Tibor, a Modellvasút című lap felelős szerkesztője. Irányításával összesen 1730 méternyi vágányhossz épül. Mintegy 150 vonatszerelvény közlekedik majd ezen, digitális vezérléssel. A valóságidézet tökéletesítéseként a vasútállomásokon zajló élet: az indulás, érkezés, tolatás megszokott hangeffektusai is kísérik a látnivalókat. Az óriás terepasztal nevezetes hazai és nemzetközi vonalak idézője lesz. Keszthely vasútközlekedése abból az időből jelenik meg, amikor a város a Balatonszentgyörggyel összekötő szárnyvonal megépítésével be lett kapcsolva a vasútközlekedésbe. Megjelenik maketten a Baross Gábor utcában ma is álló, annak idején vasútállomási funkciót betöltött ház.

A mindezt magába foglaló impozáns épület a múzeumi kht. által EU-s pályázaton elnyert több mint 800 millió forintnyi ráfordítással készült el, a pilisszentiváni Laki Épületszobrász Zrt. kivitelezésével, kifogástalan minőségben.

A termekben szakemberek, művészemberek dolgoznak, a budapesti Boros Zoltán ottjártunkkor éppen a falat festette, de nem hétköznapi értelemben: ő festőművész.

– Az egész környezetnek hitelesnek kell lennie – mondta, miközben ecsetje nyomán a sivatag horizontja bontakozott ki. – Ez egy háromdimenziós mesterséges táj lesz, míg a hagyományos festészetben a képek alkotása során az ember két dimenzióban dolgozik – tette hozzá. – Néhány éve vállalok ilyen megbízásokat, a legelső feladatot is itt, a kastélymúzeumtól kaptam: akkor valójában kicsiben már mindazt megfestettem, ami most nagyban vár rám. Érdekes kihívásnak tartom azóta is az ilyen munkát.

Az esztergomi Magyarovics Károly preparátor dermoplasztikai munkái és a falfestmények együtt adják azt a miliőt, amivel a művi környezet megelevenedik.

– A hitelességhez nagyon fontos, de nem elegendő a zoológiai tudás, az állatetológiai és környezeti ismeret, újabb és újabb módszereket kell találni arra, hogy mindezeket kifejezésre is tudjuk juttatni – mondta Magyarovics Károly, aki egyben a kiállítás látványtervezője is. A múlt év őszén egyébként ő dr. Czoma Lászlóval részt vett azon az afrikai utazáson, amely során tíznapos program keretében a Kalahári sivataghoz közeli Ethose-vel, azaz Namíbia nemzeti parkjával ismerkedtek.

– Bár vadászati múzeum néven hozzuk létre ezeket a kiállításokat, de minden eszközzel igyekszünk érvényesíteni azt a szándékot, hogy ne vadászszenvedélyt tükrözzön az, ami itt lesz látható – mondta a múzeumigazgató. – A namíbiai személyes tapasztalatok nagy segítséget nyújtottak ahhoz, hogy az egzotikus környezetek természetközelien, a valóságot élethűen megjelenítve legyenek kibontakoztathatók.

A gyűjtemény a híres Windischgratz-hagyatékból, továbbá a Föld északi részeit megjárt Dózsa György, valamint az Afrika-vadász Hidvégi Béla trófeabüszkeségeinek darabjaiból áll, a már régebbről őrzött trófeák a múzeum építésével együtt készült terv szerinti anyaggyűjtéssel egészülnek ki.

A vadak mint preparátumok igazi állatok, csak éppen nem mozognak. De lesz a múzeumnak egy olyan, több mint félezer négyzetméteres terme is, ahol a látnivalók az eredeti dolgok kicsinyített másai, s úgy jönnek-mennek, hogy elég lesz azt szemmel követni. Ez pedig már a tetőtéri szintben kialakítandó vasúttörténeti modellkiállítás.

Épül már a pálya, amely a civilizáció útjaira viszi a közönséget a vadonból, vonattal. Széles körű nemzetközi szervezőmunka nyomán már összegyűltek a vasútközlekedés történelmi fejlődését megidéző kiállítási darabok: sínek, viaduktok, alagutak, jelzőberendezések, vezérlőrendszerek, állomásépületek, csomóponti pályaudvarok makettjei ezek.

A kiállítás berendezője Egly Tibor, a Modellvasút című lap felelős szerkesztője. Irányításával összesen 1730 méternyi vágányhossz épül. Mintegy 150 vonatszerelvény közlekedik majd ezen, digitális vezérléssel. A valóságidézet tökéletesítéseként a vasútállomásokon zajló élet: az indulás, érkezés, tolatás megszokott hangeffektusai is kísérik a látnivalókat. Az óriás terepasztal nevezetes hazai és nemzetközi vonalak idézője lesz. Keszthely vasútközlekedése abból az időből jelenik meg, amikor a város a Balatonszentgyörggyel összekötő szárnyvonal megépítésével be lett kapcsolva a vasútközlekedésbe. Megjelenik maketten a Baross Gábor utcában ma is álló, annak idején vasútállomási funkciót betöltött ház.

A mindezt magába foglaló impozáns épület a múzeumi kht. által EU-s pályázaton elnyert több mint 800 millió forintnyi ráfordítással készült el, a pilisszentiváni Laki Épületszobrász Zrt. kivitelezésével, kifogástalan minőségben.

A termekben szakemberek, művészemberek dolgoznak, a budapesti Boros Zoltán ottjártunkkor éppen a falat festette, de nem hétköznapi értelemben: ő festőművész.

– Az egész környezetnek hitelesnek kell lennie – mondta, miközben ecsetje nyomán a sivatag horizontja bontakozott ki. – Ez egy háromdimenziós mesterséges táj lesz, míg a hagyományos festészetben a képek alkotása során az ember két dimenzióban dolgozik – tette hozzá. – Néhány éve vállalok ilyen megbízásokat, a legelső feladatot is itt, a kastélymúzeumtól kaptam: akkor valójában kicsiben már mindazt megfestettem, ami most nagyban vár rám. Érdekes kihívásnak tartom azóta is az ilyen munkát.

Az esztergomi Magyarovics Károly preparátor dermoplasztikai munkái és a falfestmények együtt adják azt a miliőt, amivel a művi környezet megelevenedik.

– A hitelességhez nagyon fontos, de nem elegendő a zoológiai tudás, az állatetológiai és környezeti ismeret, újabb és újabb módszereket kell találni arra, hogy mindezeket kifejezésre is tudjuk juttatni – mondta Magyarovics Károly, aki egyben a kiállítás látványtervezője is. A múlt év őszén egyébként ő dr. Czoma Lászlóval részt vett azon az afrikai utazáson, amely során tíznapos program keretében a Kalahári sivataghoz közeli Ethose-vel, azaz Namíbia nemzeti parkjával ismerkedtek.

– Bár vadászati múzeum néven hozzuk létre ezeket a kiállításokat, de minden eszközzel igyekszünk érvényesíteni azt a szándékot, hogy ne vadászszenvedélyt tükrözzön az, ami itt lesz látható – mondta a múzeumigazgató. – A namíbiai személyes tapasztalatok nagy segítséget nyújtottak ahhoz, hogy az egzotikus környezetek természetközelien, a valóságot élethűen megjelenítve legyenek kibontakoztathatók.

A gyűjtemény a híres Windischgratz-hagyatékból, továbbá a Föld északi részeit megjárt Dózsa György, valamint az Afrika-vadász Hidvégi Béla trófeabüszkeségeinek darabjaiból áll, a már régebbről őrzött trófeák a múzeum építésével együtt készült terv szerinti anyaggyűjtéssel egészülnek ki.

A vadak mint preparátumok igazi állatok, csak éppen nem mozognak. De lesz a múzeumnak egy olyan, több mint félezer négyzetméteres terme is, ahol a látnivalók az eredeti dolgok kicsinyített másai, s úgy jönnek-mennek, hogy elég lesz azt szemmel követni. Ez pedig már a tetőtéri szintben kialakítandó vasúttörténeti modellkiállítás.

Épül már a pálya, amely a civilizáció útjaira viszi a közönséget a vadonból, vonattal. Széles körű nemzetközi szervezőmunka nyomán már összegyűltek a vasútközlekedés történelmi fejlődését megidéző kiállítási darabok: sínek, viaduktok, alagutak, jelzőberendezések, vezérlőrendszerek, állomásépületek, csomóponti pályaudvarok makettjei ezek.

A kiállítás berendezője Egly Tibor, a Modellvasút című lap felelős szerkesztője. Irányításával összesen 1730 méternyi vágányhossz épül. Mintegy 150 vonatszerelvény közlekedik majd ezen, digitális vezérléssel. A valóságidézet tökéletesítéseként a vasútállomásokon zajló élet: az indulás, érkezés, tolatás megszokott hangeffektusai is kísérik a látnivalókat. Az óriás terepasztal nevezetes hazai és nemzetközi vonalak idézője lesz. Keszthely vasútközlekedése abból az időből jelenik meg, amikor a város a Balatonszentgyörggyel összekötő szárnyvonal megépítésével be lett kapcsolva a vasútközlekedésbe. Megjelenik maketten a Baross Gábor utcában ma is álló, annak idején vasútállomási funkciót betöltött ház.

A mindezt magába foglaló impozáns épület a múzeumi kht. által EU-s pályázaton elnyert több mint 800 millió forintnyi ráfordítással készült el, a pilisszentiváni Laki Épületszobrász Zrt. kivitelezésével, kifogástalan minőségben.

– Az egész környezetnek hitelesnek kell lennie – mondta, miközben ecsetje nyomán a sivatag horizontja bontakozott ki. – Ez egy háromdimenziós mesterséges táj lesz, míg a hagyományos festészetben a képek alkotása során az ember két dimenzióban dolgozik – tette hozzá. – Néhány éve vállalok ilyen megbízásokat, a legelső feladatot is itt, a kastélymúzeumtól kaptam: akkor valójában kicsiben már mindazt megfestettem, ami most nagyban vár rám. Érdekes kihívásnak tartom azóta is az ilyen munkát.

Az esztergomi Magyarovics Károly preparátor dermoplasztikai munkái és a falfestmények együtt adják azt a miliőt, amivel a művi környezet megelevenedik.

– A hitelességhez nagyon fontos, de nem elegendő a zoológiai tudás, az állatetológiai és környezeti ismeret, újabb és újabb módszereket kell találni arra, hogy mindezeket kifejezésre is tudjuk juttatni – mondta Magyarovics Károly, aki egyben a kiállítás látványtervezője is. A múlt év őszén egyébként ő dr. Czoma Lászlóval részt vett azon az afrikai utazáson, amely során tíznapos program keretében a Kalahári sivataghoz közeli Ethose-vel, azaz Namíbia nemzeti parkjával ismerkedtek.

– Bár vadászati múzeum néven hozzuk létre ezeket a kiállításokat, de minden eszközzel igyekszünk érvényesíteni azt a szándékot, hogy ne vadászszenvedélyt tükrözzön az, ami itt lesz látható – mondta a múzeumigazgató. – A namíbiai személyes tapasztalatok nagy segítséget nyújtottak ahhoz, hogy az egzotikus környezetek természetközelien, a valóságot élethűen megjelenítve legyenek kibontakoztathatók.

A gyűjtemény a híres Windischgratz-hagyatékból, továbbá a Föld északi részeit megjárt Dózsa György, valamint az Afrika-vadász Hidvégi Béla trófeabüszkeségeinek darabjaiból áll, a már régebbről őrzött trófeák a múzeum építésével együtt készült terv szerinti anyaggyűjtéssel egészülnek ki.

A vadak mint preparátumok igazi állatok, csak éppen nem mozognak. De lesz a múzeumnak egy olyan, több mint félezer négyzetméteres terme is, ahol a látnivalók az eredeti dolgok kicsinyített másai, s úgy jönnek-mennek, hogy elég lesz azt szemmel követni. Ez pedig már a tetőtéri szintben kialakítandó vasúttörténeti modellkiállítás.

Épül már a pálya, amely a civilizáció útjaira viszi a közönséget a vadonból, vonattal. Széles körű nemzetközi szervezőmunka nyomán már összegyűltek a vasútközlekedés történelmi fejlődését megidéző kiállítási darabok: sínek, viaduktok, alagutak, jelzőberendezések, vezérlőrendszerek, állomásépületek, csomóponti pályaudvarok makettjei ezek.

A kiállítás berendezője Egly Tibor, a Modellvasút című lap felelős szerkesztője. Irányításával összesen 1730 méternyi vágányhossz épül. Mintegy 150 vonatszerelvény közlekedik majd ezen, digitális vezérléssel. A valóságidézet tökéletesítéseként a vasútállomásokon zajló élet: az indulás, érkezés, tolatás megszokott hangeffektusai is kísérik a látnivalókat. Az óriás terepasztal nevezetes hazai és nemzetközi vonalak idézője lesz. Keszthely vasútközlekedése abból az időből jelenik meg, amikor a város a Balatonszentgyörggyel összekötő szárnyvonal megépítésével be lett kapcsolva a vasútközlekedésbe. Megjelenik maketten a Baross Gábor utcában ma is álló, annak idején vasútállomási funkciót betöltött ház.

A mindezt magába foglaló impozáns épület a múzeumi kht. által EU-s pályázaton elnyert több mint 800 millió forintnyi ráfordítással készült el, a pilisszentiváni Laki Épületszobrász Zrt. kivitelezésével, kifogástalan minőségben.

– Az egész környezetnek hitelesnek kell lennie – mondta, miközben ecsetje nyomán a sivatag horizontja bontakozott ki. – Ez egy háromdimenziós mesterséges táj lesz, míg a hagyományos festészetben a képek alkotása során az ember két dimenzióban dolgozik – tette hozzá. – Néhány éve vállalok ilyen megbízásokat, a legelső feladatot is itt, a kastélymúzeumtól kaptam: akkor valójában kicsiben már mindazt megfestettem, ami most nagyban vár rám. Érdekes kihívásnak tartom azóta is az ilyen munkát.

Az esztergomi Magyarovics Károly preparátor dermoplasztikai munkái és a falfestmények együtt adják azt a miliőt, amivel a művi környezet megelevenedik.

– A hitelességhez nagyon fontos, de nem elegendő a zoológiai tudás, az állatetológiai és környezeti ismeret, újabb és újabb módszereket kell találni arra, hogy mindezeket kifejezésre is tudjuk juttatni – mondta Magyarovics Károly, aki egyben a kiállítás látványtervezője is. A múlt év őszén egyébként ő dr. Czoma Lászlóval részt vett azon az afrikai utazáson, amely során tíznapos program keretében a Kalahári sivataghoz közeli Ethose-vel, azaz Namíbia nemzeti parkjával ismerkedtek.

– Bár vadászati múzeum néven hozzuk létre ezeket a kiállításokat, de minden eszközzel igyekszünk érvényesíteni azt a szándékot, hogy ne vadászszenvedélyt tükrözzön az, ami itt lesz látható – mondta a múzeumigazgató. – A namíbiai személyes tapasztalatok nagy segítséget nyújtottak ahhoz, hogy az egzotikus környezetek természetközelien, a valóságot élethűen megjelenítve legyenek kibontakoztathatók.

A gyűjtemény a híres Windischgratz-hagyatékból, továbbá a Föld északi részeit megjárt Dózsa György, valamint az Afrika-vadász Hidvégi Béla trófeabüszkeségeinek darabjaiból áll, a már régebbről őrzött trófeák a múzeum építésével együtt készült terv szerinti anyaggyűjtéssel egészülnek ki.

A vadak mint preparátumok igazi állatok, csak éppen nem mozognak. De lesz a múzeumnak egy olyan, több mint félezer négyzetméteres terme is, ahol a látnivalók az eredeti dolgok kicsinyített másai, s úgy jönnek-mennek, hogy elég lesz azt szemmel követni. Ez pedig már a tetőtéri szintben kialakítandó vasúttörténeti modellkiállítás.

Épül már a pálya, amely a civilizáció útjaira viszi a közönséget a vadonból, vonattal. Széles körű nemzetközi szervezőmunka nyomán már összegyűltek a vasútközlekedés történelmi fejlődését megidéző kiállítási darabok: sínek, viaduktok, alagutak, jelzőberendezések, vezérlőrendszerek, állomásépületek, csomóponti pályaudvarok makettjei ezek.

A kiállítás berendezője Egly Tibor, a Modellvasút című lap felelős szerkesztője. Irányításával összesen 1730 méternyi vágányhossz épül. Mintegy 150 vonatszerelvény közlekedik majd ezen, digitális vezérléssel. A valóságidézet tökéletesítéseként a vasútállomásokon zajló élet: az indulás, érkezés, tolatás megszokott hangeffektusai is kísérik a látnivalókat. Az óriás terepasztal nevezetes hazai és nemzetközi vonalak idézője lesz. Keszthely vasútközlekedése abból az időből jelenik meg, amikor a város a Balatonszentgyörggyel összekötő szárnyvonal megépítésével be lett kapcsolva a vasútközlekedésbe. Megjelenik maketten a Baross Gábor utcában ma is álló, annak idején vasútállomási funkciót betöltött ház.

A mindezt magába foglaló impozáns épület a múzeumi kht. által EU-s pályázaton elnyert több mint 800 millió forintnyi ráfordítással készült el, a pilisszentiváni Laki Épületszobrász Zrt. kivitelezésével, kifogástalan minőségben.

Az esztergomi Magyarovics Károly preparátor dermoplasztikai munkái és a falfestmények együtt adják azt a miliőt, amivel a művi környezet megelevenedik.

– A hitelességhez nagyon fontos, de nem elegendő a zoológiai tudás, az állatetológiai és környezeti ismeret, újabb és újabb módszereket kell találni arra, hogy mindezeket kifejezésre is tudjuk juttatni – mondta Magyarovics Károly, aki egyben a kiállítás látványtervezője is. A múlt év őszén egyébként ő dr. Czoma Lászlóval részt vett azon az afrikai utazáson, amely során tíznapos program keretében a Kalahári sivataghoz közeli Ethose-vel, azaz Namíbia nemzeti parkjával ismerkedtek.

– Bár vadászati múzeum néven hozzuk létre ezeket a kiállításokat, de minden eszközzel igyekszünk érvényesíteni azt a szándékot, hogy ne vadászszenvedélyt tükrözzön az, ami itt lesz látható – mondta a múzeumigazgató. – A namíbiai személyes tapasztalatok nagy segítséget nyújtottak ahhoz, hogy az egzotikus környezetek természetközelien, a valóságot élethűen megjelenítve legyenek kibontakoztathatók.

A gyűjtemény a híres Windischgratz-hagyatékból, továbbá a Föld északi részeit megjárt Dózsa György, valamint az Afrika-vadász Hidvégi Béla trófeabüszkeségeinek darabjaiból áll, a már régebbről őrzött trófeák a múzeum építésével együtt készült terv szerinti anyaggyűjtéssel egészülnek ki.

A vadak mint preparátumok igazi állatok, csak éppen nem mozognak. De lesz a múzeumnak egy olyan, több mint félezer négyzetméteres terme is, ahol a látnivalók az eredeti dolgok kicsinyített másai, s úgy jönnek-mennek, hogy elég lesz azt szemmel követni. Ez pedig már a tetőtéri szintben kialakítandó vasúttörténeti modellkiállítás.

Épül már a pálya, amely a civilizáció útjaira viszi a közönséget a vadonból, vonattal. Széles körű nemzetközi szervezőmunka nyomán már összegyűltek a vasútközlekedés történelmi fejlődését megidéző kiállítási darabok: sínek, viaduktok, alagutak, jelzőberendezések, vezérlőrendszerek, állomásépületek, csomóponti pályaudvarok makettjei ezek.

A kiállítás berendezője Egly Tibor, a Modellvasút című lap felelős szerkesztője. Irányításával összesen 1730 méternyi vágányhossz épül. Mintegy 150 vonatszerelvény közlekedik majd ezen, digitális vezérléssel. A valóságidézet tökéletesítéseként a vasútállomásokon zajló élet: az indulás, érkezés, tolatás megszokott hangeffektusai is kísérik a látnivalókat. Az óriás terepasztal nevezetes hazai és nemzetközi vonalak idézője lesz. Keszthely vasútközlekedése abból az időből jelenik meg, amikor a város a Balatonszentgyörggyel összekötő szárnyvonal megépítésével be lett kapcsolva a vasútközlekedésbe. Megjelenik maketten a Baross Gábor utcában ma is álló, annak idején vasútállomási funkciót betöltött ház.

A mindezt magába foglaló impozáns épület a múzeumi kht. által EU-s pályázaton elnyert több mint 800 millió forintnyi ráfordítással készült el, a pilisszentiváni Laki Épületszobrász Zrt. kivitelezésével, kifogástalan minőségben.

Az esztergomi Magyarovics Károly preparátor dermoplasztikai munkái és a falfestmények együtt adják azt a miliőt, amivel a művi környezet megelevenedik.

– A hitelességhez nagyon fontos, de nem elegendő a zoológiai tudás, az állatetológiai és környezeti ismeret, újabb és újabb módszereket kell találni arra, hogy mindezeket kifejezésre is tudjuk juttatni – mondta Magyarovics Károly, aki egyben a kiállítás látványtervezője is. A múlt év őszén egyébként ő dr. Czoma Lászlóval részt vett azon az afrikai utazáson, amely során tíznapos program keretében a Kalahári sivataghoz közeli Ethose-vel, azaz Namíbia nemzeti parkjával ismerkedtek.

– Bár vadászati múzeum néven hozzuk létre ezeket a kiállításokat, de minden eszközzel igyekszünk érvényesíteni azt a szándékot, hogy ne vadászszenvedélyt tükrözzön az, ami itt lesz látható – mondta a múzeumigazgató. – A namíbiai személyes tapasztalatok nagy segítséget nyújtottak ahhoz, hogy az egzotikus környezetek természetközelien, a valóságot élethűen megjelenítve legyenek kibontakoztathatók.

A gyűjtemény a híres Windischgratz-hagyatékból, továbbá a Föld északi részeit megjárt Dózsa György, valamint az Afrika-vadász Hidvégi Béla trófeabüszkeségeinek darabjaiból áll, a már régebbről őrzött trófeák a múzeum építésével együtt készült terv szerinti anyaggyűjtéssel egészülnek ki.

A vadak mint preparátumok igazi állatok, csak éppen nem mozognak. De lesz a múzeumnak egy olyan, több mint félezer négyzetméteres terme is, ahol a látnivalók az eredeti dolgok kicsinyített másai, s úgy jönnek-mennek, hogy elég lesz azt szemmel követni. Ez pedig már a tetőtéri szintben kialakítandó vasúttörténeti modellkiállítás.

Épül már a pálya, amely a civilizáció útjaira viszi a közönséget a vadonból, vonattal. Széles körű nemzetközi szervezőmunka nyomán már összegyűltek a vasútközlekedés történelmi fejlődését megidéző kiállítási darabok: sínek, viaduktok, alagutak, jelzőberendezések, vezérlőrendszerek, állomásépületek, csomóponti pályaudvarok makettjei ezek.

A kiállítás berendezője Egly Tibor, a Modellvasút című lap felelős szerkesztője. Irányításával összesen 1730 méternyi vágányhossz épül. Mintegy 150 vonatszerelvény közlekedik majd ezen, digitális vezérléssel. A valóságidézet tökéletesítéseként a vasútállomásokon zajló élet: az indulás, érkezés, tolatás megszokott hangeffektusai is kísérik a látnivalókat. Az óriás terepasztal nevezetes hazai és nemzetközi vonalak idézője lesz. Keszthely vasútközlekedése abból az időből jelenik meg, amikor a város a Balatonszentgyörggyel összekötő szárnyvonal megépítésével be lett kapcsolva a vasútközlekedésbe. Megjelenik maketten a Baross Gábor utcában ma is álló, annak idején vasútállomási funkciót betöltött ház.

A mindezt magába foglaló impozáns épület a múzeumi kht. által EU-s pályázaton elnyert több mint 800 millió forintnyi ráfordítással készült el, a pilisszentiváni Laki Épületszobrász Zrt. kivitelezésével, kifogástalan minőségben.

– A hitelességhez nagyon fontos, de nem elegendő a zoológiai tudás, az állatetológiai és környezeti ismeret, újabb és újabb módszereket kell találni arra, hogy mindezeket kifejezésre is tudjuk juttatni – mondta Magyarovics Károly, aki egyben a kiállítás látványtervezője is. A múlt év őszén egyébként ő dr. Czoma Lászlóval részt vett azon az afrikai utazáson, amely során tíznapos program keretében a Kalahári sivataghoz közeli Ethose-vel, azaz Namíbia nemzeti parkjával ismerkedtek.

– Bár vadászati múzeum néven hozzuk létre ezeket a kiállításokat, de minden eszközzel igyekszünk érvényesíteni azt a szándékot, hogy ne vadászszenvedélyt tükrözzön az, ami itt lesz látható – mondta a múzeumigazgató. – A namíbiai személyes tapasztalatok nagy segítséget nyújtottak ahhoz, hogy az egzotikus környezetek természetközelien, a valóságot élethűen megjelenítve legyenek kibontakoztathatók.

A gyűjtemény a híres Windischgratz-hagyatékból, továbbá a Föld északi részeit megjárt Dózsa György, valamint az Afrika-vadász Hidvégi Béla trófeabüszkeségeinek darabjaiból áll, a már régebbről őrzött trófeák a múzeum építésével együtt készült terv szerinti anyaggyűjtéssel egészülnek ki.

A vadak mint preparátumok igazi állatok, csak éppen nem mozognak. De lesz a múzeumnak egy olyan, több mint félezer négyzetméteres terme is, ahol a látnivalók az eredeti dolgok kicsinyített másai, s úgy jönnek-mennek, hogy elég lesz azt szemmel követni. Ez pedig már a tetőtéri szintben kialakítandó vasúttörténeti modellkiállítás.

Épül már a pálya, amely a civilizáció útjaira viszi a közönséget a vadonból, vonattal. Széles körű nemzetközi szervezőmunka nyomán már összegyűltek a vasútközlekedés történelmi fejlődését megidéző kiállítási darabok: sínek, viaduktok, alagutak, jelzőberendezések, vezérlőrendszerek, állomásépületek, csomóponti pályaudvarok makettjei ezek.

A kiállítás berendezője Egly Tibor, a Modellvasút című lap felelős szerkesztője. Irányításával összesen 1730 méternyi vágányhossz épül. Mintegy 150 vonatszerelvény közlekedik majd ezen, digitális vezérléssel. A valóságidézet tökéletesítéseként a vasútállomásokon zajló élet: az indulás, érkezés, tolatás megszokott hangeffektusai is kísérik a látnivalókat. Az óriás terepasztal nevezetes hazai és nemzetközi vonalak idézője lesz. Keszthely vasútközlekedése abból az időből jelenik meg, amikor a város a Balatonszentgyörggyel összekötő szárnyvonal megépítésével be lett kapcsolva a vasútközlekedésbe. Megjelenik maketten a Baross Gábor utcában ma is álló, annak idején vasútállomási funkciót betöltött ház.

A mindezt magába foglaló impozáns épület a múzeumi kht. által EU-s pályázaton elnyert több mint 800 millió forintnyi ráfordítással készült el, a pilisszentiváni Laki Épületszobrász Zrt. kivitelezésével, kifogástalan minőségben.

– A hitelességhez nagyon fontos, de nem elegendő a zoológiai tudás, az állatetológiai és környezeti ismeret, újabb és újabb módszereket kell találni arra, hogy mindezeket kifejezésre is tudjuk juttatni – mondta Magyarovics Károly, aki egyben a kiállítás látványtervezője is. A múlt év őszén egyébként ő dr. Czoma Lászlóval részt vett azon az afrikai utazáson, amely során tíznapos program keretében a Kalahári sivataghoz közeli Ethose-vel, azaz Namíbia nemzeti parkjával ismerkedtek.

– Bár vadászati múzeum néven hozzuk létre ezeket a kiállításokat, de minden eszközzel igyekszünk érvényesíteni azt a szándékot, hogy ne vadászszenvedélyt tükrözzön az, ami itt lesz látható – mondta a múzeumigazgató. – A namíbiai személyes tapasztalatok nagy segítséget nyújtottak ahhoz, hogy az egzotikus környezetek természetközelien, a valóságot élethűen megjelenítve legyenek kibontakoztathatók.

A gyűjtemény a híres Windischgratz-hagyatékból, továbbá a Föld északi részeit megjárt Dózsa György, valamint az Afrika-vadász Hidvégi Béla trófeabüszkeségeinek darabjaiból áll, a már régebbről őrzött trófeák a múzeum építésével együtt készült terv szerinti anyaggyűjtéssel egészülnek ki.

A vadak mint preparátumok igazi állatok, csak éppen nem mozognak. De lesz a múzeumnak egy olyan, több mint félezer négyzetméteres terme is, ahol a látnivalók az eredeti dolgok kicsinyített másai, s úgy jönnek-mennek, hogy elég lesz azt szemmel követni. Ez pedig már a tetőtéri szintben kialakítandó vasúttörténeti modellkiállítás.

Épül már a pálya, amely a civilizáció útjaira viszi a közönséget a vadonból, vonattal. Széles körű nemzetközi szervezőmunka nyomán már összegyűltek a vasútközlekedés történelmi fejlődését megidéző kiállítási darabok: sínek, viaduktok, alagutak, jelzőberendezések, vezérlőrendszerek, állomásépületek, csomóponti pályaudvarok makettjei ezek.

A kiállítás berendezője Egly Tibor, a Modellvasút című lap felelős szerkesztője. Irányításával összesen 1730 méternyi vágányhossz épül. Mintegy 150 vonatszerelvény közlekedik majd ezen, digitális vezérléssel. A valóságidézet tökéletesítéseként a vasútállomásokon zajló élet: az indulás, érkezés, tolatás megszokott hangeffektusai is kísérik a látnivalókat. Az óriás terepasztal nevezetes hazai és nemzetközi vonalak idézője lesz. Keszthely vasútközlekedése abból az időből jelenik meg, amikor a város a Balatonszentgyörggyel összekötő szárnyvonal megépítésével be lett kapcsolva a vasútközlekedésbe. Megjelenik maketten a Baross Gábor utcában ma is álló, annak idején vasútállomási funkciót betöltött ház.

A mindezt magába foglaló impozáns épület a múzeumi kht. által EU-s pályázaton elnyert több mint 800 millió forintnyi ráfordítással készült el, a pilisszentiváni Laki Épületszobrász Zrt. kivitelezésével, kifogástalan minőségben.

– Bár vadászati múzeum néven hozzuk létre ezeket a kiállításokat, de minden eszközzel igyekszünk érvényesíteni azt a szándékot, hogy ne vadászszenvedélyt tükrözzön az, ami itt lesz látható – mondta a múzeumigazgató. – A namíbiai személyes tapasztalatok nagy segítséget nyújtottak ahhoz, hogy az egzotikus környezetek természetközelien, a valóságot élethűen megjelenítve legyenek kibontakoztathatók.

A gyűjtemény a híres Windischgratz-hagyatékból, továbbá a Föld északi részeit megjárt Dózsa György, valamint az Afrika-vadász Hidvégi Béla trófeabüszkeségeinek darabjaiból áll, a már régebbről őrzött trófeák a múzeum építésével együtt készült terv szerinti anyaggyűjtéssel egészülnek ki.

A vadak mint preparátumok igazi állatok, csak éppen nem mozognak. De lesz a múzeumnak egy olyan, több mint félezer négyzetméteres terme is, ahol a látnivalók az eredeti dolgok kicsinyített másai, s úgy jönnek-mennek, hogy elég lesz azt szemmel követni. Ez pedig már a tetőtéri szintben kialakítandó vasúttörténeti modellkiállítás.

Épül már a pálya, amely a civilizáció útjaira viszi a közönséget a vadonból, vonattal. Széles körű nemzetközi szervezőmunka nyomán már összegyűltek a vasútközlekedés történelmi fejlődését megidéző kiállítási darabok: sínek, viaduktok, alagutak, jelzőberendezések, vezérlőrendszerek, állomásépületek, csomóponti pályaudvarok makettjei ezek.

A kiállítás berendezője Egly Tibor, a Modellvasút című lap felelős szerkesztője. Irányításával összesen 1730 méternyi vágányhossz épül. Mintegy 150 vonatszerelvény közlekedik majd ezen, digitális vezérléssel. A valóságidézet tökéletesítéseként a vasútállomásokon zajló élet: az indulás, érkezés, tolatás megszokott hangeffektusai is kísérik a látnivalókat. Az óriás terepasztal nevezetes hazai és nemzetközi vonalak idézője lesz. Keszthely vasútközlekedése abból az időből jelenik meg, amikor a város a Balatonszentgyörggyel összekötő szárnyvonal megépítésével be lett kapcsolva a vasútközlekedésbe. Megjelenik maketten a Baross Gábor utcában ma is álló, annak idején vasútállomási funkciót betöltött ház.

A mindezt magába foglaló impozáns épület a múzeumi kht. által EU-s pályázaton elnyert több mint 800 millió forintnyi ráfordítással készült el, a pilisszentiváni Laki Épületszobrász Zrt. kivitelezésével, kifogástalan minőségben.

– Bár vadászati múzeum néven hozzuk létre ezeket a kiállításokat, de minden eszközzel igyekszünk érvényesíteni azt a szándékot, hogy ne vadászszenvedélyt tükrözzön az, ami itt lesz látható – mondta a múzeumigazgató. – A namíbiai személyes tapasztalatok nagy segítséget nyújtottak ahhoz, hogy az egzotikus környezetek természetközelien, a valóságot élethűen megjelenítve legyenek kibontakoztathatók.

A gyűjtemény a híres Windischgratz-hagyatékból, továbbá a Föld északi részeit megjárt Dózsa György, valamint az Afrika-vadász Hidvégi Béla trófeabüszkeségeinek darabjaiból áll, a már régebbről őrzött trófeák a múzeum építésével együtt készült terv szerinti anyaggyűjtéssel egészülnek ki.

A vadak mint preparátumok igazi állatok, csak éppen nem mozognak. De lesz a múzeumnak egy olyan, több mint félezer négyzetméteres terme is, ahol a látnivalók az eredeti dolgok kicsinyített másai, s úgy jönnek-mennek, hogy elég lesz azt szemmel követni. Ez pedig már a tetőtéri szintben kialakítandó vasúttörténeti modellkiállítás.

Épül már a pálya, amely a civilizáció útjaira viszi a közönséget a vadonból, vonattal. Széles körű nemzetközi szervezőmunka nyomán már összegyűltek a vasútközlekedés történelmi fejlődését megidéző kiállítási darabok: sínek, viaduktok, alagutak, jelzőberendezések, vezérlőrendszerek, állomásépületek, csomóponti pályaudvarok makettjei ezek.

A kiállítás berendezője Egly Tibor, a Modellvasút című lap felelős szerkesztője. Irányításával összesen 1730 méternyi vágányhossz épül. Mintegy 150 vonatszerelvény közlekedik majd ezen, digitális vezérléssel. A valóságidézet tökéletesítéseként a vasútállomásokon zajló élet: az indulás, érkezés, tolatás megszokott hangeffektusai is kísérik a látnivalókat. Az óriás terepasztal nevezetes hazai és nemzetközi vonalak idézője lesz. Keszthely vasútközlekedése abból az időből jelenik meg, amikor a város a Balatonszentgyörggyel összekötő szárnyvonal megépítésével be lett kapcsolva a vasútközlekedésbe. Megjelenik maketten a Baross Gábor utcában ma is álló, annak idején vasútállomási funkciót betöltött ház.

A mindezt magába foglaló impozáns épület a múzeumi kht. által EU-s pályázaton elnyert több mint 800 millió forintnyi ráfordítással készült el, a pilisszentiváni Laki Épületszobrász Zrt. kivitelezésével, kifogástalan minőségben.

A gyűjtemény a híres Windischgratz-hagyatékból, továbbá a Föld északi részeit megjárt Dózsa György, valamint az Afrika-vadász Hidvégi Béla trófeabüszkeségeinek darabjaiból áll, a már régebbről őrzött trófeák a múzeum építésével együtt készült terv szerinti anyaggyűjtéssel egészülnek ki.

A vadak mint preparátumok igazi állatok, csak éppen nem mozognak. De lesz a múzeumnak egy olyan, több mint félezer négyzetméteres terme is, ahol a látnivalók az eredeti dolgok kicsinyített másai, s úgy jönnek-mennek, hogy elég lesz azt szemmel követni. Ez pedig már a tetőtéri szintben kialakítandó vasúttörténeti modellkiállítás.

Épül már a pálya, amely a civilizáció útjaira viszi a közönséget a vadonból, vonattal. Széles körű nemzetközi szervezőmunka nyomán már összegyűltek a vasútközlekedés történelmi fejlődését megidéző kiállítási darabok: sínek, viaduktok, alagutak, jelzőberendezések, vezérlőrendszerek, állomásépületek, csomóponti pályaudvarok makettjei ezek.

A kiállítás berendezője Egly Tibor, a Modellvasút című lap felelős szerkesztője. Irányításával összesen 1730 méternyi vágányhossz épül. Mintegy 150 vonatszerelvény közlekedik majd ezen, digitális vezérléssel. A valóságidézet tökéletesítéseként a vasútállomásokon zajló élet: az indulás, érkezés, tolatás megszokott hangeffektusai is kísérik a látnivalókat. Az óriás terepasztal nevezetes hazai és nemzetközi vonalak idézője lesz. Keszthely vasútközlekedése abból az időből jelenik meg, amikor a város a Balatonszentgyörggyel összekötő szárnyvonal megépítésével be lett kapcsolva a vasútközlekedésbe. Megjelenik maketten a Baross Gábor utcában ma is álló, annak idején vasútállomási funkciót betöltött ház.

A mindezt magába foglaló impozáns épület a múzeumi kht. által EU-s pályázaton elnyert több mint 800 millió forintnyi ráfordítással készült el, a pilisszentiváni Laki Épületszobrász Zrt. kivitelezésével, kifogástalan minőségben.

A gyűjtemény a híres Windischgratz-hagyatékból, továbbá a Föld északi részeit megjárt Dózsa György, valamint az Afrika-vadász Hidvégi Béla trófeabüszkeségeinek darabjaiból áll, a már régebbről őrzött trófeák a múzeum építésével együtt készült terv szerinti anyaggyűjtéssel egészülnek ki.

A vadak mint preparátumok igazi állatok, csak éppen nem mozognak. De lesz a múzeumnak egy olyan, több mint félezer négyzetméteres terme is, ahol a látnivalók az eredeti dolgok kicsinyített másai, s úgy jönnek-mennek, hogy elég lesz azt szemmel követni. Ez pedig már a tetőtéri szintben kialakítandó vasúttörténeti modellkiállítás.

Épül már a pálya, amely a civilizáció útjaira viszi a közönséget a vadonból, vonattal. Széles körű nemzetközi szervezőmunka nyomán már összegyűltek a vasútközlekedés történelmi fejlődését megidéző kiállítási darabok: sínek, viaduktok, alagutak, jelzőberendezések, vezérlőrendszerek, állomásépületek, csomóponti pályaudvarok makettjei ezek.

A kiállítás berendezője Egly Tibor, a Modellvasút című lap felelős szerkesztője. Irányításával összesen 1730 méternyi vágányhossz épül. Mintegy 150 vonatszerelvény közlekedik majd ezen, digitális vezérléssel. A valóságidézet tökéletesítéseként a vasútállomásokon zajló élet: az indulás, érkezés, tolatás megszokott hangeffektusai is kísérik a látnivalókat. Az óriás terepasztal nevezetes hazai és nemzetközi vonalak idézője lesz. Keszthely vasútközlekedése abból az időből jelenik meg, amikor a város a Balatonszentgyörggyel összekötő szárnyvonal megépítésével be lett kapcsolva a vasútközlekedésbe. Megjelenik maketten a Baross Gábor utcában ma is álló, annak idején vasútállomási funkciót betöltött ház.

A mindezt magába foglaló impozáns épület a múzeumi kht. által EU-s pályázaton elnyert több mint 800 millió forintnyi ráfordítással készült el, a pilisszentiváni Laki Épületszobrász Zrt. kivitelezésével, kifogástalan minőségben.

A vadak mint preparátumok igazi állatok, csak éppen nem mozognak. De lesz a múzeumnak egy olyan, több mint félezer négyzetméteres terme is, ahol a látnivalók az eredeti dolgok kicsinyített másai, s úgy jönnek-mennek, hogy elég lesz azt szemmel követni. Ez pedig már a tetőtéri szintben kialakítandó vasúttörténeti modellkiállítás.

Épül már a pálya, amely a civilizáció útjaira viszi a közönséget a vadonból, vonattal. Széles körű nemzetközi szervezőmunka nyomán már összegyűltek a vasútközlekedés történelmi fejlődését megidéző kiállítási darabok: sínek, viaduktok, alagutak, jelzőberendezések, vezérlőrendszerek, állomásépületek, csomóponti pályaudvarok makettjei ezek.

A kiállítás berendezője Egly Tibor, a Modellvasút című lap felelős szerkesztője. Irányításával összesen 1730 méternyi vágányhossz épül. Mintegy 150 vonatszerelvény közlekedik majd ezen, digitális vezérléssel. A valóságidézet tökéletesítéseként a vasútállomásokon zajló élet: az indulás, érkezés, tolatás megszokott hangeffektusai is kísérik a látnivalókat. Az óriás terepasztal nevezetes hazai és nemzetközi vonalak idézője lesz. Keszthely vasútközlekedése abból az időből jelenik meg, amikor a város a Balatonszentgyörggyel összekötő szárnyvonal megépítésével be lett kapcsolva a vasútközlekedésbe. Megjelenik maketten a Baross Gábor utcában ma is álló, annak idején vasútállomási funkciót betöltött ház.

A mindezt magába foglaló impozáns épület a múzeumi kht. által EU-s pályázaton elnyert több mint 800 millió forintnyi ráfordítással készült el, a pilisszentiváni Laki Épületszobrász Zrt. kivitelezésével, kifogástalan minőségben.

A vadak mint preparátumok igazi állatok, csak éppen nem mozognak. De lesz a múzeumnak egy olyan, több mint félezer négyzetméteres terme is, ahol a látnivalók az eredeti dolgok kicsinyített másai, s úgy jönnek-mennek, hogy elég lesz azt szemmel követni. Ez pedig már a tetőtéri szintben kialakítandó vasúttörténeti modellkiállítás.

Épül már a pálya, amely a civilizáció útjaira viszi a közönséget a vadonból, vonattal. Széles körű nemzetközi szervezőmunka nyomán már összegyűltek a vasútközlekedés történelmi fejlődését megidéző kiállítási darabok: sínek, viaduktok, alagutak, jelzőberendezések, vezérlőrendszerek, állomásépületek, csomóponti pályaudvarok makettjei ezek.

A kiállítás berendezője Egly Tibor, a Modellvasút című lap felelős szerkesztője. Irányításával összesen 1730 méternyi vágányhossz épül. Mintegy 150 vonatszerelvény közlekedik majd ezen, digitális vezérléssel. A valóságidézet tökéletesítéseként a vasútállomásokon zajló élet: az indulás, érkezés, tolatás megszokott hangeffektusai is kísérik a látnivalókat. Az óriás terepasztal nevezetes hazai és nemzetközi vonalak idézője lesz. Keszthely vasútközlekedése abból az időből jelenik meg, amikor a város a Balatonszentgyörggyel összekötő szárnyvonal megépítésével be lett kapcsolva a vasútközlekedésbe. Megjelenik maketten a Baross Gábor utcában ma is álló, annak idején vasútállomási funkciót betöltött ház.

A mindezt magába foglaló impozáns épület a múzeumi kht. által EU-s pályázaton elnyert több mint 800 millió forintnyi ráfordítással készült el, a pilisszentiváni Laki Épületszobrász Zrt. kivitelezésével, kifogástalan minőségben.

Épül már a pálya, amely a civilizáció útjaira viszi a közönséget a vadonból, vonattal. Széles körű nemzetközi szervezőmunka nyomán már összegyűltek a vasútközlekedés történelmi fejlődését megidéző kiállítási darabok: sínek, viaduktok, alagutak, jelzőberendezések, vezérlőrendszerek, állomásépületek, csomóponti pályaudvarok makettjei ezek.

A kiállítás berendezője Egly Tibor, a Modellvasút című lap felelős szerkesztője. Irányításával összesen 1730 méternyi vágányhossz épül. Mintegy 150 vonatszerelvény közlekedik majd ezen, digitális vezérléssel. A valóságidézet tökéletesítéseként a vasútállomásokon zajló élet: az indulás, érkezés, tolatás megszokott hangeffektusai is kísérik a látnivalókat. Az óriás terepasztal nevezetes hazai és nemzetközi vonalak idézője lesz. Keszthely vasútközlekedése abból az időből jelenik meg, amikor a város a Balatonszentgyörggyel összekötő szárnyvonal megépítésével be lett kapcsolva a vasútközlekedésbe. Megjelenik maketten a Baross Gábor utcában ma is álló, annak idején vasútállomási funkciót betöltött ház.

A mindezt magába foglaló impozáns épület a múzeumi kht. által EU-s pályázaton elnyert több mint 800 millió forintnyi ráfordítással készült el, a pilisszentiváni Laki Épületszobrász Zrt. kivitelezésével, kifogástalan minőségben.

Épül már a pálya, amely a civilizáció útjaira viszi a közönséget a vadonból, vonattal. Széles körű nemzetközi szervezőmunka nyomán már összegyűltek a vasútközlekedés történelmi fejlődését megidéző kiállítási darabok: sínek, viaduktok, alagutak, jelzőberendezések, vezérlőrendszerek, állomásépületek, csomóponti pályaudvarok makettjei ezek.

A kiállítás berendezője Egly Tibor, a Modellvasút című lap felelős szerkesztője. Irányításával összesen 1730 méternyi vágányhossz épül. Mintegy 150 vonatszerelvény közlekedik majd ezen, digitális vezérléssel. A valóságidézet tökéletesítéseként a vasútállomásokon zajló élet: az indulás, érkezés, tolatás megszokott hangeffektusai is kísérik a látnivalókat. Az óriás terepasztal nevezetes hazai és nemzetközi vonalak idézője lesz. Keszthely vasútközlekedése abból az időből jelenik meg, amikor a város a Balatonszentgyörggyel összekötő szárnyvonal megépítésével be lett kapcsolva a vasútközlekedésbe. Megjelenik maketten a Baross Gábor utcában ma is álló, annak idején vasútállomási funkciót betöltött ház.

A mindezt magába foglaló impozáns épület a múzeumi kht. által EU-s pályázaton elnyert több mint 800 millió forintnyi ráfordítással készült el, a pilisszentiváni Laki Épületszobrász Zrt. kivitelezésével, kifogástalan minőségben.

A kiállítás berendezője Egly Tibor, a Modellvasút című lap felelős szerkesztője. Irányításával összesen 1730 méternyi vágányhossz épül. Mintegy 150 vonatszerelvény közlekedik majd ezen, digitális vezérléssel. A valóságidézet tökéletesítéseként a vasútállomásokon zajló élet: az indulás, érkezés, tolatás megszokott hangeffektusai is kísérik a látnivalókat. Az óriás terepasztal nevezetes hazai és nemzetközi vonalak idézője lesz. Keszthely vasútközlekedése abból az időből jelenik meg, amikor a város a Balatonszentgyörggyel összekötő szárnyvonal megépítésével be lett kapcsolva a vasútközlekedésbe. Megjelenik maketten a Baross Gábor utcában ma is álló, annak idején vasútállomási funkciót betöltött ház.

A mindezt magába foglaló impozáns épület a múzeumi kht. által EU-s pályázaton elnyert több mint 800 millió forintnyi ráfordítással készült el, a pilisszentiváni Laki Épületszobrász Zrt. kivitelezésével, kifogástalan minőségben.

A kiállítás berendezője Egly Tibor, a Modellvasút című lap felelős szerkesztője. Irányításával összesen 1730 méternyi vágányhossz épül. Mintegy 150 vonatszerelvény közlekedik majd ezen, digitális vezérléssel. A valóságidézet tökéletesítéseként a vasútállomásokon zajló élet: az indulás, érkezés, tolatás megszokott hangeffektusai is kísérik a látnivalókat. Az óriás terepasztal nevezetes hazai és nemzetközi vonalak idézője lesz. Keszthely vasútközlekedése abból az időből jelenik meg, amikor a város a Balatonszentgyörggyel összekötő szárnyvonal megépítésével be lett kapcsolva a vasútközlekedésbe. Megjelenik maketten a Baross Gábor utcában ma is álló, annak idején vasútállomási funkciót betöltött ház.

A mindezt magába foglaló impozáns épület a múzeumi kht. által EU-s pályázaton elnyert több mint 800 millió forintnyi ráfordítással készült el, a pilisszentiváni Laki Épületszobrász Zrt. kivitelezésével, kifogástalan minőségben.

A mindezt magába foglaló impozáns épület a múzeumi kht. által EU-s pályázaton elnyert több mint 800 millió forintnyi ráfordítással készült el, a pilisszentiváni Laki Épületszobrász Zrt. kivitelezésével, kifogástalan minőségben.

A mindezt magába foglaló impozáns épület a múzeumi kht. által EU-s pályázaton elnyert több mint 800 millió forintnyi ráfordítással készült el, a pilisszentiváni Laki Épületszobrász Zrt. kivitelezésével, kifogástalan minőségben.


veszélyes otthon
Rettegnek a lakók: késsel fenyegetőznek a lépcsőházba költöző hajléktalanok
Időjárás / 1 perce
Borult, párás, ködös lesz a szerda
És hideg: napközben 1 és 5 fok között alakul a hőmérséklet.
Gyász
"Elmentél tőlünk, de szívünkben itt maradsz, el soha nem feledünk, örökké velünk maradsz!" Megtört szívvel tudatjuk, hogy SZENECSÁR ZOLTÁNNÉ szül. Kiss Etelka életének 83. évében elhunyt. Temetése 2020. november 25-én, szerdán 15 órakor lesz a baktüttösi temetőben, előtte gyászmise 14 órakor a tófeji templomban. Részvétnyilvánítás mellőzését kérjük. Ezúton mondunk köszönetet mindazoknak, akik utolsó útjára elkísérik, gyászunkban együttérzéssel osztoznak. A gyászoló család
"Mikor a testemet már roskadozva vittem, Váratlanul, csendesen átölelt az Isten." Megtört szívvel tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy PETŐ JENŐ volt csömödéri boltvezető életének 93. évében elhunyt. Temetése 2020. november 27-n, pénteken 15 órakor lesz a csömödéri temetőben. Előtte 14 órakor gyászmise a pákai templomban. Részvétnyilvánítás mellőzését kérjük. Ezúton mondunk köszönetet mindazoknak, akik utolsó útjára elkísérik, gyászunkban osztoznak. A gyászoló család
"Tiéd a csend és a nyugalom, Miénk a könny és az örök fájdalom." Fájdalomtól megtört szívvel tudatjuk, hogy HORVÁTH KÁROLY üveges életének 71. évében elhunyt. Hamvait 2020. november 26-án, csütörtökön 14 órakor helyezzük örök nyugalomra a Zalalövő-patakai temetőben. Köszönetet mondunk mindazoknak, akik mély gyászunkban osztoznak. A gyászoló család
Fájó szívvel tudatjuk, hogy SZALAI NÁNDORNÉ szül. Kovács Ilona tanítónő életének 83. évében elhunyt. Hamvasztás utáni búcsúztatója 2020. november 26-án, csütörtökön 12 óra 30 perckor lesz a zalaegerszegi Új temetőben. Köszönetet mondunk mindazoknak, akik utolsó útjára elkísérik. Gyászoló család
Mély fájdalommal tudatjuk, hogy SZALAI NÁNDORNÉ szül. Kovács Ilona tanítónő 83 éves korában elhunyt. Utolsó útjára 2020. november 26-án 12.30-kor kísérjük a zalaegerszegi Új temetőben. Gyászoló család
Mély fájdalommal tudatjuk, hogy PINTÉR ZOLTÁN életének 74. évében elhunyt. Hamvasztás utáni temetése 2020. november 26-án, csütörtökön 13 órakor lesz a kálócfai temetőben. Gyászoló család
"Dolgos keze, fájó szíve megpihenni tért, Küzdelmes volt az út, mely most véget ért." Megtört szívvel tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy drága jó férjem, szeretett édesapánk, apósom, nagypapánk FARKAS GYULA életének 71. évében váratlanul elhunyt. Temetése 2020. november 25-én, szerdán 14 órakor lesz a mumori temetőben. Előtte 13 órakor gyászmise a lenti templomban. Minden külön értesítés helyett. Ezúton mondunk köszönetet mindazoknak, akik gyászunkban bármely módon osztoznak. Részvétnyilvánítás mellőzését kérjük. Gyászoló család "Elmentél tőlünk, de szívünkben itt maradsz, El soha nem feledünk, örökké velünk maradsz."
Köszönetet mondunk mindazoknak, akik KÖNCZÖL ERNŐ temetésén részt vettek, sírjára a kegyelet virágait elhelyezték, mély gyászunkban bármely módon osztoztak. Gyászoló család
Mély fájdalommal tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy VAJDA BÉLA életének 89. évében elhunyt. Temetése 2020. november 26-án, csütörtökön 11 órakor lesz a zalaszentgróti temetőben. Részvétnyilvánítás mellőzését kérjük. A gyászoló család
Szomorúan tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy SIPOS GYULÁNÉ szül. Péntek Emerencia életének 65. évében elhunyt. Temetése 2020. november 27-én, pénteken 11 órakor lesz a zalaegerszegi Göcseji úti temetőben. Ezúton fejezzük ki köszönetünket mindazoknak, akik utolsó útjára elkísérik. Gyászoló család
"Szomorúan szól egy kis falu harangja, mert egy szerető, jó édesanya többé már nem hallja. Nem vár már bennünket ragyogó szemekkel, nem örül már nekünk szerető szívével." Fájó szívvel tudatjuk, hogy FEITLI LAJOSNÉ Skapper Teréz életének 82. évében súlyos betegségben elhunyt. Temetése 2020. november 27-én, pénteken 14 órakor lesz a kálócfai temetőben. Köszönetet mondunk mindazoknak, akik utolsó útjára elkísérik, valamint az orvosoknak, ápolóknak és a betegszállítóknak odaadó munkájukért. Minden külön értesítés helyett. Gyászoló család
"Annyira akartam élni, a betegséget legyőzni, búcsúztam volna tőletek, de erőm nem engedett, így búcsú nélkül szívetekben tovább élhetek." Fájdalomtól megtört szívvel tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy MÉSZÉGETŐ ISTVÁNNÉ szül. Erdei Éva életének 53. évében türelemmel viselt, hosszú betegség után elhunyt. 2020. november 26-án 14 órakor helyezzük örök nyugalomra a lenti temetőben. Köszönetet mondunk mindazoknak, akik utolsó útjára elkísérik, és gyászunkban osztoznak. Gyászoló család
"Csillag volt, mert szívből szeretett, S mi úgy szerettük, ahogy csak lehetett. Mégis elment tőlünk, mint a lenyugvó nap, De szívünkben él, s örökre ott marad!" Megrendülten tudatjuk, hogy szeretett édesanyánk, testvérem, keresztanyánk, kedves rokonunk, barátunk, kollégánk SZAKONY JÓZSEFNÉ (Lángosos Kati) életének 59. évében elhunyt. Temetése 2020. november 25-én, szerdán 14 órakor lesz a nagykanizsai köztemetőben. Gyászmise aznap 8 órakor a felső templomban. Köszönjük mindazoknak, akik utolsó útjára elkísérik, gyászunkban együttérzéssel osztoznak. A gyászoló család
"Hiányod fájdalom, elviselni nehéz, Örökké tart szívünkben a Rád emlékezés." Mély fájdalommal tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy MILEJI LÁSZLÓ életének 72. évében elhunyt. Temetése szűk családi körben 2020. november 27-én, pénteken 15 órakor lesz a csonkahegyháti temetőben. Ezúton mondunk köszönetet mindazoknak, akik utolsó útjára elkísérik és gyászunkban osztoznak. A részvétnyilvánítás mellőzését kérjük. Gyászoló család
Fájdalomtól megtört szívvel tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy DR. PINTÉR JÁNOS állatorvos 2020. november 18-án, méltósággal viselt súlyos betegségét követően elhunyt. Szerettünktől a budapesti Farkasréti temetőben veszünk végső búcsút szűk családi körben. Lelki üdvéért az engesztelő szentmise bemutatása november 28-án, szombaton 15:00 órakor a nagyrécsei templomban lesz, ahol kegyeletüket egy szál virággal tehetik meg. A részvétnyilvánítás mellőzését kérjük. Gyászoló család
Mély fájdalommal tudatjuk, hogy KOVÁCS GYULA életének 76. évében elhunyt. Temetése november 26-án, csütörtökön 13 órakor lesz a zalalövői temetőben. A személyes részvétnyilvánítást mellőzni szíveskedjenek. Ezúton köszönjük meg mindazoknak, akik utolsó útjára elkísérik, gyászunkban együttérzéssel osztoznak. A gyászoló család
"Dolgos keze, fáradt szíve megpihenni tért." Szomorúan tudatjuk, hogy ÖZV. KÁMÁN BÉLÁNÉ szül. Ágoston Ilona zalaszentlőrinci lakos életének 85. évében elhunyt. Temetése hamvasztás után 2020. november 25-én, szerdán 14 órakor lesz a zalaszentlőrinci temetőben. Köszönetet mondunk mindazoknak, akik utolsó útjára elkísérik. Búcsúzik tőle Horváth család
Soha el nem múló szeretettel emlékezünk KÁLLAI ISTVÁNNÉ szül. Szabó Katalinra 3. évfordulója alkalmából. Férje, Kati, Ilona, Pityu, András, Feri, Dezső, Marcika
"Megcsillan egy könnycsepp Fájdalomtól égő szemünkben, Nincs és nem is lesz olyan nap, Hogy ne jutnál eszünkbe..." Fájó szívvel, el nem múló fájdalommal emlékezünk BAGÓNÉ BORBÍRÓ ANIKÓ halálának 10. évfordulóján. Gyermekei, szülei, férje, húga, távolabbi és közeli rokonai
"Megállt a szív, megállt a kéz, Nincsen szó az ajkadon. Szívünkben örökké élsz, Mert szerettünk nagyon..." Mély fájdalommal tudatjuk, hogy GYŐRFI JÓZSEFNÉ szül. Pais Mária szerető szíve életének 77. évében örökre megpihent. Hamvasztás utáni temetése 2020. november 27-én, pénteken 9 óra 45 perckor lesz a zalaegerszegi Göcseji úti temetőben. A részvétnyilvánítás mellőzését kérjük. Gyászoló család
forró / 6 órája
Leesett az állunk! Bugyiban és combcsizmában fotózták Curtis feleségét 
bajnokok ligája / 6 órája
Hosszabbításban kapott ki az FTC Torinóban
Szemfüles volt / 6 órája
Nagyon ritka, de feltűnő rágcsálót fényképezett le egy apuka
erőszak / 7 órája
Brutális: vascsővel próbálta rávenni volt párját, hogy láthassa közös gyermekeiket
Musk még feljebb lépett / 7 órája
Csúcstechnikai céget vezet a világ három leggazdagabb embere
hálaadás ünnepe / 7 órája
Donald Trump a Fehér Házban kegyelmet adott két pulykának